Wie was zwanger of heeft kinderen na herhaalde miskraam?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door RRW83, 28 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RRW83

RRW83 Niet meer actief

Hallo dames,

Hier helaas opnieuw een miskraam voor de tweede keer. Heb wat behoefte aan positieve verhalen van vrouwen die 2 miskramen (of meer) gehad hebben en toch een goede zwangerschap hebben gehad hierna, of ervoor. Alle positieve verhalen zijn welkom! Even dat gevoel van" oh god het gaat nooit lukken" wegnemen. Zowel ik als mijn partner hebben het zwaar.. Ik kijk ernaar uit jullie verhalen te horen.

Groetjes Floor

2. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Lieve Floor,

Als eerste wil ik je veel sterkte wensen! Het is zeker ook niet niks.
    Mijn positieve verhaal:
    - in december 2013 testte ik positief in de 1e ronde, helaas is deze zs misgegaan na 26 weken
    - in juli en september 2014 heb ik een mk gehad met 5 weken
    - in februari 2015 uitslag van wat er met mijn zoontje gebeurd was
    - in maart 2015 mk met 6 weken

Ook wij hadden de hoop min of meer opgegeven. Ik ben in februari dit jaar na een heel jaar naar de HA gegaan, doorverwezen naar de gyn. Man is gecontroleerd, ik moest iedere 2 dagen voor eisprong heen. Op 10 maart is geconcludeerd dat theoretisch alles in orde is en we de komende 6 maanden niks doen. Er is 30% kans dat ik zwanger wordt binnen een jaar. Dat vond ik persoonlijk nog steeds erg weinig

Eenmaal thuis die dag voelde ik me raar, paar dagen voor NOD. Wat bleek, ik had diezelfde dag nog een positieve test gehad en inmiddels bijna 11 weken zwanger.

3. naomirebecca

naomirebecca Actief lid

16 apr 2015
    192
    10
    18
    he bah wat vervelend.. sterkte..

hier ook positief nieuws na herhaaldelijke miskramen, de exacte datums weet ik niet meer. Bij mij zakte de hoop ook in de schoenen, na 2 maanden na stoppen met de pil eerste keer zwanger werd een miskraam (nooit een vruchtje op een echo gezien) 3 maanden later weer zwanger was een missed abortion en 4 maanden later de 3de zwangerschap ging goed maar bleek er van alles met het kindje aan de hand te zijn waardoor het toch moest stoppen..
    na dat ik was bevallen van de laatste duurde het 6 maanden wat ik erg lang vond duren en ik raakte weer zwanger en dit keer gelukkig alles goed
    ik heb ook momenten gehad dat ik dacht dat het nooit meer goed zou komen, maar geef de moed niet op

4. RRW83

RRW83 Niet meer actief

Dankjewel voor jullie lieve reacties, geeft toch weer wat hoop! :)

5. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Allereerst Veel sterkte! Het is niet niks een miskraam..

Hierbij mijn positieve verhaal:
    April 2010 voor de eerste keer zwanger, na 5 maanden proberen.. helaas al na 5.5 week een miskraam.
    Daarna lukte het bij ons niet meer waardoor we uiteindelijk naar het ziekenhuis zijn gegaan.
    Lang verhaal kort, we hebben nu een prachtige dochter via ivf met pgd (omdat ik dus een translocatie heb, vandaar de vroege miskramen). Ik ben ondertussen de tel kwijt geraakt.. maar ik zit -ff denken- op ongeveer 11/12 VROEGE miskramen nu. Overigens maar paar dagen overtijd, dus nooit ver in de zwangerschap gelukkig.
    En nu, spontaan zwanger van de tweede en dat al 9 weken:D

Misschien past het verhaal niet helemaal bij wat je wilt horen, want bij mij is er dus een translocatie. Maar zoals je ziet, niet de hoop opgeven! Het kan zomaar gebeuren.. en, 3 keer is scheepsrecht;)

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier ook een positief verhaal! 4x ivf/icsi terugplaatsingen en 4*. 5e terugplaatsing is mijn zoontje geworden. :)

7. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb ook een positief verhaal. 2mks tussen de 14 en 15 weken daarna met hulp van een cerclage een mooie dochter gekregen.
    Nu gaan we voor een 2de wondertje.

Geef de moet niet op meid.

