Uitgerekend 1 - 15 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Toet85, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Brief eindelijk binnen. Kans van 1 op 5000.

Nu op naar de vervroegde 20wkn-echo over 1,5 week

2. Debbske

Debbske Actief lid

29 nov 2013
    199
    0
    0
    Wat fijn Laurabb!!!
    Ik duim voor je guo!!!

3. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Femke balen dat je nog steeds zo moe en misselijk bent! Hopelijk word het snel beter!
    Girl123 ja ik denk nu weer een meisje! :) Spannend dat jullie het met een taart bekend gaan maken! :)
    Laura super fijn zo'n uitslag! Nu op naar de 20 weken echo!
    Debbske hoe is het gegaan gisteren? Veel last van? Hopelijk viel het mee!
    Lotje hoe gaat het met jou?

Zo afspraak gemaakt voor de 20 weken echo! Kon mooi in de week voor ml in het buitenland zit! Las in de papieren over de zwangerschap van dreumes dat ik voor ik 15 weken zwanger was ook al de kraamzorg had aangemeld... Vind het nu allemaal nog zo vroeg. Weet wel dat we toen met 14 weken ook al de babykamer in huis hadden.

4. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

@girl: fijne vakantie!

@laura: dat is alvast goed nieuws!

@1612: ik had me ook zo vroeg aangemeld, op advies van de vk. Nu moet ik het ook nog doen.

@hier: gisteren een superdag gehad, lekker gewerkt. Vandaag ook weer een goede dag hoop ik!

5. Debbske

Debbske Actief lid

29 nov 2013
    199
    0
    0
    Ik voel me knap beroerd. Ik moet absolute rust houden en het lijkt alsof daardoor ook alle spanningen van de afgelopen tijd er nu uit komen.
    Gisteren heb ik alleen maar geslapen. Eergisteren voelde ik me zelfs daar te beroerd voor.
    De vlokken afnemen viel me zwaar tegen. Het deed behoorlijk zeer en elke beweging die ik daarna maakte, voelde ik in mijn buik. Gelukkig heeft de gyn me na afloop wel nog het hartje laten horen, dus in elk geval leefde de kleine nog.
    Vanavond moet ik naar de vk en ik hoop dat zij ons ook weer het hartje laat horen en dat alles goed lijkt te gaan. Morgenmiddag hoop ik de eerste uitslagen te krijgen.
    Het zijn hele lange dagen zo...
    Ik mag ook onze kleintjes niet optillen of verzorgen wat zij natuurlijk helemaal nog niet snappen.

Eerlijk gezegd wil ik dit nooit meer... zelfs als het nu foute boel blijkt te zijn. Er is maar een hele kleine kans dat het mis gaat maar dat is wel wat er de hele tijd door mijn hoofd spookt.

Sorry dat ik niks leukers te melden heb en nu niet gezellig mee droom, maar hopelijk komt dit na de eerste uitslag weer een beetje terug...

6. Chanty89

Chanty89 Lid

24 sep 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden!

Ik zag deze groep en ik dacht dat is leuk!
    Op 4 april ben ik uitgerekend! Zijn jullie ook zo nieuwsgierig wat het geslacht is van de kleine? Ik heb al een zoontje van 2,5. En ik heb het gevoel dat we nu ook een klein mannetje krijgen. Met 16 weken gaan we een echo laten maken!

Debbske wat vervelend dat je je zo rot voelt zeg, denk goed om jezelf! Hopelijk voel je je gauw wat beter..

7. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @debbske: heftig! Wanneer krijg je de uitslag? En wanneer is het gevaar op een miskraam voorbij?

@chanty: welkom

8. Pisam

Pisam Niet meer actief

Wat naar debbske, dikke knuffel!

Welkom chanty. Hier niet bijzonder nieuwsgierig, willen het geslacht ook niet weten. ;)

Hier alweer last van ischias en bekkenklachten. Eerste zs ook flink last van gehad, toen vanaf een week of 20. Nu wel erg vroeg, dus binnenkort maar weer naar de therapeute.

9. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Welkom Chanty! Hier wel nieuwsgierig, maar we wachten gewoon tot de 20 weken echo.

Debbske wat naar dat het zo tegenviel! Hopelijk horen jullie vanavond het hartje ook nog. Doe maar lekker rustig aan, sterkte!!

Dat is balen pisam! Ik had met mijn vorige zs daar ook wel al last van nu, maar nu nog nergens last van eigenlijk.

10. Debbske

Debbske Actief lid

29 nov 2013
    199
    0
    0
    Bedankt jullie zijn lief!
    De extra kans op een miskraam is 1 a 2 weken, waarbij de eerste 2 dagen het meest cruciaal zijn. Als vanavond het hartje nog steeds klopt dan wordt de kans dat het mis gaat dus weer een heel stuk kleiner.
    Maar ik hou me extra rustig tot ik alle uitslagen heb.

