Laura, lekker! Wij nemen waarschijnlijk in september wel nog een paar weken verlof als we op reis gaan. Maar dat beslissen we pas als het kindje er is. Femke, klinkt als een goed plan. Voor borstvoeding krijg je per dag 25% van je werktijd de tijd om te kolven of bv te geven. Ik ga het daar wel over hebben aangezien ik fulltime blijf werken. Mijn man werkt parttime. Ik hoop dat dat prima is. Ik zal sowieso thuis moeten voeden, op het werk is geen optie, ook niet te creeeren. Veel plezier morgen! Hoop dat alles goed is! Girl, ik zou vooralsnog niet te veel zorgen maken...
Ik ga niet kolven, dat is met mijn werk gewoon niet te doen (ben journalist en zie mezelf niet op toiletten van mensen die ik interview kolven, of in de perskamer van de rechtbank). Hoop zes weken bv te kunnen geven en daarna afbouwen. Ben zelf ook met flesvoeding grootgebracht, dus op zich vind ik het niet zo erg. Bovendien is er ook vanuit academische wereld kritisch tegengeluid dat flesvoeding lang niet zo slecht is. Zie ook hier: https://www.borstvoeding.com/beeld/opzij-het-borstvoedingdebat-februari.pdf
Ik hoop dat je snel weer bij komt van alle stress en al dat reizen Laurabb. Miss wat fijn dat ze het zo goed doen zeg! Heb je nog gevraagd naar ijzertabletten? Wat vertellen betreft... Wij vertrekken vrijdag voor een week naar Ibiza en een vriendin van ons gaat mee. Haar moeten we het dus vrijdag wel vertellen. Familie en heel goede vrienden vertellen we het dan zodra we terug zijn. Op mijn werk wil ik het ook niet te lang daarna vertellen. Vorige zwangerschap was mijn baas super meelevend, hij dacht mee en heeft zelfs met mijn collega het afbouwen van mijn werk ingepland zodat ik ruim een maand voor mijn verlof al thuis mocht blijven. (Was maar goed ook want ik kon niet meer op of om en ben een maand eerder bevallen) Ik ga nu proberen zo lang mogelijk Door te werken en wil dan in elk geval nog een maand vakantie opnemen, zodat ik pas na 4 mnd hoef te gaan kolven. Mijn streven is om minimaal een half jaar borstvoeding te halen. Dat is met de tweeling net niet gelukt, maar ze hebben wel tot 6 mnd gedeeltelijk nog bv gehad. Als het niet lukt dan niet, maar ik vond het zo'n heerlijk momentje als zo'n kleintje vredig bij je ligt te drinken...
@Laura, hoe gaat het inmiddels? al een beetje bijgekomen? @Femke, succes vandaag met de echo! Mijn leidinggevende weet het al, de rest van het werk wil ik het pas over een week of 3 gaan vertellen. heb dan ook een teamoverleg dus komt dan mooi uit De rest van fam en vrienden wil ik ook ongeveer rond die tijd het gaan vertellen, aangezien we dan rond de termijn zitten. Qua verlof weet ik het nog niet, denk wel dat ik het "traditionele" doe. Straks een extra echo omdat ik zo onzeker ben. Heb namelijk amper kwaaltjes wat me toch wel erg onzeker maakt. Gelukkig vond de VK het geen probleem. Hoop straks dus weer een mooie echo te zien en de kleine is gegroeid met nog altijd een mooi kloppend hartje!
@laurabb: ik ben ook onderweg voor mijn werk. Ik weet nog niet hoe ik het ga doen, maar zal veel kolven in de auto worden, niet ideaal. @lotje: thuis is voor mij geen optie en ik heb het geprobeerd bij de 2e en het werkte niet voor mij. @debbske: wat fijn dat je baas zo reageerde! @hier: zo meteen de echo!
Oh fijn Femke!! Wij hebben het inmiddels al aan iedereen verteld. We hadden echt het gevoel van, we willen er mee verder. Iedereen reageerde zo leuk! Voel me nu zo veel rustiger!
@werk - Ik heb nog niks verteld en over anderhalve week ben ik drie weken vrij. Daarna ben ik 13 weken en tegen die tijd mag iedereen het weten, dus ook op mijn werk. Ik heb net een paar weken geleden mijn tweede jaarcontract gekregen, dus dat moet een vast contract worden na mijn verlof... Ik ga wel voor het traditionele verlof denk ik. @ kolven - dit wordt mijn eerste kindje dus ik heb geen ervaring, maar ik werk als consultant en wordt dus op uurtarief weggezet bij klanten (ziekenhuizen, dus prima faciliteiten). Ik heb alleen geen idee hoe dat dan werkt met kolven in combinatie met de uren die je zou moeten maken volgens je contract bij de klant. Iemand ervaring? Mijn volgende echo (termijn) is 15 september, vindt het nu alweer superspannend!
@Nonniema: Geen idee, maar maak het gewoon in je zwangerschap al bespreekbaar, dan kun je er samen met je leidinggevende over na denken. Hier vandaag ineens weer zo misselijk, moet eigenlijk werken, maar heb de hele middag in bed gelegen.
Ik was ook erg misselijk vanochtend. Wel op m'n werk gezeten, maar niet heel veel uitgevoerd. Nu weer thuis, zou eigenlijk met collega's uit eten gaan maar heb me afgemeld wegens totale jetlag en moeheid. Morgen om 08:30 tweede echo. Ben benieuwd...!
Leuk die goede echo's meiden! Ik blijf doorduimen voor nog meer goede echo's! Ik wil proberen weer 4 weken van te voren eruit te gaan. Dreumes kwam een week later dus alsnog 5 weken van tevoren gehad. Leidinggevende weet het inmiddel. Zou het hem anders deze week vertellen aangezien hij zometeen 4 weken weg is en ik ook 2 weken. Dan hebben we hier feest en zullen mijn vrienden enzo het horen. Aangezien hij hier ook uit het dorp komt en wel vrienden kent van mij, wilde ik voorkomen dat hij het via via zou horen.
@laurabb: succes vandaag! @hier: de kids hebben de halve nacht gespookt, ben doodmoe. Dat wordt nog wat met een 3e erbij, hahaha
Echo ging goed vandaag. En al mochten ze officieel nog niks zeggen, het lijkt erop dat schedeldakje mooi dicht is en hersentjes erin zitten, aldus echoscopiste. Frummel groeit goed (weer dag vooruit gezet), beweegt veel en hartje klopt.
Zie hier. Bij anencefalie-zwangerschap had hoofdje meer vorm van champignon, omdat er dus geen schedeldakje zat en hersentjes door het vruchtwater dreven. Schedeldakje is ook goed van boven bekeken en alles lijkt erin te zitten dit keer...