kraamzorg

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Mirre, 18 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Weet niet precies waar ik m'n vraag neer kan zetten dus zet hem maar hier neer.

Mensen attenderen me erop dat ik kraamzorg nu moet gaan aanvragen.
    Maar waar moet ik op letten?
    Hebben jullie tips voor me?

Ben verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea en heb al gekeken op hun site en daar staat een soort rapport van bep Kraamcentra;s bij mij in de regio.

Heeft er iemand ervaring met de volgende kraamzorg instellingen:
    Take Good Care
    Elmar
    Kraamcentrum DAT
    Nedzorg
    Willy Mastenbroek

Alvast bedankt,
    Mirre

Edit Moderator: Verplaatst naar kraamtijd

2. Niet meer actief

Nee ik zelf niet, k ben verzekerd bij Menzis en heb dus Naviva gekozen.

Maar ik heb ook pas kraamzorg aangevraagt met 18 of 19 weken.

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Sorry verkeerd geplaatst zie nu dat er een kopje : Kraamtijd is...
    Misschien kan iemand m'n vraag daarnaar toe plaatsen?

Mirre

4. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik krijg kraamzorg van WonderWereld, kreeg ik via verloskundige, ze zitten samen in 1 praktijk plus echo ;)

5. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    ik zie dat je uit zwijndrecht komt, ik heb gewoon de eilanden

Ik vond het ook lastig, maar het maakt niet echt uit welk bureau het is, het ligt net aan de persoon die je binnen krijgt
    Je kunt je Vk ook om advies vragen

6. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik heb 2 weken terug pas kraamzorg aangevraagd dit ivm het switchen van zorgverzekering, enneh ik heb nu al 2 kraamzorgbureaus gehad die al vol zaten. Ik schijn vrij laat te zijn met de aanvraag, zeker omdat het vakantieperiode is als ik beval. Mn verzekering is nu voor me aan het kijken of toch nog een kraamzorgbureau voor me kunnen vinden.
    Ik hoop voor jou dat je ook niet al te laat bent.

7. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0
    Ik heb pas met 20 weken me kraamzorg aangevraagt maar ik zit bij ohra verzekeringen en die hebben een eigen kraamzorg bureau dus het kwam allemaal goed uit ..

8. Ik heb het aangevraagd toen ik 17 weken was.. Gelukkig bestaan er hier geen wachtlijsten. Maar er wordt wel geadviseerd om dat voor de 5e maand geregeld te hebben.

Ik krijg kraamzorg van het Groene kruis..

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Wij hebben onze zorgverzekeraar gemaild, om ons aan te melden. Ze vroegen daar of we voorkeur hadden, maar dat hadden we niet...
    Dus toen hebben zij een kraaminstantie voor ons geregeld: Isis (ik had er nog nooit van gehoord trouwens).
    Maar bij de intake leek alles heel goed. Goede voorlichting gehad en een leuk gesprek.
    Hopelijk zal de kraamhulp zelf ook goed zijn, maar dat moeten we dus afwachten (net als iedereen trouwens). ;)

10. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik kan je echt Elmar aanraden. Zag dat dat ook op je lijstje stond. Wij hadden die ook en ik vond het een super organisatie. Ze zijn niet super groot (iets van 25) maar nog lekker van de oude stempel.

Ik was veel te vroeg bevallen en stond dus nog helemaal niet ingepland, maar de opvang was gewoon heel erg goed. Ze proberen dus ook dat je heel de week dezelfde krijgt, of door ziekte moet het niet lukken.

Wat ik ook fijn vond was, dat ze een borstvoedingcursus aanbieden. Zijn 3 avonden en ik ben daar naar toe geweest. Is een echte aanrader. Je steekt er altijd wat van op.

11. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    bij zilveren kruis moet je jezelf idd aanmelden en kun je een voorkeur opgeven !
    zij bepalen waar je geplaatst wordt en anders krijg je geen vergoeding ..
    ik zou ff bellen met hun
    heb ik ook gedaan en ik ben ook geplaatst bij mijn voorkeur en weet nu hoe en wat mbt de vergoedingen

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Het is wel handig om het ook even met de vk te overleggen. Vaak hebben ze toch een bepaalde voorkeur en ze weten vaak welke bureau's in de regio prettig werken. Ik had dat zelf niet gedaan en toen zat ik dus bij een bureau waar zij niet fijn mee samenwerken. Dat was Take good care. Uiteindelijk viel het me alles mee en heb ik echt een superkraamtijd gehad! Lag voornamelijk aan de kraamverpleegster. Daar staat of valt alles mee, een prettig bureau kan alsnog een voor jou vervelende verpleegster sturen (altijd meteen melden bij het bureau als dat gebeurd trouwens :) ).

Succes!

Groetjes Rosa

13. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    de eilanden inderdaad

14. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Dank jullie wel voor de tips!

Een hele goeie was contact opnemen met de VK en dat heb ik gedaan.
    Hun voorkeur ging uit naar een groter kraambureau en ze gaf de naam De Waarden op.
    Heb contact gehad met Zilveren Kruis Achmea en de aanvraag gedaan en overleg met hun.
    Heb er een goed gevoel over dus denk dat alles wel goed gaat komen.

Mirre

15. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je hebt al gekozen, heb geen slechte ervaringen gehoord over de waarden dus je zal er wel vertroeteld worden.

Voor de evt meelezers: Ik had Kraamcentrum DAT

Erg tevreden over. Zorg was prima. Ze zeggen dat ze 1 kraamzorg voor je gehele periode 'garanderen'. Dit is echter niet altijd het geval. Wel vaak. De zorgcoordinator komt ook nog halverwege zodat je evt. vragen of wensen ook nog tussendoor kunt doorgeven (indien je dit om welke reden dan ook niet bij je kraamhulp wil doen).

Ze zijn niet te lam om te werken. (Geen flauwe grappen als de was van je partner niet doen oid wat je weleens hoort)

Leuke bijkomstigheid: 15 gratis zwangerschapszwem toegangskaartjes. (indien je niet alle 15 gebruikt mag je er ook nog gebruiken bij babyzwemmen)

Ze bieden ook cursussen aan.

16. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ik ben ook bij het ZK verzekerd.
    Mijn VK rade aan om te kiezen tussen DAT en de waarden.
    Wij hebben voor DAT gekozen (pure gok), maar later hoorde ik daar veel positieve berichten over.
    Dus ben benieuwd..

Als het goed is nemen ze binnenkort contact op...

Deel Deze Pagina