Nou willen wij het geslacht nog niet weten, liever bij de geboorte, maar nu had ik het met mijn moeder over de 20 weken echo morgen en vroeg ze, of ik het dan niet per ongeluk toch zou zien... Ik heb daar nog nooit over nagedacht, mijn twee oudsten zijn meiden, misschien scheelt dat, maar daar heb ik nooit iets kunnen ontdekken. Nu zie ik hier wel eens echo foto's voorbij komen waarop het zooo duidelijk is (bij jongetjes vooral), dat ik spontaan begon te twijfelen: wat ga ik doen als ik denk dat ik iets zie? Wil ik het dan toch wel weten? Ik wil ook geen maanden zitten 'denken' dat het een jongen/meisje is omdat ik iets in een flits heb menen te zien. Misschien dat ik het dan liever toch vraag, als ik het denk te zien...? Maar ja, misschien zit ik nu morgen wel helemaal niet lekker te kijken als ik er zo in sta.. Iemand wel eens gehad? En wat heb je gedaan?
Ik zou het van te voren aangeven dat je het niet wil weten. Dan zetten ze het geslacht niet vol in beeld Maar ik moet zeggen dat ik op nog geen een echo zelf iets heb kunnen ontdekken wat het geslacht zou verklappen.. Het is toch een beetje zoeken naar wat je nou precies aan het kijken bent
Bij mij vroeg de echoscopiste vooraf of we het wouden weten.. Ik had met 16w4d een pretecho gedaan om t geslacht te weten te komen. Ik wou nog wel een bevestiging, maar helaas.. mevrouw hield haar benen kleermakerszit 😄 Maar bij de pretecho was de echoscopiste echt wel overtuigd van een meid😊
Ze vragen idd meestal van te voren of je het weten wilt. Zo niet, dan zullen ze proberen te vermijden dat het in beeld komt. En al komt het voorbij, dan zal dat nooit in optimale positie zijn waardoor je het 'meer dan overtuigend' kunt zien (al zijn er nu vast mensen die reageren dat dat bij hun wel zo was. Meestal blijft de verrassing dus echt wel een verrassing.
Ik heb het idd bij de andere twee ook gewoon aangegeven, en ook niks gezien. Maar ik dacht opeens, het kan natuurlijk wel...
Wij hebben gevraagd om het op een briefje te schrijven dus de echoscopiste heeft subtiel gekeken. Toch beweert mijn man dat 'ie het gezien heeft. Benieuwd of hij gelijk heeft
Wij willen het ook niet weten. Ik benoem het elke keer als ik op de bank lig dat ik het niet wil weten. Daar zijn ze erg blij mee. want zo ontwijken ze het gebied of vragen ze je een andere kant op te kijken. wij hebben beide geen vermoeden door de echos of echo fotos. ook niet van de fotos van de pretecho.
Ons hebben ze t ook gevraagd of we t wilde weten. Op de 20 weken echo had mn vriend t al gezien voordat ze er echt naar ging kijken. En bij de 17 weken hield meneer zn benen zo ver uit elkaar dat we er echt niet meer omheen konden gyn was de kleine van kop tot kontje aan t bekijken, van bovenaf zeg maar. Dus we zagen van bovenaf zn bovenbenen met een duidelijk worstje ertussen. Dus het kan wel. Maar met de 20 weken echo had ik het niet gezien, mn vriend dan wel, maar mij was t echt nog niet opgevallen.
Wij wilden het ook niet weten en hebben dat aangegeven. Ze proberen het dan niet in beeld te brengen maar dat lukt niet altijd. Bij onze tweede (zoontje) zagen we tijdens de echo allebei overduidelijk iets voor bij komen (het was op een groot scherm) en hadden ook zo iets van uhhh mijn man vroeg het toen van zagen we dat nou goed?? De echoscopiste reageren heel goed door niets met haar gezicht te verraden en allen maar te zeggen 'ik weet niet wat jullie zagen maar jullie willen het geslacht niet weten dus ik ga er niets over zeggen! Zo lang geen professional het gezegd heeft weet je het nooit zeker. Dus wij wisten het eigenlijk nog niet echt. Bij de geboorte bleken we het dus toch goed gezien te hebben 😉😄
Wij wisten het al gisteren bij de 20 weken echo. Ze vroeg of het geheim moest blijven . De kleine lag zo dwars dat het voor een leek zoals wij haast niet te zien was. Pas op het laatst zei ze ik heb een meisje gezien wat wij dus al wisten maar totaal niet hebben kunnen ontdekken
Bij ons werd het ook vooraf gevraagd, heel de echo niets kunnen zien hoor. Vriendlief wilde het niet weten, hij heeft even z'n ogen dicht gedaan en toen heeft ze het aan mij laten zien
Hier bij de eerste echt heel duidelijk in beeld per ongeluk. Daar kon je echt niet omheen. Nu is het een meisje en was het niet zo duidelijk in beeld. Zou het echt goed aangeven als je het echt niet wilt weten.
