Damen wat fijn dat er verder niks is gevonden. Wel balen dat ze niet goed groeit. Wat is nu het vervolg? Debbske fijn dat alles goed is gegaan. Laura haha de kleine laat goed van zicht voelen dus! Hier alweer 26 weken zwanger, vind het echt onwijs snel gaan. ML is nu gelukkig met zijn andere klusje klaar, dus vanaf het nieuwe jaar hier vol met de babykamer bezig. Wij hebben net 2 proefkaartjes besteld en ik heb ons opgegeven voor een informatieavond in het ziekenhuis.
Ik duim voor jullie Damen! Hier ook even schrik, want voelde de baby niet meer. Net verlos gebeld en mocht naar zh komen. Kleine man ligt met z'n billen naar beneden in spagaat, vandaar dat ik niks voelde (ook omdat mijn placenta aan voorkant tegen m'n buikwand aan ligt). Gelukkig was verder alles goed, tis gewoon een lenig figuur...
1612, t vervolg wordt nu veel ziekenhuis! Ze woog afgelopen donderdag pas 350 gram. Ze moet de 500 gram halen willen ze iets voor d'r kunnen doen. Wrsl wordt ik opgenomen zodra ze de 500gram haalt.. Dan bekijken ze per dag of ze d'r moeten halen of dat ze nog even blijft zitten. We kunnen er vanuit gaan dat ze extreem prematuur zal worden... Komende donderdag weer in t ziekenhuis. Kennismaken met de neonatoloog, rondleiding NCUI intake gesprek en weer echo en gesprek met verloskundige. Dan hoor ik ook weer wanneer we terug moeten... Heeft ze t goed.. Zal dat langer duren, is de druk in navelstreng verder toegenomen en in t hoofdje nog lager zal ik korter op elkaar gecontroleerd worden....
Jeetje Damen wat heftig. Knap dat je er zo in kan staan dat je het van dag tot dag bekijkt, al zou ik ook niet weten hoe je het anders zou moeten doen. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik zat laatst in bus naast 8-jarige die me ging vertellen dat hij heel prematuur was geboren. Geen idee of hij er schade aan had overgehouden, maar het was een pienter en geestig mannetje (zijn moeder zat aan andere kant gangpad).
@Damen, wat fijn dat er geen afwijkingen zijn gevonden! Nu hopen dat de kleine snel een groeispurt krijgt. Kun je zelf nog iets doen om het te versnellen? Meer rust nemen ofzo?
Schrikken Laura! Damen ok duidelijk. Ik hoop dat ze een groeispurt zal krijgen en dat je nog lang niet opgenomen hoeft te worden. Wat een spannende tijd zeg voor jullie. En als je zo'n rondleiding ect krijgt word je goed met je neus op de feiten gedrukt. Ik zal voor jullie en jullie kleine meisje duimen!
@debbske hoe is het met je zoontje? @damen fijn dat er niks gevonden is. Moet je nu ook bedrust houden? Waarom word je opgenomen als ze 500 gram weegt? @bevalplan heb ik bij zoontje ook niet gehad. Dit keer ga ik die ook niet maken, ik word ingeleid en dan is het afwachten hoe het allemaal loopt. Hij bij me zoontje een stagairre erbij haar werd alles in detail uitgelegd, die heb ik dus heel snel weg gestuurd want wil dat allemaal niet horen/weten. @opvang hebben we op dit moment niet nodig omdat ik thuis ben. Mocht ik in de toekomst aan het werk gaan zal het denk ik een gastouder worden. Ben niet heel actief zoals jullie wel merken. Het is hier nogal een drukte momenteel en dat zal de komende tijd ook wel zo blijven. Hebben het huis geaccepteerd. Vorige mensen hebben er 43 jaar gewoond. Woningbouw moet nog een hoop doen, moeten ongeveer uitgaan dat we 1 feb de sleutel krijgen. Dan nog klussen en verhuizen. Pff zie er nu al tegenop eigenlijk. Hopelijk krijgen we toch wat eerder de sleutels. Vl heeft momenteel ook heel druk met zijn werk. Ben blij als die vreselijke december maand weer voorbij is. Ook is een tante overleden die in het buitenland woont. Mijn moeder is daar heen. Met kerst zal ze er ook niet zijn. Komende tijd vooral dingen opruimen en weg doen voor de verhuizing. Met de kleine gaat alles goed gelukkig, lekker actief. Lichamelijk word het wel steeds zwaardere verneem ik.
Fijn dat ze alles goe din de gaten houden damen verwachten ze wel dat je die 500 gr gaat halen? Pff vreselijk als je je kindje even niet voelt gelukkig gaat alles goed met je lenige baby hihi Panda dat begrijp ik helemaal hoor hoor pff zwanger en verhuizen zwaar wel! Hier vanavond weer controlle ben benieuwd!!! Elke keer word het leuker omdat je weet dat er dan weer 3 weken voorbij zijn haha
Hi dames, Hier vandaag de OGTT gehad, ben er behoorlijk naar van. @Damen: Fijn dat er geen afwijkingen gevonden zijn. Dat jullie meisje maar snel de 500 gram mag halen! (dat is natuurlijk nog wel piep en piepklein, hopelijk kan ze nog langer bij je in de buik blijven)
Vanaf 500 gram opgenomen omdat ze dan pas een kans maakt.. Nu maakt ze geen kans... Ze hebben geen verwachting uitgesproken. Ik denk dat we na komende donderdag beter weten hoe of wat.. Dan hebben ze de meting van 20, 22, en 24 weken..
