Uitgerekend 1 - 15 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Toet85, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pisam

Pisam Niet meer actief

Intake en echo gehad! Alles prima, vooruit gezet, nu 11+3, uitgerekende datum 8 april. 😍

2. Ninaatje80

2 aug 2015
    35
    0
    0
    Spannend! Wij hebben morgen om precies dezelfde tijd de termijnecho en de combinatietest. Super spannend. Ik hoop zo dat alles goed is en dat we een heerlijk beweeglijke en gezonde baby zullen zien op de echo!

Wij willen het geslacht ook zeker weten! Duurt nog wel even maar we zijn nu al zo benieuwd :)

3. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

hier ook een beetje afwezig. Voel me hondsberoerd en heb het heel druk op mijn werk. Als ik thuiskom lig ik op de bank en doe ik niets meer. Heel vervelend ook, voor ml.
    Morgen de termijnecho, ml moet werken dus mijn moeder gaat mee. Vindt het toch wel spannend.

4. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    @femke: buiten werken om, doe ik thuis niet veel meer dan eten en slapen... ;) Het is even niet anders, maar kan me voorstellen dat dat met twee kleintjes lastig is.

Man en ik hebben het gisteren al wel over namen gehad, een hele overwinning. Hij is overtuigd dat het een meisje is, ik denk dat we een jongetje krijgen. Maar het maakt ons allebei niks uit.

Komt misschien ook wel omdat bijna al mijn vriendinnen zoontjes hebben, en ik mezelf een echte jongensmoeder ook vind :D . Maar met een meisje zou ik ook heel blij zijn

5. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    Echo net gehad. Termijn kwam overeen met vorige echo. Nu 10+5! Wel vond ze dat de baby niet veel ruimte heeft niet zorgwekkend maar wil ze wel extra naar laten kijken bij de nekplooimeting. Moet daar donderdag voor bellen. Kindje was lekker aan het bewegen en zwaaien. Al weer 4cm! Zo bijzonder:)

6. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Hallo dames,

Beetje afwezig op moment. Fijn dat de echo's goed waren. Beterschap voor de dames die zich minder voelen.

@spullen wij hebben alles nog van zl. Zullen nog wel kleine dingetjes bij komen voor zl moet niet kledigkast en ff kijken of er nog iets in de vorm van een commode weer komt. Als we dit keer een meisje krijgen zullen er andere kleertjes komen, nog ff afwachten of dat nodig is.

zwangerschap is hier ook totaal anders als bij zl. Veel meer misselijk, eetlust is minder.

@geslacht wij willen zeker weten wat het word, ik kan eigenlijk niet wachten dat we het weten. Zitten nog beetje in twijfel of we voor de 20 weken nog een geslachtsbepalende echo gaan doen of niet.

@hier pff wat een weekend. Zondag had vl ineens last van zijn linkerzij en werd steeds erger. Waren bij mijn ouders in de stad dus voor we naar huis gingen nog gevraagd of hij naar de doktersdienst wilde, na ja nee ja nee toch maar wel. Die gaat niet zomaar naar een dokter. Ha dacht aan een longembolie dus werd een ritje spoedeisende hulp. Van alles moeten regelen voor zl. Kwam om kwart voor 12 uit het ziekenhuis, kon op dat moment niks vinden. Moest volgende dag weer komen op de poli voor weer een rongten foto of er toch niet een klaplong zich aan het ontwikkelen was. Gisteren weer middagje ziekenhuis en hij blijkt pleuritis te hebben over terwijl een longvliesontsteking. Hij heeft goed veel pijn en kan wel 1 a 2 week duren. Nu hebben we 6 oktober een familie uitje ziekenhuis. Vl moet heen ik moet voor controle en zoontje moet voor zijn duim heen. Zoontje zal weer geopereerd worden, weet ik vrijwel zeker. Ben dus nu verpleger voor 2 :p

7. Debbske

Debbske Actief lid

29 nov 2013
    199
    0
    0
    Onze combinatietest gisteren helaas niet zo positief als bij jullie allemaal. We hebben een verhoogd risico op genetische afwijkingen en moeten vrijdag naar het ziekenhuis voor uitleg en bespreking over de opties van vervolgonderzoek en de mogelijke consequenties daarvan. Waarschijnlijk is de nipt test niet mogelijk dus zullen we ws ingrijpender tests moeten ondergaan. Vreemd genoeg was de nekplooimeting goed (1,85), maar de bloedwaarden niet.