Ons werd vooraf gevraagd of we het geslacht wilden weten. Zo niet, dan zou ze ons op een gegeven moment vragen even weg te kijken. We gaven aan dat, indien de baby het zou laten zien, we het wel wilden weten. En dat was maar goed ook, want de echoscopist zette de echo precies op het geslachtsdeel haha, het eerste wat we zagen was het 'slakkenhuis'
@Merah, klopt hier zo'n verhaal. Bij de 3D met 17 weken aangegeven dat we het niet wilden weten. Tijdens de hele echo ook niets gezien hoor, maar toen we de dvd later met schoonouders nogmaal bekeken, toen zag ik duidelijk in een flits een jongetje. Bij 30 weken bevestiging gevraagd. Mijn tip; als je het tijdens de echo niet hebt gezien, dan de dvd niet terugkijken, haha.
Wij wilden graag weten wat het geslacht was, maar tot 3x toe lag ze met de benen zo dat we het niet konden zien Eigenwijs meisje toen al haha! Pas bij een latere echo konden we voor 100% zeker weten dat het een meisje was. Deze keer willen we het weer weten zodra het te zien kan zijn. Maar mijn moeder heeft verteld dat ze bij mijn broertje het niet wilde weten, dit had ze ook aangegeven van te voren. Maar zij zag overduidelijk een piemeltje voorbij komen Toch denk ik dat als je het aangeeft ze meestal wel goed opletten dat het niet in beeld komt hoor. Maar 100% garantie dat je het niet ziet heb je niet.
Ook bij ons werd het bij onze dochter vooraf gevraagd, we hebben toen gezegd dat we het niet wilde weten. Ik heb zelfs nog extra echo's gehad rond de 40 weken toen en zei ik van te voren zelf steeds dat ik het niet wilde weten Vanmiddag hebben we de 20-weken echo van ons tweede wondertje en nu willen we het wel graag weten, dus ik ben benieuwd
ja dat lijkt me lastig, soms kan je er gewoon niet omheen. Ik heb nu met 15 weken en vandaag met 17 weken een echo gehad. En we wilden het wel weten met 15 weken. Maar het was ook niet te missen. Ze zette de echo erop en keek naar het hartje, maar eerste wat we meteen zagen was een piemeltje. Nu kan ik wel redelijk vaak en goed zien hoe een echo in elkaar zit, dus weet waar ik moet kijken en waarnaar, maar mijn man die er vaak niets in kan vinden zag het zelfs haha. Uiteindelijk lag onze knul ook echt met zijn benen wijd dus was ook niet te missen. Dus misschien kan je eerst de echoscopist even laten kijken hoe het kindje ligt en dan niet mee kijken. En dan gewoon wanneer echo scopist het hoofdje en hartje e.d. bekijkt meekijken. En dan wanneer ze aan de onderkant komt ook wegkijken. Dan weet je zeker dat je het niet te zien krijgt.
De echoscopist(e) zal er zo goed mogelijk rekening mee houden het niet in beeld te brengen. Kleine tip: op het moment dat ze de echo aanzetten niet direct kijken, ik werd met 24 weken getrakteerd op een potty shot als 1e beeld. Dat was zelfs voor een leek niet te missen Gelukkig wist ik het al en wilde ik het ook weten maar anders was de verrassing er echt helemaal af geweest. De rest van de echo is het niet meer in beeld gekomen.
Of niet meekijken. Het "meekijk scherm"is natuurlijk een service . De echoscopiste moet natuurlijk zich concentreren op haar/zijn onderzoek . En niet bezig zijn om iets uit beeld te houden. Tis een keuze he