Uitgerekend 1 - 15 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Toet85, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat verschrikkelijk voor Lotje en haar man, ze waren zo blij met de zwangerschap.:( pProm staat inderdaad voor vroegtijdig gebroken vliezen.

2. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Heb haar een pb gestuurd, ze is inderdaad vijf weken geleden bevallen en kijkt er met veel liefde op terug. Ik vind het niet opportuun om er hier meer over te vertellen, aangezien ze er zelf voor kiest dat hier ook niet te doen.

Het doet me in ieder geval beseffen dat ik minder moet miepen en meer genieten van alles wat zich in mijn buik afspeelt. Het gaat gelukkig ook stukken beter met me dan een paar weken terug, toen ik echt na buikgriep en bronchitis tegen uitputting aanhing. Heb wat vrije dagen op mijn werk genomen om beetje uit te rusten, en dat heeft ook geholpen.

Hoe gaan jullie het straks doen qua kinderopvang? Onze hopelijk aanstaande zoon zal straks 2 dagen per week naar opvang gaan. Man gaat 4 dagen werken (1 dag in weekend) en ik ook, waardoor er drie dagen per week iemand thuis is. En op opvangdagen gaat hij van 09:00-16:00 naar opvang, een van ons begint dan vroeg en de ander wat later, omdat het anders misschien wel hele lange dagen zijn en we te veel missen (lijkt me namelijk zo'n gestress als je 'm om 18:00 ophaalt en dan nog moet koken).

3. Soesel

Soesel Lid

1 nov 2015
    76
    0
    6
    NULL
    NULL
    is inderdaad heel netjes niet te veel te vertellen :)

Ik heb het geluk dat mijn vriend genoeg verdiend ik ben thuismoeder met eigen bedrijf

4. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Laura: Mee eens hoor, dat is iets tussen jou en haar.

@Opvang: Bij ons blijft het zoals het nu is. Ik werk di-vrij, ml is op vrijdag vrij, mijn moeder past op woe op en op di en do gaan de kinderen naar de go. Nu moet mijn moeder wel geopereerd worden dus past ze tijdelijk niet op, ik heb dan de woensdag vrij. Omdat ml onregelmatig werkt variëren de opvangdagen nogal, soms alleen van 14.30 tot 17.30 en soms een lange dag van 8.45-17.00. De lange dagen zijn lastig voor iedereen, we eten dan altijd iets wat makkelijk en snel klaar is. De meiden liggen er altijd al om 18.45 in dus door de week hebben soms we erg weinig tijd met elkaar.

5. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Hoe was de echo Damen?

6. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Ik werk van maandag t/m woensdag.
    Mijn man werkt straks ma,Di, do,vr.
    Bij ons wordt het de volgende verdeling.
    Maandag en dinsdag gastouder
    Woensdag papadag
    Donderdag t/m zondag thuis.

7. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, berichtje van mij...
    Echo gehad donderdag... Was wederom niet zo leuk!
    Ze blijft achterlopen met de groei van d'r ledematen, sommige bosjes meer dan achter. De placenta is wat verdikt (en ligt compleet voor de uitgang, het wordt zoiezo een keizersnede) ze dachten aan placenta problemen maar kunnen t niet hard maken. Druk in de navelstreng ja aan de hoge kant en druk op een ader in het hoofd is aan de lage kant. Wel beiden binnen de norm maar het verschil is te groot.
    Het ziekenhuis staat voor een raadsel.
    Komende donderdag zitten we de hele dag in het radboud. Krijgen wederom een echo waar een Kinder genetisch kundige bij zal zijn. Daarna een gesprek met die genetici, gesprek met onderzoekers die onze situatie aan het bekijken zijn, met gynaecoloog en met maatschappelijk werkers. Tevens zal donderdag de uitslag er zijn van de vruchtwaterpunctie en de uitlag van het onderzoek naar een infectie.
    Donderdag ben ik al 23 weken. We krijgen dan dus ook gesprekken mbt de zwangerschap volbrengen of afbreken. We hebben ons in ider geval voorgenomen dat als het ziekenhuis er niet uit komt en ze na donderdag nog steeds niet weten waar de problemen vandaan komen we gewoon een klein eigenwijs meisje krijgen die d'r ouders al de hele zwangerschap uit testen... Dat is ook de enige gedachten waar we ons aan vast proberen te houden... Ik ben afgelopen week paar dagen niet gaan werken. Als ik werk voel ik d'r niet zo bewegen, als ik lekker rustig thuis lig, schopt ze lekker en ben ik me bewust van haar aanwezigheid... Heb sterk de drank daar bewust van te genieten gezien we niet weten hoe het allemaal gaat lopen..

Heel verhaal.. Sorry datik niet reageer op jullie onderwerpen en alleen over mezelf kom praten..... Fijn om even van me af te schrijven...

