Wat leuk om te lezen hoe het met jullie gaat en waar iedereen wel/niet mee bezig is. Wij xijn sowieso het hele huis aan het opknappen, nu in de laatste fase belandt: leuke meubeltjes zoeken om de oude meuk te vervangen. Dus dan kom je zo nu en dan een heel leuk en soms super mooi geprijsd babymeubeltje tegen. @geslacht, stiekem hebben we beide een lichte voorkeur voor een meisje. Maar we hebben een geweldige jongensnaam en idee voor jongenskamer. Dus eigenlijk geldt ook hier: we zijn al lang blij áls er een kindje komt, dus gezondheid en het überhaupt ouders kunnen worden, staan voorop. Ook wij hebben al het e.e.a. meegemaakt en gezien m.b.t. heel zieke kindjes en een overleden kindje. Dat relativeert ongelooflijk. Wij willen het denk ik wel weten. Of mijn man wel en ik niet. Dan heeft hij het alleenrecht over het kamertje. Maar ik weet nog niet wat we het leukst vinden. Met shoppen lijkt het me wel handig. @Pisam, super handig dat de basis neutraal is! Waar heb je vooral leuke dingen uitgehaald?
Waar ik wat gekocht heb bedoel je, lotje? Bijna alles bij babydump. Lichtgrijze wagen, veel wit en had mintgroene muren met taupe aankleding. Nu net haar kamer omgetoverd tot echte meisjes kamer, ook leuk. Verder een aantal pakjes gekocht, vond er nog wel aardig wat te vinden. Je krijgt immers veel als het er eenmaal is en ook dan is zelf shoppen nog leuk. Ik vond het niet weten in ieder geval geen belemmering voor de voorbereiding. Wij vonden het heel bijzonder om het na de bevalling te zien, dus dat doen we dan maar weer.
Oh nee bailey wat verdrietig! Hopelijk is t gewoon een adertje oid... Bij mij ging het vorige maand heel er snel over in n miskraam... Kijk t even aan mop... Probeer niet te stressen...
@bailey : hoe is het nu? Hier een verschrikkelijke nacht gehad, ml eerste nachtdienst in een reeks van 4 en ik heb werkelijk niets geslapen. De jongste om 4.30 wakker en die wil niet meer slapen. Zit nu dus al beneden, met een jengelende dreumes. Zucht.
Aargh, dat is echt 10x niks. Heb je vandaag een drukke dag? Of misschien tijd voor een dutje? Pisam, het lijkt mij ook bijzonder om het dan pas te horen. Grappig, wij denken ook aan mintgroen. En de wagen wordt sowieso redelijk neutraal (beige, lichtgrijs of wit/navy). Is er hier overigens een dame die na het bevallingsverlof gebruik heeft gemaakt van verlofuren om bv te geven? Ik woon vlakbij mijn werk (er is ook zeker geen bv-ruimte te creeeren) en als het op gang komt, zou ik wel langer dan 3 maanden bv willen geven. Volgens mij heb je bij een dag van 8 werkuren recht op 2 uur de tijd om bv te geven. Hoe reageerde jullie baas? Ik vind het nogal wat om voor die uren te vragen namelijk...
Kan iemand mij mss ook op de lijst zetten? Ik ben op vakantie en heb alleen mijn tel bij me. Nina, 34 jaar, tweede kindje, uitgerekend 8/4/16, keizersnede, flessenvoeding, eerste afspraak gynaecoloog 27/8 Gisterochtend weer een test gedaan. Mooie plus, langzaam durf ik een beetje blij te worden. De miskraam vorige keer heeft er echt ingehakt merk ik.
De action zwangerschapstest is vanochtend weer helemaal wit, dus ik ga ervan uit dat dit de miskraam was...ik bloed nog steeds. Het lijkt op een ongesteldheid. Geen erge kramp maar gisteren van die zeurderige buikpijn en beetje pijn in mijn onderrug. maar geen last van gehad verder. Lichamelijk dan. Psychisch wel, ben toch wel van slag, ook al was het nog zo pril...
Wat naar Baily... Heel veel sterkte, en kan me voorstellen dat je je op het ergste voorbereidt... Knuffel voor jou! Ik lees hier van alles over babykamers, zo ver zijn wij nog niet. Eerst maar eens tot de 20wkn komen. Overigens heeft ons huis 5 slaapkamers, dus voor die kleine is wel ruimte. Gelukkig ben ik wel na twee miskramen in fase waarin ik het gewoon met m'n omgeving kan delen. Zelfs m'n leidinggevende heb ik het verteld, ook omdat we vanaf september onder controle van het ziekenhuis komen te staan - als ik dan nog steeds zwanger ben. Ik heb een paar maanden terug een vast contract gekregen en dat vind ik heel fijn, met name ook omdat ze na twee miskramen inclusief ziekenhuisopnames op mijn werk ook wel weten dat wij met kinderen bezig zijn, kennelijk is het dus geen probleem. Verder ben ik echt heel erg moe, soms last van opgezette buik en jeukende en gespannen borsten. Misselijkheid komt maar bij vlagen. Ben nu 5 weken en 2 of 4 dagen (hangt beetje vanaf of ik een vroege eisprong heb gehad). Had nog een CB met indicator, die gaf gisteren wel mooi 3+ weken aan. Hoop heel erg dat het nu goed gaat, man blijft maar kusjes geven op m'n buik en ertegen kletsen. Ik hoop heel erg dat we nu aan de beurt zijn voor een kleintje
Bedankt allemaal voor de lieve woorden. Ik troost me maar met de gedachte dat het nu nog niet zoveel was. Het lijkt me erger om een paar weken later een miskraam te krijgen, omdat je dan al veel meer kan en had kunnen zien... volgende keer ga ik pas een week na nod testen. Dan hoef ik deze teleurstelling niet nog een keer mee te maken... Ik ga afscheid nemen hier. Ik wens jullie veel geluk en een goede zwangerschap toe! Hopelijk mag het voor mij ook snel weer zo zijn. Gelukkig heb ik tot die tijd mijn lieve man en schat van een dochter om me te troosten
Heel veel sterkte Bailey2005!!! Onze ouders zijn inmiddels op de hoogte! Die hadden er beide nog geen rekening mee gehouden haha maar ze zijn allemaal super blij!! wat kan een mens moe zijn zeg!! pffff....maar dat zijn er mee zo te lezen gelukkig heb ik verder nog nergens last van!
