Goedemorgen dames, hier wel misselijk, vooral in ochtend. Spannend damen, kan me het dilemma voorstellen. Aan de andere kant, een vast contract is niet zoveel waard meer als vroeger. @babykamer: wij hebben alles al, hooguit als het een ander geslacht wordt, kunnen we nog wat gebruiken.
Hier alles goed, beetje van alles....beetje misselijk, beetje moe, beetje pijnlijke borsten, beetje last van onderrug..... En wachten duurt lang......haha!
Je hebt in elk geval opties. Veel succes tijdens het 2e gesprek! Ja, ik heb een super leuke commode gevonden. Manlief was het eens en ik heb hem kunnen reserveren tot na onze 1e echo. 175 euro, best netjes, of niet? Hij is brocante, massief hout, veel maten lades/laatjes en een klein kastdeurtje, leuke hartuitsnede in het hout en aan beide kanten uitschuifplankjes. Nu nog op zoek naar een brocante bedje. We willen vooral sfeer en investeren in een kast die zelfs later nog mee op kamers kan. Dus die mag ook wel wat kosten. Ik hou niet zo van die kant-en-klare kamersetjes, heb wat meer fantasie en 'leven' nodig, haha.
Ooow dutjes las ik. Wie doet er zometeen mee?! Haha, na zo'n nacht al helemaal uitgeput. Gelukkig vanmiddag wat overuren kunnen inwisselen.
Ik heb ook nog gemaild met de vk, 9 september de intake en dan plannen we de tweede echo 1 a 2 weken later. Daarna gaan we het denk ik onze ouders vertellen. Wat betreft huisdieren zijn alleen kattenuitwerpselen gevaarlijk of niet? Knagers zijn veilig toch? Mijn hormonen zijn wel aangeland. Heb de hele dag al een brok in mijn keel. Maar zelfs als ik mijn beste doe om te huilen komt er niets. Hahaha! (Laat ik er nu nog maar om lachen) Heb zojuist bij Baby Dump de gratis doos gehaald en een proefritje met een van de twee opties voor een kinderwagen gemaakt (Stokke trailz of de Inglesina Classica navy). De eerste keer dat ik de Stokke vastpakte was wel erg raar. Maar probeerde daarna nog eens en dat voelde al beter.
@Lotje: Volgens mij alleen kattenuitwerpselen ja @slaapje: zou wel willen maar nu werken en op de andere dagen loopt er een kleine rond van bijna 3 jaar. Bye Bye middagslaapje Hij slaapt soms nog wel hoor maar voor ik zit/lig wordt hij alweer wakker. Dus 's avonds maar op tijd naar bed. @kinderwagens: Je bent er op tijd bij Lotje, haha! Wij hebben zelf de Joolz en zijn hier erg tevreden mee. We hebben een zwart frame waardoor mijn man hem ook echt leuk vind en die moet er natuurlijk ook regelmatig achter lopen. Vind zelf de Stokke qua zich heel lelijk maar misschien is ie wel heel fijn?! @zwangerschapsdozen: daar ga ik echt pas mee beginnen als ik de 12 weken heb gehaald.
Lotje leuk tijdverdrijf! Fijn dat je hem hebt kunnen reserveren. Damen heerlijk zaterdag op vakantie! Hier alles prima. Nergens last van, begin dan toch weer te twijfelen of ik echt wel zwanger ben haha.
@1612; ik heb ook niet veel last hoor.. maakt me ook wel onzeker. Zwangerschapsdozen, kinderwagens, kamertjes?? Nee dat gebeurd hier voorlopig niet. Eerst maar bewijs dat t echt goed zit. Ga volgende week 4 dagen naar n festival, echt heeel veel zin in. T wordt ook geweldig weer.. alleen beetje saai dat ik de enige ben die geen wijn mag . Maar misschien zijn zij de volgende ochtend wel jalours op mij haha. Ik ga ff powernap doen, vannacht nachtdienst
Ik moet vooral veel naar de wc.. continu een vol gevoel.. maar niet misselijk of zo. Wij zitten in dubio met de babykamer straks... De tweeling is bij de geboorte van onze jongste ong een jaar en 9 maanden. Of we willen hen allebei een eigen nieuwe kamer geven, of we moeten een nieuwe babykamer kopen... Geen idee of ze dan al toe zijn aan elk een eigen kamer met een normaal bed. En of ze al zonder elkaar kunnen/willen slapen. We moeten dit echt al over 1 a 2 maanden zeker weten, want voor elk een eigen kamer moeten we een dakkapel aan de voorkant maken. Heb je vergunning enz voor nodig... Iemand hier ideetjes of meningen over?
