@JoyB ach, op zeker moment had je het hem toch moeten vertellen . Wel naar dat je zo beroerd bent. @allen: dank voor alle condoleances. Vannacht 15 uur geslapen van pure uitputting (twee vluchten van 24 en 19 uur in één week is niet bevorderlijk). Morgen weer aan het werk, net anderhalf uur stevig met hond gewandeld, tegen trombose enzo. Woensdag weer een echo, hoop dat al dit gedoe de kleine niet heeft aangetast
Ik voel me vandaag gelukkig iets beter, heb ontzettend veel vers fruit ingeslagen en streef nu echt naar 2-3 fruitstukken per dag. Zijn jullie ook zo bezig met gezond eten? Ik zie er ook echt tegenop JoyB om het m'n baas te gaan vertellen. Ik heb een jaarcontract....
En Laurabb, goed je rust pakken voor de rest van vandaag, voel je je beter nu? Hopelijk hebben we woensdag allebei een top echo...
Ik hoop het ook Girl! Fijn dat je je iig beter voelt... Ik zie nog steeds redelijk dubbel van vermoeidheid. Ik weet niet wat voor baan je hebt, maar mijn baas reageerde vorig jaar heel begripvol (toen zat ik nog op jaarcontract, inmiddels heb ik vast contract). Helaas liep die zwangerschap niet goed af, maar hij was wel een grote steun: 'ik weet dat ik een samenwonende vrouw van eind twintig heb aangenomen, het is niet alsof dit een complete verrassing was...'
Ik werk in het basisonderwijs... Ik ben heel benieuwd hoe hij gaat reageren, volgens mij verwachten ze het totaal niet... Laat jullie het tegen die tijd wel weten...
@ laurabb, doe je wel n btje rustig aan??? @ girl123, heb je zicht op n vast contract?? Pff lijkt me lastig hoor. Ik heb het op mn werk verteld alleen niet aan mn baas, die moest 4 weken op vakantie Vanmorgen voor het eerst echt over moeten geven. Vandaag mijn 3e en termijnecho gehad!!! 2 beweeglijke kindjes met armpjes en beentjes. Ik heb ook beide hartjes gehoord 😍😍. Ben ook iets vooruit gezet naar 31 maart.. maar ik blijf wel in deze groep kletsen hoor 😊. De angst dat t misgaat maakt nu wat meer plaats voor wat gelukkig gevoel. Wel grappig, we waren gister op n kraamborrel en gingen mn vriend ondervragen of hij kindjes wilde. Hij zei pfoeee lijkt me wel druk waarop ze antwoorden; nee we zien jullie ook nog niet snel aan kinderen beginnen.. hahah dat wordt n schok, en dan ook nog 2. Succes met alle echo's!!
Miss86, nee zou dit jaar een jaarcontract krijgen maar ik ben zo blij dat het zwanger worden snel gelukt is dat ik me er niet al te druk over ga maken... Ik hoop natuurlijk wel dat ik mag blijven... Afwachten Wat fijn dat je echo weer zo goed was... Als het eerst maar woensdag is
@girl: het basisonderwijs lijkt me bij uitstek een beroepsgroep waar bazen er heus wel bewust van zijn dat werkneemsters kinderen krijgen @miss: hahaha, o man, wat een verrassing wordt dat straks!
Laura, heel veel sterkte meid. :'( @buikje, hier ook al langzaam zichtbaar. Verbloem het met wat wijdere kleren. Morgen 2 pakketjes met nieuwe kleren op de deurmat, ben benieuwd! Mijn huid en ogen glimmen ook helemaal. Mijn gezicht is ronder. Zag het opeens op foto's van afgelopen weekend. Heel raar. We hebben al wat afspraken gemaakt voor over 3 tot 6 weken zodat we het iedereen persoonlijk kunnen vertellen. Eerst alleen ouders en 2 en 3 weken erna vrienden, broertjes en andere close familie. Bijna niemand heeft social media, dus dat is erg prettig!
@ werk, ik wacht nog even met vertellen i.v.m. topjaar en studie. Ik ga eerst zelf alvast wat dingetjes regelen en zorg dat ik voor mezelf antwoord op bepaalde vragen heb. Als ik die heb en weet dat de studie goed vordert, dan kan ik ook mijn baas zijn vragen beantwoorden... want die gaan er zeker komen. Het collegedeel van mijn studie is grotendeels afgelopen begin februari. Ik hoop het eerste semester volledig te kunnen afronden. Miss, wat fijn!! Girl, ben je nu vervanger of heb je wel je eigen klas? Als je nog vervangt, is het in mijn regio gebruikelijk dat ze niet een vervanger gaan vervangen (lijkt me ook wel logisch). Maar mensen met een eigen klas hebben soms wel geluk en kunnen gewoon op school terug komen na het verlof. Of geef je geen les?
Ik heb wel m'n eigen klas ... En een jaarcontract... Denk dat ik het rond 10 weken ga vertellen ... Wat zouden jullie doen?
Is iedereen van plan om het ouderwetse verlof op te nemen? Of zijn er ook dames die de laatste weken gaan uispreiden over meerdere weken? Ik denk er zelf aan om de laatste 2 a 3 weken over 4 a 6 weken uit te smeren i.v.m. de zomervakantie. Dat zou veel praktischer zijn voor mij (en mijn collega's). Dan hoef ik ook pas in september mijn moeder te vragen om een dag op te passen. Scheelt 3 maanden.
Dat is in elk geval heel fijn! Ik denk dat het niet veel uitmaakt wanneer je het vertelt. Het goede nieuws voor de directeur is dat je in september gelijk weer met de nieuwe klas kan starten. Ik zou wel je zorgen eerlijk op tafel leggen. Hij zal dat waarschijnlijk waarderen en kan ze mogelijk wegnemen. Wat voor contract heb je nu? Laatste jaarcontract mogelijk? Blijf je hetzelfde aantal dagen werken?
Heb nu mijn eerste jaarcontract, ik weet niet of ik in september met een nieuwe klas mag starten als ik nu vertel dat ik zwanger ben. Werk nu 4 dagen, wil 3 dagen gaan werken.
Dan mag je nog een jaarcontract krijgen. Loopt het tot 1 augustus? Ik zou eerlijk je zorgen uitspreken en inderdaad niet te lang wachten met vertellen. Dan ben je ook mogelijk snel van je zorgen af.
Ik heb nog zoveel vakantiedagen staan dat ik iig vijf maanden verlof opneem, denk ik. En dan overige vakantiedagen gebruiken om eerst weer parttime een paar weken op te starten.
Het loopt tot 1 augustus idd.. Denk dat ik het ook volgende week zoiets ga vertellen.. Hoop dat hij niet meteen zegt dat ik dan volgend jaar weg moet...
Ik ga iig 6 weken van te voren met verlof. De vorige x met 4 weken, gedaan en de laatste weken waren me echt te zwaar. Verder weet ik het nog niet. Ik ga weer bv geven, en dan met kolven etc, blijft er al weinig van mijn dag over, dus ik denk dat ik wel meteen weer vol aan de bak ga. 3 dagen werkt ook niet in mijn functie, dus kan dan beter 4 kortere dagen maken. Morgen de eerste echo! Toch best spannend, ik heb helemaal geen kwaaltjes meer.
Spannend hoor, als je een tijdelijk contract hebt. Ik ook, maar dan wel van 3 jaar en ik verwacht niet dat mijn werkgever er moeilijk ovr doet. Ik ga het ws volgende week aan mijn leidinggevende vertellen.
Jaa heel spannend, maar wilde ook niet langer wachten om deze reden. We wilden het allebei al langer dan een jaar dus super blij dat het zo snel gelukt is.. Blijf tot die tijd erg m'n best doen haha