Succes Stay Calm, spannend! Net weer controle gehad, maar nog niet helemaal verweekt en geen ontsluiting, dus niet kunnen strippen helaas. Nu woensdag uitgebreide controle echo + hartfilmpje en dan daarna afspraken gaan maken voor inleiding als hij niet vanzelf komt. Ik ga de laatste worden in deze groep dus .
Gefeliciteerd Girl123! !! StayCalm ik hoop dat je inmiddels je kleintje in je armen hebt. NonnieMa wat heftig allemaal zeg! Heb je nu nog last van de galstenen? Het kan ineens snel gaan hoor... En je hoeft in elk geval nog maximaal 1 week. Al hoop ik voor je dat je eerder mag bevallen natuurlijk! Onze kleine is morgen een week oud. Helaas kraamzorg dus ws ook voor het laatst morgen.... Donderdag voor het eerst alleen thuis met ons meisje. De tweeling is dan naar het kdv, dus echt de hele dag met zn tweetjes dan. Ik ben jullie nog wel mijn verhaal schuldig. Op maandag bij de gynecealoog geweest voor controles en besloten me de volgende dag in te leiden. Wij alles regelen voor de tweeling en de honden dus we waren er helemaal klaar voor. Om 17 uur kwamen mijn ouders de kinderen ophalen. Ze zouden vertrekken na het eten. steeds als ik opstond of iets ging doen kreeg ik kram rond mijn banden en baarmoeder, maar ik dacht dat dat spanning was voor de volgende dag. om 19 uur gingen mijn ouders met de kinderen weg. Toen merkte ik dat het echt wel meer was dan bandenpijn. rond 10 uur had ik geen rust meer en ben met de honden gaan lopen omdat alleen beweging verlichting gaf. De weeën kwamen toen elke 20 min dus ik maakte me geen zorgen. om 2 uur kwamen de weeën ong elke 10 min, maar een half uur later weer elke 20 min. Dus ik dacht dat het loos alarm was geweest en ging proberen te slapen. De weeën bleven komen maar steeds onregelmatig. Ene keer na 20 min dan na 8 en dan weer na 10 min. Om 2 uur had ik het niet meer en ging douchen. Tijdens het douchen kwamen de weeën ineens elke 3 tot 5 min, dus vk gebeld. Tijdens dat gesprek kreeg ik 3 keer weeën dus ik moest maar meteen naar het zh ipv wachten op de vk. onderweg, ong 15 min rijden, had ik bijna continu weeën. Om 2.45 kwamen we in het zh en gelijk Door naar verloskamer met vk. Ik had een medische indicatie dus meteen infuus klaarmaken ctg aan en toen wilde ze de ontsluiting meten. Die bleek 8 cm te zijn en de kleine kwam er aan. Tijdens het kijken naar de ontsluiting begonnen de persweeën en kwam de vruchtzak naar buiten. VK heeft die open moeten maken en toen bleek ze in het vruchtwater gepoept te hebben. Dit was om 3.02 uur. Gynecealoog werd opgeroepen, maar de kleine wilde daar niet op wachten en is om 3.08 geboren met alleen de vk een stagiaire en een verpleegkundige erbij. De kleine bleek veel kleiner dan verwacht, maar deed het fantastisch! Binnen 10 min dronk ze al uit de borst. Helaas kwam de placenta niet goed los en die is pas een uur later in delen gekomen. De dag erna kwamen ze er Door extreme naweeën en harde buik achter dat niet de hele placenta er uit was. Om 19 uur naar Ok gebracht voor curettage en toen was ik eindelijk klaar met de naweeën. Hierna ging gelukkig alles super goed en de kleine is maar 145 gram afgevallen de tweede dag en daarna stabiel gebleven op dag erna. Ze dronk super goed en mocht ondanks haar gewicht donderdag mee naar huis. Ik lig nu op de bank met dochterlief op mijn borst. Ze was op dag 5 alweer over dr geboortegewicht. Ze weegt nu 2820 gram. Nu op naar de 3500 gram zodat ze niet meer dysmatuur is. Ze drinkt als een grote gelukkig en ik heb meer dan genoeg melk dus bv is gelukkig geen probleem. Al is het best pittig dat ze 2 periodes per dag heeft dat ze ongeveer elk half uur wil drinken. De tweeling is super baldadig en aanhankelijk, maar gelukkig ook gek op hun kleine zusje. Ze willen haar de hele tijd kusjes geven 😍😍😍. Heel verhaal maar gelukkig met de best mogelijke afloop.