Ik heb trouwens wel het idee dat ik de kleine voel bewegen. .. kan dit al zo vroeg??? Als dat zo is dan is dat natuurlijk een heel goed teken😃😃😃

11. Chanty89

Chanty89 Lid

24 sep 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfoe wat een stress zal dat allemaal geven Debbske!

Ik heb ook al het idee dat ik de kleine soms voel! Heb nu een paar keer in een paar dagen tijd gekke plopjes gevoeld onderin mijn buik. Bij de eerste voelde ik dit pas met 17 weken. Maar goed, het kunnen natuurlijk ook de darmen zijn haha. Alleen zo voelt het niet!

Grr vervelend he die bekkenklachten en ischias Pisam... Ik had er ook zooooon last van vorige keer. Met 20 weken kon ik niet meer werken. Wat rot dat je het nu al begint te merken. Ik ben er ook een beetje angstig voor maar tot zover gaat het goed.

12. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Vandaag nekplooimeting gehad. Nekplooi was goed 1,3 maar wel viel ze 2 andere dingen op. Ze kon maar 2 bloedvaten in de navelstreng zien en geen neusbotje. Nu moet ik over 2 weken terug komen voor een extra echo in het echo centrum. En wachten op de complete uitslag van het onderzoek.
    Heb even een dipje, bij mij gaat nooit iets in een x goed. Pffff

13. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pisam: zo sne mogelijk naar de fysio oid gaan, ik heb ook alweer bekkenklachten en de fysio zei bij dat met veel oefenen het iig niet erger hoeft te worden. Plus, de behandelingen helpen me goed.

@debbske: tis wel vroeg, maar kan wel denk ik. Ik voelde de eerste met 16 weken en de 2e met 14,5 week. Succes vanavond!

@damen: wat een rotnieuws, die onzekerheid ook. Ik duim voor je dat het 2e onderzoek goed is.

@hier: vanmiddag weer heel misselijk geweest, nu gaat het weer goed gelukkig. Wel lekker kunnen werken voor de rest.

14. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    @femke/Pisam: ik weet niet zo goed of ik nu bandenpijn heb of bekkenklachten. jullie enig idee hoe je dat verschil kan voelen? ik heb al paar dagen last van rug en onderbuik, helemaal toen ik gisteravond bij concert lang moest staan. maar weet niet zo goed wat het nu is.

@damen: wat ongelofelijk heftig zo ineens, kan me voorstellen dat je er flink beroerd van bent. hopelijk heb je snel een goeie uitslag en bleek de echoscopiste onervaren (ik noem maar iets, ik heb eigenlijk ook geen idee wat te zeggen).

@debbske: net wat jij zegt: de kans is klein, maar het is allemaal zo stressvol en vervelend, dat je denkt: ik wil dit nooit meer... ik heb dat vorige week ook in tranen geroepen voordat we de echo kregen, zo bang dat het weer mis zou gaan

@chanty: welkom

Hier 14+1, al verder zwanger dan ik ooit geweest ben. Besef komt nu langzaam binnen dat we misschien nu een keer geluk hebben. Maar dat 'genieten' begrijp ik nog niet helemaal, hoe je dat doet. Nu zitten we ook statistisch gezien in pechomgeving want paar weken terug eindigde zwangerschap van kennissen met 32 weken en deze week van andere kennissen met 22 weken. Ik vind het hele zwangerschapsgebeuren vooralsnog een aaneenschakeling van ongemakken en zorgen...

15. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @damen jeetje schrikken zeg van de echo. Wanneer krijg je de rest van de uitslagen van de combinatietest? Worden toch 2 lange weken zo. Sterkte.

@debbske hoe was het bij de vk hebben jullie een mooi hartje gehoord?

@chanty welkom

@laurabb jeetje het zit je ook niet met je omgeving wbt zwangerschap. Hopelijk hebben jullie straks wat meer zekerheid dat deze zwangerschap er goed uit ziet en kan je ervaren wat genieten is.

@bekken klachten. Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook veel last van mijn rug gehad, dacht dat het erbij hoorde. Blijkbaar waren het mijn bekken. Ik heb na de bevalling nog meer klachten gehad. Ben toen pas na de fysio gegaan en mijn bekken en staartbotje stonden scheef. Net voor deze zwangerschap was ik klaar bij de fysio. Ik hoop toch dat ik tijdens deze zwangerschap niet weer last van mijn bekken ga krijgen. Ik vernam vooral met tillen en ver lopen dat het klachten veroorzaakte. Heb ook nog eens een holle rug waardoor ik een verschoven rugwervel had.

