Ik had het deze avond met een vriendin over vrienden van 'vroeger' zo'n 5-10 jaar terug waar je mee uitging en gezellige dagen en/of avonden mee had. Bij ons is hierna iedereen zo'n beetje zn eigen weg gegaan. Via Facebook zie je nog wel eens wat, maar echt afspreken en bijpraten is het niet. Wij hadden bedacht om (in onsgeval) al die gasten weer eens uit te nodigen al dan niet met vriendin/vrouw enz. Maar nu... mannen zijn toch wel wat anders dan wij, vrouwen. Is het niet gek,ineens na wat jaartjes.. ieder heeft toch zijn eigen leven. En hun vriendinnen, misschien leuk,maar die denken misschien helemaal "huh, wat is dit". Er is nooit iets gebeurd tussen deze mannen en ons, gewoon gezellige vrienden. Dus ook geen ongemakkelijke situaties. Als mijn man door vroegere vriendinnen wordt uitgenodigd, en ik ben ook welkom, zou ik het niet raar vinden geloof ik. Beste optie om erachter te komen, is om ze gewoon te berichten natuurlijk. Maar ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Mijn twijfel komt er ook uit voort dat het toen allemaal onwijs gezellig was en ik zou het jammer vinden als nu blijkt dat dat niet (meer) het geval is.
Poeh, lastig! Ik zou bijna zeggen gewoon doen. Je merkt wel wat de reactie is, dan heb jij in ieder geval je best gedaan. En wie weet is het weer super gezellig. Aan de andere kant, mannen zijn met vriendin/vrouw soms ineens heel anders dan toen ze single waren. En die vriendinnen/vrouwen kunnen misschien ook wel een beetje jaloers reageren. Hoeft natuurlijk helemaal niet, maar er zit wel een beetje afbreukrisico in. Maar ja, als je het niet probeert, weet je het natuurlijk nooit 😉
gewoon doen, maak een facebook messenger groep aan ofzo, en vraag het, je ziet vanzelf of ze het wel of niet leuk vinden!
Gewoon doen!! Het kan echt heel gezellig worden, en anders heb je echt je best gedaan. Ik heb ook zo'n soort actie gedaan, niet met een hele vriendengroep. Maar mijn allerbeste vriendin die op school heeft gezeten, na school zijn we ons eigen weg gegaan. Wij zijn zeg maar door een ongemakkelijke situatie uit elkaar gegaan! Spraken elkaar daardoor nooit meer. Beide kregen we ook een relatie, kinderen ect. Nu is het gewoon weer zoals vroeger.
Ik denk dat het met een hele groep bijna niet anders dan kan tegenvallen, eerlijk gezegd. De hele groepsdynamiek is intussen veranderd. Een op een zou ik eerder doen en zou ik ook wat meer van verwachten.
E kunt het in de vorm van een reunie gieten. Isbhet gezellig komt er misschien wat uit. Anders lekker eenmalig houden
Dat is een goed idee! Daarbij is het ook logisch dat partners niet worden uitgenodigd en ligt er niet zo'n druk op.
Even kijkend naar mijn man . Die zou niet gaan, die zou zeggen dat was toen, nu is nu. Waarom zou ik daar heen gaan? Mannen zijn anders dan vrouwen he. Persoonlijk zou ik als vriendin ook geen zin hebben om vrienden van vroeger te ontmoeten waar mijn man geen contact meer mee heeft. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
ik zou er niet op zitten te wachten. geweest is geweest en heb het nu veel te druk in het heden met weer andere dingen.
Zou bij ons niet gebeuren... we zouden beiden niet gaan weet ik zeker.. als de band goed zou zijn hadden we wel contact gehouden i guess
Ik zou er met de meeste mensen uit mijn jeugd denk ik ook geen behoefte meer aan hebben. Zoals Jaleisha al zegt: als de band nog goed was geweest, hadden we wel contact gehouden. Als ik uitgenodigd zou worden voor iets, zou ik heus wel even in mijn agenda kijken hoor. 't Is niet bij voorbaat nee. Maar het zou laag op mijn prioriteitenlijstje staan. Dus als ik wat anders heb staan, oppas moet regelen of gewoon een drukke week zou hebben, zou ik waarschijnlijk niet gaan. Mocht ik nou verder niks bijzonders hebben, zou ik mijn neus wel even laten zien.