Bailey: heel veel sterkte meid! Mijn gegevens: 27-8 echo en intake, ik ga voor een natuurlijke bevalling met wss pijnbestrijding en ga flesvoeding geven. Ik weet dit omdat het de 2e is, als het mn eerste zou zijn had ik het ook nog niet kunnen zeggen hoor! Maar laten we idd die eerste 12 wkn doorkomen, pfff.... Zoonlief heeft pech vandaag met een mama met hormonen net op bed gelegd, hopelijk even rust :-D
Hoi iedereen, Ik ben 31 jaar en zwanger van een tweede kindje. Hier wordt de bevalling rond 8 april verwacht, ik ga opnieuw voor flesvoeding. Ik heb 85% kans dat het opnieuw een keizersnede wordt (te smal bekken). Ik kijk al uit naar het nieuwe avontuur. Donderdag laat ik bloed trekken en maandag bel ik de gynaecoloog om een eerste afspraak.
UITGEREKEND OP: 1 APRIL (3) ° LauraBB, 31jr, 1e kindje, 3e keer zwanger na mk bij 13 en 5 wkn (ronde 11 in totaal) ° diaaan, 28j, 2e kindje ° damen, 1ste kindje, 1ste ronde na mk (7 rondes in totaal), BV 2 APRIL (2) ° Miss86, 29j, 1e kindje ° Dalysa, 27j, 2e kindje 3 APRIL (2) ° GYNN, 26j, 1ste kindje, 2e ronde, BV, NB ° Anonima257, 24j, 1e kindje, 10e ronde na 3 miskramen, BV, NV 4 APRIL (2) ° Toet85, 29j, 2e kindje, NB, FV ° Debbske, 3e kindje, ronde 1, cryo terugplaatsing 5 APRIL 6 APRIL 7 APRIL (4) ° Sjubidoe ° Inne, 31j, 3e kindje, BV, NB ° Lotje84, 31j, 1e ronde, 1e kindje, BV, NB (onderwater) ° panda86, 29j, 2e kindje, FV 8 APRIL (2) Nina, 34 jaar, 2e kindje, KS, FV Chicabelgica, 31 jaar, 2e kindje, KS, FV 9 APRIL (1) Femke, 35 jaar, 3e kindje, NTB, BV 10 APRIL (1) Pisam, 27 jaar, 2e kindje, 2e ronde, NB, FV 11 APRIL 12 APRIL 13 APRIL 14 APRIL 15 APRIL DATUMLOOS (2) ° 1612, 2e kindje, BV ° mammetje Vlindertje: ° mamavanmenno, 32j, 3e kindje, 1ste ronde na ma, BV, KS. ° Bailey2005, 35j, 2e kindje, 2e ronde, BV * 1ste afspraak VK/Gynaecoloog * - Miss86 : 1e echo 5-08 - laurabb: 17/08 1ste echo - diaaan: 20/08 1ste afspraak VK - 1612: 22/08 1e echo en intake vk - Pisam, 24/08 1e echo VK - Lotje84: 25/08 1ste echo, 09/09 1e afspraak VK, week erna 2e echo. - damen: 26/08 1ste afspraak VK - Nina, 27/08 1ste afspraak gyn - Toet, 27/08, 1e echo en intake - Femke, 01/09 1e echo, 11/09 intake VK Totaal (19) MMM (1), BV= borstvoeding (9), FV voeding (5), NB= natuurlijke bevalling (7), KS= keizersnede (3)
Overzichtelijk Pisam. Best bijzonder (en leerzaam soms) om te lezen hoe verschillend ieders weg en beleving is.
Pff net ff terug gelezen. Erg druk geweest de afgelopen dag zie ik. Ik werk op maandag dinsdag en donderdag en heb dan amper 5 min tijd voor mezelf die dagen... Ik zit in een emotionele achtbaan en heb buikpijn... niet dat ik klaag... maar ene moment gaat het super met me, andere kan ik wel janken... En ik reageer overal zo fel op dat ik met iedereen ruzie dreig te krijgen. iemand tips om dit onder controle te krijgen? Wij willen de zolder straks zo inrichten dat de tweeling een brede tussendeur krijgt en er dan voor kan kiezen om de kamer te delen of juist niet. Ik wil de keuze niet voor hen maken.
