Jeetje Panda, wat heftig! Wel goed dat ze haar nu gaan observeren en hoop dat het ondanks alles toch lukt om zelf ook even bij te slapen, want je zal de uitputting nabij zijn. Maagzuurremmers helpen in die zin trouwens niet dat het de reflux wegneemt, maar wel dat het maagzuur neutraliseert en de slokdarm niet meer geïrriteerd is - en dat is bij zoon een wereld van verschil (die spuugt niet, heeft verborgen reflux). Voor de rest hou ik me maar voor dat iedere dag die maagklep zich verder ontwikkelt en dat het lijf het zo hopelijk vanzelf oplost. @debbske: jeetje wat een groeispurt! Hier trouwens ook eentje waar geen touw aan vast te knopen is. Ene keer zit er een uur tussen, maar ook wel eens vier uur. We voeden op verzoek en eigenlijk drinkt hij wel kleine beetjes, maar aan het einde van de dag heeft hij dan wel weer genoeg op. De ene dag drinkt hij dus 7 keer, de andere dag 11 keer. Maar gelukkig is het een blije baby verder die goed groeit, dus het zal wel goed zijn Hier van de week de vaccinaties gehad. Zoon is nu 58,5 cm en 5285 gram. Bij zijn geboorte zeven weken daarvoor was hij 51cm en 4120 gram. Gaat hard dus! Maat 50 heeft hij maar drie dagen gepast en maat 56 groeit hij nu ook al uit...!
Dat dat het de reflux niet weg neemt weet ik, hadden we bij de oudste ook. Heeft bij hem wel een jaar geduurd voor het over was. Je ziet gewoon dat ze onrustig is en dat haar zeer doet. Dat zal de medicatie wel weg nemen. En dat is waar wij graag naar toe willen. We gaan het zien hoe het af loopt. Ze blijft sowieso tot morgen ochtend. Nu heel hard hopen dat ze het hier ook laat zien. Klinkt misschien hard maar dan kunnen ze er wat mee.
Hoi! Ik leef nog haha! Panda heftig zeg. Hopelijk laat ze het dan ook in het zh zien idd. Hier gaat alles goed! De huiluren in de avond lijken minder te worden en ik begin zowaar te genieten! Verder is het een hartstikke makkelijke baby, en mijn peutertje is super trots en wil graag meehelpen. Nog 8,5 week genieten en dan weer aan het werk.
Jeetje, wat een verhalen allemaal! @ Panda, wat heftig! Wat gaan ze doen in het ziekenhuis? Gaat het ondertussen al wat beter? Hier is Max ondertussen alweer 3 1/2 week, stukje jonger dan de meesten van jullie dus en het gaat hartstikke goed! Hij slaapt 's nachts eigenlijk al sinds de eerste week (alleen toen mocht het nog niet) 6 uur door, hij groeit goed, eet goed en huilt weinig. Een heel tevreden kindje dus. Ondertussen zijn we al wel 4x in het ziekenhuis geweest om zijn beentjes te gipsen. De eerste keer was hij vier dagen oud, dat was wel heel spannend, ook omdat ikzelf nog niet helemaal hersteld was en 2x drie kwartier in de auto moest. Maar Max vindt het gipsen helemaal niet erg. We geven hem steeds een afgekolfd flesje melk om hem te laten ontspannen tijdens het gipsen (dit willen de gipsmeesters graag, hoe meer ontspannen, hoe beter ze zijn voetjes in de juiste stand kunnen gipsen), maar de laatste keer was dit níet eens nodig, want hij viel meteen in slaap. We zijn er nog lang niet, maar je ziet na iedere gipswissel wel meteen verbetering. Over een paar weken gaan ze zijn achillespees doorhalen en dan krijgen we langer gips, waarna we overgaan op een brace. Hopelijk gaat dat net zo goed als het gipsen.
