Uitgerekend 01-02-2021 - 14-02-2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door FoxyDiamond, 2 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Bij mij verschilt het echt per dag. Gister super misselijk. Vandaag valt het juist wel weer mee.

2. Kiwietje85

Kiwietje85 Bekend lid

16 mei 2017
    500
    284
    63
    Vrouw
    Ja ik merk ook verschillen per dag en per moment ook maar over het algemeen best weinig kwaaltjes. Morgen echo, ik merk dat ik eerst best redelijk vertrouwen had omdat het anders leek te voelen maar nu het dichterbij komt twijfel ik steeds meer. Het is zo moeilijk voor te stellen dat het voor ons wél een keer goed zou gaan :$

VroegeLente vindt dit leuk.
  3. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Spannend morgen echo. Hoe laat heb je de echo? Ik duim voor je. Gun het je heel erg. Maar je hebt tot nu toe geen reden om te denken dat het mis is toch? Positief blijven. Maar je normaal dat je onzeker bent hoor. Ik was bloed zenuwachtig en onzeker voor de eerste echo.

4. Claprose

Claprose Actief lid

9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    Kiwi: dat is helemaal niet vreemd. Je bent bijna niet anders gewend dat het niet goed is, je bent nog helemaal niet bekend met een goede afloop dus misschien ga je een beetje wapenen tegen teleurstelling. Het is wellicht onbekend terrein voor je; een zwangerschap die lijkt door te zetten.
    Ik duim voor je, vrouw!!

5. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
  6. primavera

primavera Actief lid

1 feb 2012
    330
    66
    28
    NULL
    NULL
    Heel veel succes morgen @Kiwietje85

Hier helaas de hele dag door misselijk (24/7 hetzelfde) en ik lig dus heel veel op bed. Daarnaast zijn mijn darmen ook helemaal ontregeld dus erg opgeblazen en pijnlijke buik

7. VroegeLente

VroegeLente Actief lid

3 mei 2015
    347
    146
    43
    @Kiwietje85

Spannend, hopelijk een goede echo morgen. Het is idd nooit slecht om voorbereid te zijn op beide senario’s. İk vind het juist goed van je om nu zo te denken. Zo bescherm je jezelf ook gedeeltelijk op een teleurstelling.

8. Lizzy02

Lizzy02 Actief lid

7 jul 2018
    189
    160
    43
    Vrouw
    Succes morgen @Kiwietje85!

Het is niet gek dat je je zo onzeker voelt voor de eerste echo. Ik denk dat heel veel mensen dat hebben, ook als het in het verleden altijd goed is gegaan. In jouw situatie is het helemaal logisch dat je je zo voelt. Ik duim voor een goede echo morgen, het is je met jouw verleden echt gegund!

9. Claprose

Claprose Actief lid

9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    @primavera ja, buikpijn! Heb ik ook zo'n last van! Mijn maag voelt soms aan alsof ik een kater heb.

primavera vindt dit leuk.
  10. Kiwietje85

Kiwietje85 Bekend lid

16 mei 2017
    500
    284
    63
    Vrouw
    Dankjulliewel voor jullie steun, lief! Ik had vorige keer ook geen reden om te denken dat het mis was, gebeurde toch dusja het blijft gewoon onzeker. Ik mag morgen om 11.30u!

11. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    @Kiwietje85 wat de anderen al zeggen je een beetje wapenen voor een verkeerd beeld is niet verkeerd, maar probeer ook te genieten. Al mijn kindjes zijn er ook gekomen dmv ICSI en heb tweemaal een foute echo gehad met 10 weken, eenmaal misgegaan rond de 7 weken en eenmaal rond de 9 weken. Na die zwangerschappen zijn de eerste 12 weken een stuk spannender. En wapen ik mijzelf ook tegen de teleurstelling. Ben nog niet verder aan het kijken dan de eerste 12 weken, daarmee bedoel ik nog geen verlof, kraamzorg, kleertjes, kamertje en dat soort dingen. Ik weet dat bij mijn laatste zwangerschap ik pas durfde te genieten met 16 weken en daar is niets mis mee. Er is trouwens ook niets mis met al je baby inboedel te kopen als je 8 weken zwanger bent hoor. Iedereen doet wat voor haar goed voelt en zo hoort het.

Ik duim keihard voor je morgen!!

Deze zwangerschap kwam trouwens spontaan (de kans is minder dan nihiel), wel liepen wij al ruim een jaar weer in het ziekenhuis en tijdens de corona stop zomaar een wondertje!