@NonnieMa: Succes morgen! @Debbske: Wat een mooi verhaal! Fijn dat de baby toch zelf gekomen is en wat doet ze het supergoed! Die kraamweek gaat zo snel voorbij, jammer genoeg... @Hier: Moe, ondanks dat ZL best goed geslapen had vannacht. Vandaag nergens aan toegekomen, hopelijk morgen wel weer.
Afgelopen maandag 18 april om 21:30 uur is uiteindelijk onze kleine meid Fenna Lynn geboren. Bevallings verhaal volgt nog. Het was een zware en een super lange dag.
Gefeliciteerd Stay Calm! Geniet ervan! Vandaag weer controle gehad. Eerst bij de VK, maar die twijfelde over de hoeveelheid vruchtwater, dus daarna naar de gynaecoloog. CTG helemaal goed, echo helemaal goed (wel schatting van 4400-4600 gram), dus gewoon lekker door afwachten, zaterdag weer controle en dan indien nodig maandag inleiden. Hopelijk is dat dus niet nodig, maar we zullen het zien. Zo meteen ga ik eerst nog terug naar de VK voor een strippoging, misschien dat het deze keer wel lukt. Ik heb nu wel wat harde buiken terwijl ik maandag echt nog helemaal niks had... @Debbske - ik heb dit weekend nog wel flink wat spierpijn/napijn gehad, maar ondertussen heb ik er geen last meer van. Toch ook een stuk fijner voor de bevalling .
Gefeliciteerd StayCalm! Ben benieuwd naar je verhaal, maar ze is er! @Nonniema: ik vind het bewonderenswaardig hoe geduldig je bent, al kan het nu niet lang meer duren
NonnieMa ik hoop dat je kleintje zich snel uit zichzelf meld of dat het strippen vandaag geholpen heeft. Trouwens een flinke baby zeg! Wel fijn dat je geen last meer hebt van de galstenen. Zal een stuk prettiger zijn tijdens deze laatste loodjes en je bevalling. Heel veel succes in elk geval.
Hoi meiden, Zo ik ben echt even verdwenen geweest van de aardbodem! Gefeliciteerd aan iedereen!! Hoop dat iedereen het goed maakt. (Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet de tijd heb gehad om alles terug te lezen. Ook ik ben jullie mijn bizarre bevallingsverhaal schuldig! Ik werd om 04:00 wakker en ging naar het toilet. Daar ontdekte ik dus dat ik gigantisch veel bloed aan t verliezen was. Het stroomde er letterlijk uit. Ik heb op de bel gedrukt en ben op de grond in de badkamer gaan zitten. Mijn logica zei: zwaartekracht!! Je verliest iets dus ga horizontaal liggen dus ik hup met m'n blote billen op de grond. De verpleging kwam en trof me daar aan in het bloed.. Ik haalde m'n schouders op en zei: oeps, sorry! Dus toch... De verpleging bleef rustig en ik hoor mezelf nog denken.. Als de stewardess in een vliegtuig koffie uit deelt tijdens turbulentie zal er wel niks aan de hand zijn. Dus ik bleef op m'n allerkalmst. Moest toch op bed komen liggen. Toen kwamen er al meerdere mensen binnen. Er werden 2 infusen in m'n armen gezet en de CTG werdt aangesloten. Ook de gynaecoloog stond al aan m'n bed (deze slaapt snachts in t radboud.. Toen ik haar in vol ornaat zag staan gingen er al belletjes rinkelen). Ze wilden ook een echo maken om nog eens te zien tot hoe ver m'n placenta aan de voorkant doorliep.. Nog een belletje ging af. Ik vroeg haar of ik mijn vriend moest bellen. En ze zei dag ik nog even moest wachten.. 5 minuten later toch maar gebeld en gezegd: lieverd schrik niet.. Wordt rustig wakker, pak een kopje koffie en kom maar rustig deze kant op. Vervolgens maakte Phileine een paar dipjes.. Na de 2e dip was de gynaecoloog terug en zei ik tegen haar: weetje wat, ik vind t prima als we nu gaan rijden... Dit hoef ik niet nog 6 dagen vol te houden (ik voelde t bloed maar stromen). Dan gaan we dat maar doen zei ze.. Dus ik mijn vriend snel gebeld: vergeet die koffie je moet NU komen!! Zijn reactie: holyshit dit is spannend. Vanaf toen ging het heel erg snel! Wielen los, via een spoedbrug na de ok. En ik lag daar nog steeds totally zen te zijn. Todat we voor de deur van de ok stonden en haar hartslag weg zakte. Toen zei ik oké jongens nu is het niet meer leuk! We reden de OK binnen en de gynaecoloog zei tegen de anesthesist je krijgt een kans om de ruggenprik te zetten anders algehele narcose. En hoppa, kwam een grote brede man aan die pakte me in m'n nek en knieholtes en douwde me lomp hard dubbel (ik mocht niet meer van m'n linkerzijde af ivm toevoer placenta) waarna m'n linkervoet weg viel.. De ruggenprik zat al!!! En ik maar vragen, ga je m nog zetten? Uuh mevrouw hij zit al en we gaan beginnen! Dus ik: moeten we niet nog even wachten tot die is ingewerkt? Uw buik is al open.... Oh whut??? Haha Maar nog steeds was m'n vriend er niet. Im beetje ouwehoeren met die anesthesisten. Ze zeiden dat k t maar goed getimed had want t was een saaie nachtdienst enz. Toen was Phileine geboren! De kinderarts nam d'r meteen mee maar ik kreeg wel al te horen dat ze het er niet mee eens was om er al uit gehaald te worden en dat ze goed huilde.. En ik maar wachten.. Gaat iemand nog vragen hoe ze heet???? Niemand vroeg iets dus op een gegeven moment zei ik zel: hallo wil nog iemand weten hoe ze heet?? Oh ja ja natuurlijk!!!! Haha Vervolgens hoorde ik dat m'n vriend er was, in t kamertje ernaast bij Phileine..oké toen zei ik: mag ik een tissue! Toen kwam m'n vriend binnen. Alles was zo snel gegaan dat toen hij binnen kwam zei al in de kamer ernaast lag, ze mij al aan het hechten waren en ze de doeken, voor mijn gezicht nog aan het opbouwen waren. Daarna mocht ik na de uitslaapkamer en kwam gelukkig het gevoel snel terug. Toen brachten ze me naar Phileine waar kevin ook was en mocht ik d'r meteen op m'n borst dragen! Wat een verhAl haha' ik kijk er erg positief op terug eigenlijk! Was een heel avontuur! Helaas ligt ze nog steeds in het ziekenhuis. Ze heeft een infectie en virus gehad en heeft nu nog wat zuurstof behoefte, ze moet nog zelf leren drinken en d'r suikers beter op pijl houden. Wel weegt ze al 2320!!! Ik ga snel alles terug lezen meiden!! Sorry voor m'n eenzijdige verhaal, maar wel prettig om t weer eens op te schrijven.
Maak je niet druk Damen, ik ben zó blij te lezen dat alles naar omstandigheden goed gaat met jullie kleine meid. Was bang dat het heel erg mis was, omdat je al zo lang niet had gepost! En wat een mooi gewicht! @Nonniema: gooi die baby eruit
Damen wij hebben alle begrip ervoor dat je ff moet bijkomen hoor. Hebben de meesten van ons wel volgens mij nodig. Maar wat een verhaal zeg! Dat jij zo kalm bent kunnen blijven... Gelukkig gaat alles goed met jou en de kleine! Die weken ziekenhuis ben je straks zo vergeten als ze thuis is hoor.
@Damen - Wat een spannend verhaal! Superfijn dat het nu goed gaat en hopelijk mag je Phileine snel mee naar huis nemen! @LauraBB - Thanks! Ik ben nog steeds voorstander van een natuurlijke bevalling indien mogelijk, en ben er altijd vanuit gegaan dat ik minimaal een week overtijd zou gaan, dus ik hou het nog wel vol. Zolang ik die Friemel in mijn buik goed voel bewegen maak ik me heen zorgen. Strippen was gisteren weer niet gelukt, omdat het kindje niet vast in het bekken lag, dit gaat steeds op en neer bij mij, hij werkt zich steeds weer los, maar hij blijft wel goed met zijn hoofd in het bekken liggen gelukkig. Vandaag dus weer rustig uitgeslapen en geen tekenen van een bevalling, maar wat niet is kan nog komen... Het is vanavond volle maan, misschien dat het fabeltje dat er dan veel kinderen geboren worden wel waarheid voor mij ��.
@Stay Calm: Gefeliciteerd! @NonnieMa: Ik ben ook 2x met volle maan bevallen, dus het kan zomaar @Damen: Wat een verhaal zeg!