Wat fijn dat hij het gipsen niet erg vindt Nonniema, zeker omdat het best wel heftig is allemaal! Panda, hoe gaat het nu? Mooi dat je peuter zo enthousiast is 1612, je hoort wel eens anders... Hier alles stuk rustiger sinds baby aan de Nexium zit, maar ritme is nog altijd totaal afwezig. Gisteravond om 21:00 laatste fles en toen naar bed. Hij kwam om 01:30 en 3:30 voor een fles, en om 07:30 de eerste weer. We voeden nog steeds volledig op verzoek, baby drinkt genoeg, slaapt goed en is blij. Maar het is soms wel lastig plannen, we hebben al wel eens bij een benzinepomp gestaan om hem onderweg de fles te geven omdat hij na twee uur alweer honger had
Nonnie wat een toppertje is jullie Max dan! Een hele geruststelling dat hij het gipsen niet erg vindt. Ook fijn dat jullie direct verbetering zien. Haha Laura heerlijk hé die onvoorspelbaarheid! Ik heb gisteren ook in de auto gevoed, daarna nog wezen lunchen. Fijn dat hij rustiger is nu hij aan de nexium zit. Ja echt ik ben super trots op onze dwarse peuter. Helpen en wachten, het maakt niet uit! Damen hoe gaat het eigenlijk met jou?
@Laurabb: De eerste prikjes! Hoe vond je dat? Bij ons hebben de kinderen de eerste maanden geen ritme, kwam pas toen we ook andere voeding introduceerden met 6 maanden. @Panda: Hoe is het met jullie? Heeft het zh bezoek wat opgeleverd? @NonnieMa: Fijn dat Max het ingipsen niet erg vindt. Hoe lang moet dat? Moet hij ook nog geopereerd worden? @Hier: Het gaat z'n gangetje. Mijn verlof loopt op een eind, nog 3 weken voor ik weer aan de slag ga. Het energieniveau gaat steeds verder omhoog en ik heb steeds minder last van mijn bekken. Gaat de goede kant op. ZL doet het supergoed, slaapt nu meestal in zijn eigen bedje en slaapt het grootste deel van de nacht door. Beetje afhankelijk van de laatste voeding 's avonds, maar we hebben al een paar x 7-8 kunnen slapen. Meestal laat hij 's nacht 5-6 uur tussen de voedingen zitten. Qua ontwikkeling gaat het ook als een trein, hij lacht volop, soms ook met een beetje geluid. De mobile is een grote hit en hij probeert dingen te grijpen. Onvoorstelbaar hoe snel het allemaal gaat. Super, maar ook een beetje weemoedig, omdat dit mijn laatste baby is.
Hier is de kleine dinsdag weer thuis gekomen. Ze konden medisch geen oorzaak vinden. Ze heeft duidelijk veel last van lucht. Veel boeren en heel veel scheetjes. De kinderarts zei dat alle kinderen tegenwoordig reflux hebben. Uit onderzoek is gebleken dat maagzuurremmers ook niet goed zijn dus dat kregen we niet. Wel konden ze merken dat ze onrustig is en dat ze vaak heel gespannen is. Inbakeren schijnt ze fijn te vinden. Wel moeten we doorgaan met fysio. Het word beter zeggen ze en wij moeten leren ermee om te gaan. Ook zou de opname een soort van reset zijn zoals ze dat noemden. Heb nog gevraagd of een te strak lipbandje de oorzaak kan zijn, hier werd niet eens naar gekeken. Zou wel een oorzaak kunnen zijn dat ze veel lucht hapt. Ik heb eigenlijk nogal spijt dat ik toch gekozen heb voor een opname. Ze lag op een kamer waar nog 2 kindjes lagen. Sprak de ouders en die gaven aan dat ze vonden dat ze wel veel huilt als we er niet zijn. Woensdag zijn we bij cb geweest voor de eerste prikjes. Wel apart dat de vpk van cb gelijk kon zien dat het haar omhoog komt en dat ziekenhuis dat niet ziet. Ook gaf cb het advies om eventueel over te stappen op andere voeding. Ka vond dit niet nodig. De eerste paar dagen thuis ging wel wat beter. Het spugen van zuur is er nog steeds. Inmiddels weet ik zelf ook niet zo goed meer wie en wat ik moet geloven. De ene zegt dit en de andere dat. Fijn dat het bij iedereen zijn gangetje gaat. Hopelijk gaat dat hier ook snel komen en kunnen we eindelijk echt genieten en niet voor korte momentjes zoals nu.
