Uitgerekend 1 - 15 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Toet85, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NonnieMa

NonnieMa Actief lid

23 jun 2015
    363
    296
    63
    Jeetje, wat kletsen jullie toch allemaal veel. Ik lees alles, maar heb niet altijd te puf om te reageren...

@ Damen - Fijn dat je zo snel een echo kon plannen!

@ werk - Ik ben vanaf morgen tot begin oktober vrij, daarna ga ik het vertellen. Zojuist nog tegen mijn teamleider gezegd dat er geen bijzonderheden waren :)

@ 1612 -Ik dus ook! Heerlijk, ben echt toe aan vakantie. En als ik terug ben zit ik over de 13 weken heen, dus dan voelt het denk ik ook echter...

2. GYNN

GYNN Actief lid

22 feb 2015
    386
    481
    63
    Vrouw
    België
    Ik dacht, voel me de laatste paar dagen stukken beter. Ik ga het onkruid in ons tuintje omhakken en bij elkaar harken. Hallo seg, na een half uurtje werd ik al duizelig. Dan maar terug effe in de zetel gaan zitten. Voel me soms echt nutteloos :p

3. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0

Ik ken dat gevoel. Zelfs na stofzuigen moet ik even bijkomen. Gister ook de tuin gedaan. Ben rustig erbij gaan zitten. Was lans bezig maar het resultaat mag er zijn.
    Erg belangrijk om naar je lichaam te luisteren ook al betekent dat je nutteloos kan zijn op dat moment.
    Gezondheid van je zelf de kleine is het belangrijkste.

4. Wevin

Wevin Actief lid

13 mrt 2014
    351
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb het juridische loket gesproken, en tijdens je zwangerschap tot 6 weken na je bevalverlof geniet je ontslag bescherming. Dus ze mogen je wel ontslaan, en je ontslag vergunning aanvragen (mits dat het niks met de zwangerschap te maken heeft natuurlijk). Alleen gaat het ontslag pas van kracht ná de 6 weken na je bevalverlof.

Op zich wel een prettig idee.. Want dan weet je dat je werkgever het niet doet omdat hij er geen zin in heeft dat je lang weg bent. Want het gaat pas van kracht als je al 6 weken aan het werk bent.

5. Wevin

Wevin Actief lid

13 mrt 2014
    351
    0
    0
    Overijssel
    Damen hoe gaat met je de buikpijn en bloedverlies? Hopen dat het afgezakt is!

LauraBB wat een moeilijke keus. Hoe groot is de verhoogde kans eigenlijk?

6. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Zo nonniema lekker 3 weken vakantie nog! Heerlijk! Gaan jullie nog weg?

Gynn en staycalm dat is echt heeeel herkenbaar. Hier thuis komt mij haast niets uit mijn handen. Zo vervelend. Doe ik alles op het laatst nog maar even snel snel snel. Wil ook zo graag uitslapen, maar helaas dat laat dreumes niet toe.

Wevin ok wel fijn om te weten dan. Was de bijeenkomst nog verhelderend?

Wij hebben trouwens besloten om de combinatietest niet te doen.

7. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @laurabb lastig zo'n keuze. Heb je nog gevraagd naar de mogelijkheid voor een vervroegde 20 weken echo?

@wevin fijn dat je nu weet dat ze je vanwege je zwangerschap niet kunnen ontslaan.

@femke kan me de verhuis stress wel voorstellen. Hopelijk verkopen jullie snel je huis. Hebben jullie al iets anders op het oog? Hoe reageerde je leidinggevende? Weten je collega's het nu ook?

@damen hoe is het nu met het bruinverlies? Hopelijk morgen een goede echo en ben je weer gerustgesteld.

@1612 fijn vooruitzicht vakantie. Waar gaan jullie heen?

@nonniema fijne vakantie. Gaan jullie nog weg?

@gynn nog gefeliciteerd met jullie huwelijk. Fijn dat de echo goed was. Ben je voor of achteruit gezet?

@twigs, dat is schrikken zeg. Hopelijk herstel je snel en kunnen jullie het een plekje geven. Hebben ze het over het hoofd gezien dat ze zo nu achter zijn gekomen?

Volgens mij heb ik de meeste wel gehad. Hier niet veel energie om nog de laptop erbij te pakken s'avonds. De misselijkheid is hier gelukkig een heel stuk minder. Daarin tegen de hoofdpijn, duizeligheid en slecht slapen weer niet. Ook zien mijn suikers er nog steeds niet goed uit dus bereid me voor op het ergste voor dinsdag. Helaas hier op moment erg veel stress, niet handig voor een zwangere vrouw. Hoop dat het allemaal heel snel voorbij is. Afgelopen weekend hebben we het mijn broertje + schoonzusje verteld en mijn ouders. Reacties waren erg leuk. Zaterdag gaan we het s-ouders vertellen, vl moet nog bedenken hoe hij zijn broertje op de hoogte wil brengen. Dinsdag weer controle in het ziekenhuis+ termijnecho. Hoop dat alles nog goed is met ons kleintje, vind het toch wel spannend.

8. GYNN

GYNN Actief lid

22 feb 2015
    386
    481
    63
    Vrouw
    België
    #988 GYNN, 10 sep 2015
    Laatst bewerkt: 10 sep 2015
    @panda86: ik ben 3 dagen achteruit gezet voor de bevallingsdatum. De lengte van de zwangerschap was vreemd genoeg wel juist.

