Gecondoleerd Lotje, sterfgeval heeft er bij ons ook idd flink ingehakt. Het is zo'n gekke situatie waar je dan in zit, met verdriet om iemand die er niet meer is en nieuw leven in je buik... Sterkte! Hopelijk vrolijk je snel op van de echo
Hallo zou hier graag mee willen kletsen? Ik heb een zoontje van net 1 jaar, en ben nu bijna 10 weken zwanger van een tweeling! Ben officieel 14 april uitgerekend, maar waarschijnlijk zullen ze ergens in maart al geboren worden.. Maar zou me toch graag hier willen aansluiten
Dankje Laura. Het heeft tijd nodig, maar dat hoef ik jou niet te vertellen. Tja, je wordt een keer geboren en je gaat een keer dood. Ik vond het wel vreemd dat niemand van onze zwangerschap wist/weet. Maar aan de andere kant ook wel fijn. We hebben nu met bijna iedereen die we het persoonlijk willen vertellen in oktober afspraken staan. Alleen mijn functioneringsgesprek is naar eind november geschoven. Maar ik heb nog tijd om te bedenken hoe ik dat ga oplossen. Wil het uiterlijk begin november vertellen.
Lotje gecondoleerd!! Mooie echo's dames! Ik ben eindelijk 12 weken joehoeeee. Dalijk combinatietest.. vind t toch weeer eng en ben steeds bang dat ze t niet meer doen. Wat je verleden al niet kan doen . Zo superblij als ik dalijk weer 2 bewegende kindjes zie! Welkom jvm2014! Leuk he n tweeling ben je niet geschrokken??
Welkom JvM, hoop dat je je draai beetje vindt want er is al wat af gekletst de afgelopen pagina's Ik had vandaag een consult. Al bloed af laten nemen voor combinatietest, woensdag nekplooimeting en dan de week erop al een uitgebreide echo met 14 wkn, en dan met 20wkn weer. Gelukkig vooralsnog dus geen vwp, want daar voelde ik na lang nadenken niet zoveel voor.
Vandaag combitest gehad. De echo was goed, nekplooi van 1,1 mm 😊 Nu wachten op de kansberekening... @lotje: veel sterkte!
@lotje: gecondoleerd. @jvm: welkom @hier: moe, misselijk en stikchagrijnig... heb veel opleidingsdagen, en heel veel ict problemen, en mijn lontje is erg kort. Geen goede combinatie nu lekker weekend
Ik hou het ff niet meer bij hoor meiden. Sinds de vakantie is er elke nacht wel 1 van de 2 een paar uur aan het spoken s nachts en dat in combinatie met mijn werk en doodmoe Door de hormonen is niet echt bevorderen zeg maar... Lotje gecondoleerd meid! Meiden met een goede echo gefeliciteerd! Laurabb fijn dat je zo vroeg al uitgebreid getest gaat worden. Jvm welkom! Zat jij bij je vorige zw ook in een groep? Mijn tweeling was nl ook in augustus 2014 uitgerekend, maar zijn al een maandje eerder gekomen. Sorry meiden, de rest van de 5 gemiste pagina's heb ik echt niet kunnen onthouden... ik zal proberen weer elke dag t ed lezen...
Morgen de 12 weken bereikt. Heel onwerkelijk. Staat emotioneel allemaal nog zo ver van me af, ook omdat we eerder dus met 13 wkn pech hadden en dit ons niet meer zoveel zegt... Eerste zwangerschap aaide ik iedere dag over m'n buik en fluisterde ik onder de douche al tegen het kleintje. Dat heb ik nu misschien twee keer gedaan en dat voelt heel ongemakkelijk, net alsof het niet echt is... Terwijl uit de echo's toch echt bleek dat er een kindje zit Hoop wel dat de misselijkheid snel een beetje gaat liggen, pfff...
Miss86, ja heel erg geschrokken!! Vooral omdat we er al eentje hebben en het eerlijk gezegd bij 2 kinderen wilden houden, maarja haha! En jij? Of was je meteen heel enthousiast? Laurabb: jammer idd dat ik jullie nu pas gevonden heb, weet nog niks over jullie maar zal de komende dagen m'n best doen om lekker mee te lezen hier Femke11: dankjewel! Debbske: nee, vorige zwangerschap was ik in september uitgerekend maar ons zoontje kwam ook een paar weken te vroeg. Is alles goed verlopen met jullie tweeling? Wat hebben jullie gekregen? Jongens/meisjes? Of van allebei 1
Jvm ik heb een zoontje en dochtertje gekregen. Wel veel moe geweest en zeker op het einde echt niet meer mobiel. Maar ziek ben ik tot week 33 niet geweest. In week 34 werd zw vergiftiging geconstateerd en een week later zijn ze door inleiding via de natuurlijke weg ter wereld gekomen. Ze waren klein maar verder heel gezond. Mochten na 2 weken al mee naar huis doen alles zoals het ong hoort en zijn niet vaker ziek dan andere kindjes . Ik zou niet anders meer willen hoor... tweelingen zijn echt heel speciaal. (Maar stiekem wel blij dat het er nu maar 1 is)
Toet, wat fijn dat de nekplooi maar 1,1mm was! succes met het afwachten. Ik heb vandaag de combinatietest gehad. Uitslag was gelukkig positief met een kans van 1:2815 gelukkig dus geen verhoogd risico. de andere 2 waren 1:5000. Nu maar de 20w echo afwachten.
Wat leuk!! Toch wel heel speciaal, een tweeling. Krijg ook steeds meer het besef dat het wel heel bijzonder is. Ook heerlijk dat je tot week 33 niet ziek geweest bent! Maar zwangerschapsvergiftiging lijkt me ook niet alles, gelukkig zijn ze goed gezond En snap wel dat je stiekem blij bent met 1tje nu Wilde jij wel graag meer kinderen dan 2? Was je niet 'bang' dat het er nu wel weer eens 2 konden worden?
Goedemorgen dames, Gisteren naar de bekkenfysio geweest en ik heb idd nu al bekkenpijn. Ze heeft mijn heup weer los gemaakt en heb een hoop tips gekregen. Moet het echt rustig aan doen. Ik heb nog tot eind december opleiding dus dat wordt uitdagend. @combinatietest: mooi al die goede uitslagen
Femke das niet zo mooi, nu al bekkenpijn. Hopelijk helpt de fysiotherapie goed. Jvm wij zijn met heel veel Hulp mama geworden. Ik wilde altijd graag 3 kindjes maar had tot 2 jaar geleden eigenlijk de hoop al opgegeven om 1 kind te mogen krijgen. Na de geboorte van onze tweeling hebben we toch al snel besloten voor de derde dan ook maar te gaan. Aangezien het een cryo terugplaatsing werd, hebben we maar 1 embryo terug laten plaatsen wat de kans op een tweeling bijzonder klein maakte. Hopelijk dus over een half jaar toch nog mijn droomgezin. Zwangerschapsvergiftiging is idd geen pretje. Ik hoop dat niemand hier dat mee hoef te maken. Vooral net voor de inleiding was het even heel eng, maar gelukkig werden de kindjes en ik in het ziekenhuis heel goed in de gaten gehouden
@debbske: wat mooi dat jullie toch ouders geworden zijn. Bij zwangerschapsvergiftiging is er kleine kans op herhaling of niet? @hier: weer ontzettend misselijk. Ik hoop toch echt dat dat de komende weken overgaat.