Jeetje JoyB dat is ook wat dat je nu verplicht plat ligt. Hopelijk helpt het om je bm wat rustig te houden. Fijn dat jullie mannetje iig goedgekeurd is! Staycalm nee niet zorgen maken! Ik voel nog amper wat. Ik ben nu al 5 kg gegroeid.... Bij dreumes was ik bij deze termijn 1 kg gegroeid.
Wat naar JoyB, heel angstig lijkt me dat. Dagen zullen ongetwijfeld heel langzaam voorbij trekken. @StayCalm: kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar het hoeft echt niks te betekenen. Hier drukke dagen op werk, weinig te melden. Verdriet dat omhoog kwam begint langzaam een beetje te zakken.
Begon ook pas tegen 19 weken echt iets te voelen. Is voor iedereen anders. Sommige voelen pas iets als ze de 20 weken al voorbij zijn. Leuk en geruststellend om te horen dat de 20 weken echo voor iedereen zo goed waren. Hier is het maandag eindelijk van dat! EINDELIJK!
Hier woensdag 20 weken echo en ben zo zenuwachtig ... Maar als ik op controle moet ook... Hebben jullie ook last van deze onzekerheid? 😑😑
Ik heb afgelopen donderdag ook een goede 20 weken echo gehad, zo fijn! @Girl123: ik heb steeds voor iedere controle/echo tot nu toe zenuwen gehad! Denk dat hef heel gezond is om zenuwachtig te zijn hoor!
@staycalm: sluit me aan bij de andere dames, hoeft nog niet, het kan. @girl: hier ook nerveus voor de 20 weken echo. Is normaal denk ik, het is een echo bedoelt om afwijkingen op te sporen.
@stay calm, nee geen zorgen maken dat je nog niks voelt. Bij mijn eerste zoontje voelde ik het ook pas later. Eerst voelde ik niks en daarna geen moment meer rust 😉 @Anonima257 fijn dat alles goed was bij de 20wk echo! @echo's, gewone controle's is al een spannend moment, maar de 20wk echo nog eens extra, je hoopt te horen dat alles erop en eraan zit, zonder gekke dingen. Mijn buik Is nog steeds onrustig zeker met rechtop zitten en lopen etc. Ik begin me nu wel langzaam te vervelen na een weekje bank hangen. Mijn handen kriebelen om vanalles te gaan doen. huishouden ligt behoorlijk achter. Vriendlief moet al veel doen dus ik maak me ook maar niet druk dat niet alles er spik en span uit ziet.
Even weer terug van weggeweest na wat drukte. Goed om te lezen dat de 20 weken echo's goed zijn verlopen. (heb overigens niet alles terug gelezen, dat was iets te veel) Inmiddels hier ook de 20 weken echo gehad en zag er allemaal goed uit Duurde allemaal iets langer, want de kleine had niet veel zin om gelijk mee te werken haha....nu al een eigenwijsje. Alleen mijn placenta ligt voor de uitgang zeg maar, dus moet met 32 weken terug om te kijken of deze alsnog verschoven is. Anders wordt de kans op een keizersnede een stuk groter. Dames die nog een 20 weken echo moeten krijgen, succes!
@Rissie84 fijn dat alles er goed uit zag op de 20wk echo! Wel balen dat de placenta nog voor ligt, gelukkig groeit het meestal nog mee omhoog, hopelijk Is dat bij jou uiteindelijk ook het geval!
Ben benieuwd hoever jullie zijn met de voorbereidingen voor de kleine? Hebben jullie al namen in gedachten? Babykamer? Kleertjes en andere spullen? Moeten jullie nog veel in huis doen/aanpassen?
Gelukkig maar...was ff bang dat het niet goed is als ik nog niets voel. Langzamerhand zijn wij begonnen met wat spulletjes kopen. Kleertjes enzo. Kinderwagen , autostoeltje zijn al in huis. Bedje , commode , box en kledingkast zijn besteld. Volgende week zaterdag hebben wij de 20 weken echo 😊 heb er zin in. Langzamerhand zijn wij ons ook aan het verdiepen in de opvang. Hadden ons aangemeld bij 2 gastouders. Beide zitten al vol 😨 dus nu verder kijken...Had dit niet verwacht. Dus dames wees niet te laat met opvang regelen.
