Uitgerekend 1 - 15 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Toet85, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girl123

Girl123 Actief lid

16 jul 2015
    265
    0
    16
    Ja mijn baarmoeder ligt verder naar achteren, ik wacht het rustig af. 15 weken!? Dat is wel erg snel😳

Kan het eerste schopje/beweginkje niet meer afwachten. Morgen gelukkig weer controle, hartje luisteren... 😊

2. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    Snap ik 1612... Een echo kan leuk zijn... Maar alles wat er gezegd wordt kan weer zorgen veroorzaken! Ik herken het heel goed!! In het echocentrum deden ze de echo: hier zie ik een nier.. Ik denk dan meteen, hoort die daar wel te zitten???? Hoe gek kunnen we ons maken... We zijn ontzettend blij dat wij nu in de radboud lopen... Daar weten ze ons heel goed gerust te stellen "kijk eens wat een prachtige nier".
    Maar... Je kan er op vertrouwen, als die zich echt zorgen maakte dan was je meteen doorgestuurd! Probeer lekker te genieten!!

Wij zijn gespannen voor de 20wkn echo over 2,5 week.. Gezien de kleine maar 2 vaten in de navelstreng heeft wordt deze echo meteen in radboud gemaakt.. Grotere kans op nier en of hartafwijking... Blijft zo spannend!!!!

3. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind echo's verschrikkelijk. Na afloop is het leuk om de kleine gezien te hebben, maar vooraf denk ik steeds: als ze maar niks vinden...

4. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Zo is het idd wel een beetje. Maar ik had vanochtend een controle bij de vk en ik ben weer gerustgesteld. :) Ook nog even een echo gehad, dus even gespiekt hoe het daar binnen was! Ik moet nu ook een suikertest doen omdat mijn moeder suikerziekte heeft.

Hoe gaat het verder hier met iedereen?

5. Girl123

Girl123 Actief lid

16 jul 2015
    265
    0
    16
    Vanochtend controle gehad, sterk kloppend hartje weer en baarmoeder groeit goed. Volgende week woensdag de 20 weken echo ennnn 3D-4D echo gepland 2 januari met 26 weken 😍😍 Super veel zin in nu al ....

6. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb 'm zo. Geen oog dichtgedaan vannacht. Man, wat hoop ik hard dat alles goed is

7. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Gelukkig was alles goed, nu op de helft 💙

8. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    Oh laurabb, wat fijn!!!!!! Genieten nu!

9. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ik hoop het, maar ik voel me vooral emotioneel helemaal leeg. Heb gisteren gesprek gehad met hèt ziekenhuis die de nazorg en nasleep beide miskramen volkomen verprutst heeft, waardoor het allemaal onnodig lang geduurd heeft en ik bovendien wel heel erg op Google was aangewezen met betrekking tot de anencefalie omdat niemand me heeft begeleid.

De ombudspersoon stond volledig aan mijn kant, dat was fijn. En de afdeling gynaecologie heeft toegegeven dat ze veel steken heeft laten vallen. Samengevat: overal is een vangnetconstructie voor, maar bij mij heeft die steeds net niet gewerkt. En het is inderdaad heel raar dat ik in zes contactmomenten vijf verschillende artsen heb gehad en niemand die zich voor mij verantwoordelijk voelde of die nog het overzicht had (gebrekkige overdrachten, etc.).

Ergens was het een opluchting om daarin "gelijk" te krijgen, aan andere kant vind ik het toch wel deprimerend dat er geen verklaring voor is. Ze hebben me aangeboden dat ik daar nu mag bevallen, en eigen gyn krijg toegewezen die zich dan over me gaat ontfermen.

Maar toen ik vandaag in mijn "huidige" ziekenhuis hoorde dat ik ook daar mag bevallen, denk ik dat ik toch voor die laatste optie ga. Betekent wel weer carrousel aan nieuwe artsen (en gezichten) en dat vind ik minder, maar het is niet anders. Het is wel een academisch ziekenhuis en ik denk dat ik daar uiteindelijk voor mij de beste zorg kan krijgen.

10. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Super dat je een goede 20 weken echo hebt gehad Laura! "Fijn" dat je je gelijk hebt gekregen, je hebt er alleen zo weinig aan. En vandaag dus officieel 20 weken!! :D

11. Pisam

Pisam Niet meer actief

Goed nieuws laura! Hopelijk gaat het binnenkort ook goed voelen.

12. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

@laura: war fijn dat alles goed is met de baby. Ik lees dat je er zelf niet van kunt genieten. Kun je het, behalve hier, met iemand bespreken? Misschien zou je dat kunnen helpen.

@hier: het gaat z'n gangetje, voel me goed:) Volgende week alweer de 20 weken echo.

Zijn jullie al veel aangekomen? Ik nog niets, heb veel overgewicht, maar ben er wel blij mee, probeer niet meer dan 5kg aan te komen.

13. NonnieMa

NonnieMa Actief lid

23 jun 2015
    363
    296
    63
    Hier ook zijn gangetje, nog 2 weken tot de 20 weken echo, ben heel nieuwsgierig wat het is. Buik groeit flink, maar ook nog niks aangekomen, ik weeg zelfs nog iets minder dan voordat ik zwanger werd. Ik heb ook overgewicht en in mijn familie komt iedereen meer dan 20 kilo aan als ze zwanger zijn, dus ik ben heel tevreden!
    Ook voel ik de baby nu best vaak bewegen, het kriebelt dan vooral in mijn buik. Superleuk!

14. JoyB

JoyB Actief lid

28 jul 2012
    166
    0
    16
    @LauraBB: wat fijn dat alles goed was bij de 20wk echo!
    Ik kan me voorstellen dat het fijn Is dat je "gelijk" hebt gekregen, al heb jij er zo laat achteraf weinig aan. Heb je wel iemand waarmee je goed kunt praten, zodat je hopelijk wel wat rust krijgt in je hoofd? Nog 20wk in angst zitten is namelijk niet te doen.

15. JoyB

JoyB Actief lid

28 jul 2012
    166
    0
    16
    Ik heb wat meer tijd om hier mee te komen lezen, aangezien ik verplicht plat lig.

afgelopen woensdag de 20wk echo gehad, en gelukkig was alles goed met ons mini mannetje! Opgelucht!

16. NonnieMa

NonnieMa Actief lid

23 jun 2015
    363
    296
    63
    @JoyB: Verplicht plat liggen? Dat klinkt niet echt fijn. Zwangerschapsgerelateerd of niet?

17. JoyB

JoyB Actief lid

28 jul 2012
    166
    0
    16
    Ik hoop dat het tijdelijk Is. Ik heb sinds maandag al wat last van weeën :( met rust en plat liggen hoopt de gynaecoloog dat het goed komt.
    (Geen extreme weeën, maar wel pijnlijke samentrekkingen, die uiteindelijk voor ontsluiting kunnen zorgen)
    Alles zit gelukkig wel nog potdicht!

Heb helaas ook al vanaf de 13e wk een aantal keer bloedverlies. Ze kunnen niet goed verklaren waar het vandaan komt, ze zien op de echo wel iets afwijkends en dat lijkt de uitgang af te sluiten, maar ze weten niet wat het is.
    Volgende week donderdag krijg ik hier een extra echo voor.

Ben in iedergeval blij dat alles nog dicht zit en de kleine mini goedgekeurd is ;)

18. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    JoyB: spannend, hopelijk gaat het met rust over, liefst nog 20 weken binnen blijven....

19. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Ben nu iets meer dan 18 week zwanger maar voel nog niets. Moet ik me zorgen gaan maken ? 😯

20. Girl123

Girl123 Actief lid

16 jul 2015
    265
    0
    16
    Nee hoor Staycalm, ik voel nu ook heel soms dat er iets zit, maar nog niet overtuigend. We moeten gewoon geduld hebben 😊😊

Deel Deze Pagina