Sorry als ik ff niet gezellig mee klets de komende weken, maar ben dus ff keihard van mijn roze wolk afgeslagen gisteren.. en weet nog niet of ik het ga trekken om met jullie dromen mee te babbelen. (Dromen die ik nu dus ff niet meer durf te hebben)

8. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Jeetje dat is ff schrikken. Kan me voorstellen dat je van de roze wolk af bent. Hebben ze al een idee wat het kan zijn? Heel veel succes en sterkte.

9. Debbske

Debbske Actief lid

29 nov 2013
    199
    0
    0
    Ik heb alleen onthouden dat er verhoogd risico is op een kindje met een afwijking. Ik weet ook niet wat er aan mijn bloed niet goed was. Hopelijk krijgen we snel duidelijkheid .
    Kans op afwijking is 1 op 96 dus nog wel heel veel meer kans dat het kind gewoon gezond en levensvatbaar is, maar dat moet dus onderzocht worden

10. Ninaatje80

2 aug 2015
    35
    0
    0
    Vandaag een mooie echo gehad. Het kindje bewoog lekker druk en de nekplooimeting was goed. Binnen drie dagen horen we de uitslag van mijn bloedtest. Wel iets vooruitgezet, vandaag precies 12 weken.

@debbske: wat een vervelend bericht. Heel veel sterkte de komende periode. Hopelijk is de uitslag uiteindelijk toch nog goed.

@damen: wat fijn dat de echo bij jou ook goed was!

11. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Sterkte Debbske!

Wij hebben morgen nekplooimeting en echo voor anencefalie. Ik hou m'n hart vast. Wij hebben dus 2-4% kans op neurale buisdefecten (open rug, open schedel). Ik ben zo jaloers op stellen die steeds blij naar de volgende echo hobbelen, wij denken iedere keer: 'hopelijk vinden ze niks...'

12. JvM2014

JvM2014 Lid

6 feb 2015
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah dat meen je niet..
    Ik duim voor je dat alles wel helemaal in orde mag zijn!!
    Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.

Wij gaan de combinatie test en nekplooi meting denk ik niet doen, er zijn er veel hier die het wel gaan doen valt me op.
    Hebben jullie er allemaal een speciale reden voor?
    Ik zou wel willen maar mijn vriend vindt het onnodig.

13. Debbske

Debbske Actief lid

29 nov 2013
    199
    0
    0
    Bedankt meiden, hopelijk helpt het dat jullie voor me duimen.
    Wij hebben de test gedaan omdat we via mmm zwanger zijn en er dan verhoogde risico's zijn mbt erfelijke afwijkingen.
    Ook willen we graag weten waar we aan toe zijn.
    Daarnaast zag ik het tot gisteren als een leuke extra lange spiekmogelijkheid. Helaas kunnen ver ook minder leuke dingen ontdekt worden...

Alle meiden met een goede echo/test hartelijk gefeliciteerd!
    En degenen die ze nog moeten krijgen, succes en veel plezier

14. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    @JvM: wij hebben al eens een late miskraam gehad vanwege een afwijking gehad waar we 0,1% kans op hadden, en de zwangerschap erna weer een mk. dus we willen gewoon goed gescreend worden, want 'het gaat meestal goed' zegt ons niets meer

15. Pisam

Pisam Niet meer actief

Sterkte debbske!

16. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Panda: wij hebben precies hetzelfde. We denken ook over een geslachtsecho met 15-16 weken.

@debbske: wat erg voor jullie! Ik duim ook dat de nipt goed is!

@laura: succes vandaag, heel spannend! Meestal goed koop je niks voor idd. Gevoelsmatig is 2-4 procent een enorme kans. Hopelijk kom je straks met goed nieuws.

@jvm: wij doen ook geen combinatietest omdat we geen verhoogd risico hebben en omdat we niet voor de keuze willen staan om evt een zwangerschap te beëindigen.

@hier: straks de termijnecho, vindt het heel spannend deze x. Mijn moeder gaat mee, omdat ml moet werken.

17. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Pfoeh, hele zware nacht gehad met veel tranen. En enorm deja vu van vorig jaar, toen was ik precies net zo ver toen we het slechte nieuws van anencefalie kregen...

18. Rissie84

Rissie84 Actief lid

14 jul 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Debbske, hoop dat de vervolgonderzoeken een goede uitslag geeft! Sterkte!

Dames die vandaag een echo hebben, succes!

Wij willen ook graag het geslacht weten.

19. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @laura: dikke knuff meid!

@hier: echo was goed, 1 dagje vooruit gezet. Beeb was lekker aan het bewegen en we konden echt het gezichtje en de handjes/voetjes zien:)

20. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Vandaag iig mooi schedeldakje gezien. Nekplooi was 1,7 - nu wachten op bloeduitslagen (hopelijk horen we het nog voor het weekend)

Deel Deze Pagina