Jeej Laura, dat is wel heel heftig. Ik had ook een collega die afgelopen juni opa zou worden. Kindje met 33wk overleden. Drukt je wel met de neus op de feiten. Ff een updaten vanuit Ibiza... Heb mijn vriendin nog steeds niks durven vertellen... Gisteren samen gaan stappen en ik heb gewoon gereden om niet te kunnen drinken. Vandaag gezegd dat ik me niet lekker voel, dat het lijkt alsof ik haar kater heb Morgen paard rijden in de bergen. Misschien dat ik dan een goed moment kan vinden... Ik merk wel nu dat ik echt sneller moe ben en dan ook last van mijn buik krijg. Zeker als de kinderen ook ff niet mee werken dan ben ik daarna kapot.
Dag lieve meiden, Hoop dat alles goed met jullie gaat! Hier was het even crisis, mk bleek woensdag bbz te zijn. Met spoed geopereerd, helaas was mijn rechter eileider niet meer te redden. Ben gisteren weer thuis gekomen, kapotmoe en intens verdrietig. Maar ook vol goede moed. Toch hakt dit er even in. Hoop dat ik gauw weer op de wachtbank mag! XXX Twigs
Zo he twigs, wat heftig! En wat komen ze er laat achter! Veel sterkte met je herstel na de operatie.. en, blijf erop vertrouwen want ook met 1 eileider kun je zwanger raken (ik zelfs van n tweeling). Hou je taai!
Twigs, jeetje meid, dat ook nog. Ik wens je veel beterschap en sterkte en hoop dat je gauw weer zwanger wordt.
Hier sinds dit weekend wat misselijk en ook verre van fit. Echt last van de opgeblazenheid. Vandaag gelukkig thuis werken, dat scheelt, ook al heb ik een hele waslijst te doen. Ik kan dan toch wat rustiger werken zonder gestoord te worden en in makkelijke kleding vertoeven. Gisteren ook weer roze verlies, maakt me wel weer onzeker. Blij om overmorgen bij de vk terecht te kunnen. Debbske, veel plezier met vertellen!
@twigs: wat heftig! Heel veel sterkte gewenst. @lotje: spannend, is het weer gestopt? @hier: heel slecht geslapen, hele nacht liggen piekeren. Aankomende donderdag ga ik het iig mijn leidinggevende vertellen, ik ben soms zo slecht in orde dat ik niet kan werken. Vandaag voel ik me iig iets beter.
Femke, het lijkt weer gestopt. Ook even een minder opgeblazen moment. Dus voel me nu redelijk goed. Ook een effectieve ochtend gehad, altijd fijn zo'n vlot begin van de week. Femke, wat vervelend dat je zo hebt liggen piekeren en slecht hebt geslapen. Waar maak je je zorgen over dat je zo hebt liggen piekeren? Heeft het met werk te maken? Met een beetje geluk zijn de ergste kwalen over 2 weken achter de rug. Maar garantie hebben we niet helaas. Ik herken het wel. Lig ook vaak tot laat te malen. Toch ook nog vaak over mijn frustratie m.b.t. schoonzusje en broertje die niet in staat waren om er voor ons te zijn. Ik vind het moeilijk en vervelend om hun bij de zwangerschap te betrekken. Ik voer hele gesprekken in mijn hoofd en wordt dan bozer en bozer. En ik maak me zorgen om het verloop van mijn studie. Is het niet te moeilijk? Hoeveel kan ik afronden dit studiejaar? Hoe houd ik medestudenten buitenschot? Ik wil een gelijkwaardige bijdrage aan groepswerk kunnen leveren. Ik vind het wel een apart idee dat een kwart van de zwangerschap er al bijna op zit (en nog niemand het weet). Over 2,5 week onze ouders inlichten, mits de echo goed is. Ik vind het zo onwerkelijk.
Vraagje: luistert de vk standaard rond 10 weken bij intake naar het hartje? Mijn vk heeft geen echo-apparatuur. Ik ga wel een angelsound bestellen denk ik. Lijkt me fijn om soms even samen een momentje te pakken. Het maakt het misschien wat werkelijker. Manlief is wel heel nieuwsgierig naar de ontwikkeling. Elk weekend kijken we even wat er de volgende week gaat gebeuren. Nu gaat ie bewegen. Manlief heeft gisteren schoolslag-instructies gegeven 'zodat ie niet verzuipt'. Dat vind ik dan wel weer schattig. Zeker gezien het ontstaan van onze zwangerschap. Ik wil ook graag samen gaan babyzwemmen en daarna ook peutergymmen. Dat we dat als gezinnetje doen. Hij vindt dat super om te doen en ik zou het zelf ook niet willen missen, dus dan gaan we lekker samen. Daar kijk ik echt nu al naar uit. Genieten.