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier ook positief verhaal:

Eindelijk via de mmm zwanger , helaas een MK geworden. Werd na een week of 10 ongesteld en die eerste ronde gelijk weer zwanger ! Helaas weer een MK :( 5 weken later ongesteld en weer in de eerste ronde zwanger : zoontje geboren augustus 2014.

Na een maand of 6/7 weer gestopt met de pil en we hadden zoiets we zien het wel anders 2016 weer naar het ziekenhuis. Maar wat een vreugde ik was na 4 maanden zwanger ! Spontaan ! Ook dit ging mis :( maar dit keer ben ik niet eens ongesteld geworden naar de miskraam maar gelijk weer zwanger en zie banner : ik kan elk moment bevallen :)

Geef de moed niet op het kan echt goed komen.
    Sterkte en succes !!

9. Logan

Logan Niet meer actief

Hier ook na drie miskramen alweer twaalf weken zwanger. Ik dacht dat het nooit meer ging gebeuren maar ik bleef hoop houden, terecht gelukkig. Hopelijk ben je snel weer zwanger en dan lekker negen maanden!

10. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Miskraam gehad in 2011 gelijk daarna weer zwanger en weer een miskraam... Ik was de 12 weken voorbij en dacht nu gaat het goed maar helaas!
    Daarna gezond zwanger geweest van ons jongste zoontje wel een problematische zwangerschap maar een gezond kindje.
    Nu zwanger en totaal geen klachten... Nu 7 weken dus hopen dat dit goed gaat.

11. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb voordat ik zwanger raakte van de oudste een miskraam gehad bij ruim 6 weken. Daarna een dochter in 2011. In 2014 opnieuw zwanger en een vroege miskraam bij 5 weken. Na een ronde pauze opnieuw zwanger, bleek een MA te zijn die bij 12 weken afkwam. Toen enkele rondes rust gehad en in September zwanger van mijn jongste dochter. Na de twee miskramen nog onderzoeken laten doen maar dat was allemaal in orde. Mijn b12 bleek ten tijde van de twee miskramen wel behoorlijk laag dus daar ben ik supplementen van gaan nemen na een opstartkuur injecties bij de Ha. Tja of dat het is geweest weet ik niet maar uiteindelijk ging die zwangerschap dus wel goed. Meid houd hoop! In mijn omgeving hebben bijna alle vrouwen die ik ken al een of twee keer een miskraam gehad en zijn ook allemaal mama geworden. Het komt echt super vaak voor. Ik duim dat het de volgende keer goed mag gaan voor jullie!

12. Wen82

Wen82 Lid

19 jul 2012
    14
    0
    1
    Zuid-Holland
    Allereerst heel veel sterkte, 2x een miskraam is niet mis. Praat erover met elkaar, maar ook met anderen. Al lijkt er vaak een taboe op te rusten, mensen vinden t ongemakkelijk en zijn t al snel vergeten of vinden t moeilijk om erover te praten.

Wij zijn sinds mei 2014 bezig. gelijk zwanger maar bij de echo met 9 weken kwamen we erachter dat t twee lege vruchtzakjes waren, hierop volgende een currettage. Febr 2015 weer zwanger en met de echo op 8 weken weer een ma, dus currettage. 11 mei 2015 (Moederdag) weer positief getest, met 7 weken een kloppend hartje gezien, 2 weken later weer mis, gevolgd door currettage 3. Nov/dec 2015 zat ik er volledig doorheen, toen op 28 dec weer een positieve test, alle echo's die daarop volgen zijn spannend, maar tot nu toe (22+1) ziet t er goed uit. Zo onbevangen als bij m'n allereerste zwangerschap (gezond kindje) zullen we niet meer zijn. Dit kindje hopen we eind aug in onze armen te sluiten. Na m'n 3de miskraam ook nog onderzoeken laten doen, hier is een lichte stollingsafwijking uitgekomen, maar of t echt de oorzaak is kunnen ze miet zeggen. Spuit nu wel uit voorzorg bloedverdunnens.

Nogmaals heel veel sterkte met t een plekje geven en blijf (durf) erin te geloven.

