Uitgerekend 1 - 15 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Toet85, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Ik heb even gepoogd om alle hartjes bij te werken. Klopt het zo?

2. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lotje: erg is dat, als mensen alleen de positieve gebeurtenissen mee willen maken:( ik hoor en zie het heel vaak. Ik zou ook niet zo goed weten hoe ik dan zou reageren.

@positiemode: vond ik ook lastig. Nu heb ik het nog liggen. Je gebruikt het maar zo kort, dat ik het jammer vindt om er veel geld aan uit te geven.

@kelly: gefeliciteerd!

3. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    #803 Lotje84, 25 aug 2015
    Laatst bewerkt: 25 aug 2015
    @positiemode, ik wil er ook niet te veel aan uitgeven. Draag normaal veel tuniekjes die los zitten bij de buik en strak bij de heupen, denk dat ik die nu zo lang mogelijk draag. Dus vandaar de zoektocht naar leggings.

Tja, wat betreft verdriet. Wij hebben veel vriendschappen en relaties verbroken om onszelf te beschermen. Het kon niet meer. Zeker wanneer je mensen dingen verteld en er niet eens later nog eens wordt gevraagd hoe het nu is. Ik wist gewoon dat het andersom niet zo zou zijn. En ook goede vrienden die keer op keer pijnlijke opmerkingen bleven maken, puur uit onbegrip. We wisten ook dat zij niet die ontwikkeling door gingen maken om wel tot bepaalde inzichten te kunnen komen. Dus dat was gewoon klaar. Na de laatste té erge opmerking heeft mijn man ze letterlijk de deur uitgezet. We bleven vol ongeloof achter.
    Weet je, het is zo heerlijk nu. We hebben (op mijn schoonzusje na) alleen nog maar mensen om ons heen waarvan we weten dat ze goud waard zijn. De ruis van de andere mensen is weg. Dat geeft zoveel rust! Het was toen een hel, maar nu 'de hemel'. ;)

Ik heb er overigens ook een paar heel bijzondere contacten bijgekregen. M.n. mensen die zelf ook veel hebben meegemaakt en daardoor anders in het leven zijn gaan staan. Ik heb gesprekken gehad met mensen die ik maar heel oppervlakkig kende, maar waarna ik naar huis ging met zo'n mooi gevoel! Het is bijzonder om dingen te kunnen delen en echt te kunnen luisteren, horen en begrijpen wat iemand zegt.

4. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik wil me hier graag melden!

Ik ben 30 jaar en zwanger van de 3de, het was gepland en gelijk raak na het stoppen met de pil. Ben erg overdonderd had er eigenlijk een half jaar voor gerekend. Vermoedelijke bevallingsdatum 10 april 2015.
    Volgende week een echo en dan weet ik het zeker. Intake verloskundige is op 18 september.

5. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Welkom!!

Dames, wanneer gaan jullie het op je werk vertellen?
    Ik denk rond 14-16 weken uiterlijk. Maar mogelijk al met 12+.
    Wat is gebruikelijk? Of geeft dat niet zoveel?

6. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe het rond de 12 wkn. Heb die maandag meeting met mijn team en 1 van de onderwerpen is een back-up voor mij. Dus dan vermeld ik meteen dat diegene een half jaar de sjaak is ;)

7. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Muzieknootje, Damen, Nonnie, jullie vandaag de echo! Veel succes en hopelijk een mooi beeld! Ik ben benieuwd...

Toet, haha dat is mooi. Wel fijn dat dat bij jou zo geregeld is/wordt!
    Ik kreeg vanochtend tijdens een overleg met mijn projectleider de opmerking: 'zorg wel dat je enkele collega's gaat wegwijzen, laat ze inderdaad maar mee ontwikkelen. Mocht jij een keer uitvallen...' Ik denk niet dat hij iets door heeft. Maar als ik weg val, hebben we nu wel echt een probleem, dus ik ga langzaam wat mensen wegwijzen binnen het project.
    Ik zag ook dat ik voor begin oktober mijn functioneringsgesprek gepland heb staan, dan ben ik bijna 14 weken. Ik denk dat ik het dan ga vertellen. Ik zie mijn werkgever maar een keer per maand.

8. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom firstbaby!

@lotje: dat is een goed moment om het te vertellen. Ik weet het nog niet.

9. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Femke11 en Lotje84: Dank je!

In mijn vorige zwangerschappen heb ik het beide keren met 12 weken verteld op mijn werk. Ik denk dat ik het dit keer ook met 12 weken aankondig.. zo heeft mijn werkgever voldoende tijd om een vervanger te regelen.

10. Miss86

Miss86 Actief lid

18 feb 2014
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij weten ze het al op t werk. Iedereen heeft zo meegeleefd tijdens mijn 2 misgelopen zwangerschappen. Ik heb ook 2x in mn eigen ziekenhuis opgenomen gelegen. Bovendien hoef ik nu niet meer bij agressieve en zware patienten en zijn mijn nachtdiensten weggeruild :)

Ik lees wel mee maar reageer niet zo vaak. Dames vandaag heel veel succes bij de echo!!!!

Met mij gaat het wel oke, al denk ik heel vaak; ik heb nu die hartjes wel gezien maar hoe weet ik nu of ze vandaag nog kloppen... lastig hoor die onzekerheid. Maandag heb ik weer een echo.

11. Ninaatje80

2 aug 2015
    35
    0
    0
    Ik vertel het na morgen als de echo goed is. Dat is wel redelijk vroeg maar ik kan het ook niet meer zo goed verborgen houden. Mijn buik is al redelijk opgezet en ik ben zo moe en vaak erg misselijk. Ik vind het wel fijn als ze weten wat er echt met me aan de hand is denk ik.

12. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Natuurlijk kloppen die nog Miss! Hou vertrouwen!

Lotje ik ga het ongeveer met 12 weken vertellen. Ze zijn nu bezig met verschillende krachten en contracten, dus dan weten ze dat ik dan ook wegval en dat ze daarvoor ook iemand moeten hebben.

13. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    1612, dat is wel zo handig dan inderdaad.

Miss, heb vertrouwen!! Nadat je het hartje hebt gezien vanaf 8 weken zwangerschap nog maar 2% kans op een mk. Zei mijn vk. Ze zei letterlijk: gefeliciteerd, nu is de kans op een miskraam gedaald van 10 naar 5% en als volgende week nog alles goed zit, ben je 8 weken en nog maar 2%.

14. Miss86

Miss86 Actief lid

18 feb 2014
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx lotje en 1612 :)

15. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    UITGEREKEND OP:

1 APRIL (3)
    ° LauraBB, 31jr, 1e kindje, 3e ronde na mk bij 13 en 5 wkn (ronde 11 in totaal) ♡
    ° diaaan, 28j, 2e kindje
    ° damen, 1ste kindje, 1ste ronde na mk (7 rondes in totaal), BV ♡
    ° 1612, 30jr, 2e kindje ♡
    ° Inne, 31j, 3e kindje, BV, NB ♡

2 APRIL (2)
    ° Miss86, 29j, 1e kindjes ♡♡
    ° Rissie84 30j, 1e kindje ♡

3 APRIL (2)
    ° GYNN, 26j, 1ste kindje, 2e ronde, BV, NB
    ° Anonima257, 24j, 1e kindje, 10e ronde na 3 miskramen, BV, NV

4 APRIL (2)
    ° Toet85, 29j, 2e kindje, NB, FV
    ° Debbske, 3e kindje, ronde 1, cryo terugplaatsing, NB ziekenhuis, BV ♡

5 APRIL

6 APRIL

7 APRIL (4)
    ° Sjubidoe
    ° Lotje84, 31j, 1e ronde, 1e kindje, BV, NB (onderwater) ♡
    ° panda86, 29j, 2e kindje, FV,NB inleiding
    ° AprilMommy, 27 jaar, 3de ronde, 1ste kindje ♡

8 APRIL (2)
    ° Nina, 34 jaar, 2e kindje, KS, FV
    ° Chicabelgica, 31 jaar, 2e kindje, KS, FV
    ° NonnieMa, 34 jaar, 1e kindje, 3e ronde, NB ♡

9 APRIL (1)
    Femke, 35 jaar, 3e kindje, NTB, BV
    Girl123, 26 jaar, 1e kindje, 3e ronde ♡
    Wevin, 2de kindje, ... ♡

