Uitgerekend 1 - 15 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Toet85, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Jeetje meissie heftig! Kan je niet cb ofzo bellen voor info en of tips? Hierboven al wat tips gelezen. En idd inbakeren misschien dat dat helpt? Hielp hier wel met de kleine meid. Voor eerste sprongetje lijkt het mij nog beetje vroeg, is zo rond de 5 weken en hij js net 3 weken.

En anders iemand in je omgeving die middagje of avondje bij kan springen? Bedoel flesjes klaarzetten en even overdragen zodat jij even aantal uurtjes achter elkaar kan slapen. Vreselijk dat je man tegen burn out aan zit en daardoor zo weinig bij springt. Maar dan iemand anders die je om hulp kan vragen? Is wel heel veel zo op jouw schouders!

Iig dikke digitale knuffel voor jou!

2. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    #2082 Stay calm, 23 apr 2016
    Laatst bewerkt: 23 apr 2016
    Mijn verhaal.

Op maandagochtend om 3:45 uur braken mijn vliezen in bed.
    Ik was om 3:00 uur net naar dec wc geweest om mijn blaas te legen.
    Ik was op dat moment beetje suf en draaierig. Ik ging weer snel op bed om verder te slapen tot dat ik wakker schok. Het voelde of er een grote ballon brak in mijn buik. Het vruchtwater stroomde eruit. Was naar de douche gerend. Kon kleur nier goed beoordelen vanwege de zwarte tegels.
    Eenmaal leeg gelopen ff lekker gedouched. Na het douchen verloor ik nog steeds vruchtwater. Op wc opnieuw beoordeeld. Vruchtwater was niet helder maar geel van kleur.
    Verloskundige gebeld. Kwam direct controleren en concludeerde dat baby had gepoept in vruchtwater.

Toen begon pas echt de lange zware dag. Op naar het ziekenhuis.
    Direct aan de apparatuur en infuus gelegd. De weeën begonnen te komen.
    Heftige pijnlijke uren. Kwam geen einde aan. Zo leek het. Van 6:00-16:00 gedaan over 4 cm ontsluiting.
    Ik was moe. De pijnen werden maar erger. Verloor de moed om nog door te gaan. Ik wilde het blijven volhouden zonder enige pijnstilling maar ik kon echt niet meer. Uiteindelijk besloten om een ruggenprik te nemen. Wat een verademing was dat. Kon ff goed bijkomen. Door de ontspanning binnen een uur volledige ontsluiting. Maar ja, nu voelde ik niets dus kon niet persen.
    Zowel mijn benen als geslachtstreek was verdoofd.
    Dus wachten tot de ruggenprik was uitgewerkt. Toen die eenmaal zijn kracht verloren, kreeg ik rugweeën.
    Weer opnieuw vergaan van de pijn want die weeën zijn niet weg te puffen.

Uiteindelijk voelde ik eindelijk de drang om onzettend grote boodschap te moeten doen. Ik mocht persen. Met 45 minuten was dan eindelijk onze grote forse dochter van 54 cm en 4610 gram eruit. Geboren om 21:26 uur. Op de natuurlijk weg en uitgescheurd tot de kringspier. 3 minuten later is de nageboorte ook goed verlopen.

Gynecoloog werd opgepiept om mij te hechten. Ze hadden respect voor me. Gynecoloog gaf aan dat vaak zulke forse Kids uiteindelijk hulpmiddel nodig hebben om er uit te komen. Door mijn pijn van de rug weeën was de pijn van het uitscheuren een eitje.

We moesten een nachtje blijven. Ik had veel bloed verloren. Nu beetje bloedarmoede en nog erg beurs van onder maar voel me verder goed.

De kleine doet het ook erg goed. De borstvoeding komt goed op gang.
    De kleine meid meld zich zelf na 2,5-4 uur. S nachts na de voeding is onzs meid zo moe dat ze lekker slaapt zodat wij onze rust ook kunnen pakken.

Tot zover mijn verhaal 😊

3. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Stay Calm: Wat een heftig verhaal zeg! Fijn dat je herstel goed gaat!

@LauraBB: Hoe is het nu meid?

4. NonnieMa

NonnieMa Actief lid

23 jun 2015
    363
    296
    63
    Stay Calm, klinkt inderdaad als een zware bevalling!

Hier, nog steeds niks... Vandaag weer controle gehad bij het ziekenhuis, alles goed, maar het wordt nu wel tijd dat hij komt. Dus morgenmiddag terug voor start inleiding. Eerst met een ballonnetje, want de baarmoedermond is nog niet verweekt en dan hopelijk maandag mijn vliezen breken. Maar dat kom ook dinsdag of woensdag worden... Friemel heeft dus nog 20 uur om er zelf uit te komen...

5. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje StayCalm, jij hebt het wel voor je kiezen gehad zeg... Fijn dat de baby er nu is, maar wat een terrorbevalling. Diep respect voor hoe je het hebt gedaan...!

Ik heb maandag afspraak bij CB. Inbakeren heb ik een paar keer geprobeerd (ook met kraamhulp), maar dat vindt zoonlief niks. Hij is dan vijf minuten rustig en zet het daarna net zolang op een krijsen tot je hem eruit laat.
    Gisteren wel dag gehad met ritme van 3-3,5 uur, dus begint te komen. Vandaag helaas weer twee keer na 1,5 uur (en beetje chaotisch ivm bezoek), maar morgen weer een dag. Hij begint gelukkig wel steeds grotere flessen te drinken en laat dan ook wat langer ertussen.

6. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    @Nonniema: is er al nieuws? :D

7. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Laurabb al bij cb geweest? Hoe was het?

8. Debbske

Debbske Actief lid

29 nov 2013
    199
    0
    0
    Heftige bevalling StayCalm! En wat een enorme baby! Bijna 2 kg zwaarder dan de mijne en dat deed al genoeg zeer naar mijn zin!
    Ik heb diep respect voor je.

LauraBB! al bij cb geweest?
    Iemand iets van NonnieMa gehoord?
    Femke11 dat klustert kan pittig zijn idd.
    Lara klustert in de ochtend en avond. Daarnaast wil ze alleen maar bij mama slapen en niet in bed of in de wieg. Dan slaapt ze gerust 2 a 3 uur. In de wieg max een half uur.

9. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Vandaag geweest, maar sinds drie-vier dagen meldt zoon zich om de 3-4 uur, dus het lijkt erop dat het begint te komen... Hij heeft vannacht na fles van 130 zelfs 4,5 uur aan een stuk geslapen, een unicum.

Hij was in ieder geval goed aangekomen, weegt nu 4630 gram (geboortegewicht was 4120). Ik probeer hem nu af te leiden met speen of ritje in kinderwagen wanneer hij zich meldt. Soms trapt hij erin :D (soms niet, maar dan heeft hij echt honger en drinkt hij niet van die babyslokjes).

10. NonnieMa

NonnieMa Actief lid

23 jun 2015
    363
    296
    63
    Zo, hier ook weer een berichtje van mij. Afgelopen maandag is met precies 42 weken onze zoon Max geboren! Uiteindelijk is er alleen een ballonnetje nodig geweest en is de bevalling daarna spontaan gegaan. Negen uur na de eerst weeën kwam onze zoon ter wereld.

Hij heeft twee dagen op de couveuse afdeling gelegen ivm lage glucose waarden door een slechte start, maar is nu lekker thuis. O ja, en die 9 ponder die door iedereen geschat werd, weegt dus maar 3730 gram ;)

11. Debbske

Debbske Actief lid

29 nov 2013
    199
    0
    0
    Gefeliciteerd NonnieMa! Valt idd mee 3730 gram.
    mooie naam ook!
    en heel fijn dat je alleen een ballonnetje nodig hebt gehad en daarna een relatief snelle bevalling.
    Geniet er van dat je hem eindelijk in je armen hebt.

12. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @NonnieMa: Gefeliciteerd! FIjn at jullie thuis zijn:)

@Laurabb: Dat klinkt een stuk relaxter qua voedingen. Misschien toch een sprongetje of regeldag geweest. Die zijn dodelijk vermoeiend...

@Debbske: ZL wil ook het liefst bij 1 van ons slapen, hij is nu nog zo klein dat dat ook nog wel mag van mij, mits het kan natuurlijk, want de meiden moeten ook verzorgd.

@Hier: Vandaag naar het cb geweest, ZL weegt nu 4600 gram (bij geboorte 3400):D:p Die krijgt wel genoeg dus:) In 2 weken was hij ruim 700 gram aangekomen.
    Hij laat ook iets langer tussen de nachtvoedingen nu, al 2 nachten 5.5 a 6 uur, hopelijk blijft dat zo.

13. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Gefeliciteerd NonnieMa met de geboorte van max.

Hier gaat het goed. Ik ben behoorlijk snel opgeknapt na de heftige bevalling.
    De kleine doet het ook erg goed. Is wel iets te veel afgevallen. Bleek de borstvoeding niet voldoende binnen te krijgen. Ze dronk wel maar te weinig. Was snel moe van het drinken. Vroeg ook steeds met 2 uur om nieuwe voeding.
    Nu krijgt ze de borstvoeding gekolfd en soms met beetje bijvoeding. Merk dat ik geregeld niet op de juiste hoeveelheid van 90-110 cc kom wat mijn dochter per voeding juist hard nodig heeft.
    Ze groeit nu weer goed en ook maakt ze door de voldoende voeding langere nachten.
    Overdag vraagt ze met 2,5-3 uur om de voeding en s nachts om de 4 a 5 uur.

14. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Nonniema! :D

@staycalm: is ze wel weer op het geboortegewicht? die van ons komt - ondanks flesvoeding - 's nachts nog steeds om de 3 uur, dus ik zou er voor tekenen ;)

15. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    LauraBB : nee maar wel bijna.
    De kleine heeft op dit moment overdag veel last van krampjes. Zo zielig.
    De laatste nachten meld onze dochter zich ook om de 3 uur. Nu ze standaard om de 3 uur meld nuttigst ze ook meer voeding. Op dit moment neemt ze zonder moeite 8 x 100 cc borstvoeding. Heel enkele keer drinkt ze het flesje niet volledig leeg. Dan nuttigt ze ongeveer 80 cc.
    Soms vraag ik mijzelf wel eens af. Doe ik het wel goed allemaal. Krijgt ze nu juist niet te veel voeding.
    Onze dochter zal dat toch wel aangeven ?
    Ik merk nu de kleine soms wat meer huilt dat ik over mijzelf begin te twijfelen 😯

16. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Volgens mij is het niet zo erg StayCalm, zolang ze maar niet over de liter gaan (dat schijnt een te grote belasting van nieren te zijn, al zijn er ook weer artsen die beweren dat dat niet zo is en best kan... hoe dan ook, onder een liter kan sowieso geen kwaad).

Hier komt zoon na 5 weken ook nog steeds om 3-3,5 uur, en soms drinkt hij ook maar 80. Opgeteld krijgt hij genoeg binnen, hij groeit goed en hij is blij (behalve wat krampen af en toe), dus ik heb het maar losgelaten dat hij zich niet echt in schema van om de 4-5 uur laat vangen :D Het zal vanzelf wel komen.

17. NonnieMa

NonnieMa Actief lid

23 jun 2015
    363
    296
    63
    Zo, hier is de rust ook wedergekeerd! Max doet het supergoed en drinkt als een speer van de borstvoeding. We slapen 's nachts 2x 4 uur en overdag is Max lekker veel wakker. Zijn gewicht weten we niet, want sinds vrijdag zitten zijn beentjes in de eerste gipsjes. Woensdag worden deze vervangen door een nieuwe stand gipsjes en dan kunnen we hem tussen door badderen en bloot wegen. Maar de verwachting is dat hij dan al zeker boven zijn geboortegewicht zit. Ik zal binnenkort nog eens mijn bevallingsverhaal hier neerzetten!

18. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Stay Calm: BV mogen ze zoveel hebben als ze willen, 800 cc klinkt als veel, maar als ze het daar goed op doet, dan is het prima toch. ZL drinkt 7-8x per dag en dronk van de week zonder problemen 80 uit een flesje, om vervolgens vrolijk aan de borst verder te drinken, dus die krijgt zeker net zoveel binnen. Als ze niet spuugt oid dan gaat het prima.

@Laura: Onze 2e was ook zo, die dronk met 6 maanden nog 2x per nacht, met een jaar nog 1x. (al hoop ik niet dat het zo lang duurt bij jullie...) Sommige kinderen hebben het gewoon nodig.

@Nonniema: De eerste gipsjes! Zo snel al. Heeft hij er last van? Hoe lang moet dat?

@Hier: Gaat prima, loopt als tierelier. Het is wel druk met 3 hummels, maar ik red me er mee. ZL doet het prima, al spuugt hij wel meer sinds het weekend en heeft ook krampjes. Tegelijkertijd kreeg hij ook rode bultjes in z'n gezicht. De meiden hebben dat niet gehad, dus ben benieuwd wat dat nu is. Hij lijkt er niet echt last van te hebben.

19. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Dames,
    Hoe gaat het et jullie en de kleintjes? Iedereen aan het genieten van het mooie weer?

Hier gaat het goed, kleine man heeft baby acne, dat zijn de rode bultjes. Ziet er naar uit, maar hij heeft er verder geen last van.

20. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Inderdaad erg rustig hier. Ik heb paar zware weken gehad, zoon heeft nu maagzuurremmers voor verborgen reflux en sindsdien gaat het een stuk beter (in ieder geval geen krijsbuien meer van 3,5-9 uur per dag). Verder is het een lief en tevreden mannetje, zeker nu hij minder last heeft :)

Deel Deze Pagina