Zou iemand me advies kunnen geven? Ik ben uitgenodigd als daggast bij de bruiloft van mijn zeer goede vriendin. We gaan met iedereen naar de speeltuin. Alleen nu heb ik een groot probleem. Ik zit al tijden in de mmm en de tijd zal eens komen dat ik uitbehandeld ben en kan dat niet accepteren. Tot overmaat van ramp ook vorige week een vroege miskraam gehad waar ik kapot van ben. Ik heb tegen vriendin gezegd dat ik niet kom omdat ik het gewoon niet trek om tussen alle kindjes met blije ouders te zitten. De bruiloft is pas in september overigens maar dat veranderd niets aan mijn gevoel. Wat zouden jullie hebben gedaan? Ik weet van mezelf dat ik echt zou moeten huilen als ik wel ga omdat ik in een proces zit van acceptern nooit kinderen te kunnen krijgen, ik ben heel bang dat vriendin en andre vriendinnen kwaad worden ( is een groepje) graag wil ik horen wat jullie zouwe doen.
Weten deze meiden ervan dat je in de MMM zit zo ja, dan denk ik dat ze het wel begrijpen. Wat naar voor je meis! Knuf!!
Ik vind het moeilijk om hier een mening over te geven. Persoonlijk zou ik proberen te gaan, maar goed ik zit niet in jouw situatie en weet ook niet hoe jij je voelt, want eigenlijk zit je in een soort rouwproces. Je kunt het misschien voorlopig nog niet afzeggen en kijken hoe je je tegen die tijd voelt.
bah, wat een rotsituatie voor je! ik begrijp je gevoel volkomen! zou er ook niet goed tegen kunnen. kun je het niet gewoon uitleggen aan ze? en dan alleen 's avonds gaan? lijkt me toch dat goede vriendinnen dat kunnen begrijpen van je! sterkte!
Wat ontzettend naar voor je. Ik kan je gevoel best begrijpend, voor zover dat mogelijk is voor iemand die niet in jouw schoenen staat. Als je mijn vriendin zou zijn, zou ik je er zeker niet op aankijken als je om deze reden niet komt. Al zou ik het natuurlijk ook jammer vinden dat je niet de hele dag erbij kunt zijn en je ook missen. Ik zou het wel fijn vinden als je er bij de huwelijksvoltrekking in ieder geval bij kunt zijn en eventueel bij het diner (als dat wel ergens anders is.) Je zult altijd wel geconfronteerd blijven worden met kinderen en hun ouders. Maar om het juist in deze fase actief op te zoeken, mag niemand van je verwachten. Ik weet niet of er nog veel hoop is, maar ik hoop toch voor je dat je het proces van accepteren nooit hoeft te voltooien omdat je alsnog een kindje mag krijgen. Mocht je kinderloos blijven, wil ik je veel kracht wensen om dat een plek te geven en op den duur op andere manieren toch volop van het leven te genieten.
Hmm, moeilijk te zeggen, vooral omdat ik niet in dezelfde situatie zit (al zit ik ook niet echt te wachten op een bezoekje aan 'kinderplaatsen' ) Ik denk dat ik het als gewoon uitje, familiedag, enz. niet zou doen, maar voor iets speciaals als een bruiloft zou proberen toch te gaan.. Of misschien toch weer niet omdat ze dan niets aan me hebben qua gezelligheid e.d. Aan mij heb je niets, sorry.
Ik denk dat je topic misschien beter in het gedeelte vruchtbaarheidsbehandelingen past vanwege de ervaringen. Hoop ook echt van harte dat je geen nare reacties hier krijgt van mensen die er zelf niet in hebben gezeten. Maar ik snap je. Dit is jouw gevoel nu eenmaal, dat kun je niet een hele dag zomaar wegstoppen, zeker niet als je op zo'n punt in de MMM zit. Teveel confrontatie terwijl jij probeer te dealen met het onmogelijke.. Maar is het misschien een optie om kort bij de bruiloft te zijn, bijvoorbeeld de ceremonie bijwonen? En anders een dagje apart met de bruid doorbrengen, samen iets leuks doen zodat ze ziet dat je echt wel om haar geeft. Ik zou wel van tevoren laten doorschemeren dat het misschien niet zal lukken om erbij te zijn, maar nog niet definitief beslissen tot je zeker weet dat er tegen die tijd nog niets veranderd is.
Ja,weten ze en ook hoe lang al. Ik krijg geen berichtje terug van mijn vriendin, nu is ze sowieso niet van het smsen maar ik ben dan meteen bang dat ik het verbruid heb. En ldank voor je lieve berichtje
zo heb ik het precies gedaan Tempus,er isavonds een feest en ben daar gewoon bij! Ook zogezegd tegen vriendin. Vervelende reacties zijn ook welkom. Ik kan wel wat hebben.