Jeetje Panda, wat heftig... Ik zou ook niet vrolijk zijn wanneer ik hoorde dat ons kind veel zou huilen. Toch vind ik het wel gek dat mijn huisarts gewoon Nexium voorschrijft en kindje van collega dat ook van de kinderarts heeft gekregen. Ik snap dat maagzuurremmers niet goed zijn, maar geirriteerde slokdarm is ook niks... Overigens is het wel de bedoeling dat wij de Nexium vanaf volgend weekend weer gaan afbouwen, omdat het wel een paardenmiddel is.
@Panda: Wat heftig zeg! Zuurremmers zijn niet ok misschien, maar een geïrriteerde slokdarm en een gestresste baby & ouders is ook niet goed. Heel moeilijk voor jullie, want ik proef uit je verhaal dat je geen vertrouwen hebt in wat de ka zegt. Misschien voor een second opinion gaan? Waar heeft ze fysio voor? Onze oudste heeft ook reflux gehad en daar kregen we toen wel Zantac voor (van de ha). Ik gaf toen bv, dus hoe het zit met fv weet ik niet precies, maar ik geloof dat ha voeding zou moeten kunnen helpen bij krampjes niet zozeer bij reflux. @Laura: Nexium is die super HA voeding toch? Wat ga je dan gebruiken? en waarom moet je afbouwen als het nu goed gaat? @Hier: de kleine man is verkouden en heeft er last van, neusje verstopt. Niet willen liggen ivm benauwdheid en minder goed/vaker willen drinken. Gelukkig heeft ML een paar dagen vrij, dus kan ik de baby laten clusteren terwijl hij de meiden verzorgt.
wat heeft iedereen een hoop meegemaakt zeg de laatste tijd. iedereen nog gefeliciteerd met hun kleintje. ben zelf sinds de geboorte van ons meisje te druk geweest om mee te lezen en te reageren. Mijn meisje groeit goed zit alweer in maatje 62 en weegt zo rond de 5 kilo. ookal begint ze haar eerste tandjes te krijgen.
@Oceanna: Al tandjes ja? dat is snel zeg! Andere dames? Hoe gaat het? Panda: hoe is het met jullie?4 @Laurabb; de neium afgebouwd? @Hier: Kleine man gaat als een speer. Slaapt eigenlijk alle nachten door van 23.00-6.00. Heerlijk dus. Afgelopen donderdag op het cb geweest, hij weegt nu 5800 gram en is 60 cm. Hij begint al terug te praten en te schaterlachen. Heerlijk mannetje is het. Ik geniet nu even van mijn verlof, volgende week begin ik weer met werken ook weer langzaam begonnen met sporten en afvallen, ik zit nu 3kg onder mijn start gewicht van de zwangerschap, maar heb nog heel wat kilo's te gaan. Nu de babyfabriek gesloten is, ga ik me daar meer op richten.
hier gaat alles goed. ze slaapt heerlijk door s'nachts zo van 22.00 tot 9.00 ongeveer. tandjes zijn nog niet helemaal door maar al wel bijna. ons meisje heeft een aardbeienvlek bij haar oogje en daar wordt woensdag eindelijk eens goed naar gekeken in het sophia. nog een hele toer geweest om dat geregeld te krijgen maar het is gelukt. hopelijk gaan ze er iets aan doen of kunnen ze ons verzekeren dat er niets aan de hand is. even afwachten dus.
Klinkt heerlijk Oceanna, hier komt de kleine nog wel 1-2 keer per nacht. Heb het wel zwaar gehad door de verborgen reflux en krijsbuien die uren duurden, maar met maagzuurremmers is zoon een heel ander kind. Ik ben stapelverliefd op hem, vind het wel moeilijk om hem nu naar het KDV te brengen. Gelukkig hoeft hij maar twee dagen per week, maar hoop dat hij daar straks z'n draai kan vinden.