@Stay Calm: Je blijft kalm dus Je bent ook pas vandaag uitgerekend, dus zat ook wat meer aan het eind van deze groep. Het is nu ook snel jouw tijd @Debbske: Wat woog ze bij de geboorte dan? Moet ze aankomen of over haar geboortegewicht heen? Jammer iig dat jullie nog niet naar huis mogen. @Hier: Gaat lekker met de kleine man. Is tevreden, drinkt goed, voldoende natte luiers etc. De meiden hebben het nog steeds moeilijk, ze maken veel ruzie en de oudste is echt ongelooflijk brutaal. ML en ik vinden het moeilijk, wat moet/kun je negeren en waar moet je echt op ingrijpen? Vandaag ook telefoontje van het cb gehad en zij komen vrijdag voor het huisbezoek, ik ben benieuwd wat de kleine man dan weegt. Ik zag ook dat iemand naar namen vroeg, ik wil het best met jullie delen, maar liever niet openbaar ivm herkenbaarheid. We hebben een naam die zeker in combinatie met de geboortedata herkenbaar is.
Ze woog bij geboorte 2715 gram, met zwangerschapsduur van 41 wk. Dat vinden ze te licht wint ligt onder de 3 procent van alle 41 wk kindjes. Ze moet weer aankomen na de afvalperiode die elk kind heften dan mag ze naar huis. Hoeft dus niet boven geboortegewicht te zijn.
Afgelopen zondag mama geworden van een prachtig meisje Zoëy! Liggen nog wel in het ziekenhuis maar mogen waarschijnlijk morgen naar huis 😀😀💗💗😍
Girl23; van harte gefeliciteerd 🍼 Geniet ervan. Hier nog steeds rustig. Vandaag weer controle gehad. Bloeddruk was goed. Kleine is goed ingedaald. Verder dan vorige week, vandaag mijn pijn klachten bij schaamstreek en bekken. Voldoende vruchtwater aanwezig. We mochten nadenken over de evt mogelijkheid om na 41 week je in te laten leiden. Dan kijken ze of mijn baarmoedermond week genoeg is om alvast de vliezen te breken en alsnog op.de natuurlijke manier verder de weeën op te wekken. Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen en dat de kleine aankomende dagen zich meld.
Gefeliciteerd nieuwe mama's. Wat een hoop mooie namen heb ik gezien hier. Heb het de laatste tijd iets te druk of ik ben te moe om te reageren. Hopelijk gaat het bij iedereen goed. Dames die al bevallen zijn hoe gaat het met het verliezen van de zwangerschaps kilo's? Hier gaat het best goed na 3 weken nog 1.1kg te gaan en ben ik weer terug op mijn start gewicht.
@Debbske: Dat is een lichtgewichtje! Hopelijk gaat ze snel groeien. @Girl: Gefeliciteerd! De bevalling goed gegaan? Waarom zijn jullie nog in het zh? Wel fijn dat jullie snel naar huis mogen. @Oceanna: Ik was direct na de bevalling alle 8 aangekomen kilo's kwijt. @Hier: Moe vandaag, de gebroken nachten breken me op. Daardoor vannacht ook niet goed opgelet met voeden, met als gevolg vanochtend een warme zeer pijnlijke borst. Aanleggen deed erg zeer en bleef pijnlijk. Ik denk een beginnende borstontsteking, kleine man heel veel aangelegd aan die kant en nu gaat het gelukkig iets beter.
@ Girl123: Gefeliciteerd met jullie dochter! Ik ben benieuwd naar je verhaal. @ Debbske: inderdaad een kleintje, wist je dat van te voren? Hier: nog steeds geen tekenen van een beginnende bevalling, ondertussen alweer 3 dagen over tijd. Maandag met 41 weken kan de verloskundige strippen, en ik denk dat ik dat ook ga doen, om te voorkomen dat in eventueel iingeleid moet gaan worden. Dat wil ik toch het liefste voorkomen en gewoon natuurlijk bevallen. Maar goed, als het te lang duurt dan kom ik daar natuurlijk niet meer onderuit .
