Uitgerekend 1 - 15 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Toet85, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pisam

Pisam Niet meer actief

Wat heftig twigs, sterkte!

Gefeliciteerd gynn!!

Gisteren tweede echo gehad, alles goed gelukkig. Ben nu op 8+5 gezet, maar over twee weken intake en termijnbepaling. Erg mooie echo trouwens, zelfs de navelstreng zien kloppen. Bij de eerste zo vroeg niet gezien, erg bijzonder en het wordt wat echter!

2. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @wevin: als zwangere heb je soms een beschermde status bij een ontslagronde.... Dus dan zou vertellen juist wel goed zijn!
    @lotje: het is nog niet zo goed voor het kindje om nu al te luisteren en daarnaast is het met een doptone lastiger dan met een echo-apparaat dus ik zou als ik jou was er niet teveel op hopen en gebeurt het bij de volgende afspraak. Succes morgen!

3. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    @wevin: is al bekend wanneer die ronde komt? altijd stressvol dit soort dingen

4. Girl123

Girl123 Actief lid

16 jul 2015
    265
    0
    16
    Wat erg twigs! Heel veel sterkte! Hier is de misselijkheid een stuk minder maar steeds meer moe😐 Na m'n werk geen energie meer over Pfff

5. Wevin

Wevin Actief lid

13 mrt 2014
    351
    0
    0
    Overijssel
    Geen idee! Op korte termijn. Morgen is er een bijeenkomst met meer uitleg. Ik ben bang dat ik via deze regeling geen bescherming heb omdat ze gewoon alle medewerkers gaan toetsen of ze voldoen aan het door hun gewenste profiel. Dus dan kunnen ze me ontslaan. Zwanger of niet toch? Ik vraag me af of het in mijn voordeel werkt of juist tegen me gaat werken. Zo lastig!

6. Wevin

Wevin Actief lid

13 mrt 2014
    351
    0
    0
    Overijssel
    En ik ben kort op mijn vorige kindje zwanger dus ik ben ook een beetje bang dat mn collega's balen ofzo omdat ik er weer een tijd uit ga.

Iemand van jullie al op het werk vertelt?

7. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Wevin, vraag het na bij je vakbond of als je die niet hebt het juridish loket. Dan weet je wat mag/kan.
    Wat betreft balende collega's, dat zou best kunnen. Hier hetzelfde gehad met een meisje. Werd na 3 maand weer zwanger en is op een cruciaal moment uitgerekend. Werd dus afgehouden van mooi nieuw project. Logisch ook. Maar tuurlijk heeft ze haar baan nog en begrijpt iedereen haar keuze. Ze begrijpt zelf ook dat ze niet 2x 5 maanden met verlof kan gaan in 1,5 jaar tijd en tegelijkertijd aanspraak kan maken op vooruitgang v.w.b. ontwikkeling in haar werk.
    Vraag bij de bond na wat je rechten zijn, dan weet je of je zorgen terecht zijn.

8. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Toet, we'll see. Ben heel benieuwd naar het gesprek!

Wevin, ik vertel het pas bij 14-16 weken, mits mijn buik me nog niet verraad. En dan in eerste instantie alleen aan mijn werkgever, pas later aan mijn collega's. Maar meer dan meningen heb ik niet te vrezen.
    Ook denk ik eraan om van de nieuwe verlofregeling gebruik te maken.

9. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Wevin moeilijk, ze kunnen je natuurlijk niet ontslaan, met als reden zwanger. Het kan wel in je nadeel werken.

Ik heb het aan de bedrijfsleider en assistent verteld, die vonden het heel erg leuk, ik weet alleen dat mijn collega binnenkort ook zwanger wil worden, dat weten ze natuurlijk niet. Daarmee zullen ze dan ook niet zo blij zijn..

10. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden! Beetje weinig aanwezig geweest laatste dagen, ga straks alles terug lezen:)
    Hier veel buikpijn, bandenpijn denk ik.. Ik ga het vandaag aan mijn manager vertellen. Ze gaat vandaag een dag mee op pad (ben buitendienst medewerker) en vind t een mooi moment om t te vertellen.

11. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lotje: ons huis staat in de verkoop en willen groter gaan wonen. Ik maak me zorgen over de timing. Redden we het met verkopen en een nieuw huis kopen, voordat de baby geboren wordt, of zitten we dn ergens op een vakantiepark...

@hartje luisteren: daar wordt heel verschillend over gedacht, ik heb vrijdag mijn intake en ik weet bijna zeker dat ze wel gaat luisteren.