@hier momenteel wat minder actief. Vl is nog steeds thuis, gaat gelukkig wel de goede kant op. Vooralsnog komt alles op mijn schouders terecht en verneem dat dat me best zwaar valt. Lichamelijk veel meer klachten, last van me buik en rug en erg moe. Zoontje heeft een spoedcursusje trap aflopen gekregen zodat ik hem minder hoef te tillen. Gister was hij jarig en vieren dit van weekend dus een weer een druk weekend voor de boeg.

16. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    #1156 Lotje84, 2 okt 2015
    Laatst bewerkt: 2 okt 2015
    Hoi dames,

Hier ook niet zo goed. Afgelopen maandag vlokkentest gehad, wat me zwaar is tegengevallen. Veel pijn en nog steeds een vervelend gevoel. Gelukkig geen bloedverlies meer.

17. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @laura: bij mijn is het verschil best duidelijk, bandenpijn heb ik echt in mijn buik, terwijl bekkenpijn mijn schaambot en heupen is. Ik heb nu geen rugklachten. Als je het niet zeker weet kun je altijd een x naar bekkenfysio gaan, die hebben sowieso veel tips om klachten te voorkomen.

@panda: veel plezier met de verjaardag. Extra drukte is niet fijn in deze weken, hopelijk kan je vriend je weer snel helpen.

@lotje: ik vind het heel knap dat je er zo positief in staat! Het lijkt me loodzwaar om het met jullie 2tjes te doen ook al snap ik waarom je het je omgeving niet vertelt hebt. Ik hoop en bid voor jullie dat het kindje gezond is en dat jullie pas over ruim een half ouders worden!

@hier: gisteravond heel erg buikpijn gehad, voelde een beetje als weeën. Geen bloedverlies gelukkig. Ik ben waarschijnlijk veel te druk geweest, maar het was even heel spannend. Vandaag nog een thuis werk dagje en verder maar rustig aan doen.

18. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lotje, Damen en Debske, sterkte meiden! Ik ga voor jullie keihard duimen op goede uitslagen!!

LauraBB, ook voor jou duim ik! Ook al ziet alles er nu goed uit, ik snap dat je nog steeds onzeker bent met jouw verleden. En dat het dan ook nog nu relatief veel misgaat in je omgeving bij een langere zwangerschap zal niet helpen. Maar je kunt het ook zo bekijken, de kans dat het bij jullie ook zo gebeurt wordt alleen maar kleiner omdat het al zo vaak is gebeurt in jullie omgeving....

Ik merk dat ik nu minder behoefte heb aan het forum omdat mensen om me heen er nu vanaf weten en ik daar van alles kwijt kan. Maar dat neemt niet weg dat ik hier af en toe nog meelees en meeleef met iedereen!

Ik heb gisteren voor het eerst het hartje gehoord en de uitslag van de combinatietest gekregen, 1:5000.
    20weken echo staat gepland voor vrijdag 13 november, gelukkig heb ik niets met bijgeloof :)

19. Debbske

Debbske Actief lid

29 nov 2013
    199
    0
    0
    @ Damen ik duim voor je dat de volgende echo je gerust gaat stellen dat alles in orde is met je kleintje, of dat het in elk geval geen blijvende gevolgen heeft na de geboorte.

@ Lotje84 als ik jouw verhaal lees kan ik weer alleen maar enorm veel respect hebben voor Hoe jullie hier allemaal mee om gaan. Ik hoop zo dat je een gezond kindje mag krijgen!

@chanty hartelijk welkom hier!

@ alle lieverds die met me meeleven; Gisteren heb ik een heel regelmatige hartslag mogen horen van ong 150 slagen per minuut. Dit was heel goed zei de vk en het grootste risico op een mk is nu voorbij. Vanmorgen de eerste uitslagen gehad van de vt. Geen trisomie 13-18-21 gevonden en onze kleine is een meisje! Binnen nu en 2 wk volgt de complete uitslag, maar de kans op afwijkingen daarin is in elk geval heel veel kleiner, ook vanwege de echo bevindingen.

ik heb wel veel zeuren pijn in mijn onderbuik, maar verder voel ik me nu weer een stuk positiever. Al weet ik niet of ik het nu al durf te vertellen tegen familie en vrienden...

20. NonnieMa

NonnieMa Actief lid

23 jun 2015
    363
    296
    63
    Hier ook weer terug van vakantie en even alles bijgelezen. Wat een spannende tijden voor jullie, Debbske, Damen en Lotje84! Ik leef met jullie mee!

Ik heb vandaag de combinatietest gehad, maar hij is mislukt, omdat de baby niet goed wilde liggen. Nu moet ik dinsdag terugkomen voor poging 2. Hopelijk dan wel de juiste positie, maar dat betekend dat de uitslag nog twee weken duurt nu.

Deel Deze Pagina