O wat spannend dat de echo's eraan beginnen te komen in dit groepje!! Hopelijk allemaal goed nieuws verder! Naar hoor als je zo met zorgen moet lopen om bloedverlies. Maarja ik had dat vorige keer ook helemaal niet en zat toch niet goed Hier echt niet zo veel last van misselijkheid! Hooguit af en toe een klein beetje bij inspanning dus maar gaat verder prima, eet ook gewoon normaal op normale momenten en geen rare geuren of smaak of wat dan ook. Hoop dat het goed blijft gaan want op werk wordt thuiswerken steeds lastiger, ik wilde het eigenlijk 1 vd 3 dagen blijven doen maar heb het voor de komende weken alweer omgegooid.
@Kiwietje85 wie weet heb je inderdaad komende weken niet mega veel last. Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap op wat vermoeidheid nergens last van. 3x ochtend dat ik iets misselijk was van het hoesten. Maar nooit overgegeven. Momenteel heb ik dus zelf ook weer bijna geen kwaaltjes. Hopelijk heb je binnenkort een mooie eerste echo
@Lizzy02 oh wat schrikken, gelukkig lijkt het mee te vallen. Wat een onzekerheid ook die eerste weken! Super spannend dat er echo’s aankomen! Ik moet helaas nog 3 weken wachten.. Een gesloten fb groep voor na de 12 weken lijkt mij ook erg leuk. Vorige keer ook veel aan gehad. Hier niet zoveel klachten momenteel, af en toe wat weeïg, minder eetlust en gevoelige borsten. Oh en moe... pff. Tot nu toe is het redelijk vergelijkbaar met mijn eerste zwangerschap.
Ik ga over een week voor echo. Hoop zo dat het goed zal zijn! Ik heb zo'n raar gevoel in mijn benen/kuiten. Alsof ik ze moet aanspannen om het rare gevoel weer weg te krijgen. Herkenbaar?
Ja hé, ik had al wat nageplozen maar was tot de conclusie gekomen dat het nog erg vroeg was omdat het kenmerkend is voor het laatste trimester.. maar toch.. zijn er meer die het nu al zo hebben?
Ik denk dat het hier foute boel is, alle klachten zijn sinds dit weekend volledig verdwenen. Geen idee wat nu te doen.
Ik ben morgen 6 weken, ik heb geen gevoelige borsten meer, geen last van maagzuur meer en mijn eetlust is weer terug. Dit betekende een half jaar geleden ook een miskraam.
Ik hoop het niet voor je. Maar het hoeft echt niks te betekenen hè. Geen bloed geeft moed. Ik zou vragen om een vroege echo.
Wat @Chrissie1990 hierboven ook al aangeeft, het hoeft niets te betekenen maar ik begrijp je zorgen. Ik denk dat 99% van de dames in de eerste weken ongerust is. Als je het echt niet vertrouwt zou ik inderdaad de verloskundige bellen met je verhaal, misschien mag je dan komen voor een vroege echo.
Ik zou ook bellen.. met 6 weken is er al wel wat te zien. En idd geen bloed is goed.. Je lichaam kan je ook belazeren omdat je er zo op let. Dat merk ik bij mezelf althans.. Konden we de tijd maar doorspoelen he..
@LoisdeW @Chrissie1990 @Caya We gaan straks ook even bellen. Ik snap de gedachte 'geen bloed geeft moed', maar bij mijn miskraam in november heb ik ook geen bloed verloren. De miskraam was met 5 weken en de curretage met 9 weken, mijn lichaam heeft mij toen 4 weken voor de gek gehouden.
@iMum ik begrijp je zorgen, maar het is niet uitgesloten dat je tot dat kleine groepje zwangeren hoort dat geen pijntjes (meer) heeft. Ik heb dit zelf ook gehad bij mijn tweede. Ik hoop dat je gauw geholpen wordt, wat zal je ongerust zijn! En je eerdere ervaring draagt daaraan flink bij, goed dat je gaat bellen!
Bij mij was dat inderdaad ook zo. Nu is het wel zo dat mijn medicatie het bloeden ook wel af schijnt te remmen hoewel bij mij de menstruatie er vaak gewoon doorheen kwam. Maar bij mijn MA kwam er alsmaar geen bloed ook al wist ik dat het mis was en was ik allang met medicatie gestopt. En toch schijnt het ook normaal te zijn dat de kwaaltjes gewoon schommelen. Ik hoop echt voor je dat het meevalt!
Ik hoop voor je dat alles goed is. Het hoeft natuurlijk niks te betekenen maar ik snap je zorgen wel als het vorige keer bij de miskraam zo ging. Zou inderdaad vragen om een vroege echo.
Vanmorgen weer wat bruin bloedverlies (niet veel) en toch even de VK gebeld. Ze gaf aan dat het kan voorkomen maar wel snapt als ik eerder een echo zou willen. Nu had nog weinig zin zei ze omdat geen hartje met 6.2 niet wil zeggen dat het fout is en dat alleen maar zorgt voor meer ongerustheid. Ze gaf wel aan dat ik het echo bureau kon bellen of ik volgende week bijv maandag kan komen ipv donderdag (bij hun op locatie doen ze alleen donderdag). Dus die ga ik zo bellen, zou vrijdag ook kunnen denken jullie? Dan ben ik 6.5. Wil voorkomen dat dan het hartje nog net niet klopt. Maar net voor het weekend is ook wel fijn... Heb volgende week donderdag maar allerlaatste mondelinge examen van mijn 10-jarige opleiding. Dus als alles goed is kan ik wellicht de laatste week nog wat rustiger studeren.
Ik sluit me aan bij de rest van de dames.. Zeker met jouw verleden zullen zij jou eerder een echo laten maken. En ze hebben vrijwel altijd plekjes vrij voor noodgevallen. Hier met wakker worden kots en kots misselijk...boven de wc gehangen maar uiteindelijk toch niet overgegeven. Gelukkig was mijn vriend er nog, voelt toch als steun. Voel me nog steeds niet top.. Hoe voelen jullie je?
Mijn misselijkheid is al wat beter. Nog wel een beetje misselijk maar niet heel erg als eergisteren en gisteren. Morgen eerste echo. Vind dat echt heel spannend.