@lotje: idd over werk, dan bedenk ik me dat ik iets vergeten ben en dan krijg ik dat niet meer uit mijn hoofd. Maar ook over de zwangerschap en de verkoop van ons huis. Of het allemaal wel lukt qua timing enz. Erg vermoeiend. Lastig met je schoonzus en broertje, ik heb ook wel eens dat ik erg teleurgesteld of boos ben en dan zet ik het op papier. Soms gebruik ik dat om het te bespreken, maar meestal alleen om mijn gedachten te ordenen. Dat helpt me dan om als het tot een gesprek komt niet alle frustraties er in 1x uit te gooien, maar een constructief gesprek te hebben. Moet de ander er wel voor openstaan natuurlijk. Ga je op school met verlof? Of kan dat niet?
Femke, dat is vervelend. Ook moeilijk om uit je hoofd te krijgen. Ik schrijf dan wel eens wat op, maar dat helpt maar soms. Hoe zit het met jullie huis? Met studie kan ik wel met verlof. Zal wel moeten. Semester loopt tot 1 februari, maar nu is er een extra 'course' aan vast geplakt tot 1 april (weliswaar maar 1 dag). Daarna kan ik qua tijd mijn eigen pad trekken, maar die colleges moet ik eigenlijk wel afsluiten. Ik weet niet of ik misschien iets kan regelen m.b.t. die extra course. Het liefst ga ik per 1 februari met verlof voor wat betreft mijn studie. Wat betreft schoonzus/broer, we hebben al een paar keer een gesprek geprobeerd te voeren, ook op papier. Maar de kloof is te groot. Zij kunnen bij lange na niet begrijpen hoe ons leven is veranderd door alles. Ik vind het vooral moeilijk om nu vreugde te delen met mensen die niet in staat zijn om met ons verdriet te delen. Dat is denk ik de clou. De meeste van die mensen hebben we uit ons leven geloosd, maar met mensen die qua bloed zo dichtbij staan, is dat niet wenselijk. Overigens hebben zij ons het belangrijkste laten zien: bloed is niet dikker dan water. Een band of relatie tussen mensen ontstaat door matchende karakters en zorg voor elkaar en vast nog andere dingen.
Twigs wat erg zeg! Heel erg veel sterkte en beterschap! Femke en Lotje tobben is moeilijk hé. Kan je echt niet hebben, slaap heb je nu wel nodig. Gisteravond heb ik ook vreselijk liggen tobben. Ik heb gisteravond mijn termijnecho gehad en alles zag er goed uit. Het was super druk, het lag geen moment stil. Wel apart om te zien, je voelt niets, maar toch beweegt het. Bijzonder. Armpjes, beentjes alles was goed te zien. Ook nog 2 dagen vooruit gezet, dus mijn uitgerekende datum is nu 26 maart. Dreumes was tijdens deze echo echt totaal niet druk, dus leuk om te zien. Hoe gaat het verder met jullie? Ik heb het erg druk op het werk nu. Van de 8 dagen mag ik er 7 werken. Ik zit nu op dag 6.
Zojuist mijn termijn echo gehad. Alles zag er goed uit. Kleintje was lekker aan het bewegen Zo leuk en bijzonder om te zien! Ben helemaal verliefd! Termijn is 2 dagen opgeschoven, ben dus nu op 31-03-2016 uitgerekend. Maarja dat is ook maar een indicatie. Nu afwachten op volgende week voor de combinatie test. Laten jullie die eigenlijk doen?
Wat leuk! Tja, een datum is eigenlijk ook maar een datum. Ik zie het meer als een gemiddelde van een maand waarin het kindje waarschijnlijk geboren gaat worden. Dus ergens tussen eind maart en half april. Wij horen morgen wanneer de termijnecho is. Ik krijg dat deze week niet meer gepland, te veel dingen die ik niet kan verschuiven. Maar ik vind het ook prettig om iets later te doen. Ik hoop ergens eind volgende week, dan zijn we 11 weken onderweg. Over testen zullen we morgen wel horen en ik denk dat we daar nog even over moeten praten. We'll see. Laten we eerst maar eens afwachten of alles nog in orde is, dan kijken we dan wel weer verder. Ik hoop dat de vk morgen gaat proberen om het hartje te beluisteren. Maar ik heb geen idee wat daarvan de normale gang van zaken is. 10 weken alweer praktisch. Niet te filmen...
