Balen Christien dat je zo'n rotdag hebt, hopelijk vandaag weer beter. In sommige ziekenhuizen is een badbevalling wel mogelijk, maar dat zal wel alleen poliklinisch zijn lijkt me. Toch fijn dat je zo goed gevolgd wordt nu. Hopelijk valt het mee. Je down, futloos etc voelen tijdens (het begin van) de zwangerschap herken ik wel. Zo vermoeid en misselijk zijn helpt ook niet mee. Maak je niet teveel zorgen, probeer goed voor jezelf (en de kleine) te zorgen en laat je vooral lekker verwennen (ook straks als de kleine er is!) 1610 Fijn dat je zo'n goede nacht had, even opladen Welkom anoniem2014, en gefeliciteerd! Jeetje Laurabb, wat balen zeg! Bizar ook dat je dan niks vergoed krijgt, slot openbreken is toch ook inbraak? Succes vandaag Miss! Welkom thuis Damen, doe rustig aan, eerst even lekker bijkomen van de vakantie Gefeliciteerd met de mooie echo Rissie!
Gefeliciteerd Rissie met je echo!! Lekker genieten Hier niet down vorige zwangerschap ook niet. Wel sneller emotioneel en geprikkeld. Eigenlijk lijken alle emoties soms wat heftiger
Miss, ben benieuwd... @emoties; gelukkig niet down. Maar wel wat vlugger emotioneel in de zin van een brok in mijn keel of kippenvel. Ik voel me tot nu toe emtioneel en lichamelijk prima. Behalve het opgeblazen gevoel en wat zorgen over combi studie, werk, zwangerschap en huishouden. Maar ik weet dat ik het niet anders kan nemen dan per dag te kijken en hulp te vragen waar nodig. En met die gedachte lukt het tot nu toe aardig.
Heb eindelijk nog eens de tijd om wat bij te lezen. Druk, druk, druk!! Wat leuk om al de eerste echo's te zien! Hier is nog steeds 20 dagen tot de mijne! Hoop zo hard dat alles ok is. Wat spannend dat één van de meiden een tweeling verwacht! Hier vanaf 6 weken zwangerschap elke dag, de hele dag door, misselijk. Moet niet overgeven maar voel me wel de hele dag beroerd. Krijg met moeite een half bord leeg. Anderzijds heb ik dan wel zoiets van, ja ik ben nog duidelijk zwanger. Vele zeiden dat die eerste weken voorbij kruipen. Ik vind net van niet! Onwerkelijk dat ik al bijna 8 weken ben! Leek net gisteren dat ik mijn eerste lichte positieve test deed op 3wk4dg.
Ik vind het ook voorbij kruipen hoor! Misschien komt het omdat ik het alleen aan mijn vriendin heb verteld, die ook nog 70 km. verderop woont en zelf druk is met baan en 2 kids. Ben zelf net verhuisd naar een andere provincie, ik ken hier nog niemand. Dus ik kan niet wachten op zwangerschapsyoga en -zwemmen haha!
UITGEREKEND OP: 1 APRIL (3) ° LauraBB, 31jr, 1e kindje, 3e keer zwanger na mk bij 13 en 5 wkn (ronde 11 in totaal) ° diaaan, 28j, 2e kindje ° damen, 1ste kindje, 1ste ronde na mk (7 rondes in totaal), BV ° 1612, 30jr, 2e kindje ° Inne, 31j, 3e kindje, BV, NB 2 APRIL (2) ° Miss86, 29j, 1e kindjes ♡♡ ° Rissie84 30j, 1e kindje ♡ 3 APRIL (2) ° GYNN, 26j, 1ste kindje, 2e ronde, BV, NB ° Anonima257, 24j, 1e kindje, 10e ronde na 3 miskramen, BV, NV 4 APRIL (2) ° Toet85, 29j, 2e kindje, NB, FV ° Debbske, 3e kindje, ronde 1, cryo terugplaatsing, NB ziekenhuis, BV ♡ 5 APRIL 6 APRIL 7 APRIL (4) ° Sjubidoe ° Lotje84, 31j, 1e ronde, 1e kindje, BV, NB (onderwater) ° panda86, 29j, 2e kindje, FV,NB inleiding ° twigs, 39 jaar, 5e ronde, 1e kindje, BV, NB * AprilMommy, 27 jaar, 3de ronde, 1ste kindje 8 APRIL (2) ° Nina, 34 jaar, 2e kindje, KS, FV ° Chicabelgica, 31 jaar, 2e kindje, KS, FV ° NonnieMa, 34 jaar, 1e kindje, 3e ronde, NB 9 APRIL (1) Femke, 35 jaar, 3e kindje, NTB, BV 10 APRIL (1) Pisam, 27 jaar, 2e kindje, 2e ronde, NB, FV Christien1801, 26 jaar, 1e kindje, 1e ronde, bevalling in zh, als liukt bv 11 APRIL 12 APRIL 13 APRIL 14 APRIL 15 APRIL (1) Muzieknootje, 28 jaar, 1e kindje, 33 Ronde, BV, NB Vlindertjes: ° mamavanmenno, 32j, 3e kindje, 1ste ronde na ma, BV, KS. ° Bailey2005, 35j, 2e kindje, 2e ronde, BV ° Dalysa, 27j, 2e kindje * 1ste