Hier net terug van onze 20 weken echo. Alles perfect in orde en het was al zeer snel duidelijk: we verwachten een jongetje! Mijn vermoeden klopte dus. 26 MAART (1) ° 1612, 30 jaar, 2e kindje (Verrassing) 31 MAART (1) ° Miss86, 29j, 1e kindje (tweeling) (jongen & meisje) 1 APRIL (3) ° LauraBB, 31jr, 1e kindje, 3e keer zwanger na mk bij 13 en 5 wkn (ronde 11 in totaal) (jongen) ° diaaan, 28j, 2e kindje 2 APRIL (3) ° Marjo11, 30j, 1e kindje, zwanger via mesa-icsi, BV, NB ° Rissie84, 30j, 1e kindje 3 APRIL (2) ° Anonima257, 24j, 1e kindje, 10e ronde na 3 miskramen, BV, NV (jongen) ° Debbske, 3e kindje, ronde 1, cryo terugplaatsing, BV, NB (meisje) 4 APRIL (1) ° Toet85, 29j, 2e kindje, NB, FV 5 APRIL (3) ° Nina, 34 jaar, 2e kindje, KS, FV ° Joyb, 31j, 2e kindje, NB ° panda86, 29j, 2e kindje, FV,NB inleiding (meisje) 6 APRIL (2) ° Aprilmommy,?, 1e kindje ° GYNN, 26j, 1ste kindje, 2e ronde, BV, NB (jongen) ° Girl123, 26j, 1e kindje, 3e ronde (meisje) 7 APRIL (3) ° Sjubidoe ° Inne, 31j, 3e kindje, BV, NB ° Lotje84, 31j, 1e ronde, 1e kindje, BV, NB (onderwater) 8 APRIL (2) ° Chicabelgica, 31 jaar, 2e kindje, KS, FV (meisje) ° Pisam, 27 jaar, 2e kindje, 2e ronde, NB, FV (Verrassing) 9 APRIL (3) ° Femke, 35 jaar, 3e kindje, NTB, BV ° Wevin, 28j, 2e kindje 10 APRIL (1) ° Christien1801, 26j, 1e kindje, 1e ronde, bevalling in zkh, als lukt BV 11 APRIL (1) ° NonnieMa, 34 jaar, 1e kindje, 3e ronde, NB, BV 12 APRIL (1) ° 2moekes, 29j, 1e kindje, 3e ronde, NB 13 APRIL (2) ° StayCalm, 27 jaar, 1e kindje , 5e IUI ° JvM2014, 30 jaar, 2e & 3e kindje (meisje & jongen) 14 APRIL (1) ° damen, 1ste kindje, 1ste ronde na mk (7 rondes in totaal), BV (meisje) 15 APRIL (2) ° Muzieknoot, 28 jaar,1e kindje, ? Ronde, BV ° anoniem 2014, 24j, 1e kindje, 16e ronde, NB DATUMLOOS (1) ° mammetje Vlindertjes: ° mamavanmenno, 32j, 3e kindje, 1ste ronde na ma, BV, KS. ° Bailey2005, 35j, 2e kindje, 2e ronde, BV ° dalysa, 27j, 2e kindje ° twigs, 39 jaar, 5e ronde, 1e kindje, BV, NB AFSPRAKEN 16 november: Pisam, controle VK en 20 weken echo 16 november: GYNN, 20wk echo + geslachtsbepaling 19 november Debbske uitgebreide 20 wk echo Totaal zwangeren: 32 Meisje: 7 / Jongen: 5 / Verrassing: 2
@voorbereidingen: wij hebben nog niets gedaan. We hebben natuurlijk alle grote spullen al. Verder wachten we even wat het wordt, dan gaan we evt kleertjes kopen (als het een jongen wordt). Straks moeten de meiden bij elkaar op de kamer, maar daar is nog tijd genoeg voor. De baby slaapt ws 6-9 maanden bij ons, dat hebben we bij de meiden ook gedaan, lekker makkelijk met voeden.
