Jullie hebben het nu allemaal over een eerste vroege echo maar bij mij staat de 16de meteen de termijnecho gepland! Klopt dit dan wel? Heb er weinig verstand van ... ?? Wat fijn Laura! Ik wil ook zo graag haha
Wat fijn Laura! @girl: is heel verschillend maar de meeste vk's maken tegenwoordig een vroege echo. Bij mijn 1e had ik ook alleen een termijnecho.
Jeeeh!! Super fijn Laura! Termijnecho moet plaats vinden tussen de 10 en 13 weken. Hiermee bepalen ze de uitgerekende datum. Deze is het betrouwbaarst tussen deze termijn omdat baby's vanaf 20 weken een eigen groei curve ontwikkelen. Tot 13 weken groeien in principe alle baby's even snel. Meting is dan erg betrouwbaar. Mijn verloskundige doet eerst een echo en dan intake. Om te voorkomen dat je een hele intake hebt en misschien wel vervolgens geen goede echo. Deze echo is om vast te stellen of er sprake is van een intacte zwangerschap op de goede plek. Mijn vk doet dit met 8 weken ongeveer. Maar dat mag verschillen per verloskundige. Sommige doen deze echo niet.
@ lotje goed idee!! K ben steeds van plan een start foto te maken.. maar vergeet het steeds. Ga het morgen echt doen
Goed idee van die foto, heb net weer overgegeven als een malle! O o o meiden wat voel ik me slecht! Iemand tips?? Oké, dat is idd ook wel slim eerst een echo en dan intake.. Zal eens vragen waarom ze het op deze manier doen....
Jaa ben ik ook benieuwd na! K heb geen idee waarom de ene het wel doet en de ander niet. Was wel een reden voor mij trouwens om weer bij deze vk aan te melden Het schijnt bij misselijkheid te helpen om regelmatig te eten, kleine beetjes. Zodat je nooit een lege maag hebt.
Volgens mij ligt het ook aan de lege maag, dus steeds kleine beetjes eten kan wel helpen lijkt me. Ik zag dat er in het 9maandendagboek plek was voor een 'before'-foto, dus vandaar dat ik dacht: 'goed idee'. Misschien is dit wel mijn enige zwangerschap, dus het lijkt me wel leuk om wat kiekjes te hebben als herinnering.
Jullie kletsen wat af. Lees wel mee via telefoon. Hier drukke week en vooral weekend gehad, maar het feestje was geslaagd. Ben behoorlijk moe en vandaag ook last van bandenpijn. Hier nog geen buikfoto's. Er zitten helaas nog kilo's aan van de vorige zwangerschap grr. Dus heb van mezelf + die kilo's al een buik. Hopelijk gaat het wel opvallen straks dat ik zwanger ben. Heb soms wel het gevoel dat mijn buik uitzet, zullen me darmen wel zijn. Heb voor de grap positiekleding van zolder gehaald en als een broek aan doe lijk ik al wel 6 a7 maand zwanger. Kwaaltjes gaan hier met ups en downs. nieuwe dames welkom. Dames met een goede echo super. Deze week zijn er ook weer veel met een echo toch? Ik ben onder behandeling van de gyn ivm diabetes verleden en grote kans dat het snel weer terug komt in de zwangerschap. Ik zal ook elke 3 week op controle moeten en ook elke 3 week een echo krijgen. Gelukkig volgende week maandag al echo. Kan deze week wel voorbij kijken, hopelijk gaat het beetje snel.
Hee panda! Wat leuk. Ik heb ook maandag mn echo! En de kilo's van de vorige zwangerschap er nog niet af
Ben gelukkig niet de enige haha. Ik was van plan om er weer heel strak tegenaan te gaan en die dag had ik een positieve test. Tja lastig. Deed ww maar durf het nog niet op te zeggen.
Wat fijn Laurabb! Ik moet nog wachten tot volgende week dinsdag, blehhh, mn geduld raakt op. Ik moet zeggen dat het me tot nu toe erg tegen valt. Ik ben eigenlijk nooit ziek en meestal wel een bikkel, maar nu toch niet. Ik ben de hele dag extreem vermoeid, veel misselijk en continu aan het overgeven. Ik had vandaag mijn eerste werkdag na de vakantie en na 3x overgeven (1x in de auto op weg naar het werk & 2x op het werk) ben ik naar huis gegaan. Mijn baas had er weinig begrip voor (weet niet dat ik zwanger ben, heb het maar de griep genoemd) en wilde eigenlijk dat ik bleef. Ik hoop echt dat dit minder word want het weekend moet ik weer werken en op deze manier trek ik dat echt niet.
Goed nieuws Laurabb!!! Ik heb met 9+1 wk mijn termijnecho. Met 10 wk ben ik op vakantie en anders zit het wel heel kort op de combinatietest. Die zit nl rond de 12 wk. Ik vind het best fijn die 3 echo's zo om de 3 weken, maar het wachten op de 20 wk echo daarna lijkt mij zo lang duren dan... ik had bij mijn vorige zwangerschap natuurlijk elke 3a4 wk een echo... ik denk dat ik heel veel pretecho's ga willen doen... Hier vandaag de hele dag last gehad van mijn broekband. ..zat echt niet lekker. Toch maar voorzichtig mijn zw kleding uit de berging halen denk ik...
Dank Ik vind het kwalijk dat ze zich als een arts gedraagt. En als ik daar een kritische opmerking over maak, zit ze meteen op de kast... Nouja, ga er geen energie meer aan besteden. Over die besloten club: daar heb ik dus ook wel wat gepost maar heb ni het idee dat er twee verschillende topics aan het ontstaan zijn. Ook prima, maar weet niet of het lukt ze allebei even goed bij te houden
Even kijken of ik zo fotootje van echo in kan voegen. TEST! Edit: Dat grote ding bovenaan is niet z'n hoofd hoor, maar dooierzak. Is kennelijk extra zak voeding uit eicel die ze gebruiken tot er een navelstreng is