12. VroegeLente

VroegeLente Actief lid

3 mei 2015
    347
    146
    43
    Wat betreft kopen van uitzet ben ik altijd heel voorzichtig geweest. İn de eerste instantie had ik alleen broodnodige spullen gekocht voor de baby dus alles wat ik in de eerst 2-3 weken nodig zou hebben. Zelfs de slaapkamer hebben we rond 7-8 mnd zwanger gekocht en inrichten daarvan pas na de bevalling. De eerste 3 maanden sliep ze toch bij ons op de kamer. Na die eerste 2-3 weken na de bevalling heb ik alsnog geen kleertjes ed hoeven te kopen we kregen zoveel cadeau zowel nieuw als 2e hands. Dus achteraf goed geweest ook nog.. İk vind het persoonlijk confronterend om van alles heel vroeg te kopen maar dit is mijn mening. İk zou me dus minder goed voelen als ik dat wel deed.

Kaaat vindt dit leuk.
  13. Claprose

Claprose Actief lid

9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    @Kaaat wat een wonder! Fantastisch dat je spontaan zwanger bent geraakt!!

Ik heb wat kleine dingetjes in huis gehaald. Een mooie hydrofiel, lieve gebreide sokjes en een rompertje. We wachten af wat het geslacht van het kindje is.

Misselijk; ik kan een ieder aanbevelen géén Deense broodjes te eten (krakeling met gele room en fruit erop). Toch maar 'n loempia dan :D

14. primavera

primavera Actief lid

1 feb 2012
    330
    66
    28
    NULL
    NULL
    @Kaaat Echt fantastisch!!! Wat is zwanger worden toch magisch en al helemaal in jouw geval. Bijzonder verhaal!

@Claprose Ja, he? En toch net een kaassouflé naar binnen gewerkt. Haha

@Kiwietje85 We gaan heel hard duimen met z’n allen voor jou! Positive vibes!

Ik koop ook voorlopig nog niks totdat ik zeker weet dat alles goed is. Daarnaast heb ik nu de ervaring en deze keer ga ik proberen om niet zoveel te kopen. Ik heb nog het een en ander liggen en de helft heb ik toen niet eens gebruikt of even geleend. Je gebruikt alles maar zo kort. Heb wel al zin in een voedingskussen want dat slaapt zo lekker haha

15. LoisdeW

LoisdeW Actief lid

6 jun 2020
    100
    57
    28
    Vrouw
    Gezondheidszorg
    Ik hoop het zo erg voor jullie! :D:D

16. mothertobe1

mothertobe1 Fanatiek lid

17 aug 2012
    1.036
    234
    63
    Hoi dames

ik lees dat iedereen wel last heeft van misselijkheid. Ik heb er ook 24/7 last van maar overgeven doe ik niet.
    ik kan bepaalde dingen niet meer hebben zoals koffie en sterk gekruid eten.
    Laat in de middag/avond voel ik me wel iets beter.

@Kiwietje85 spannend! Hopelijk een goeie echo!

17. Vlinder1421

Vlinder1421 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik durf mezelf nu inmiddels ook aan te melden.
    Ik ben bijna 29 jaar en nu zwanger van ons 2e kindje (eerste kindje voor mijn huidige man) en ben op 8 februari uitgerekend. Wij hebben een lang traject achter de rug en zijn nu dmv ICSI zwanger geraakt. Vandaag de eerste echo gehad en alles was goed! Het hartje klopte en het paste ook bij het termijn (7 weken). Vorig jaar ook een positieve test in handen gehad en toen uiteindelijk met 6 weken is het mis gegaan. Ik merk dat ik daardoor nog extra voorzichtig ben, maar aan de andere kant zijn we zover als we nu zijn ook nog niet gekomen. Dus het geeft ook hoop. Ik heb zelf alleen nog niet echt klachten, wel wat meer vermoeid maar geen misselijkheid. Ik kan me herinneren bij de eerste zwangerschap dat ik ook geen klachten had en dat ik pas vanaf 16 weken last kreeg van maagzuur en meer niet. Maar zoals ik hier al eerder heb gelezen, wil het allemaal niet zoveel zeggen. Ik hoop veel goede echo’s voorbij zien te komen en dat we elkaar de komende maanden kunnen steunen!

FoxyDiamond, Caya, Lizzy02 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Kiwietje85

Kiwietje85 Bekend lid

16 mei 2017
    500
    284
    63
    Vrouw
    Ook spannend ja! Gefeliciteerd en welkom!

Vlinder1421 vindt dit leuk.
  19. Vlinder1421

Vlinder1421 Niet meer actief

Baby's verwacht 1 tot 14 februari 2021
    ♡♡♡♡♡

1 Februari

♡ Ailey - 30j - 3de kindje

2 Februari

♡ Kroon555

3 Februari

♡Chrissie1990-29 jaar-2e kindje

4 Februari