10 APRIL (1)
    Pisam, 27 jaar, 2e kindje, 2e ronde, NB, FV ♡
    Christien1801, 26 jaar, 1e kindje, 1e ronde, bevalling in zh, als lukt bv

11 APRIL
    Kelly28baby, 1e kindje, ... ♡

12 APRIL

13 APRIL
    StayCalm, 27 jaar, zwanger 1e kindje na 5e iui behandeling.

14 APRIL

15 APRIL (1)
    Muzieknootje, 28 jaar, 1e kindje, 33 Ronde, BV, NB
    anoniem2014, 24 jaar, 1e kindje, 16 ronde, nb

♡ ♡ Vlindertjes ♡ ♡
    ° mamavanmenno, 32j, 3e kindje, 1ste ronde na ma, BV, KS.
    ° Bailey2005, 35j, 2e kindje, 2e ronde, BV
    ° Dalysa, 27j, 2e kindje
    ° twigs, 39 jaar, 5e ronde, 1e kindje, BV, NB

* 1ste afspraak VK/Gynaecoloog *

- Nina, 27/08 1ste afspraak gyn
    - Toet, 27/08, 1e echo en intake
    - Femke, 01/09 1e echo, 11/09 intake VK
    - Debbske 01/09 intake vk en termijnecho
    - Girl123, 2/09 eerste echo, 4/09 intake gesprek VK, 16/09 termijnecho
    - GYNN, 8/09 1ste afspraak gynaecoloog
    - Lotje84, 09/09 intake VK
    - Inne, 21/09 termijnecho
    - Inne, 24/09 2e afspraak VK
    - Christien1801, 27/9 intake & 1ste echo

Totaal (20), BV= borstvoeding (10), FV voeding (5), NB= natuurlijke bevalling (11), KS= keizersnede (2)

Aanpassen/bijwerken?: quote de laatste lijst en haal de 'quote-tekstjes' weg. Aanpassen en posten maar!

16. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Nina en Toet morgen echo!

Muzieknootje ook al geweest?

Wij hebben zojuist een pittige wandeling gemaakt door zand en heuvels. Heerlijk om buiten wat intensiever weer bezig te zijn. We proberen nu 2 á 3 keer per week te gaan voor 5-10km (ligt aan de ondergrond). Ik heb mijn dure sportschoolabonnement opgezegd i.v.m. mijn drukke weekschema vanaf nu, en heb nu 1,5 maand niet meer gesport, dus ik miste het wel.

Jullie al weekendplannen? Nog dames die de komende dagen mensen het nieuws gaan vertellen?

17. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben gelukkig weer normaal formaat :D

18. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Dat is heel fijn!
    Heb je aan je vrienden daar verteld dat je zwanger bent? Of weten zij van niets?

Weet jij (of iemand anders) tot hoeveel weken je bij de meeste airlines mag vliegen?
    Wij denken erover om begin februari (31/32+ weken schat ik) een citytrip in Zuid-Europa te gaan doen of een weekje all-in ergens door te brengen waar de zon schijnt.

19. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het ze idd verteld, geen zin om hele tijd excuses te bedenken waarom ik niet drink of geen gerookte zalm wil. Mijn omgeving weet het nu wel, zelfs op het werk, mede omdat ik er zelf dus erg mee worstel (bang, onzeker) en ik dit niet meer alleen wil doen.

Ik zou met 31-32 weken niet meer gaan vliegen, al mag het nog tot en met 34 wkn geloof ik. Stond laatst stuk in AD dat aantal vroeggeboorten in buitenland toeneemt. Niet vanwege vliegen, maar wel omdat mensen steeds later nog op vakantie gaan. Compleet met verhalen van mensen die dus 4-5 weken in Griekenland zaten terwijl hun kindje op afdeling neonatologie lag en nog niet mocht reizen. Ver weg van familie, noodgedwongen in hotel verblijven en dag allemaal moeten voorschieten, etc.

Wij hebben nog vakantie met 16 weken samen staan en die doe ik wel, omdat ze dan toch niks kunnen doen als het kindje komt (geen levenskans)

20. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina