Hier gelukkig geen last van maagzuur! Lijkt mij erg vervelend. Damen wat super dat de eerste uitslagen positief zijn! Wat sta jij er ook goed in zeg! Ik zal nog even doorduimen! Hier gaat alles zijn gangetje! Eigenlijk nergens echt last van. Heb echt een dikke buik, ben benieuwd waar dat heen gaat haha.
Wat fijn dat de eerste uitslagen goed zijn Damen! Nu duimen voor de rest! Bedankt allemaal voor de lieve berichtje. .. De achtbaan is nu gelukkig weer wat aan het wegebben... Alleen nog Bezorgt om mijn kleine mannetje. Die komt maar niet van de verkoudheid af en blijft in paniek wakker worden s nachts. Morgen huisarts bellen voor een afspraak en evt doorverwijzing . Duurt nu al ruim 2 maanden met ups en downs. .. De kleine dame wordt steeds levendiger en ik voel haar steeds vaker en duidelijker. Ik zag vrijdag zelfs mijn buik bewegen toen ik een schopte voelde 😃 Maagzuur gelukkig nog weinig last van. Vorige zw vrat ik grootverpakkingen van die rennies. Wel heel snel buiten adem en last van mijn onderrok en bekken als ik veel til/stofzuig of dweil, dus dat doen we maar wat minder voortaan...
Wij hebben vorige week de babykamer geverfd en nu staan de eerste meubeltjes in elkaar. Is eigenlijk nog wat vroeg om te doen, maar voor mij therapeutisch wel goed. Het wordt in ieder geval een lief kamertje en het geeft me weer een beetje gevoel van a) controle, en b) dat er echt een baby komt. Verder heb ik het idee dat de kleine man gedraaid is in m'n buik. Hij lag lang met z'n kont naar beneden en schopte steeds tegen m'n blaas. Maar nu voel ik z'n schopjes hoger en een stuk minder hard. Denk dat het komt doordat m'n placenta aan de voorkant ligt en dat de bewegingen dempt. Heb even overwogen om verloskundige te bellen, maar zolang ik 'm nog wel actief voel bewegen, zal het wel goed zijn...
Damen, wat fijn dat de eerste uitslagen positief waren! Zal je ook wel gelijk wat rust geven denk ik zo. Hier nog niet echt last van maagzuur gehad. De kleine dame beweegt hier ook lekker veel. Afgelopen zaterdag zelfs voor het eerst aan de buitenkant een schopje gevoeld. Helaas vl nog niet, maar dat komt vast nog wel
Ik vind het helemaal niet vroeg hoor Nu ik ook langzamerhand inkopen doe en de babykamer gespakt gaat worden, wordt ik een stuk relaxer. Is toch heerlijk om op tijd met alles klaar te zijn. Lijkt me heel stressvol als alles op laatste moment nog moet gebeuren
Hi meiden! Lang niet echt actief geweest! Hier is het kamertje ook al bijna klaar hoor! Kinderwagen is er ook al en nu nog alle kleine dingetjes kopen. Voor we het weten is het april hoor! Hier ook last van maagzuur! Super irritant en vies 😝
Dank voor de Rennies-tip! Ik moest vandaag bijna huilen na zwangerschapsyoga, zo'n pijn deed m'n slokdarm van al het maagzuur. Meteen Rennies gehaald, moest er wel vier nemen voor de boel kalmeerde (de eerste twee hadden weinig effect). Maar nu is het gelukkig weer rustig. Ik kreeg nog als tip: gele vla. Geen idee hoe of wat, maar ga het morgen proberen
Ik vind het niet heel vroeg om al alles klaar te maken, liever zo vroeg mogelijk dan op het laatste stressen. Uit ervaring weet ik dat een planning zomaar in de war geschopt kan worden Ik hoop dat wij dit weekend beginnen met de zolderkamer op te knappen. Hier een hoop geduw en gepor in mijn buik, vorige week leek het alsof er een konijn flink met zijn achterpoten aan het stampen was, mijn hele buik was zichtbaar aan het trillen Waar ik echt zelf niet tegen kan Is het gepor in mijn navel, brr, word er soms misselijk van. Niks of niemand mag aan mijn navel komen en ook mini dus niet! (Geen idee wat dat Is met mijn navel, maar dat Is al sinds ik heel jong was).
