Uitgerekend 1 - 15 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Toet85, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Hallo!
    Ik kom ook mee kletsen, hoe onwerkelijk het ook nog steeds is...
    We wilden vanaf augustus bezig gaan voor een 2e. Ik gebruikte geen pil meer. We letten gewoon een beetje op haha. Maar goed de cyclus duurde nu wel erg lang, dus maar een testje gedaan gisteren en dat was een hele dikke knaller. Nog steeds kan ik het niet geloven. Wanneer ik dus precies uitgerekend ben weet ik niet. Het zal ergens eind maart, begin april zijn. Aangezien ik bij de eerste ook langer dan 40weken zwanger was, ga ik er vanuit dat het begin april word.

2. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alle nieuwe: gefeliciteerd en welkom!

Al iemand een afspraak ood gemaakt met vk of gyn?

Vond het vanochtend wel raar, voor het eerst als 'zwangere' gaan werken terwijl niemand nog een idee heeft.... Leuk binnenpretje :)
    Aan de andere kant, ben best wel moe dus het zou ook fijn zijn om te kunnen zeggen: 'ik ben zwanger en heb even geen fut hiervoor'. Maargoed, het zal toch echt nog wat weken moeten wachten. Gelukkig heb ik week 10/11/12 vd zwangerschap vakantie :)

Oja, en het eten (lunch althans) smaakt me juist erg goed en kan wel blijven eten. Avondeten heb ik totaal geen trek in....

3. GYNN

GYNN Actief lid

22 feb 2015
    386
    481
    63
    Vrouw
    België
    Welkom aan de nieuwe zwangeren!

Hier kom ik net van de huisarts, bloed laten nemen. Me meteen ook maar laten checken op toxoplasmose en dergelijke. Morgenavond ken ik de resultaten!

Ik vond het vooral raar om gisteren mijn menstruatie niet te krijgen. :p Anderzijds is het wel heel leuk om nu niet rondlopen met pijnlijke krampen en een vol verband.
    Hier vooral moe en ik merk ook wel dat ik me vooral s'morgens futloos voel.

Andere dames die al echt hevige kwaaltjes hebben?

4. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    #24 damen, 27 jul 2015
    Laatst bewerkt: 27 jul 2015
    Ik voel me ook raar! Kan het ook gewoon steeds niet geloven! Het is pas 4 weken na m'n miskraam! Zie hier de test van net.. De bovenste is van gister ochten en de andere van net (middag urine dus)...
    Denk dat ik er maar weer aan moet geloven! Zo donker als de onderste is de test vorige keer niet eens geweest😄

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      46,3 KB
      Weergaven:
      6
  5. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    #25 damen, 27 jul 2015
    Laatst bewerkt: 27 jul 2015
    teijfel wanneer ik de CB er tegen aan gooi.. Jullie al gedaan?
    Ik mag 26 augustus naar de VK.. We gaan de 2 weken daarvoor op vakantie. Nog even geduld dus:)

6. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ik wil het liefst onder m'n bureau slapen. Heb morgen kort gesprekje bij VK over hoe nu verder, we mogen gelukkig wel nu naar academisch ziekenhuis - als het goed is...

7. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    Wat spannend Laurabb! Hoe voel je je verder? goed? happy? stress? fijn dat je morgen even naar de VK mag. altijd prettig om even te overleggen met ze. ik verbaasde me echt hoe ontzettend lief en geruststellend die mensen zijn:)

8. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga het niet doen. Ik ben zwanger, punt. Als ik zo'n test doe en er komt geen goede 'duur' uit ga ik me daar weer druk om maken.
    Heb nog 1 KV test, die maak ik einde vd week wel nog op :)

9. mammetje

mammetje Lid

2 feb 2015
    11
    0
    0
    Vandaag gebeld met de dokter want ben al 3 dagen zo duizelig en dacht aan bloedarmoede . Mijn huisarts vroeg of ik nog zwangerschapstesten in huis had, en aangezien wij al 15 maanden hopen op een zwangerschap had ik deze wel in huis maar ik wou eigenlijk toch minimaal een week wachten. Want mijn nod Is pas over 5 dagen .. Maar goed toch maar naar de dok geluisterd en jawel een heel licht plusje op mijn cb test....alleen ik durfde het toch niet te geloven ...Na 2 bakken koffie! en nog een telefoontje naar hun toch maar een kv test gedaan.. Duidelijker kon gewoon niet want er kwam een dikke vette streep! En dat 5 dagen voor nod en na 2 bakkies plur!
    Iedereen van harte met de zwangerschap !!