Hier een paar leuke en vermoeiende dagen achter de rug! Afgelopen zaterdag eindelijk getrouwd en ben net terug van mijn 1ste echo! Alles zag er goed uit, kleintje had een sterke hartslag, is al bijna 3,5cm groot en zat al lekker op en neer te bewegen! Over 10 dagen (18/9) de termijnecho (bloedafname en nekplooing). De gynaecologe heeft als bevallingsdatum me op 6 april gezet dus ik verschuif wel een paar daagjes. Zo blij dat alles in orde is! UITGEREKEND OP: 1 APRIL (3) ° LauraBB, 31jr, 1e kindje, 3e ronde na mk bij 13 en 5 wkn (ronde 11 in totaal) ♡ ° diaaan, 28j, 2e kindje ° damen, 1ste kindje, 1ste ronde na mk (7 rondes in totaal), BV ♡ ° 1612, 30jr, 2e kindje ♡ ° Inne, 31j, 3e kindje, BV, NB ♡ 2 APRIL (2) ° Miss86, 29j, 1e kindjes ♡♡ ° Rissie84 30j, 1e kindje ♡ 3 APRIL (2) ° Anonima257, 24j, 1e kindje, 10e ronde na 3 miskramen, BV, NV 4 APRIL (2) ° Toet85, 29j, 2e kindje, NB, FV ° Debbske, 3e kindje, ronde 1, cryo terugplaatsing, NB ziekenhuis, BV ♡ 5 APRIL 6 APRIL (1) ° GYNN, 26j, 1ste kindje, 2e ronde, BV, NB ♡ 7 APRIL (4) ° Sjubidoe ° Lotje84, 31j, 1e ronde, 1e kindje, BV, NB (onderwater) ♡ ° panda86, 29j, 2e kindje, FV,NB inleiding ° AprilMommy, 27 jaar, 3de ronde, 1ste kindje ♡ 8 APRIL (2) ° Nina, 34 jaar, 2e kindje, KS, FV ° Chicabelgica, 31 jaar, 2e kindje, KS, FV ° NonnieMa, 34 jaar, 1e kindje, 3e ronde, NB ♡ 9 APRIL (1) Femke, 35 jaar, 3e kindje, NTB, BV Girl123, 26 jaar, 1e kindje, 3e ronde ♡ Wevin, 2de kindje, ... ♡ 10 APRIL (1) Pisam, 27 jaar, 2e kindje, 2e ronde, NB, FV ♡ Christien1801, 26 jaar, 1e kindje, 1e ronde, bevalling in zh, als lukt bv 11 APRIL Kelly28baby, 1e kindje, ... ♡ 12 APRIL 13 APRIL StayCalm, 27 jaar, zwanger 1e kindje na 5e iui behandeling. 14 APRIL 15 APRIL (1) Muzieknootje, 28 jaar, 1e kindje, 33 Ronde, BV, NB anoniem2014, 24 jaar, 1e kindje, 16 ronde, nb ♡ ♡ Vlindertjes ♡ ♡ ° mamavanmenno, 32j, 3e kindje, 1ste ronde na ma, BV, KS. ° Bailey2005, 35j, 2e kindje, 2e ronde, BV ° Dalysa, 27j, 2e kindje ° twigs, 39 jaar, 5e ronde, 1e kindje, BV, NB * 1ste afspraak VK/Gynaecoloog * - Nina, 27/08 1ste afspraak gyn - Toet, 27/08, 1e echo en intake - Femke, 01/09 1e echo, 11/09 intake VK - Debbske 01/09 intake vk en termijnecho - Girl123, 2/09 eerste echo, 4/09 intake gesprek VK, 16/09 termijnecho - Lotje84, 09/09 intake VK - GYNN, 18/09 2e afspraak, termijnecho - Inne, 21/09 termijnecho - Inne, 24/09 2e afspraak VK - Christien1801, 27/9 intake & 1ste echo Totaal (20), BV= borstvoeding (10), FV voeding (5), NB= natuurlijke bevalling (11), KS= keizersnede (2) Aanpassen/bijwerken?: quote de laatste lijst en haal de 'quote-tekstjes' weg. Aanpassen en posten maar!
@twiggs, wat erg! snap dat je er helemaal doorheen zit en blijf gerust hier schrijven wanneer je je rot voelt, daar zijn we ook voor! @rissie gefeliciteerd met mooie echo Mijn ziekenhuisafspraak ging niet door, iets met ziekenhuis dat onder water stond
@Twigs ik schrik ervan! Heftig zeg! En wat laat dat ze dit pas merken.. Heeel veel sterkte! Ik hoop dat je snel verder mag als je daar aan toe bent. Sterkte Ik ben de laatste tijd minder actief geweest. Het is extreem druk op mijn werk en ik twijfel enorm of ik de zwangerschap moet vertellen. Er komt een grote ontslag ronde aan op basis van assesments. Ik weet niet wat goed is om te doen. Wat zouden jullie doen?
Lotje ik weet trouwens niet hoe dat zit met hartje luisteren. Mijn verloskundige heeft een echo apparaat. Volgens mij wat k hoor van zwangere in mijn omgeving doen ze dat pas na 13 weken. Hoop voor je dat ze toch even luistert. Dat is zo gaaf. Anders misschien gewoon vragen?