Geniet nog maar van je rust NonnieMa en van het getrappel in je buik. Dat ga je straks zeker nog missen... Volle maan vannacht... Wie weet
Ik zit er hier doorheen. Zoon kwam vandaag aan 11(!) voedingen, en ook 's nachts meldt hij zich om de 2 uur (soms om het uur). Ik geloof niet dat ik dit nog heel lang volhoud... Hij ligt nu al 1,5 uur in zijn wieg te jengelen, gaat maar niet slapen en ik wil gewoon zo graag één keer vier uur aan een stuk slapen - al is het maar één nacht of middag. Man hangt half in burn-out en springt ook nauwelijks bij (alles wat ik vraag is te veel, zelfs een keer boodschappen doen). Ik.kan.niet.meer.
LauraBB ik vrees dat je bij zijn eerste sprongetje bent aangekomen. Ze zijn dan hangerig jengelen en willen alleen maar bij mama of papa zijn. Wat bij mijn tweeling heel goed hielp was voor het slapen een half uur tot een uur lekker ingepakt tegen mijn borst aan liggen. Mijn hartslag kalmeerde hen dan. Ik weet niet of je het boek oei ik groei hebt, maar daarin staat heel goed beschreven wat je zou kunnen aanbieden om in te gaan op hun nieuwe vermogens die een baby in het sprongetje ontwikkelt. Dat aanbieden van nieuwe uitdagingen, hoe klein ook, kan ook helpen om hem weer tot rust te krijgen.
LauraBB - ik hoop dat je een beetje een goede nacht hebt gehad! Hier over een half uurtje de derde en laatste poging tot strippen. Ik heb nu wel veel harde buiken, maar ze doen geen pijn. Hopelijk hebben ze Friemel wel vast in het bekken gelegd, want dat was de reden waarom ze woensdag niet konden strippen. Als dit niet werkt, dan morgen weer controle in het ziekenhuis en inleiding inplannen voor maandag. Geen volle maan baby dus helaas...
@LauraBB: Heb je een idee waarom ZL zo vaak komt? Krijgt hij nog genoeg per voeding? Is de voeding de juiste? Je gaf Hypo-allergeen ivm problemen in het begin toch? Heeft hij pijn/krampjes? Wordt hij misschien wakker door onrust? Wat Debbske zegt is een goede tip, de baby een tijdje lekker dicht bij je houden tot ze helemaal rustig zijn. Ik zou contact opnemen met het bureau, zij hebben vaak ook hele goede tips. Een vriendin van mij had een soortgelijk verhaal en na een huisbezoekje van de jeugd vpk is haar zoon gaan bakeren en toen sliep hij ineens 3-4 uur achter elkaar 's nachts. De eerste weken met een nieuwe baby, zeker de eerste, zijn heel heftig en doodvermoeiend. Ik weet nog hoe uitgeput ik me voelde na de eerste weken met onze eerste dochter, zowel van de nachtvoedingen als van de nieuwe verantwoordelijkheid voor zo'n klein mensje. Het wordt beter, maar zoek hulp voor jezelf en de baby voor je er zelf aan onder doorgaat. Heb je iemand die een middag of avond op kan passen zodat jij en ml een middag uit kunnen rusten? @Nonniema: Heeft er iets doorgezet? Hoop voor je dat het nog spontaan begint voor maandag. @Hier: Moe... Ik ga langzamerhand weer meer doen, dat gaat best goed, maar daardoor wel moe. ZL clustert veel in de avond, dan zit ik zomaar een paar uur met hem aan de borst en dat kost me ook veel energie. Ik was weer even vergeten hoe een baby je claimt en hoeveel tijd een pasgeborene kost. Gelukkig nog een heel wat weekjes verlof om mijn conditie weer op peil te brengen. Dinsdag nog wel een dagje naar mijn werk om mijn opleiding af te ronden. Heb er zin in
Wij hadden hetzelfde. Toen hoorde ik dat babies ook een zuigbehoefte hebben als ze krampjes hebben. Dan lijkt het alsof ze honger hebben, zie je dag hun mondje gaat zoeken maar ze heb en dan krampjes. Zuigen zorgt ervoor dat ze gaan ontspannen. Wij gaven dan weer een voeding maar daar krijgt hij dan juist weer meer krampjes van. Dat was dus een vicieuze cirkel. Wij geven hem nu een speentje. Als hij lang blijft sabbelen dan zijn her krampjes. Als hij blijft huilen of hem elke keer uitspuugt dan heeft hij echt honger. Daarnaast hebben wij een puckababy voor 's nachts. Daar slaapt hij echt rustiger in. En als hij echt ontroostbaar is dan doen we hem idd in een draagzak en dan slaapt hij binnen no time!