Een inwendige echo omdat mijn baarmoeder heel diep ligt en omdat we het anders niet goed kunnen zien... Wat fijn de goede echo's! Gefeliciteerd allemaal!! Morgen heb ik een intake!
Girl, logisch maar fijn dat het op die manier kan! Dan heb je misschien ook wel later pas echt dat je het gaat zien aan je buik??
Hallo meiden, Wat fijn de goede echo's!!! Gaat de goeie kant op in deze groep Bij mij ligt de baarmoeder inderdaad ook diep en ver naar achter. Over 2 weken proberen ze uitwendig maar maar kan goed inwendig zijn. Ik heb trouwens laatste dagen erg veel last van buikkrampen. Ben telkens zo bang! Ik denk maar dat t t groeien is en banden pijn. Herkennen jullie dit? Groetjes xxxx
Nou, ik heb al een buikje Lotje maar heb ook erg veel last van obstipatie etc. Misschien m'n darmen ?? Ik heb geen buikkrampen, wel weer een vlaag misselijkheid en de hele dag oprispingen...
Ik heb alleen nog maar inwendige echo's gehad hoor. Kunnen ze het iig in dit stadium beter zien. Vandaag begrafenis gehad, dus het was een zware dag. Wij hebben het nog niet aan schoonmoeder verteld omdat die vorig jaar praktisch is ingestort toen ik met 13 wkn een miskraam kreeg. Daar was ik toen vrij chagrijnig om, omdat ik na dat gesprek wel dacht: Eh, sorry, maar verman jezelf mens en voor mij is het nèt iets erger dan voor jou.. Ze weet het nu ook nog niet en merk dat ik er heel erg tegenop zie om het haar te vertellen. In mijn omgeving zijn zwangerschappen met 20 wkn ook nog misgegaan. Wat als dat bij ons ook gebeurt? Dan stort ze weer in... De broer van mijn man heeft ook een dochter die hij niet mag zien en die zij nog nooit gezien heeft, dus dat is ook al zo'n toestand. Liefst zou ik het haar niet vertellen, maar mijn man wil met twee weken toch wel het nieuws gaan brengen - met name omdat veel andere mensen het al weten. Maar goed, ik weet het niet hoor...
Vond het al zo rustig in de gesloten club zijn jullie hier weer druk aan het kletsen. Loopt aardig door elkaar zo. Beetje veel om nu op iedereen te reageren sorry. Fijn de goede echo's. Las ook iets over hoge bloeddruk, krijg je daar dan eventueel medicatie voor? laurabb gecondoleerd en heel veel sterkte. Voor de rest ben ik het ff kwijt. @hier kwaaltjes waren minder maar zijn inmiddels weer aardig aanwezig. Hoofdpijn, moe en vervelende darmen en vooral geen trek in avond eten. Afgelopen dinsdag weer bij de gyn geweest. Heb aangegeven dat de kwaaltjes ineens minder waren en ze wilde wel een echo doen om mijn gerust te stellen, alles was goed. Verder zijn mijn suikerwaardes niet goed zoals verwacht maar nog geen insuline. Moet de 15e weer komen bij gyn en internist en verwacht dan wel aan de insuline te moeten.
Hahaha, toch die banners he. Fijn dat echo goed was Panda! Benieuwd hoe het nu gaat lopen. Laura, lastige situatie met je schoonmoeder. Voor beide opties is wel wat te zeggen... tis ook wel vervelend als al meer mensen het weten en de oma in spe nog niet. Stel ze hoort het via via... maar ja, als ze zo gevoelig os snap ik wel dat je haar (en jezelf) wil beschermen. Daarom vertellen wij het ook later. Er is al zoveel verdriet geweest en ik wil geen valse hoop creeeren.
@laura: lastige situatie. Heeft je sm iets meegemaakt waardoor ze zo heftig reageert? @echo: hier ook inwendig gehad, maar eigenlijk minder duidelijk dan uitwendig. Volgende bekijken ze het weer. @eten: hier ook geen zin, de kilo's vliegen eraf. Weeg ook veel te veel, dus dat is niet zo erg. Ben sommiga dagen zo misselijk dat ik helemaal niets kan. Ik hoef niet te spugen, eigenlijk jammer, dat zou misschien opluchten.
Hoi meiden, Is er hier nog een plekje vrij? Ik heb gisteren mn eerste echo gehad en blijk met mn onregelmatige cyclus een stuk verder te zijn dan ik dacht! Lucky me haha. Zoals het er nu jaar uitziet 13 april uitgerekend, maar het zou me niet verbazen als dat met de termijnecho weer wordt bijgesteld... Zit echt zo op het randje van midden april. Ik ben 32 jaar, we hebben al twee kleine sterretjes en hopelijk wordt dit ons eerste kindje!
Ondertussen is de intakegesprek gepland bij de verloskundige en ook de termijnecho bij 10 week. Ben elke keer nieuwsgieriger, hoe de kleine het er nu van afbrengt Onze ouders en opa en oma weten het nu ook. Die waren dol enthousiast. Dit weekend gaan we met onze vaste groep vrienden uit eten, wij zullen dan het goede nieuws gaan vertellen Ben nog steeds helemaal in de wolken ondanks de vermoeidheid en misselijkheidsgevoel.