Dank voor je begrip Ik ben zelfs al bezig met alternatieve scenario's voor winter en voorjaar, voor het geval het weer misgaat . Het is leuk om te zien hoe onbevangen anderen erin staan, ik wou dat ik dat zelf ook kon. Voorlopig nog niet, maar het komt hopelijk later nog wel
@ laurabb; ik heb precies hetzelfde. Durf niet eens een vakantie te boeken in sept want stel dat ik dan in het ziekenhuis lig. Mijn vriend en ik praten niet over als de kleine er is, maar als er misschien een kleine komt in april. Ik vind het heel lastig, zou graag heel blij en gelukkig zijn. En dat ben ik ook wel, maar soms slaat de twijfel ontzettend toe. Morgen heb ik mn eerste echo, heeeel erg vroeg, misschien is er niks te zien maar t gaat er maar om dat ie niet in mn andere eileider zit. Zelf denk ik van niet. Ik heb als kind een blindedarmontsteking gehad en je ziet wel es dat daar een soort littekenweefsel van komt, precies aan de kant van die operatie kreeg ik ook een bbz. Ik hoop dat alles goed is want ik ga van do-zo een weekend kamperen met n vriendin. En ik baaaaaaaaaaal als dat niet doorgaat. Hoe is het met de kwaaltjes??? Liefsss
Ik snap het van iedereen. Ik zelf zal voor de 12 wkn weinig ondernemen qua kopen enzo. Wellicht ook doordat ik een miskraam heb gehad in het verleden en een stukje nuchterheid denk ik. Maar ik snap ook, dat als je in een lang traject hebt gezeten en je hebt een positieve test, dat je de full experience wil hebben vanaf dag 1 dat je het weet. Ook heel begrijpelijk! Toen ik een miskraam had gehad wilde ik sowieso iets om naar uit te kijken dus hadden we gezegd, als we voor april niet weer zwanger zijn, boeken we een rondreis van 4 wkn aan de westkust van Amerika. Ik had in februari alweer een positieve test dus die reis is ' gelukkig' niet meer doorgegaan!
Ik probeer juist vooruit te kijken om niet te denken aan alles wat mis kan gaan. Heb er tot mijn vorige zwangerschap zo lang over gedaan, dat ik bang bleef tot ver na de 20 wk echo. Heb toen eigenlijk maar een week of 13 echt kunnen genieten van.mijn zwangerschap. Ik hoop nu meer vertrouwen in mijn lichaam te krijgen Door vooruit te kijken. Misschien dat het helpt als ik volgende week mijn echo krijg... Maar ook ik ben wel terughoudend en koop niets tot ik de 20 wk echo heb gehad.