Ik ben er ook weer. Ben inmiddels aardig de oude weer. Zijn vorige week een midweekje weg geweest. Niet heel veel gerust maar het was wel erg fijn en ontspannen. Had nog wel een weekje mogen duren haha. Inmiddels weer thuis en verneem eigenlijk dat het niezen, hoesten en loopneus weer erger begint te worden. Word er echt moedeloos van. @namen hier nog helemaal niks. Hebben wel een lijstje met wat namen maar nog niks wat het echt word. Ik vind een naam erg mooi maar vl niet, hij wijst eigenlijk bijna alle namen af. @voelen hier voel ik soms wel wat maar ben nog niet helemaal overtuigd, hopelijk gaat het eerdaags toch komen dat ik haar echt voel. Had gehoopt dat het bij een 2e eerder zou zijn. @joyb vervelend dat je nu al weeen hebt. Hopelijk helpt rust en plat liggen en blijft de kleine nog ff lekker zitten. @echo's ik vind het ook altijd wel spannend. Toch vind ik het ook wel weer fijn om ff te gluren, hoop dan wel dat alles goed is natuurlijk. Andere kant als er iets is weet ik het liever gelijk dan later dan kunnen we ons er op voorbereiden. Fijn dat de 20 weken echo's tot nu toe allemaal goed waren. Wij hadden hem zaterdag en alles was goed. Beeb werkte alleen niet meer handje steeds voor het gezicht en op de been. Ook kon ze eerst de hartje niet in beeld krijgen. Gelukkig alles wel gelukt en was alles goed zoals het hoorde. Ook is weer bevestigd dat het een meisje is. Ben nu wel meer overtuigd, vond het na de pretecho wel wat onzeker. @uitzet, de grote dingen hebben we allemaal nog. Zoontje moet een andere kledingkast op zijn kamer. De nieuwe babykamer moet nog leeg, staat een kast met administratie en andere rommel, dat zal eerst uitgezocht moeten worden. Dan kleine afwerking en verven. Hoeft niet veel te gebeuren dus. Eigenlijk wil ik er wel eerdaags mee beginnen, andere kant willen we graag verhuizen. Vind ook zonde als het klaar is en we alsnog kunnen verhuizen. Wel af en toe wat kleertjes aan het verzamelen. Hier gaat de baby net als zoontje gelijk op het eigen kamertje. Ik heb als ik een stuk heb gelopen. Gister bijv ff winkelen in bouwmarkt en ikea gelijk last van een gespannen buik. Niet echt harde buiken denk ik(niet bekend mee) heb ik het idee maar voelt wel gespannen en krijgt vaak dan ook last van me banden. Iemand die het herkent? Kan het kwaad?
