Wie kookt er bij jullie thuis en waarom. Is dit omdat de 1 beter kan koken. Of omdat bv jij er een hekel aan hebt, dus kookt je partner. Of omdat jullie beiden van koken houden en dus de taken 50/50 zijn. Ik ben benieuwd naar jou antwoord!!! Ik kook eigenlijk nooit, niet omdat ik er een hekel aan heb of niet kan koken. Maar mijn vriend vind koken erg leuk om te doen en verzint altijd de lekkerste gerechten. Het is echt zijn uitlaat klep.
Allebei. Degene die het eerste thuis is kookt. Meestal haalt de ander ons kindje van de opvang. Ik denk dat mijn man doordeweeks het meeste kookt en ik in het weekend omdat ik het wel leuk vindt om dan uitgebreid te koken. Echt wel fifty fifty dus. Overigens doe ik wel de weekboodschappen dus ik bepaal over het algemeen wel wat we eten haha. Vreselijk vind ik dat maar mijn man is zo'n type: maakt mij niet uit ik eet alles. En ik maar steeds verzinnen :s
mijn man kookt altijd maar ik zorg dat de boodschappen er zijn of verzin iets anders. ik heb een hekel aan koken en kan nu niet lang genoeg staan om te koken, maar ik kan het wel
Dat is wisselend. Mijn man vaak voor zijn latedienst, maar ook wel na zijn dagdiensten. Een beetje wie zin heeft of het plan heeft om te koken.
Ik kook meestal. Omdat ik een contol freak ben en dan tenminste zeker weet dat we op tijd aan tafel kunnen haha. Ik bedenk ook de weekmenu's. Mijn vriend kookt soms in het weekend, dan is er meer tijd. Hij kookt dan altijd wat meer speciale dingen, ik kook meer standaard makkelijke snel-klaar-maar-toch-verantwoord maaltijden...
Ik helaas. Ik vind er niks aan. In het weekend ligt het een beetje aan de planning. Maar als de kinderen vervelend zijn duik ik de keuken in.
Wisselend. Als we doordeweeks tegelijk met de kinderen eten kook ik. Als de kinderen vroeger eten (vroeg moe of wij eten wat bijzonders) dan kookt mijn man meestal rond 20:00. Weekend wisselend, wie er zin heeft. Ik kook graag en verzin steeds nieuwe recepten. Maar soms is het lekker om even niks te doen en naast de kok te zitten met een glas wijn en een goed gesprek.
Wij koken allebei, maar ik wel vaker. Mijn man zou wel vaker willen koken want hij vindt het echt leuk, maar komt niet echt uit door zijn lange werkdagen. Mijn man kookt 1 á 2 keer per week, ik de rest. Jammer wel want mijn man kookt vaak Turks en dat vind ik heerlijk. Maar gelukkig vallen mijn kookkunsten ook in de smaak en vind ik het ook leuk.
Hahaha hier kookt mijn man 90% van de tijd. Ik bepaal wat we eten en we doen samen de boodschappen. Koken is niet mijn hobbie en grootste talent.
Ik...doordeweeks ben ik een uurtje eerder thuis en dan is het wel zo makkelijk dat ik kook. In het weekend eten we vaak makkelijk (soep, salade..) of buiten de deur.
Diegene die het eerste thuis is, meestal ben ik dat helaas. In het weekend kookt mijn mam altijd, ik vind koken echt vreselijk.
Mijn vriend kookt meestal. We kunnen het allebei wel goed, maar ik vind het teveel werk en eet vaak net zo lief een bak rauwkost (en hij stelt hogere eisen). Weekmenu's en boodschappen regelen we samen.
Ligt er aan wie het eerste thuis is van het werk. Al moet ik wel zeggen dat het 'koken' van mijn man vaak neerkomt op afhalen of bezorgen Koken is niet echt zijn ding.
Ik kook doordeweeks en man in het weekend. Man vind koken erg leuk maar doordeweeks is dat niet handig en willen we optijd eten vanwege de kleine
Waarom per se de één óf de ander? Wij koken beiden. Ik wel wat vaker dan mijn man maar ik zou het ook niet van hem accepteren als ik bijna nooit mocht koken, daar vind ik het veel te leuk voor haha. Iets lekkers bakken vindt hij dan weer niet zo leuk, heeft hij één keer gedaan maar dat was het dan ook. Dus dat doe ik dan (niet dagelijks natuurlijk ).
Mijn man kookt 75% van de tijd en ik de rest. We vinden het beiden leuk, maar hij geniet er meer van. Ik ben vooral van het bakken in huis en dat vindt hij weer niks.