@wevin: ben het eens met de dames, informeer eens wat je rechten zijn. Heel spannend, hoop voor je dat de uitkomst goed is.

12. Wevin

Wevin Actief lid

13 mrt 2014
    351
    0
    0
    Overijssel
    Bedankt voor jullie adviezen!

13. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Hier wordt het lastig het nog heel lang geheim te houden, al twee mensen in mijn omgeving hebben het aan mijn onderbuik al gezien.

Vandaag echt een jankdag. Gisteren kon ik dus niet naar het ziekenhuis, afspraak is verzet naar donderdag de 17e. Verloskundige zei vandaag aan telefoon wel dat ze een vruchtwaterpunctie voorstellen omdat we een verhoogde kans hebben op neurale buisdefecten (open schedeldak, of open ruggetje). Die kwam even rauw op m'n dak vallen.

Vruchtwaterpunctie zou dan pas in week 16 zijn, precies een week voor we op vakantie gaan. Er is geen enkele echt andere manier om het echt te meten (geen NIPT of vlokkentest), maar wel verhoogde kans op miskraam tot vier weken na de test. Aangezien man en ik met 17 weken nog een reis gaan maken in land waar ziekenzorg niet echt top is (en ik na de vlokkentest eerst drie dagen plat moet en tijd niet mag tillen), denk ik erover om test over vakantie heen te tillen. Als ik 'm uberhaupt wil doen. Vind het heel erg moeilijk :(

14. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    Oh meiden, ik blijf wat bruinverlies houden. Net zaten er ook 2 sliertjes in. Al paar dagen buikpijn wat ik als bandenpijn zag.. Blijf me zo druk maken. Ga morgen denk ik de VK bellen...

15. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Slim Damen, hopelijk kunnen ze je met een extra echo geruststellen...!

16. Debbske

Debbske Actief lid

29 nov 2013
    199
    0
    0
    Gewoon bellen hoor Damen! Daar zijn ze voor...
    Ik ben een beetje afwezig op het moment, maar ik heb net wel het meeste terug gelezen.

Ik weet niet of je nog mee leest Twigs, maar heel veel sterkte!

Wel in een vriendin van mij heeft ook heel veel gehad aan het juridisch loket. Wel voor iets heel anders, maar ze doen echt heel erg goed hun best om je zo goed mogelijk te helpen.

Ik ga het op mijn werk denk ik na de combinatietest vertellen... of ik moet echt ineens flink gaan groeien... Ik verwacht vooral verbazing, aangezien we al een tweeling hebben, een jongen en een meid en iedereen altijd meteen roept dat je dan gelijk klaar bent.

17. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @laurabb: wat heftig! Een moeilijke beslissing ook, zeker gezien de risico's van de vwp. Hopelijk kan het gesprek op de 17e jullie helpen een beslissing te nemen. Misschien is het mogelijk om de 20 weken echo eerder te doen? Een vriendin van mij heeft het op indicatie met 16 weken gehad. Geen risico en direct uitslag, al geeft dat misschien niet dezelfde betrouwbaarheid.

@damen: bah, zeker de vk bellen morgen. Wat voor buikpijn heb je?

@debbske: bijzonder dat mensen zomaar denken dat het met 2 kinderen klaar is. Ik verwacht bij ons ook dergelijke reacties.

@hier: morgen mijn leidinggevende op hoogte stellen. We hebben morgen teamuitje met diner, dus als er lastige voedingsmiddelen voorbij komen dan weten mijn collega's het dan ook. Wel vroeg, maar dat vind ik niet zo heel erg. Als het mis zou gaan, horen ze het toch ook.

18. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    Dankje meiden, ik heb net gebeld, mag morgen al komen voor een echo om 15:30... Pfff worden 2 lange dagen!

19. Girl123

Girl123 Actief lid

16 jul 2015
    265
    0
    16
    Wat fijn Damen!! Hoop zo voor je dat alles goed is, ik denk van wel! Bloeden komt vaker voor... Succes morgen!

20. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Laurabb wat een moeilijke beslissling! Aan de ene kant wil je natuurlijk graag weten of het kindje geen anencefalie heeft. Maar je wilt ook geen verhoogde risico op een miskraam. Want ja straks heeft het kindje dat helemaal niet... Zo moeilijk, hopelijk komen jullie eruit!

Damen fijn zeg! Goed dat je gebeld hebt!

Nog 1 dag werken en dan vakantie! Heerlijk een weekje weg!

Deel Deze Pagina