Aah heel veel sterkte bailey2005 Hier eigenlijk helemaal geen zwanger gevoel, voel me echt prima. Alleen gevoelige borsten en eet veel voor de rest niks... Als dat maar goed gaat! Morgen intake MVM.. Mag k weer een test doen
UITGEREKEND OP: 1 APRIL (2) ° LauraBB, 31jr, 1e kindje, 3e keer zwanger na mk bij 13 en 5 wkn (ronde 11 in totaal) ° diaaan, 28j, 2e kindje 2 APRIL (2) ° Miss86, 29j, 1e kindje ° Dalysa, 27j, 2e kindje 3 APRIL (2) ° GYNN, 26j, 1ste kindje, 2e ronde, BV, NB ° Anonima257, 24j, 1e kindje, 10e ronde na 3 miskramen, BV, NV 4 APRIL (2) ° Toet85, 29j, 2e kindje ° Debbske, 3e kindje, ronde 1, cryo terugplaatsing 5 APRIL 6 APRIL (1) ° Bailey2005, 35j, 2e kindje, 2e ronde, BV 7 APRIL (5) ° Sjubidoe ° Inne, 31j, 3e kindje, BV, NB ° Lotje84, 31j, 1e ronde, 1e kindje, BV, NB (onderwater) ° panda86, 29j, 2e kindje, FV 8 APRIL 9 APRIL 10 APRIL (1) Pisam, 27 jaar, 2e kindje, 2e ronde, NB, FV 11 APRIL 12 APRIL 13 APRIL 14 APRIL 15 APRIL DATUMLOOS (3) ° damen, 1ste kindje, 1ste ronde na mk (7 rondes in totaal) ° 1612, 2e kindje, BV ° mammetje Vlindertje: ° mamavanmenno, 32j, 3e kindje, 1ste ronde na ma, BV, KS. * 1ste afspraak VK/Gynaecoloog * - Miss86 : 1e echo 5-08 - laurabb: 17/08 1ste echo - diaaan: 20/08 1ste afspraak VK - 1612: 22/08 1e echo en intake vk - Pisam, 24/08 1e echo VK - Lotje84: 25/08 1ste echo, 09/09 1e afspraak VK, week erna 2e echo. - damen: 26/08 1ste afspraak VK - Bailey2005: 28/08 1ste echo Totaal (17) MMM (1), BV= borstvoeding (7), FV voeding (2), NV= natuurlijke bevalling (5), KS= keizersnede (1)
Jeetje, wat een opgave om iets in die lijst te zetten, maar het is gelukt. VK gebeld, 24e eerste echo, doen ze om een goede zwangerschap te bevestigen zei ze, intake volgt rond 11 weken, met een evt. nauwkeuriger termijnecho. Ik ben overigens zo vrij geweest om de afspraken op volgorde van data te zetten. Ik ben van het overzichtelijke....
Ik geloof dat niet iedereen alles al ingevuld heeft? We hebben 17 zwangeren, maar nog maar een aantal bevallingen?
Ik ben 5,5 week zwanger. Moet ik nu echt al antwoord geven op bevallingen en borstvoeding? Ik zal blij zijn als het blijft zitten en met 20 weken gezond blijkt te zijn, de rest komt wel mensen
Dit komt er wellicht snibbiger uit dan bedoeld. Begrijp goed dat je je daar ook nog niet mee bezig houdt, zeker in jouw situatie, dan heb je genoeg meegemaakt om eerst te willen afwachten. Ik ga er misschien ook vanuit dat de meeste dames wel een ideaalbeeld, hoe vroeg ook, in hun hoofd hebben, van hoe ze de komende tijd gaan zien. Dat is ook de insteek denk ik om deze stukjes toe te voegen? (geen idee, tijdens vorige zwangerschap in nod-lijst dit namelijk niet gehad) Ik ga me even over de lijst buigen, mensen toevoegen. Ga er geen hobby van maken, dus voel je vrij zou ik zeggen. Laatste dag vakantie, huishouden aan kant, kind op bed, regen, niets beter te doen.