Debbske hoe is het nu met je kleine mannetje? Laura leuk dat jullie met het kamertje bezig zijn! Helemaal niet vroeg hoor! Ik wou dat het bij ons al zover was, maar helaas beginnen we pas met opbouwen in het nieuwe jaar. Rissie leuk dat je het zo duidelijk voelt. Hier is baby ook heel druk in mijn buik. Al een paar weken ook echt duidelijk aan de buitenkant te zien en te voelen. Erg grappig. Ik heb gisteren de glucosetest gehad en moet dus nog wachten op de uitslag. Test viel mee. Drankje is niet lekker, maar opzich ook niet kokhalsend vies.
Hi Dames, @Laura: fijn dat de rennies helpen, gele vla helpt ook idd, maar dat lust ik niet, dus daar had ik niet meer aan gedacht. Leuk toch, het kamertje bijna klaar. Vind het helemaal niet vroeg, voor een eerste. Wij hadden het meeste rond deze termijn ook wel klaar. @1612: Fijn dat glucosetest mee viel. Ik moet volgende week of de week erna. @Hier: Mijn examen gehaald! Zo opgelucht! Nu weer in mijn normale werkritme komen en voor dat ik het weet is het al verloftijd, nog maar 9 weken werken.
@damen jeetje schrikken zeg. Fijn dat de eerste uitslagen goed zijn. Wanneer horen jullie meer? @maagzuur ja ik ben er bekend mee. Rennies werkten hier niet zo goed meer. Heb van de gyn omerprazol gekregen echt super spul. @debbske hoe is het afgelopen met jullie kleine bij de ha? Hebben jullie een verwijzing gekregen? @laurabb ik vind het niet echt vroeg. Bij zl hadden wij rond deze tijd ook de babykamer zo goed als klaar. Bij een 2e is dat toch wel iets anders merk ik. lekker doen wat goed voelt. @femke fijn dat je je examen hebt gehaald. Gelkkig ben je nu weer in je normale werkritme. Jou verlof komt al aardig dichtbij. Gaat dan ineens hard als je er over na denkt he. @hier wij hebben gisteren te horen gekregen dat we de woning waar we op gereageerd hadden hebben toegewezen gekregen. Vrijdagmiddag gaan we kijken, kan niet wachten. Moet wel heel erg raar lopen gaan we het weigeren. Dat word in het nieuwejaar dus klussen en verhuizen voor ons. Helaas mag ik vrij weinig doen. Ik verneem dat na redelijk wat huishouding me bekken in protest gaan. Sinds vorige week woensdag voel ik eindelijk duidelijk de kleine. Mijn placenta ligt voor dus voor mijn gevoel duurde het lang. Vandaag is ze echt enorm actief, kan echt genieten van dat gevoel.
gefeliciteerd femke! Zijn jullie al over jullie bevalplan aan het nadenken? Panda wat super spannend!!
26 MAART (1) ° 1612, 30 jaar, 2e kindje (Verrassing) 31 MAART (1) ° Miss86, 29j, 1e kindje (tweeling) (jongen & meisje) 1 APRIL (3) ° LauraBB, 31jr, 1e kindje, 3e keer zwanger na mk bij 13 en 5 wkn (ronde 11 in totaal) (jongen) ° diaaan, 28j, 2e kindje ° Soesel, 26 jaar, 2e kindje, BV , Thuisbevallen (meisje) 2 APRIL (3) ° Marjo11, 30j, 1e kindje, zwanger via mesa-icsi, BV, NB ° Rissie84, 30j, 1e kindje 3 APRIL (2) ° Anonima257, 24j, 1e kindje, 10e ronde na 3 miskramen, BV, NV (jongen) ° Debbske, 3e kindje, ronde 1, cryo terugplaatsing, BV, NB (meisje) 4 APRIL (1) ° Toet85, 29j, 2e kindje, NB, FV 5 APRIL (3) ° Nina, 34 jaar, 2e kindje, KS, FV ° Joyb, 31j, 2e kindje, NB ° panda86, 29j, 2e kindje, FV,NB inleiding (meisje) 6 APRIL (2) ° Aprilmommy,?, 1e kindje ° GYNN, 26j, 1ste kindje, 2e ronde, BV, NB (jongen) ° Girl123, 26j, 1e kindje, 3e ronde (meisje) 7 APRIL (3) ° Sjubidoe ° Inne, 31j, 3e kindje, BV, NB ° Lotje84, 31j, 1e ronde, 1e kindje, BV, NB (onderwater) 8 APRIL (2) ° Chicabelgica, 31 jaar, 2e kindje, KS, FV (meisje) ° Pisam, 27 jaar, 2e kindje, 2e ronde, NB, FV (Verrassing) 9 APRIL (3) ° Femke, 35 jaar, 3e kindje, NTB, BV ° Wevin, 28j, 2e kindje 10 APRIL (1) ° Christien1801, 26j, 1e kindje, 1e ronde, bevalling in zkh, als lukt BV 11 APRIL (1) ° NonnieMa, 34 jaar, 1e kindje, 3e ronde, NB, BV 12 APRIL (1) ° 2moekes, 29j, 1e kindje, 3e ronde, NB 13 APRIL (2) ° StayCalm, 27 jaar, 1e kindje , 5e IUI ° JvM2014, 30 jaar, 2e & 3e kindje (meisje & jongen) 14 APRIL (1) ° damen, 1ste kindje, 1ste ronde na mk (7 rondes in totaal), BV (meisje) 15 APRIL (2) ° Muzieknoot, 28 jaar,1e kindje, ? Ronde, BV ° anoniem 2014, 24j, 1e kindje, 16e ronde, NB DATUMLOOS (1) ° mammetje Vlindertjes: ° mamavanmenno, 32j, 3e kindje, 1ste ronde na ma, BV, KS. ° Bailey2005, 35j, 2e kindje, 2e ronde, BV ° dalysa, 27j, 2e kindje ° twigs, 39 jaar, 5e ronde, 1e kindje, BV, NB AFSPRAKEN 16 november: Pisam, controle VK en 20 weken echo 16 november: GYNN, 20wk echo + geslachtsbepaling 19 november Debbske uitgebreide 20 wk echo Totaal zwangeren: 33 Meisje: 8 / Jongen: 5 / Verrassing: 2
En, hoe was het huis Panda? Goed dat je je examen hebt gehaald Femke! Bevalplan? De verloskundige is erover begonnen, maar meer dan "zoveel mogelijk pijnstilling" en "iedereen eruit" kom ik niet
Haha zo veel mogelijk pijnstilling Hier bij mijn eerste geen gehad en nu ook niet vanplan Ik wil wel echt dat de navelstreng is uitgeklopt!
@Panda: gefeliciteerd! Hoop dat het huis aan jullie verwachtingen voldoet morgen. Bedankt voor de felicitaties dames! @Bevalplan: Bij de eerste gehad en die bevalling liep anders dan gehoopt. Bij de tweede niet meer en nu waarschijnlijk ook niet. Spreek het door met de vk, zelfs tijdens de bevalling lukt me dat nog wel. @Pijnstilling: bij de eerste een ruggenprik gehad die maar aan 1 kant werkte, dat was hels. Daarna petidine gehad en dat hielp ontspannen en toen vlotte de bevalling. Bij de tweede thuis en dus geen pijnstilling en dat beviel beter.
Even iets heel anders, aangezien we al een tijd niks van Lotje hebben gehoord, had ik op haar gezocht, vroeg me af of alles dus wel goed was. Volgens mij heeft ze vorige maand haar kindje (zoontje) verloren, aan haar veranderde handtekening te zien (iets met PROM, al weet ik dus niet waar dat voor staat)
Femke gefeliciteerd!!! Wat erg voor Lotje!!! Mijn kleine man moet woensdag 'geopereerd' worden... Hij krijgt buisjes in de hoop dat dit voldoende helpt. Heel zijn gehoorgangen zijn gevuld met vocht en er staat heel veel spanning op. Het was dus niet voor niets dat ik aan de bel heb getrokken... Volgens de kno arts moet hij hierna meteen opknappen en zal hij ineens veel meer horen, dus er zal een wereld voor hem open gaan. Hopelijk kan hij hierna ook weer slapen en kan mama dan ook weer tot rust komen.... Laura vla helpt echt hoor! Schijnt dat dit op een of andere manier de samenstelling g van je maagzuur veranderd waardoor de irritatie weg zakt. Je moet alleen wel tegen de volheid van vanillievla kunnen. Ik kon er niet tegen... werd er misselijk van...