10. GYNN

GYNN Actief lid

22 feb 2015
    386
    481
    63
    Vrouw
    België
    Is het een digitale of een cb met het plusteken?

Ik heb een digitale gedaan op nod. Toch wel leuk om letterlijk zwanger te zien staan. :p

11. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!! Extra leuk als je nog niet verwachtte nu al te kunnen testen!

12. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Toet haha ja dat is nu echt je "geheimpje". Dat vind ik ook wel grappig.
    Gynn heerlijk een tijdje geen menstruatie. Wel een voordeel vind ik!
    Damen nou dat zijn mooie duidelijke testjes. Ik wil ook nog een cb doen, denk dat ik die volgende week doe.
    Laura spannend zeg voor jou.
    Mammetje leuk!! Gefeliciteerd!

Hier wel al kwaaltjes. Denk ook dat ik nu ongeveer 5 weken zwanger ben. Het meeste heb ik last van ontzettend boeren en daardoor ben ik de hele tijd een klein beetje misselijk. Was even vergeten dat het begin van mijn vorige zwangerschap ook zo verliep. Verder ontzettend moe, last van onderrug en ook al een klein beetje bandenpijn. Wist niet dat dat zo snel al kon eerlijk gezegd.

Verder weet ik nog niet wat nu te doen. Dokter bellen, vk bellen? Ik heb geen idee.

13. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je niet in de MMM zit zou ik gewoon een VK bellen. Wilde niet vandaag bellen, komt zo ongeduldig over ofzo vind ik. Dus bel einde van deze week denk ik. Moment vd afspraak verandert toch niet. Bij mijn praktijk willen ze je de 1e keer zien tussen de 6e en 8e week en dan meteen echo. Zou mooi uitkomen want over 5 wkn gaan we op vakantie.

Hier beetje misselijk, moe en buikkrampen alsof ik ongesteld moet worden. En ook wat lage rugpijn.

Mijn vorige zwangerschap was op wat moeheid na, eentje uit een boek dus daar hoop ik weer op!

14. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL

Net een digitale gedaan en inderdaad zwanger:)! En dat midden op de dag getest!!

15. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    Gewoon VK bellen, ze plannen dan vast de afspraak:)
    En mocht het toch mis gaan is bet echt super fijn dat je deze mensen kan bellen om advies e.d. Echt top!

16. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Mammetje, verrassing!

17. Inne

Inne Lid

31 dec 2012
    78
    70
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd mammetje, en welkom!

Vraagje, waarom willen er zoveel ook met CB testen, is dat puur vanwege de tijdsindicatie die CB geeft? Ikzelf ga geen CB gebruiken, aardig duur en zoals iemand anders al zei, kan me alleen maar onzeker maken ;)

Qua kwaaltjes ben ik ook vooral moe, moe, moe. En al een week onwijs verkouden, vorige zwangerschap had ik de eerste 3 maanden ook constant griep/verkoudheid, hopelijk deze keer wat minder lang ;)

VK moet ik nog bellen. Zijn verhuisd, dus moet op zoek naar een nieuwe, vind dat eigenlijk heel jammer, mijn vorige VK praktijk was zo fijn!

18. GYNN

GYNN Actief lid

22 feb 2015
    386
    481
    63
    Vrouw
    België
    Ik hoop echt dat ik niet te misselijk ga worden, aangezien ik binnen een kleine 6 weken trouw. Zou niet graag kotsend mijn trouwdag beleven. :p

Gelukkig tot nu toe niks van misselijkheid.

19. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL

Oh wat cool! Ga je het op de bruiloft bekend maken:)?

20. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Spannend Gynn, de doktor heeft er evt ook wel pillen voor hoor ;) (ik heb toen een keer kotsmisselijk bij kapper gezeten voor uitproberen bruidskapsel, daarna pillen gekregen - die ik uiteindelijk niet nodig heb gehad want het ging een week voor de bruiloft mis)

Ik test met CB omdat ik er de beste ervaringen mee heb. Heb zowel met Etos als met Predictor gehad dat controlestreepje het niet deed. En had dit keer geen zin om te turen. Zwanger / niet zwanger leek me wel fijn onderscheid. Maar ik moet dus ook bekennen dat ik iemand ben die maar 1x test en niet kijkt naar oplopende streepjes e.d.

Deel Deze Pagina