Gefeliciteerd Girl! En Nonniema: het gaat nu echt niet lang meer duren! @oceanna: ik sta nooit op een weegschaal, maar ik pas mijn oude broeken alweer en buik is aardig snel bijgetrokken - al zal ik blij zijn als ik straks weer buikspieroefeningen mag doen. Kleine man hier maakt het goed. Ik leer hem steeds beter kennen en ben stapelgek met 'm. Hij drinkt ook goed en heb het idee dat hij al flink groeit (maatje 50 heeft hij misschien een dag gepast en van sommige merken past hij maat 56 ook al niet meer )
Hi dames, @nonniema: hopelijk kan de vk je maandag strippen @laurabb: lekker genieten van de kleine man! @hier: vanochtend huisbezoek van het cb gehad, kleine man woog 3880, +360 tov vorige week zaterdag
Wow dat doe je snel! Ik had nog drie extra kilo's na de geboorte van mijn eerste zoontje. Deze zwangerschap 18 (!) kilo aangekomen dus in totaal 21 die eraf moeten. Nu na drie weken nog 11 te gaan... Verder gaat het goed hier. De baby drinkt eindelijk goed, spuugt niet meer en komt elke dag aan. Blij dat we overgestapt zijn naar de Hero Comfort+ voeding. En mijn eerste zoontje lijkt eindelijk geaccepteerd te hebben dat de baby er is en dat hij blijft. Hij is weer zo lief en ook zo schattig naar de baby!
Zo, ik heb een spannende nacht gehad, en heb de verloskamers van het ziekenhuis alvast mogen uitproberen, maar ik zit ondertussen weer gewoon nog steeds zwanger thuis... Gisteren kreeg ik enorme last van mijn ribben, in combinatie met misselijk en overgeven en mezelf geen houding kunnen geven waarin ik geen pijn had. Uiteindelijk heb ik de verloskundige gebeld, omdat ik niet wist wat ik moest, ook al had ik geen weeën. Ze kwam meteen langs, omdat de klachten pasten bij acute zwangerschapsvergiftiging of HELPP syndroom. Bloeddruk gemeten en urine gestickt, maar daar kwam niks uit. Ze heeft daarna overlegd met de gynaecoloog en me toch doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een bloedtest. In het ziekenhuis heb ik nog een paar keer overgegeven en ben ik aan de CTG gelegd, maar die Friemel in mijn buik had nergens last van gelukkig. Ook de bloedtest was goed, dus uiteindelijk hebben ze een inernist laten komen en toen bleken het galstenen te zijn. Het was ondertussen alleen wel 7 uur 's ochtends en de pijn was eindelijk gezakt. Om 8 uur waren we weer thuis... En nog steeds zwanger, ik had ook niet stiekem al weeën ofzo die ik zelf niet voelde. Nu even bijkomen dit weekend en dan hopelijk maandag strippen...
NonnieMa : pfff heftig zeg. Hoe voel je je nu dan ? Ik loop ook nog steeds hoogzwanger rond. Begin ongeduldig te raken 😳 Krijg ook veel om mij heen te horen, hou je het nog vol? Is de kleine al in aantocht? Wordt er niet goed van. Ik ben er helemaal klaar voor en wil heel graag bevallen maar de kleine heeft het blijkbaar nog erg goed bij mij. 😶
Ik ben lichamelijk nu wel een stuk minder fit dan voor dit weekend. Heb een soort van spierpijn/restpijn in mijn buik en ribben, waardoor ik eigenlijk niks meer kan. Aan de ene kant wil ik dus nu direct bevallen, maar aan de andere kant hoop ik dat deze pijn nog wegtrekt in de aankomende dagen, want dat lijkt me een stuk prettiger voor de bevalling. Maar goed, daar heb ik natuurlijk weinig over te zeggen. Ik ga me morgen in ieder geval wel laten strippen als het kan. Ik ken het Stay Calm, hier ook meerdere keren per dag appjes en belletjes hoe het nu is. Met name mijn schoonfamilie is er erg goed in, volgend mij hebben ze een soort van schema gemaakt om ervoor te zorgen dat ze niet missen als het gaat beginnen . Morgen 41 weken, echt lang kan het in ieder geval niet meer duren...
succes StayCalm! Nonniema: ik had ook heel erg last van een rib (voorzijde en achterzijde) en kon niet eens meer op stoel zitten. Maar bij bevalling echt nul last van gehad en na de bevalling was het ook direct over Dus ik hoop dat dat voor jou ook geldt
Ik lig nu in het ziekenhuis. Om 6:00 uur aangekomen. Aan de apparatuur en infuus. De kleine heeft in de vruchtwater gepoept. Krijg nu weeën opwekkers toegediend. Had al wel weeën maar niet regelmatig. Had bij binnenkomst 2 cm ontsluiting. Nu verder afwachten. Hopelijk zet het snel door.
@stay calm: succes! @nonnie ma: wanneer mag je weer voor controle? @hier: gaat lekker. Ml is vandaag voor het eerst weer aan net werk, vanochtend het spitsuur voor het eerst alleen gedaan, ging prima. Nu alleen met zl thuis, voelt haast een beetje als vakantie, alle huishoudelijke klusjes zijn gedaan, nu lekker relaxen op de bank.