Ik heb mijn eerste afspraak erbij gezet. Het lijkt misschien ver weg maar het zal er snel genoeg zijn. Zeker nu het nog maar een maand tot de trouw is! Ik zie ook dat er jammer genoeg een vlindertje is bijgekomen. Nee toch, veel sterkte! Ik heb nog steeds geen kwaaltjes tot nu toe. Wat nog niet is, kan natuurlijk nog komen maar ik ben blij dat ik niet vanaf dag 1 moet spauwen. Dat het nog maar lang op zich laat wachten (of helemaal niet) UITGEREKEND OP: 1 APRIL (3) ° LauraBB, 31jr, 1e kindje, 3e keer zwanger na mk bij 13 en 5 wkn (ronde 11 in totaal) ° diaaan, 28j, 2e kindje ° damen, 1ste kindje, 1ste ronde na mk (7 rondes in totaal), BV 2 APRIL (2) ° Miss86, 29j, 1e kindje ° Dalysa, 27j, 2e kindje 3 APRIL (2) ° GYNN, 26j, 1ste kindje, 2e ronde, BV, NB ° Anonima257, 24j, 1e kindje, 10e ronde na 3 miskramen, BV, NV 4 APRIL (2) ° Toet85, 29j, 2e kindje, NB, FV ° Debbske, 3e kindje, ronde 1, cryo terugplaatsing 5 APRIL 6 APRIL 7 APRIL (4) ° Sjubidoe ° Inne, 31j, 3e kindje, BV, NB ° Lotje84, 31j, 1e ronde, 1e kindje, BV, NB (onderwater) ° panda86, 29j, 2e kindje, FV 8 APRIL (2) Nina, 34 jaar, 2e kindje, KS, FV Chicabelgica, 31 jaar, 2e kindje, KS, FV 9 APRIL (1) Femke, 35 jaar, 3e kindje, NTB, BV 10 APRIL (1) Pisam, 27 jaar, 2e kindje, 2e ronde, NB, FV 11 APRIL 12 APRIL 13 APRIL 14 APRIL 15 APRIL DATUMLOOS (2) ° 1612, 2e kindje, BV ° mammetje Vlindertje: ° mamavanmenno, 32j, 3e kindje, 1ste ronde na ma, BV, KS. ° Bailey2005, 35j, 2e kindje, 2e ronde, BV * 1ste afspraak VK/Gynaecoloog * - Miss86 : 1e echo 5-08 - laurabb: 17/08 1ste echo - diaaan: 20/08 1ste afspraak VK - 1612: 22/08 1e echo en intake vk - Pisam, 24/08 1e echo VK - Lotje84: 25/08 1ste echo, 09/09 1e afspraak VK, week erna 2e echo. - damen: 26/08 1ste afspraak VK - Nina, 27/08 1ste afspraak gyn - Toet, 27/08, 1e echo en intake - Femke, 01/09 1e echo, 11/09 intake VK - GYNN, 8/09 1ste afspraak gynaecoloog Totaal (19) MMM (1), BV= borstvoeding (9), FV voeding (5), NB= natuurlijke bevalling (7), KS= keizersnede (3)
Bailey hele dikke knuffel meid! Ook al was het nog niet zoveel het is gewoon k.t natuurlijk dat het mis gelopen is. Heel veel succes met zwanger worden! Lotje ik heb die uren niet gebruikt om bv te geven, maar wel om te kolven. Ik heb tot 9 maanden 3 keer een halfuur per dag gebruikt. Hierna ben ik terug gegaan naar in mijn eigen tijd kolven, dus 2 keer een kwartier. Dit heb ik tot ongeveer een jaar gedaan. Toen nog een tijdje 1 keer per dag gekolft en toen gestopt met kolven. Mijn leidinggevende stond er eigenlijk heel positief tegenover. Nooit problemen gehad. Het is ook nog wel een man zonder kinderen. Dus hier heel positief en ik wil het nu weer zo gaan doen! Je hebt er idd recht op. Eventueel heb je dus er ook recht op om een goede kolfruimte tot je beschikking te hebben. Ninaatje gefeliciteerd! Spannend na een miskraam! Laurabb dat is wel fijn van je vaste contract. Ook dat je het zo kunt delen met je omgeving lijkt mij fijn! Dat stiekeme gedoe soms. Fijn van je 3+! Jij hebt natuurlijk ook al het nodige meegemaakt. Sta er nu wel iets anders in dan mijn 1e zwangerschap. Toen ben ik bij 11 weken heel erg hard van een paard gevallen. Het enige wat ik toen dacht was ach als het nu mis gaat, was het niet sterk genoeg... Toen mijn kleine geboren was heb ik het mijzelf nog echt wel kwalijk genomen dat ik er zo licht over dacht. Nu is het mijn alles! Debbske lijkt mij ook moeilijkmet een tweeling. Misschien kunnen die ook helemaal niet zonder elkaar (nog)? Miss hopelijk zie je morgen iig dat het op de juiste plek (in je bm) zit! Hier vandaag een slechte dag gehad. Dreumes krijgt hoektandjes en die laatste zit te klieren. Dus vannacht lekker 1,5 uur wakker geweest en toen kon ik de slaap niet meer vatten. Vandaag als een zombie gewerkt. En natuurlijk eerst heb je nergens last van en zo alles op 1 dag. Last van ochtendmisselijkheid, lage rugpijn, buikpijn, moe..... Ok klaagmodus weer uit!
