uitgeblust

Discussion in 'Kraamtijd' started by littlestar, Jan 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. littlestar

littlestar Actief lid

Dec 6, 2007
    116
    14
    18
    ik weet niet precies bij welk onderwerp ik dit moet plaatsen dus doe het hier maar,aangezien het ook met mijn kraamtijd te maken heeft.
    tijdens mijn kraamweek heb ik voor mijn gevoel niet goed uitgerust. ben niet in bed blijven liggen,maar "gewoon" `sochtends om 8 uur mijn bed uitgegaan als de kraamverzorgsters op de stoep stonden. was gelijk al bezig met het huishouden etc.
    toen voelde ik me goed hoor en kon ik het allemaal wel handelen.
    Al mijn vrienden hebben nog geen kinderen en zijn relatief nog jong (rond de 25 jaar)
    nog geen twee weken later kwamen er al vrienden in het weekend op bezoek (vrijdag en zaterdag) en bleven dan tot laat plakken (3/4 uur)
    ook toen vond ik dat allemaal gezellig etc.
    nu begin ik te merken dat het me allemaal teveel is geworden,ben vaak moe,zit niet lekker in mijn vel en heb heel erg behoefte aan rust. vrienden begrijpen het niet echt omdat ik er in het begin ook geen moeite mee had.
    ik voel me gewoon uitgeblust. ik baal er ook van dat ik geen enkele vriendin heb die ook een kleintje heeft om daar mee te praten etc.

herkent iemand dit? hoelang duurt het gemiddeld om weer een beetje de oude te worden eigenlijk?

2. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik herken mezelf wel in je verhaal. ik ging ook maar door en door. niet rusten en maar stoer doen. veel visite waar ik vaak alleen voor stond. nu ben ik voor een groot deel op en moet over 2 weken weer aan het werk. had ik toch maar rustiger aan gedaan!

3. gina18

gina18 Bekend lid

Dec 30, 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    het is heel belangrijk om goed uit te rusten in de kraamweek , je kan je dan wel zo goed voelen maar naar een aantal weken kun je een hele terug slag krijgen,ik was weer de oude toen mijn kleine 8 a 9 maanden was. Doe vooral nog rustig aan.

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Inderdaad, zo'n 9 maanden. Rust pakken waar je maar kan. Het is echt zonde van je kraamtijd om teveel te doen. Je vrienden kunnen later ook wel komen en tot midden in de nacht blijven plakken. Nu even niet.

5. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Die fout heb ik met de eerste ook gemaakt en maar doorgaan en maar doorgaan, deze keer pak ik het anders aan!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ik vind ook eigenlijk dat je kraamhulp je daarvoor moet behoeden, daar zijn ze ook voor vind ik. Ik mocht na de bevalling (18:38u) niet naar beneden, voelde me zo goed, maar mocht echt niet, moest maar plassen onder de douche. De dag erna heeft ze me ook boven gehouden, maar toen ze weg was ben ik lekker naar beneden gegaan. De dagen erna heeft ze me ook behoorlijk moeten indammen en dat is haar ook aardig gelukt. Mede daardoor hebben wij heerlijk kunnen genieten met z'n 3-en. En ik heb gelukkig geen terugslag gehad.

7. patries38

patries38 Bekend lid

May 2, 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Zeer herkenbaar!
    Je hebt die rust nodig, neem je die niet meteen, dan krijg je een terugslag.
    Daarom: nu alsnog toegeven aan die moeheid, en rusten. Sociaal leven even op laag pitje, hulp met huishouding, af en toe oppas voor de kleine, en aan jezelf denken, je zult zien dat je snel weer opknapt.
    En mensen MOETEN het maar begrijpen, t'is niet niks, zwangerschap en baren!
    Succes

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    dank jullie wel! dat kon ik wel even gebruiken,volgend weekend hebben mijn vriend en ik een "familie-rust weekend" ingelast ;)

9. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Huh? Gebruik je 2 gebruikersnamen? Verwarrend....

Share This Page