Hoi hoi, Even een vraagje. Gisteren een groeiecho gehad met 32,5 weken. Baby doet het goed, weegt nu al wat hij hoort te wegen met 33,5 wkn...., buikje lag op 32,5 wkn, hoofd op 33,5 wkn en beentjes op 34,5wkn (!). Volgens de VK allemaal geen probleem die verschillen. Ik vroeg me af hoe dat bij jullie groeiecho's rond die termijn was?
Hier hetzelfde, maar inderdaad: geen probleem. Hoe dat er in de praktijk uitziet weet ik niet, beebje moet nog geboren worden
Haha! Inderdaad, groot hoofd, lange benen hmm de praktijk gaat een verrassing zijn. Zouden grootte hoofd en benen een genetisch bepaald dingetje zijn? Ik heb wel eens gehoord dat als de buik bijvoorbeeld te klein is dit aan een slechter werkende placenta kan liggen.
Mijn vent liep ook ongeveer 3 weken voor op groei met de benen, 2 hoofd en buikje op gemiddeld. Dus oom wat uit verhouding. Bij geboorte was hij 49 cm en maar 2840 gram en bij 38+6 geboren. Nu nog steeds een magere (bijna 2 lijnen onder gemiddeld) van iets boven gemiddelde lengte. Hoofdje zit op de middenlijn. Door zijn lengte hadden ze hem wel zwaarder verwacht 7/8 pond maar daar zaten ze dus flink naast n
Onze jongen loopt 1,5 week voor met hoofd en benen. Volgens de VK is er niks aan de hand ook zijn gewicht is ietsjes meer. Ben wel erg benieuwd of ze met al die schattingen gelijk hebben, we zullen zien.
Bedankt voor jullie reacties! Toch meer dames dus met een zoon die uit verhouding groeit Nicci, apart dat het geschatte gewicht uiteindelijk niet klopte. Blijkt ook lastig in te schatten te zijn he? Ben wel benieuwd of dit zo blijft vorderen. We zullen zien!