Ik heb afgelopen vrijdag de 20 wkn echo gehad. Alles goed en we krijgen een meisje! Hebben al een zoon dus een meisje vinden we wel extra leuk 😊 Uiteraard was een jongetje ook enorm welkom ennuh, uit ervaring weet ik dat jongetjes heel leuk zijn! Heb de eerste kleertjes gisteren besteld bij Z8, daar is een leuke sale dus voordeling kunnen inkopen
26 MAART (1) ° 1612, 30 jaar, 2e kindje (Verrassing) 31 MAART (1) ° Miss86, 29j, 1e kindje (tweeling) (jongen & meisje) 1 APRIL (3) ° LauraBB, 31jr, 1e kindje, 3e keer zwanger na mk bij 13 en 5 wkn (ronde 11 in totaal) (jongen) ° diaaan, 28j, 2e kindje 2 APRIL (3) ° Marjo11, 30j, 1e kindje, zwanger via mesa-icsi, BV, NB ° Rissie84, 30j, 1e kindje 3 APRIL (2) ° Anonima257, 24j, 1e kindje, 10e ronde na 3 miskramen, BV, NV (jongen) ° Debbske, 3e kindje, ronde 1, cryo terugplaatsing, BV, NB (meisje) 4 APRIL (1) ° Toet85, 29j, 2e kindje, NB, FV (meisje) 5 APRIL (3) ° Nina, 34 jaar, 2e kindje, KS, FV ° Joyb, 31j, 2e kindje, NB ° panda86, 29j, 2e kindje, FV,NB inleiding (meisje) 6 APRIL (2) ° Aprilmommy,?, 1e kindje ° GYNN, 26j, 1ste kindje, 2e ronde, BV, NB (jongen) ° Girl123, 26j, 1e kindje, 3e ronde (meisje) 7 APRIL (3) ° Sjubidoe ° Inne, 31j, 3e kindje, BV, NB ° Lotje84, 31j, 1e ronde, 1e kindje, BV, NB (onderwater) 8 APRIL (2) ° Chicabelgica, 31 jaar, 2e kindje, KS, FV (meisje) ° Pisam, 27 jaar, 2e kindje, 2e ronde, NB, FV (Verrassing) 9 APRIL (3) ° Femke, 35 jaar, 3e kindje, NTB, BV ° Wevin, 28j, 2e kindje 10 APRIL (1) ° Christien1801, 26j, 1e kindje, 1e ronde, bevalling in zkh, als lukt BV 11 APRIL (1) ° NonnieMa, 34 jaar, 1e kindje, 3e ronde, NB, BV 12 APRIL (1) ° 2moekes, 29j, 1e kindje, 3e ronde, NB 13 APRIL (2) ° StayCalm, 27 jaar, 1e kindje , 5e IUI ° JvM2014, 30 jaar, 2e & 3e kindje (meisje & jongen) 14 APRIL (1) ° damen, 1ste kindje, 1ste ronde na mk (7 rondes in totaal), BV (meisje) 15 APRIL (2) ° Muzieknoot, 28 jaar,1e kindje, ? Ronde, BV ° anoniem 2014, 24j, 1e kindje, 16e ronde, NB DATUMLOOS (1) ° mammetje Vlindertjes: ° mamavanmenno, 32j, 3e kindje, 1ste ronde na ma, BV, KS. ° Bailey2005, 35j, 2e kindje, 2e ronde, BV ° dalysa, 27j, 2e kindje ° twigs, 39 jaar, 5e ronde, 1e kindje, BV, NB AFSPRAKEN 16 november: Pisam, controle VK en 20 weken echo 16 november: GYNN, 20wk echo + geslachtsbepaling 19 november Debbske uitgebreide 20 wk echo Totaal zwangeren: 32 Meisje: 8 / Jongen: 5 / Verrassing: 2
Leuk merk is dat he Toet85. Heb nu ook al best veel kleertjes, toch maar even minderen nu Morgen de echo 😊
Wat fijn dat alle echo's tot nu toe allemaal goed zijn! Hier ook aan het shoppen geweest voor de baby. Grote dingen hebben we allemaal al, willen nog graag een wiegje zodat de baby ongeveer bij ons een halfjaar op de kamer kan slapen. Dreumes heeft 14 maanden bij ons geslapen.
Wij krijgen echt tassen vol kinderkleertjes, ik geloof niet dat we zelf nog iets hoeven te kopen en ergens vind ik dat best wel jammer. Hoe leuk alles ook is, ik heb het niet zelf uitgezocht. Ik heb het erg druk op werk, maar ga wel bij verloskundige praten over mijn gemoedstoestand. Ik ben namelijk sinds het begin van zwangerschap alleen maar angstig geweest en dat wordt maar niet beter - hoeveel echo's ze er ook tegenaan gooien. Ik ben de controle ook kwijt, want mensen blijven maar babyzooi aan ons geven en het is net alsof ik zelf niks meer te kiezen heb. Ben wel naar yoga geweest en dat maakt me rustiger, maar ik durf nog steeds niet aan mijn buik te zitten. Ik denk wel eens: dit kind verdient echt een betere moeder