@kinderwagen, ik vind de vierkante wiegen niet zo mooi (platte onderkant), dus dan blijft minder keuze over. Van de Stokke vind ik de Trailz echt stoer en een heel mooie uitvoering qua kap, wieg, etc. En geweldig dat je een summer kit e.d. kan aanschaffen en de hele wagen daarmee een andere look kan geven. Maar de Xplory vind ik zelf ook niet mooi, beetje te space ofzo. Eigenlijk vind ik qua onderstel alleen het ouderwetse echt charmant en mooi, die nieuwe 'pijpleidingen' vind ik niet zoveel aan. Vandaar de Inglesina. Maar ja, het moet ook praktisch zijn. En dan maar de 4WD onder de kinderwagens, hahaha! Ten minste, dat idee heeft manlief bij de Trailz. Ik vind hem erg groot, maar wel heel degelijk en stoer. Ik heb zo lang gewacht. Een miskraam zal voor ons emotioneel een heuveltje zijn m.b.t. het verdriet dat is geweest. Ik kan eindelijk echt moeder worden terwijl dat nooit meer zou gebeuren, dus ik geniet met volle teugen van zo'n doosje. Manlief en ik pakken hem straks samen uit. Zo heerlijk dat er een gezin in onze toekomst gaat zijn. Of dat nu in april of later gaat zijn. Ooit gaat het goed komen. Dutje was lekker.
Debbske, specifiek gezien zou ik geen idee hebben. Maar een dakkapel levert altijd meerwaarde aan je huis op. Bovendien, als ze nu nog niet apart gaan slapen, wil dat niet zeggen dat dat hun hele jeugd zo blijft, dus dan heb je die dakkapel later toch nodig. Als het financieel kan, zou ik het nu doen.
edit: UITGEREKEND OP: 1 APRIL (2) ° LauraBB, 31jr, 1e kindje, 3e keer zwanger na mk bij 13 en 5 wkn (ronde 11 in totaal) ° diaaan, 28j, 2e kindje 2 APRIL (2) ° Miss86, 29j, 1e kindje ° Dalysa, 27j, 2e kindje 3 APRIL (2) ° GYNN, 26j, 1ste kindje, 2e ronde, BV, NB ° Anonima257, 24j, 1e kindje, 10e ronde na 3 miskramen, BV, NV 4 APRIL (2) ° Toet85, 29j, 2e kindje ° Debbske, 3e kindje, ronde 1, cryo terugplaatsing 5 APRIL 6 APRIL (1) ° Bailey2005, 35j, 2e kindje, 2e ronde, BV 7 APRIL (5) ° Sjubidoe ° Inne, 31j, 3e kindje, BV, NB ° Lotje84, 31j, 1e ronde, 1e kindje, BV, NB (onderwater) ° panda86, 29j, 2e kindje, FV 8 APRIL 9 APRIL 10 APRIL 11 APRIL 12 APRIL 13 APRIL 14 APRIL 15 APRIL DATUMLOOS (3) ° damen, 1ste kindje, 1ste ronde na mk (7 rondes in totaal) ° 1612, 2e kindje, BV ° mammetje Vlindertje: ° mamavanmenno, 32j, 3e kindje, 1ste ronde na ma, BV, KS. * 1ste afspraak VK/Gynaecoloog * - Miss86 : 1e echo 5-08 - 1612: 22/08 1e echo en intake vk - damen: 26/08 1ste afspraak VK - laurabb: 17/08 1ste echo - Bailey2005: 28/08 1ste echo - Lotje84: 25/08 1ste echo, 09/09 1e afspraak VK, week erna 2e echo. - diaaan: 20/08 1ste afspraak VK Totaal (16) MMM (1), BV= borstvoeding (7), FV voeding (1), NV= natuurlijke bevalling (4), KS= keizersnede (1)
Ik heb de lijst even aangepast met mijn gegevens en MamavanMenno bij de vlindertjes gezet. Quote-tekens weggehaald werkte.