13. Babystew

Babystew Niet meer actief

Mijn man is drager van een translocatie en na 2 dochters 3 vroege miskramen gekregen. Nu weer zwanger :)

14. Liefste baby

Liefste baby Actief lid

3 jul 2014
    189
    7
    18
    NULL
    NULL
    In december 2011 besloten dat we graag een kindje wilden en de Mirena spiraal laten verwijderen. In januari 2012 zwanger en na 6 weken een spontane miskraam. Na vier maanden weer zwanger en een missed abortion (cytotec gebruikt). Vooral die periode tussen de miskraam en weer proberen zwanger te worden vond ik (we) killing. Wanneer is je lichaam weer klaar om zwanger te worden en lukt het dan allemaal. En als je dan zwanger wordt, gaat het allemaal wel goed. Aan het einde van 2012 hadden we besloten dat we nog een paar maanden zouden aankijken hoe het zou gaan en we anders mee zouden stoppen, ook door mijn leeftijd. In januari 2013 was ik zwanger en dat is een goede zwangerschap geweest met een gezond kindje. Na een klein half jaartje toch besloten om voor een 2e kindje te gaan. Direct weer zwanger na het verwijderen van de Mirena spiraal, maar wederom een missed abortion. Voor ons was het toen genoeg. We hebben een gezond kindje en willen ons leven niet meer laten leiden door bezig te zijn met zwanger worden en de angst om het kwijt te raken als we zwanger waren. Maar wat natuurlijk erg meespeelt is dat we een kindje hebben en dat maakt voor ons die keuze een stuk makkelijker.
    Wij hebben ook onderzoek laten doen naar de miskramen, maar daar is niets uitgekomen.
    Zoals de meeste al zeggen, miskramen komen best veel voor, alleen je hoort er nooit iemand over. Maar dat neemt je gevoel van onmacht niet weg. Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat jullie ook snel zwanger mogen zijn van een goede zwangerschap!

15. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel sterkte met het verwerken van jullie 2e miskraam. Praat erover met mensen die je lief zijn. Het is al moeilijk genoeg, dat moet je niet alleen willen doen.

Hier ook een positief verhaal:
    2012 Na een onbezorgde zwangerschap moeder geworden van een dochter. Vervolgens vroege miskraam, missed abortion (wel kloppend hartje met 8w) met medicatie opgewekt, nog een vroege miskraam, verdenking mola-zwangerschap waarvoor curettage.
    Wij waren niet zulke goede praters en hebben samen therapie gehad om er mee om te leren gaan.

Nu spontaan zwanger van een tweeling! Het is en blijft spannend.
    Maar het kan echt.

16. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Hier bijna 22 weken zwanger na 4 miskramen

17. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Ik ben van mijn zoon gelijk zwanger geraakt en dit was een heerlijke zwangerschap. Toen we voor een brusje gingen werd het een missed abortion... helemaal kapot van natuurlijk. De ronde erop een vroege miskraam. Nu weer zwanger, maar of het goed gaat weet ik nog niet, want ik heb maandag mijn echo.
    Ik weet dat mijn lichaam het kan, want ik heb een gezonde zoon, maar ik ben heel bang en zenuwachtig.
    Heel veel sterkte! Ik wens je snel een gezonde zwangerschap toe met een plakbaby. Knuf.

18. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Mijn moeder heeft vroeger 3 miskramen gehad voor m'n broertje geboren werd! Dus er is hoop ;) sterkte!

19. August baby

4 feb 2016
    9
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hier ook een positief verhaal, na 6 miskramen nu 23 weken zwanger. Geef de hoop niet op hoe moeilijk dit soms ook kan zijn!

20. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte gewenst, het is een nare ervaring! Ik had voor mijn dochter een miskraam en voor deze zwangerschap 2 vroege miskramen. Moet zeggen dat het heel veel hoop gaf dat mijn dochter al rond liep, afleiding ook. Hoe lastig ook je moet afwachten, wat altijd de 1e 2 weken van je cyclus nog goed gaat en daarna gewoon vreselijk is..

Ik heb een maansteen aan een ketting om mijn nek hangen, dat zorgde voor een goede zwangerschap (hoop ik, echo is pas over 2 weken, maar t voelt goed!) Misschien bijgeloof maar t hielp alleen al bij het idee dat ik iets van invloed had.

Probeer je gevoel te blijven volgen! Bij mij voelde alle miskramen anders dan de zwangerschappen die wel goed gingen

Deel Deze Pagina