Welkom Poesta tuurlijk! Welkom. Wat fijn verder dan gedacht Hier ook idd inwendig maar dacht dat de volgende eigenlijk dan juist via de buik gaat omdat je meestal met 10/11 weken wel goed zicht hebt vanuit buiten. Maar ik kende het niet dat je baarmoeder verder naar achteren ligt. Betekent dat nog iets voor de bevalling of groeit het vanzelf naar voren? Ik heb vandaag met de angelsound zelf het hartje gevonden en gehoord. Super gaaf!
De verloskundige zei dat dit vanzelf naar voren groeit. Inwendig stelt helemaal niets voor en je ziet alles veel beter. Ben heel benieuwd de zestiende
Welkom Poesta! Ik heb net gehoord dat kindje van oud-collega met 8 maanden zwangerschap is overleden. Jongetje is inmiddels geboren en in besloten kring gecremeerd. Heb het zo met ze te doen , en ik word gewoon heel erg bang van zulke verhalen
Laura, dat is afschuwelijk. Wij hebben het vorig jaar in onze familie meegemaakt. Er zijn geen woorden voor te vinden en ik vraag me af of de beelden van de begrafenis ooit zullen vervagen. Zij zijn nu wel weer ouders mogen worden van hun derde kindje en ik heb de indruk dat ze het best verwerkt hebben (al kan dat ook schone schijn zijn natuurlijk). Ze kunnen in elk geval zwanger worden en een kind krijgen (hopelijk durven ze de stap weer aan en resulteert dat in een mooie geboorte). Dat geeft in elk geval hoop voor de toekomst. Neemt niet weg dat er een aardig rouwproces aan vooraf gaat. Ik denk ook dat je die hoop dan misschien niet kan zien. Hebben ze onderzoek laten doen? Wat betreft de echo. Ik dacht ook dat het met 7 weken inwendig zou zijn. Maar uitwendig was alles goed te zien. Ik vond het wel echt heel fijn dat het via de buikwand lukte. Met een inwendige echo is het voor mij toch gelinkt aan het medische aspect en op de buik voelde voor mij echt als iets heel leuks en een start van iets nieuws. Inwendig was dat toch anders geweest, meer een soort voortzetting van. Het is fijn dat dat hoofdstuk nu achter ons ligt. Al is het nog maar afwachten of deze zwangerschap uiteindelijk resulteert in een levend kindje... nu de afspraak bij de vk dichterbij komt, groeien die zenuwen ook wel weer. Zit het nog wel goed?! Woensdag naar de vk. Hoop dat ze dan gaat proberen het hartje te luisteren en dat onze 2e echo deze of volgende week ingepland wordt. Ligt waarschijnlijk meer aan ons schema dan aan dat van de praktijk waar de echo's worden gedaan. We'll see.
@laura: verschrikkelijk! Ik heb ook zoiets van dichtbij meegemaakt toek ik zwanger was van de 2e. Bij een heel goede vriendin. Het was afschuwelijk en maakte mij ook angstig tijdens de zwangerschap. Het deed me ook heel erg beseffen wat een geluk je hebt als je kindje gezond geboren wordt. @hier: voel me nog steeds beroerd, hoofdpijn en misselijk. Wordt wat als de nieuwe werkweek begint.
Laura jeetje dat is echt verschrikkelijk! Sterkte Femke met je nieuwe werkweek! Lotje woensdag weer naar de vk, dat is ook alweer bijna! Hier bij de 1e wel een inwendige echo gehad. Nu direct via de buikwand en het was wel goed te zien, alleen niet goed te meten. Ik heb morgenavond de termijnecho, ben zo nieuwschierig!
Ik heb 16 september de termijn echo. Heb begrepen dat vanaf 10 week de echo's uitwendig gebeuren. Beste zicht heb je wanneer je blaas niet helemaal leeg is.
Hier met 8 weken al een uitwendige echo gehad! Heel duidelijk. Echoscopiste had net een nieuw apparaat. Had niet eens een volle blaas omdat ik uit ging van inwendig... Laura, wat een heftig verhaal van je collega! Kan me voorstellen dat dat angst aanjaagt... Hier alles goed en rustig, behoudens wat lichte misselijkheid en soms hevige vermoeidheid voel ik me heel goed over deze zwangerschap!
Ik had tweede keer ook eerst een inwendige echo. Daarna nog uitwendige echo gehad, maar vond het op de inwendige echo allemaal veel beter te zien. Ik heb dinsdag gesprek over hoe ik nu verder ga worden gemonitord
Hier ook zestien september de termijnecho en kan het niet meer afwachten!! Bij mijn eerste echo met 8 weken zagen we het hartje kloppen en de vorm van de baby, verder niet veel... Hier gelukkig stukken minder misselijk... Hoe is het bij jullie?