UITGEREKEND OP: 1 APRIL (2) ° LauraBB, 31jr, 1e kindje, 3e keer zwanger na mk bij 13 en 5 wkn (ronde 11 in totaal) ° diaaan, 28j, 2e kindje ° damen, 25jr, 1e kindje, 1e ronde na MK (7rondes totaal), BV, NB 2 APRIL (2) ° Miss86, 29j, 1e kindje ° Dalysa, 27j, 2e kindje 3 APRIL (2) ° GYNN, 26j, 1ste kindje, 2e ronde, BV, NB ° Anonima257, 24j, 1e kindje, 10e ronde na 3 miskramen, BV, NV 4 APRIL (2) ° Toet85, 29j, 2e kindje ° Debbske, 3e kindje, ronde 1, cryo terugplaatsing 5 APRIL 6 APRIL (1) ° Bailey2005, 35j, 2e kindje, 2e ronde, BV 7 APRIL (5) ° Sjubidoe ° Inne, 31j, 3e kindje, BV, NB ° Lotje84, 31j, 1e ronde, 1e kindje, BV, NB (onderwater) ° panda86, 29j, 2e kindje, FV 8 APRIL 9 APRIL 10 APRIL 11 APRIL 12 APRIL 13 APRIL 14 APRIL 15 APRIL DATUMLOOS (3) ° 1612, 2e kindje, BV ° mammetje Vlindertje: ° mamavanmenno, 32j, 3e kindje, 1ste ronde na ma, BV, KS. * 1ste afspraak VK/Gynaecoloog * - Miss86 : 1e echo 5-08 - 1612: 22/08 1e echo en intake vk - damen: 26/08 1ste afspraak VK - laurabb: 17/08 1ste echo - Bailey2005: 28/08 1ste echo - Lotje84: 25/08 1ste echo, 09/09 1e afspraak VK, week erna 2e echo. - diaaan: 20/08 1ste afspraak VK Totaal (16) MMM (1), BV= borstvoeding (7), FV voeding (1), NV= natuurlijke bevalling (4), KS= keizersnede (1)
Ik ben vandaag gaan bloeden... heb er menstruatie achtige kramp bij, maar geen pijn ofzo. Ik zag zojuist wat stolsels maar niet veel. Ik hou mijn hart vast... Vk gebeld en die zegt dat ik moet afwachten... Ze kunnen toch nog geen hartactie zien op de echo....
Ik zal me binnenkort ook eens toevoegen aan de lijst. Zit altijd op m'n telefoon, dan gaat het niet. Maar eens tijd maken. Begrijpelijk lotje, lekker van genieten! Hier ook nog nergens mee bezig, hoeven ook maar weinig aan te schaffen natuurlijk. Binnenkort alles maar eens uitzoeken, gewoon een leuke bezigheid. Wisten bij de eerste het geslacht niet, dus de basis is neutraal. Willen het nu weer niet weten, dus komt goed uit. Toch maar de meisjeskleding voor het pakken leggen tzt. Hebben het mijn ouders en m'n zusje verteld, waren erg enthousiast! Morgenvroeg de vk maar eens bellen om een afspraak te maken. Zag op hun site dat ze tegenwoordig tussen de 6 en 8 weken een echo maken. Vroeger dan bij de eerste, beter!
@bailey: oh nee! Ik duim voor je. @debbske: 1 jr 9 mnd is groot genoeg voor een peuterbed, onze jongste ligt sinds 1jr 8 mnd in ee.n peuterbedje. Willen ze wel elk ee eigen kamer? Misschien zijn ze wel zo aan elkaar gewend dat ze niet eens willen. @kinderwagen: wij hebben een zwarte maxi cosi mura 4 wieler. Fijne wagen, lekker robuust, kan ook het bos in enz. De oudste zit nu vaak op het treeplankje en de jongste in het stoeltje en dat kan de wagen prima hebben. @boxen etc: wij wachten daar ook nog even mee. @geslacht: wij willen het ook weer weten, stiekem hopen we een beetje op een jongen, maar het allerbelangrijkste is dat het gezond is. Ik heb in mijn omgeving een paar x meegemaakt dat het niet goed was en dat is echt verschrikkelijk. @kan iemand mij op de lijst zetten, ik zit nooit via de laptop op zp: Femke, 3e kindje, thuis bevallen, borstvoeding, 35 jr, 9 april uitgerekend. 1e echo 1 sep, intake vk 11 sep.