Een vervelende situatie lijkt me! Persoonlijk zou ik dit niet via een sms aan haar vertellen maar liever persoonlijk of anders telefonisch. Dan kun jij haar echte reactie horen, maar kan zij ook vooral jouw gevoel erbij horen/zien. Ik zit niet in dezelfde situatie maar als het een goede vriendin zou zijn zou ik wellicht toch gaan. Er zullen altijd momenten zijn waarop je veel kinderen tegen kunt komen en dit is wel een moment waar je je goede vriendinnen bij zou willen hebben. Maar goed nogmaals, ik zit niet in dezelfde situatie dus misschien zou ik dan in het echt toch anders reageren. Maar lastig is het in ieder geval wel! sterkte
Nou, dan zou ik het eerlijk gezegd wel gek vinden als ze er heel vervelend over zou doen. Ik bedoel, je laat duidelijk zien dat het geen kwestie is van gewoon geen zin hebben, als je 's avonds wel gaat Hoop voor je dat je een begripvolle reactie ontvangt van d'r.
dank je wel! Je berichtje stelt me wat gerust. Ik ben echt een triest iemand maar zit me er echt mega druk om te maken!
Als je de uitnodiging per kaart had gekregen, had je dan ook een kaart teruggestuurd om je af te melden? Ik zou er in een persoonlijk gesprek op terugkomen, via SMS is het lastig om je gevoel uit te leggen en ook al is het een vriendin en zal ze zich in kunnen leven dan nog is het handiger om het face-to-face te bespreken want dan kun je gelijk inspelen op haar gezichtsuitdrukkingen en/of vragen. Ik kan er niet over oordelen of je er wel of niet heen moet gaan, want ik zit niet in jouw situatie. Ik zou wel proberen om er bij te zijn als mijn vriendin dat fijn zou vinden, maar goed zoals gezegd ik heb makkelijk praten. September duurt nog even, laat het even rusten en denk niet al te veel aan die speeltuin en spreek eventueel met je vriendin af dat je haar een dag van tevoren laat weten of je wel of niet komt. Dan kun je tegen die tijd altijd nog bekijken of je een middagje speeltuin aan kunt of niet. Sterkte!
Waarom bel je ze niet gewoon even? Nu zit jij je rot te voelen terwijl het misschien helemaal niet nodig is... Als vriendin zijnde zou ik het echt wel begrijpen waarom je niet wilt komen overdag!
ik hoop dat je een ontzettend positieve reactie krijgt , sommige mensen denken haast dat je al zwanger raakt van fruitvliegjes en zijn totaal niet meelevend , als ik een vriendin van jou was had ik het volkomen begrepen , het zou ontzettend pijnlijk en verdrietig zijn als je het jezelf zou aandoen , ik wil je wel een dikke knuffel geven! xx
Ha meid, wat een nare en verdrietige situatie waar in je zit. Net als wat anderen ook al zeggen, het is lastig om je hier advies in te geven, omdat het zo persoonlijk is hoe de mmm en het verdriet rondom kinderloosheid wordt ervaren. Daarnaast kan ik me dan nog voorstellen dat het allemaal extra moeilijk voor je is omdat je net een miskraam hebt gehad. Weet je, september is nog ver weg. Misschien kan je er even rustig over nadenken de komende weken en tegen de tijd dat het bijna zover is, je beslissing hier in nemen? Bedenk daarnaast dat het leven doorgaat, ondanks jouw gemis en verdriet. Er zullen nog veel momenten komen dat er een confrontatie komt met kinderen en gezinnen. Momenten waarin anderen 'verwachten' en naar mijn idee ook mogen verwachten dat jij er op dat moment ook voor hun bent. Misschien kan je proberen om je verdriet wat te relativeren en een dagje je zorgen hier over op zij te zetten en te genieten van de blijdschap van je vriendin en een feestelijke dag? Ook dat heeft tijd nodig om zover te komen, maar denk er eens over na. Ik bedoel het echt niet verkeerd hoor ( spreek uit ervaring ) en uiteindelijk moet je ook niets doen waar jij je niet goed bij voelt. Heel veel sterkte met alles!!
Ik zou haar gewoon meteen even bellen en het telefonisch bespreken of vragen of je vanavond even langs kunt komen (als ze nu aan het werk is ofzo) Dan hoef jij niet op haar sms-je te wachten. En het is dan voor haar ook duidelijker. Zoveel tekens heb je niet in een sms. Ik weet niet hoe jullie normaal gesproken met elkaar communiceren (uitnodiging voor een bruiloft per sms vind ik persoonlijk wat apart ) maar als ik voor zoiets en dan met zo'n gevoelige reden een afmelding per sms zou krijgen, zou ik ook even niet weten wat ik ermee moest geloof ik.