afspraak VK/Gynaecoloog * - Rissie84: 18/08 intake en 1e echo VK, 08/09 2e echo - diaaan: 20/08 1ste afspraak VK - 1612: 22/08 1e echo en intake vk - panda86: 24/08 1e echo gyn - Pisam, 24/08 1e echo VK - AprilMommy, 25/8 Intake & 1ste echo - Lotje84: 25/08 1ste echo, 09/09 1e afspraak VK, week erna 2e echo. - Muzieknootje: 26/8 1e echo gyn - damen: 26/08 1ste afspraak VK - NonnieMa 26/08 intake en 1e echo VK - Nina, 27/08 1ste afspraak gyn - Toet, 27/08, 1e echo en intake - Femke, 01/09 1e echo, 11/09 intake VK - Debbske 01/09 intake vk en termijnecho - GYNN, 8/09 1ste afspraak gynaecoloog - Inne, 21/09 termijnecho - Inne, 24/09 2e afspraak VK - Christien1801, 27/9 intake & 1ste echo - Twigs 24-8 1e echo, 14-9 intake & 2e echo Totaal (20), BV= borstvoeding (10), FV voeding (5), NB= natuurlijke bevalling (11), KS= keizersnede (2) Aanpassen/bijwerken?: quote de laatste lijst en haal de 'quote-tekstjes' weg. Aanpassen en posten maar!
Twigs welke provincie? Ik vind het wel prima met de tijd. Niet snel en niet langzaam. Geniet nu nog van de rust. Ik krijg mega drukte over een week, op tig fronten. Vroeg me al af hoe dat uberhaupt moest gaan lukken allemaal. Dus ik vermoed dat de tijd vanaf dan voorbij gaat vliegen. Nu dus nog even genieten van de rust.
Whoooeeeeeee 2 moooie hartjes!!!! De gyn zag ook n klein hematoom dus ik kan nog n keer een beetje bloed verliezen, niet van schrikken alles is goed!!!!
Mooi zo Miss! Ik had gisteravond wel moeilijk moment. Schoonzus belde nogal proactief op dat ze de babyspullen weg ging doen en dat ik ze nu moest halen als ik ze wilde, anders zou het op MP gaan. Heb gezegd dat ik het nu nog te onzeker vind en er niet aan toe ben, en dat ik ook denk dat het gewoon ongeluk brengt. Lang verhaal, samenvatting: de spullen gaan op MP. Maar dan merk ik wel dat ik me er echt nog niet aan durf te hechten. Ik denk ook dat ik tot en met 20 wkn ook het geslacht nog niet wil weten. Pas dan zien ze alle neurale buisdefecten en tot die tijd wil ik niet dagdromen en over iets dat mogelijk toch geen werkelijkheid wordt Heel verhaal van schoonzus dat ik wel moet genieten van zwangerschap, maar dat is zoveel makkelijker als je vier gezonde kinderen op rij krijgt, zonder miskramen... Ik zou ook niet weten waar ik van moet genieten nu, misselijkheid...?
@Laura: moeilijk en heftig. Begrijp het echt niet van je schoonzuster! @Miss: Wat fijn! Gefeliciteerd! @Lotje: Van Noord-Holland naar Utrecht. Van een stad naar een dorp. Hele verandering zo! En het is net te ver (75 km) om even heen en weer te rijden. Dus vooral veel bellen Ik ben van plan om maandag mijn broer en schoonzus in te lichten. Die wonen in het buitenland, dus dat gaat via Skype. Ik hoop op een mooie echo, dan laat ik die voor de camera zien
Twigs, leuk idee! Dat is wel een verandering inderdaad! Ik woon wat provincies verderop, haha. Lijkt me leuk als je inderdaad wat leuke nieuwe dames leert kennen dmv die clubjes. Wie weet hou je er wel een fijne vriendin aan over!
Zo had ik 'm ook bedacht Lotje De consulente van Moeders voor moeders zei dat ze vorige week wel vier of vijf keer in ons dorp moest zijn voor eerste afspraken dus ik heb goede hoop dat ik er een paar tegen het bolle lijf loop straks haha
Laura, wat irritant dat ze niet nog heel even kan wachten... Maar misschien is het wel leuk om je eigen smaak en stijl straks te kunnen aanbrengen in alles. Dat is dan weer het voordeel. Begrijpelijk dat je heel afwachtend bent met het dagdromen. Ik vind het heel naar dat je niet 'gewoon' kan genieten van je zwangerschap, maar het is wel heel begrijpelijk. Ik denk dat het voor haar niet voor te stellen is wat voor zorgen jij hebt, als je zo zorgeloos zonder problemen zo vaak zwanger bent geraakt en gebleven... Ik hoop wel dat je vanaf de 20e week duppelop mag en kan gaan genieten!!
