Ons mannetje eet sinds een paar dagen zijn groentehap s avonds erg slecht. We hebben alweer een poosje het idee dat er tandjes aan komen. Veel zeveren, overal fanatiek op bijten, continu vingers in de mond (en dan drukken op tandvlees), wat rode billetjes en verhoging. Kan het komen dat hij zijn groentehap nu slecht eet doordat de tandjes er echt aan komen? En hoe gingen jullie hiermee om? Hij moet toch wat eten... De vorige keer toen hij tandjes kreeg, kreeg hij nog geen groente, dus kan het niet vergelijken met toen.
hier hadden we dat een tijdje geleden ook, bleek oorpijn te zijn! met het tandjes doorkomen hebben we hier geen problemen met eten gehad. maar het kan volgens mij wel, dat het irriteerd, al is dat vooral met fruit, vanwege de zuren.
Daantje, hoe wist je dat het oorpijn was? Zijn er kenmerken geweest? Fruit heeft hij echt totaal geen problemen mee.
ik ben uiteindelijk met hem langs de dokter geweest en die zag dat zijn oortjes geïrriteerd waren. Wel waren er nog andere kenmerken. hij was heel zeurderig en wilde niet liggen. Ik moest hem de hele tijd op schoot houden, slapen lukte ook niet goed. ... Het schijnt dat ze meer last hebben van de oortjes als ze liggen.
Groentehap is op die leeftijd nog echt iets extra's, dus ik zou me er niet druk om maken als hij niet eet. En ook op latere leeftijd, als de kleine tenminste goed groeit, goed ontwikkeld, vrolijk is etc. Er komen nog fases genoeg waarin ze niet (willen) eten. Hier wel vaak tandjes waardoor hij zijn groente niet at (en de rest wel). Maar inmiddels is het meer uitproberen/macht. Als hij niet eet, dan eet hij niet ik kan hem toch niet dwingen.