Ben ik het ook wel mee eens Wij kunnen ook ergens heen met o&n en ik vind het wel gezellig. En ja die ene avond als hij niet goed zou slapen, jammer dan. Volgende dag kan hij lekker uitslapen (gelukkig houdt ie daarvan!). Maar ik heb misschien makkelijk praten omdat wij een makkelijk kind hebben en het is er ook maar 1.
Wij blijven thuis, om dezelfde reden. Ik heb geen zin om al om zes uur ergens te moeten zitten zodat zoonlief op zijn normale bedtijd (half zeven-zeven uur) naar bed kan. En dan nog maar hopen dat hij uberhaupt wil slapen. Nee hoor we blijven lekker thuis met zijn drietjes en de kleine ligt dan lekker in zijn eigen bedje!
Bedoel ik niet vervelend, maar wat maakt die ene dag nu uit? Dan slapen ze toch een keer korter en minder goed? Hoe vaak gebeurt dat nou? Vorig jaar waren wij ook bij vrienden. Kids 3,5 en 8maanden. De jongste is meteen gaan slapen en hebben we snachts eruit gehaald en na 15 min rijden zo weer in haar eigen bedje gelegt. Maar de oudste wilde en ging echt niet slapen! Op een gegeven moment heb ik hem gewoon op de de bank neer gelegt, wij zijn een spelletje aan de eet tafel gaan doen en hij is toch nog in slaap gevallen. Om 0.00 uur wakker geworden en heerlijk genoten van het vuurwerk. Om half 2 in de auto naar huis, naar bed en lekker slapen. Tja dag erna was hij moe, maar ook dat is weer goed gekomen! Ik zeg dus, maak een uitzondering, neem het eventueel niet/moeilijk slapen voor lief, en maak het gezellig! Plan voor 1jan gewoon niet teveel!
Wij vieren O&N thuis...Ook al worden we ergens anders uitgenodigd. Ik ga echt niet met mn zoon lopen slepen, en ergens anders slapen. Bovendien hebben we ook een hond die vuurwerk niet super vind.
het maakt me niet uit als ze minder slapen. Wel als ze de hele dag heen en weer lopen te rennen op het feest of 10 keer wakker worden dat mama de hele avond boven kan zitten terwijl papa en zijn vrienden beneden aan het feesten zijn. Daar heb ik weinig behoefte aan. Maar goed, ik ga denk ik wel.
Wij gaan ook naar vrienden, met 3 kids en moet zeggen dat ik wel zie hoe het loopt. We kunnen er blijven slapen maar dat zie ik zelf niet zitten. Ben na zo'n avond gewoon graag in mijn eigen omgeving. Wij rijden daarom 's nachts nog naar huis.
Wij vieren oud en nieuw altijd met ons vieren. Met de kerst slepen we al heen en weer met de kinderen, naar de oma's en opa's en dan vind ik het wel best. Oud en nieuw is gezellig voor ons vieren dat houdt in dat we overdag oliebollen bakken samen met mijn zwager en schoonzus. Waarschijnlijk gaat dit jaar de bbq er ook bij aan. Dat de opa's en oma's oliebollen op komen halen en dat we 's avonds lekker bij elkaar kruipen met allerlei hapjes op tafel.
Wij gaan naar vrienden.... Nemen gewoon het campingbedje en matras mee en babyfoon. We gaan lopend naar huis, is niet zo ver gelukkig! Maar ja, ons mannetje slaapt gelukkig erg makkelijk, dus dan is de keuze niet zo moeilijk En als je kinderen niet willen slapen, kan je ze mischien wat langer beneden houden? Is toch een speciale avond.
Dan maak je van tevoren met je man hier een afspraak over, zodat jij niet degene bent die constant naar boven kan gaan. Gewoon lekker gaan en niet meteen van het ergste uitgaan. Wie weet slapen ze als roosjes en hebben jullie het hartstikke gezellig!
Dat lijkt mij niet zo moeilijk, maak vooraf hele duidelijke afspraken met je man dat hij óók naar boven gaat. En spring niet direct zelf in de benen bij de eerste kik die je hoort. Op die manier heb je allebei wat aan je avond (of niet ) En wil het echt niet? Nou ja, dan ga je toch weer naar huis? Ik weet niet of je kindjes alleen maar om jou roepen? Dat deed onze dochter ook een hele tijd, maar stug volgehouden dat papa dan heen ging, op den duur maakte het niet meer uit wie kwam En je hebt nog een paar weken voor het zover is om te oefenen in dat geval Succes! Ik zou zeggen: gewoon heen gaan en veel plezier maken!
Ik zou niet gaan, als ze niet slapen ben jij de volgende dag ook kapot en de vrouw van het stel wordt ook ongetwijfeld wakker van het feit dat jullie wakker zijn.
Wij gaan naar vrienden in de buurt, als onze dochter niet wil slapen daar gaan we lekker naar huis, maakt ons niet uit of we dan om 21 uur al richting huis gaan Maar ik zou niet met een oververmoeid kind gaan zitten, dan zou ik lekker thuis blijven.
Wij blijven ook lekker thuis (ondanks diverse uitnodigingen). Vorig jaar zaten we bij vrienden en kon ik snel om 12 uur naar beneden rennen voor een glas jip en janneke champagne omdat ik Tygo had gevoed en daarna kon ik weer naar boven. En dan een halve volksverhuizing om alles mee te nemen voor die kleintjes... nee lekker thuis en de kindjes in hun eigen bedje slapen, wel zo relaxed voor hen en voor ons
kan je de 2 niet uit logeren doen bij iemand die geen O&N viert? uiteraard wel goed bekenden, ouders?
Dit 2.jaar geleden gedaan en was de laatste keer totdat de kinderen groot genoeg zijn. Heb de hele nacht met mijn kind op gezeten en voelde me heel erg naar de anderen toe en konden ook niet naar huis maar zijn zo vroeg mogelijk weer naar huis gegaan 1 januari.
Dat zou ik nou nooit doen! Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk. Hier hetzelfde 'probleem', dus toevallig vanavond besloten om maar lekker met zijn drietjes thuis te blijven.
Mijn dochter (nu bijna 3) heeft alleen haar eerste O&N slapend doorgebracht. Die is als de dood voor vuurwerk en laten wel lekker op. De oudste (4,5) is nog nooit wakker geweest 's avonds. Wij gaan altijd weg of vieren het bij ons thuis met een vaste groep. De jongste loopt de hele avond gezellig rond en eet zich rond aan hapjes. Thuis is dit niet anders. wij vermaken ons, zij vermaakt zich en de anderen storen zich volgens mij niet aan haar. Gewoon proberen, en werkt het niet, auto inladen en terug naar huis
iemand die geen o&n viert? ik ken werkelijkwaar helemaal niemand die niet min of meer o&n viert... En nee dit zou ik echt nooit doen. Ik vind dat kindjes als ze wakker worden van vuurwerk met o&n lekker bij mama moeten kunnen zitten en niet ergens gedropt moeten worden. Dan blijf ik liever thuis.