Super pisam! @laurabb: gewoon doen, waar je je goed bij voelt, in jou situatie is het anders dan in een andersmans situatie. @debbske: dat heb ik ook, ik bijt wat keren op mijn tong op een dag... anders zijn ml en de kids de dupe. Hier vandaag supermisselijk, veel erger dan de vorige x. Of ik kan het me niet herinneren. Blegh, hoef nog niet te spugen, maar leuk is anders.
UITGEREKEND OP: 1 APRIL (3) ° LauraBB, 31jr, 1e kindje, 3e keer zwanger na mk bij 13 en 5 wkn (ronde 11 in totaal) ° diaaan, 28j, 2e kindje ° damen, 1ste kindje, 1ste ronde na mk (7 rondes in totaal), BV ° 1612, 30jr, 2e kindje 2 APRIL (2) ° Miss86, 29j, 1e kindje ° Dalysa, 27j, 2e kindje 3 APRIL (2) ° GYNN, 26j, 1ste kindje, 2e ronde, BV, NB ° Anonima257, 24j, 1e kindje, 10e ronde na 3 miskramen, BV, NV 4 APRIL (2) ° Toet85, 29j, 2e kindje, NB, FV ° Debbske, 3e kindje, ronde 1, cryo terugplaatsing 5 APRIL 6 APRIL 7 APRIL (4) ° Sjubidoe ° Inne, 31j, 3e kindje, BV, NB ° Lotje84, 31j, 1e ronde, 1e kindje, BV, NB (onderwater) ° panda86, 29j, 2e kindje, FV 8 APRIL (2) Nina, 34 jaar, 2e kindje, KS, FV Chicabelgica, 31 jaar, 2e kindje, KS, FV 9 APRIL (1) Femke, 35 jaar, 3e kindje, NTB, BV 10 APRIL (1) Pisam, 27 jaar, 2e kindje, 2e ronde, NB, FV 11 APRIL 12 APRIL 13 APRIL 14 APRIL 15 APRIL DATUMLOOS (2) ° mammetje Vlindertje: ° mamavanmenno, 32j, 3e kindje, 1ste ronde na ma, BV, KS. ° Bailey2005, 35j, 2e kindje, 2e ronde, BV * 1ste afspraak VK/Gynaecoloog * - Miss86 : 1e echo 5-08 - laurabb: 17/08 1ste echo - diaaan: 20/08 1ste afspraak VK - 1612: 22/08 1e echo en intake vk - Pisam, 24/08 1e echo VK - Lotje84: 25/08 1ste echo, 09/09 1e afspraak VK, week erna 2e echo. - damen: 26/08 1ste afspraak VK - Nina, 27/08 1ste afspraak gyn - Toet, 27/08, 1e echo en intake - Femke, 01/09 1e echo, 11/09 intake VK - GYNN, 8/09 1ste afspraak gynaecoloog Totaal (19) MMM (1), BV= borstvoeding (9), FV voeding (5), NB= natuurlijke bevalling (7), KS= keizersnede (3)
@kolven/voedrecht: het is idd een recht, ook een ruimte om te voeden of kolven. Ik heb ook nooit mijn kind gevoed tijdens werktijd, maar wel 3x een half uur gekolfd per dag, bij de 2e zelfs tot een jaar en dat vond mijn werkgever prima. Nu een ambulante functie, dus moet er nog goed over nadenken hoe ik dat ga doen. Kolven in auto klinkt niet aantrekkelijk. @1612: bah, zo'n nacht kun je nu niet gebruiken, hopelijk slaapt de kleine vannacht wel.