Ik vind je heel sterk Damen, zal echt heel zwaar zijn allemaal @panda: Nieuw huisje is leuk, maar ook nog een hoop werk, zelfs zonder zwangerschap. Ik merk dat ik het ook allemaal zwaarder vind worden. Buik gaat me echt in weg zitten en bukken vind ik ook minder prettig @Femke: hoop dat je snel minder beroerd bent na een nachtje slapen @1612: leuk, dus binnenkort echt een begin met de kinderkamer! wij zijn nog niet verder dan geverfde muren, wat meubeltjes en matrasje. Gaan in nieuwe jaar wel weer verder ermee
Hier ook weer eens een berichtje van mij. Hoewel het natuurlijk niet in verhouding staat tot wat sommige anderen doormaken, moest ik toch even bijkomen van het feit dat ons kindje geboren gaat worden met een aangeboren afwijking. Nu heb ik het een plaatsje kunnen geven en kan ik weer genieten van het zwanger zijn. Damen, wat hou je je ontzettend sterk en positief! Als ik zie hoe ik reageerde op klompvoetjes, denk ik niet dat dat mij gelukt was. Hou dat vol, dat is ook goed voor die baby in je, dan heeft ze alle kans om rustig verder te groeien. Babykamer beginnen wij pas eind februari aan, want we laten eerst nieuwe kozijnen zetten. Ik ben wel benieuwd naar al jullie babykamers! Heeft er iemand al foto's?
Hi dames, @damen: succes morgen! @Laura: Bukken is idd lastig, straks kunnen we onze schoenen niet meer dicht krijgen @NonnieMa: Elke aangeboren afwijking is heftig! Je verwacht toch dat je kindje gezond ter wereld komt. Ik snap wel dat het tijd nodig heeft. @Hier: Voel me weer lekker vandaag
@ Damen wat fijn dat jullie meisje in elk geval in orde is. Nu hopen dat ze toch blijft groeien en nog een tijdje in je buik kan blijven... of dat ze snel over de 500 gram is. Hier alle controles tot nu toe gelukkig steeds goed, ondanks de vele stress en het slaapgebrek Door mijn mannetje. Met hem gaat het gelukkig elke dag wat beter. Oortjes blijven steeds schoner, hij slaat steeds minder tegen zijn hoofd aan en vannacht voor het eerst zonder paracetamol geslapen er n maar 3 keer wakker geweest om na het vinden van zijn speen weer te gaan slapen. Wij gaan volgende week het huis op zijn kop zetten... kinderen naar zolder, wij in hun kamer en logeerkamer omtoveren in b a by kamer. We hebben 3 dag en dus dat we orde aanpoten....
@Babykamers: Die is klaar, de baby gaat nl op de slaapkamer van onze jongste. De jongste en de oudste dan samen op 1 kamer, tot we ons huis verkocht hebben. Onze babykamer is in Dikkie Dik thema, met oranje en lekker veel andere felle kleurtjes. Straks alleen weer het ledikant erin en dan is het helemaal klaar. Dat doen we tegen de tijd dat ik met verlof ga.
Fijne kerst allemaal😘. Hier gister nog in het ziekenhuis geweest.. Ze weegt nu 400 gram.. 50 gram aangekomen dus. De druk in de navelstreng en hoofdje is niet verder verhoogd en ze groeit prima op d'r eigen curve verder... Dit was de eerste x ziekenhuis zonder dat we met heel slecht nieuws weer naar huis gingen.. T blijft spannend, ze heeft heel weinig vruchtwater en t kan dat ze nu in moeilijkheden komt.. Donderdag checken ze weer de doplers(druk) en dan donderdag over een week opnieuw. Dan ook de echo samen met de kinderarts.. Grote kans dat als ze dan op de 500gr zit ze d'r al gaan halen. Ze gaan niet wachten tot ze het niet meer trekt maar willen haar ervoor eruit hebben. Spraken gister dus al hoe n opnamen eruit ziet incl ctg en longrijping enz... Heel raar idee dat ze er over n week of 3 al kan zijn. Met 26 weken is de overlevingskans al 80% vertelde ze me gister.. Maargoed, we kunnen rustig de kerst in😊. Ik ga zo m'n mooie jurk aantrekken waarin ik m'n kleine buikje goed kan laten zien! Mooi schinen met de kleine deze dagen😊
@Damen: Wat heftig zeg meid! Fijn dat ze zo goed gegroeid is Bizar om te denken dat je al bijna zou kunnen bevallen, zo snel. Gelukkig zijn jullie in het radboud in goed handen. Geniet lekker van je buik, nu het nog kan!
Laura ja eindelijk! Ik kan niet wachten! Nonniema heel begrijpelijk hoor, ik zou daar ook echt aan moeten wennen. Fijn dat je er nu weer van kunt genieten. Debbske fijn dat het zo goed gaat met je kindje. Succes met klussen! Femke dat is ook een geruststellende gedachte! Leuk een dikkie dik thema. Damen heftig hoor! Goed dat ze op haar eigen curve verder groeit. Geniet dubbel en dwars van je buikje en de tijd die jullie samen nog hebben. Als jullie kleine meisje er is zal het wel een hectische periode worden. Fijne kerst allemaal!!
Ben je de kerst een beetje goed doorgekomen Damen? Terecht dat je met je buik pronkt @femke: wij hebben een fris lichtgroen kamertje, combineert ook mooi met zachte tinten (grijs, blauw, etc). @1612: jij al inspiratie hoe je de babykamer wil hebben? Wij hebben vandaag een 3D-echo gehad. Duurde even voor kleine man zich liet zien want er zat steeds een voet of een hand voor. Uiteindelijk hebben we 'm goed kunnen, echt tof