Leuk Twigs! En je hebt gelijk iets gemeen, dat werkt altijd goed. Vandaag gevraagd door vrienden of we weer samen een weekje weg gaan met oud op nieuw... doen we al een paar jaar. Meestal vergezeld van veel kaas en wijn. Moet nog even bedenken of zij het wel leuk vinden om met een zwangere opgezadeld te zitten. Ze zijn bewust kindervrij en dat was en is heel fijn omdat ze ons verdriet een beetje kunnen begrijpen, maar we dus ook over andere dingen kletsen (dan alleen maar over 'de' kinderen). Ik wil dat ook graag zou houden, ook als er een kindje is (brede gespreksonderwerpen en samen op mini-vakantie bedoel ik dan, met of zonder het kindje). Dus misschien is het wel leuk om toch samen te gaan. Maar dan wil ik wel dat ze weten dat ik zwanger ben en het dus iets anders zal zijn dan voorheen mbt eten en drinken en mobiliteit misschien. Dus dat zou betekenen dat we pas over 6 weken de knoop doorhakken om te gaan... Of toch nu al boeken en hopen dat het ze niet boeit?
Lastig Lotje! Als ze je verdriet begrijpen, zullen ze ook je blijdschap begrijpen dat het toch is gelukt. En je kunt ook een feestje bouwen met chips en limo hoor. Misschien is het vooral volgend jaar anders als jullie kleintje er is, maar ik zou gewoon boeken.
Zo! im back on track ladys!! volgensmij zit iedereen nu in de prive groep... wellicht is het een idee om daar verder te kletsen en deze te laten voor wat het is? Ik zal dan degene die zich hier melden aanmelden voor de besloten groep. Ik ben nu ook telkens heen en weer aan het lezen tussen 2 groepen. In de prive groep kan je ook onderwerpen aanmaken. dus als iemand ergens mee zit e.d. kan je daar een topic voor openen. het is leuk als we een ´klets´ topic aanhouden, wel zo prettig haha!! Op de afbeelding zie je wie wel uitgenodigd zijn maar niet hebben geaccepteerd! heb je nog geen uitnodiging gehad, stuur me dan even een prive berichtje, voeg ik je toe. (volgensmij heb ik iedereen die mij bericht heeft toegevoegd.. toch...?)
Ja ik denk dat ze echt wel blij zullen zijn. Maar ik vind het vooral moeilijk om dan deze keuze voor hen te maken. Misschien eens even een belletje met mijn vriendin doen, gezellig wat kletsen over wat ze willen dit jaar en dan met ml overleggen wat te doen. Ik vind een week wel lang nu, misschien een weekendje voorstellen. Dan kunnen zij altijd langer blijven/eerder erheen gaan en een ander feestje bouwen. Misschien is dat wel een goed idee. Chips en limo... en ik had al hongerrrr! Meer dames die hun baarmoeder voelen werken? Ik heb de hele dag al een soort 'goed doorbloed'-gevoel daar beneden. Soms heel lichte kranpjes gevoel. Is dat normaal?
Lotje84, ik heb hetzelfde gevoel! Probeer alleen maar te denken.. dit is goed dit is goed haha! Gefeliciteerd met de goeie echo Miss 86, voel je je er wat gerustgesteld door? Debbske, we waren niet in Barcelona, ben ik wel eerder geweest prachtige stad inderdaad! We sliepen daar 1 nacht omdat het vanaf pedriguer (onder Valencia) te lang rijden was naar huis. we hebben een kleine rondreis gemaakt! Parijs, Bordeaux, Louders, Pyrineen, Spaanse kust, Barcelona en naar huis! was heerlijk!!!! Nu nog paar dagen vrij en maandag were werken. Ik werk fulltime.. 40+.. ben benieuwd hoe me dat weer gaat bevallen na een heerlijke vakantie. (mooie woordspeling... bevallen.. hoop dat dat nog even duurt).
Damen, fijn dat jij het ook voelt! Bijna echo, ik vind het nu wel wat spannender worden. Ik werk ook fulltime, maar begin volgende week met een fulltime studie ernaast. Dus ik ben ook heel benieuwd hoe me dat gaat bevallen. Gelukkig heb ik zoveel overuren dat ik tijdelijk tot aan de kerst wat minder kan en mag gaan werken. Maar ik denk dat het best pittig is om straks met een dikke buik zoveel te werken, huishouden (en ook nog studie).