We hebben ook al een naam voor d'r, hebben we al heel lang! Ik ga m met jullie delen, ik vind dat dit kleintje nu al een naam verdient... Ze heet: Phileine Sophia😊.. D'r achternaam deel ik niet;).. T is een eigenwijs schatje hihh

8. Soesel

Soesel Lid

1 nov 2015
    76
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wauw Damen wat een onzekerheid!
    Hoop dat er wel duidelijkheid voor jullie komt want begrijp dat je er behoorlijk van kan gaan denken wat als dit wat als dat
    Vind het ook een mooie keuze om je kindje te houden als er niets duidelijk is. En de naam jeetje dat is echt een super naam!
    Hier praten we tegen het kindje ook al met een naam om dezelfde reden je hartje klopt dus je leeft en verdiend dus een mooie naam
    Heel veel liefs en begrijpelijk dat je even lekker voor jezelf kiest goed dat je dan even niet werkt en lekker van de kleine wilde meid geniet 😉

9. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Jeetje wat verschrikkelijk voor Lotje en haar man.Wat knap dat ze er weer zo positief instaat! Hopelijk is hun snel een wondertje gegund.

Laura fijn dat jij je weer wat beter voelt! Het maakt het natuurlijk nog echter als het kamertje al bijna af is.

Damen wat onzeker allemaal zeg. Een hele mooie naam heeft jullie meisje iig nu al. Ik duim nog even door.

Hier weten we nog niet helemaal hoe we het met de opvang doen. Wel weet ik idd dat het een gevlieg is als je om 18 uur kind nog op moet halen en eten moet koken.

Hier alweer 25 weken. Nog 11 weken werken. Ml word voor allerlei karretjes gespannen en daardoor schiet hier alweer de babykamer niet op. Dreumes heeft bij ons op de kamer geslapen tot 14 maanden en ik ben echt niet van plan om dat weer te doen....

10. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Damen: Moeilijk zeg! Ik hoop en bid voor jullie dat het allemaal goed afloopt. Goed dat je er nu van geniet! Werken komt straks wel weer.

11. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ah nee Damen, ik had gehoopt op beter nieuws voor jullie. Laten we idd hopen dat het een eigenwijs meisje is dat haar eigen pad kiest, maar wat moet het allemaal onzeker en verwarrend zijn - zeker nu je haar zo goed voelt.

En tuurlijk schrijf je hier even egoposts. Dat begrijpt iedereen hoor. Dikke knuffel voor jullie!

12. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah Damen, wat een onzekerheid!!! Ik ga hard voor julie duimen dat het 'gewoon' een eigenwijs meisje is!!!!

Ik heb al en zoontje en ik werk 24 uur, mijn man 4 x 9 uur. Hierdoor hebben we maar 2 dagen opvang nodig en bij ons is dat het KDV. Ik breng hem om 07.30 uur, ga werken van 08.00 tot 16.30 uur, ga naar huis en kook en haal hem om 17.30 uur op. Prima te doen voor mij, en voor hem is het echt geen straf zo'n lange dag! Vaak moet ik nog wachten op hem omdat hij met zoiets leuks bezig is enzo. Een kdv is meestal echt heel leuk voor kindjes!

13. Rissie84

Rissie84 Actief lid

14 jul 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    ow wat vervelend die onzekerheid Damen! Ga voor je duimen dat ze gewoon lekker stront eigenwijs is.

De kleine gaat bij ons 4 dagen naar de opvang. We wouden eigenlijk niet gaan minderen met werken.

Zojuist de GTT hier gehad, kan woensdag bellen voor de uitslag. Hier nog mensen die de GTT hebben gehad of nog krijgen?

14. Soesel

Soesel Lid

1 nov 2015
    76
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat is gtt?

15. Rissie84

Rissie84 Actief lid

14 jul 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soesel, dat is de Glucose tolerantie test, oftewel de suikertest.

16. Soesel

Soesel Lid

1 nov 2015
    76
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oww ik moet die volgende week doen
    Hoe gaat dat in zn werk?
    Vind dat best spannend namelijk

17. Rissie84

Rissie84 Actief lid

14 jul 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mocht sinds gister avond 24:00u niet meer eten/drinken. Dan wordt er in de ochtend (tenminste dat was hier zo) wat bloed afgenomen. Als dat is gedaan moet je een drankje drinken en mag je 2uur lang stilzitten. Na 2 uur wordt er weer bloed afgenomen en daarna mag je gewoon weer eten en drinken enz.

Nu alleen nog afwachten op de uitslag, deze is er als het goed is woensdag.

weet niet of het verschilt in het land.

18. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Hier vorige week gehad idd. Vroeg melden. Buisje bloed afstaan en dan het glucosedrankje opdrinken. Dan 2 uur wachten en weer een buisje bloed minder. Ik mocht vanaf 22 uur niks meer eten en alleen water drinken.

19. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet de ogtt ook doen, ga volgende week.

20. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Hoe betrekken jullie je man bij zwangerschap? Ik heb een lieverd die overal mee naartoe hobbelt en euforisch is over het aanstaande vaderschap. Maar hij gaf laatst aan het best lastig te vinden dat alles in mijn buik gebeurt en hij voor z'n gevoel er beetje bijhangt omdat het niet in zijn lijf gebeurt. Hij kletst iedere dag tegen m'n buik, voelt schopjes en we gaan binnenkort samen op zwangerschapscursus. Jullie nog leuke tips hoe ik hem er (nog) meer bij kan betrekken?

Deel Deze Pagina