Voel me soms wel schuldig over het niet in staat zijn om lange inspanningen te doen (ook al weet ik dat dat normaal is). Was na het tuinwerk in de zetel gaan liggen, ben in het slaap gevallen en werd een anderhalf uur later wakker. Mijn man had de tuin verder proper gemaakt en het eten stond klaar op tafel. Ben wel met mijn poep in de boter gevallen.

9. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Hmm wel vreemd dan dat je toch 3 dagen achteruit ben gezet. Misschien dat het bij de termijn echo wel weer anders is. (had je nog niet gehad toch?)

Neem vooral je rust die je nodig bent. Met een paar weken kan het weer heel anders zijn. En aan het einde van je zwangerschap word het nog erger me een dikke buik ;) Fijn dat je man de tuin heeft afgemaakt en het eten op tafel had. Ben jaloers, deed die van mij dat maar haha.

10. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ha allen,

Drukke dag vandaag, dus ik reageer algemeen. Ik herken wat jullie zeggen, zooo moe. Zeker wanneer ik me goed voel en me dus lekker in ga spannen, dan krijg ik het als een boemerang terug

Ik heb pas volgende week gesprek, dus kan het dan pas vragen. Wij hebben 4% kans op neuraal buisdefect (tegenover 0,01%), als ik Google mag geloven. Nu slik ik wel veel foliumzuur, dus dan zou die kans 2% moeten zijn. Daaronder valt niet alleen anencefalie (die halen ze er met 12 wkn wel uit), maar ook dus open ruggetje - die ze pas met 20 wkn kunnen zien.
    Denk dat ik ga vragen of ik straks een vervroegde 20wkn-echo kan krijgen. Verder vind ik het maar stressvol. Sprak collega die iets soortgelijks doormaakt en hij zei ook: 'Bij iedere echo ben ik bang dat het mis is. Ik denk nooit: leuk, vandaag een echo. Het is zo anders dan de meeste mensen het beleven'. Dat herken ik heel erg

11. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @damen: hoe was de echo?

@laurabb: dat is een groot verhoogd risico! Nog steeds heel veel kans dat het goed is, maar zo voelt dat natuurlijk niet. Het is zeker heel stressvol. Heel veel sterkte!

@panda: we willen eerst ons eigen huis verkopen, voordat we echt gaan kijken naar wat anders.

@vertellen collega's : ze waren allemaal heel blij voor me en hebben me bij het toetje verrast met vuurwerk in mijn appeltaart.

Zometeen de intake bij vk. Best spannend.

12. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Hebben jullie ook gebroken nachten?
    Ik voel me erg moe maar wordt steeds midden in de nacht wakker. Daarna slaap ik ook niet meer vast.
    Herkenbaar?

13. GYNN

GYNN Actief lid

22 feb 2015
    386
    481
    63
    Vrouw
    België
    Ja hoor! En dan komen daar soms nog eens van die rare, levendige dromen ook bij. Is bij mij nu wel al wat beter. Ik begin nu langer door te slapen.

14. Girl123

Girl123 Actief lid

16 jul 2015
    265
    0
    16
    Ik word elke nacht uitgedroogd wakker, zoveel dorst... En daarna weer naar de wc. Ik droom heel erg over van alles en nog wat... Bijzonder

15. Ninaatje80

2 aug 2015
    35
    0
    0
    Ja heel herkenbaar. Hier door levendige dromen en door vaak moeten plassen.

Er zijn hier meer dames voor de tweede keer zwanger toch? Vinden jullie het ook zo anders dan de vorige keer? Zwaarder omdat er ook een kleintje rond kruipt maar je beleeft het ook echt anders vind ik. Veel rationeler denk ik.

16. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    Echo was goed!!!!! Hartje gehoord en t kindje lag mooi te bewegen! Armpjes beentjes alles gezien. Wat een opluchting!

17. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

gebroken nachten ken ik niet zo, dromen ook niet.

@ninaatje: ik ben zwangr van de 3e, en het is idd anders, rationeler idd.

vandaag intake gehad, alles ok. Ik mag gelukkig zeer ws wel thuisbevallen, ondakns mijn hoge bmi, omdat ik als 2x succesvol zonder complicaties ben bevallen. Dat is een opluchting! Ik vond thuis bevallen zo veel fijner, dan in het zh. Moet goed op mijn gewichtstoenamen letten, liever niet meer dan 7-9 kg. Dat is bij de eerdere zwangerschappen ook gelukt, dus heb goede hoop dat dat nu ook lukt.

18. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    Doordat de echo inwendig was kon ze kleine baby van vooraf zien. Keek ons recht aan:)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,6 KB
      Weergaven:
      5
  19. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    @staycalm, gebroken nachten ken ik ook! Slaap stuk lichter en worst snel wakker. Meestal wordt ik wakker omdat ik naar het toilet moet.
    @ninaa, ik ben zwanger van de eerste. Kan me voorstellen dat het met een kleintje erbij een stuk vermoeiender is!

20. Girl123

Girl123 Actief lid

16 jul 2015
    265
    0
    16
    Damen, wat fijn voor je! Viel het mee inwendige echo? Ik heb hem woensdag ook inwendig, ben zo benieuwd! Hoop nu meer te kunnen zien...

Deel Deze Pagina