Wat balen Damen. Maar misschien haalt ze deze week de 1000 gram. Zal een kaarsje voor je branden. Heel herkenbaar Laura. Mijn man bemoeit zich soms met wat ik eet, heb soms zulke vreetbuien. Hij bedoelt het goed maar soms dan kan ik het net even niet hebben😇😇 De babykamer is bijna helemaal af. De kachel moet nog terug worden geplaatst, de gordijntjes worden gemaakt en over 2 weken ga ik samen met moeder en schoonmoeder alles schoonmaken en klaarleggen! Zoveel zin in😊😊 Wassen doe ik denk ik ook pas over 2 weken, zit anders weer vol stof en de meubels van babypark ruiken behoorlijk Pfff. Jullie daar ook last van?
@Oceanna: Nu ik met verlof ben, heb ik ook veel tijd idd, begint ook wel te kriebelen om dingen klaar te maken. Zit ook steeds naar kleertjes te snuffelen op internet. @Nonniema; Fijn dat jullie in Eindhoven hebben gevonden wat je zocht. Is zo belangrijk om vertrouwen te hebben in de behandeld arts en ziekenhuis. Mag je gewoon thuis bevallen of bevallen in regionaal zh? @Damen: Wat balen! De dagen lijken me lang duren in zh. Gelukkig dut jullie kindje het nog steeds goed. @Laurabb: wat jij tegen je man zegt valt nog wel mee Ik ben soms echt een heks. @Girl: ik heb antieke meubels, dus geen last van gehad. Wel met de meubels in de woonkamer, duurt een paar dagen, goed luchten helpt een beetje. @Bevalplan: Maak ik deze x niet. Ik heb alleen bij mijn eerste gemaakt, de dingen die ik er in had staan zijn zo standaard dat het eigenlijk niet nodig was geweest en wat er mis ging bij de 1e bevalling stond er niet in. Ik spreek het door met de vk met 36-37 weken en op het moment dat de bevalling is begonnen. Het enige wat voor mij bijzonder is, is dat ik niet wil dat ze tijdens het persen steeds toucheert, dat vind ik zo'n naar gevoel.
Alweer 32 weken, wat gaat het toch snel. Mijn zoontje kwam met 35 weken, dat is dus nog maar 3 weken 😳. Hier gaat het allemaal nog voorspoedig al merk ik dat het wel wat zwaarder wordt met een kleintje erbij die nog niet kan lopen, veel aandacht wil en zeker nu mijn man vijf dagen weggeweest is... @damen: heel veel sterkte en houdt vol. Lijkt me super zwaar om zo lang in het ziekenhuis te moeten liggen. Maar als de kleine er is dan is alles echt de moeite waard geweest! Hier ook een enorme nesteldrang gehad. Alle kleertjes al gewassen en klaargelegd en het vluchtkoffertje staat zelfs al klaar. Alleen het bedje nog even ophalen bij mijn schoonmoeder want die hebben we daar laten bezorgen. Voordeel van nog een kleintje in de luiers is dat dat allemaal al staat
Jeetje Laura dat is schrikken voor je vriendin! Krijgt ze nu extra controles? Stay calm, hier is iig zowat alles in huis. Maar daar is dan ook alles mee gezegd haha. Niks staat klaar, en alles moet nog gewassen worden. Oceanna fijn dat de groeiecho goed was. Alles al gewassen? Nonniema fijn dat jullie zo'n goed gevoel bij Eindhoven hebben. Is toch een geruststelling. Damen wat jammer dat ze de kilo nog niet heeft gehaald. Logisch dat je daarvan baalt. Je ligt al zolang in het ziekenhuis. Laura haha dat zijn je hormonsters!! Hopelijk blijft het hierbij. Bevalplan nog niet gemaakt hier. Het gaat nu idd snel. Echt aftellen. Hier nog 3 weekjes werken en dan verlof! Dan ga ik wel beginnen met wassen ed. Zit me nu nog niet op de heupen. Kaartje is iig geregeld. Gaan jullie ook naar de negen maanden beurs?
@Ninaatje: Als je de vorige x met 35 weken bevallen bent vind ik het niet gek dat je nu alles klaar hebt! @1612: wij gaan ook naar de 9 maanden beurs. @Hier: Weer een waardeloze dag vandaag, hele dag in bed gelegen, nu net op. Ik hoop wel dat ik nog een beetje opknap, alleen in bed liggen wordt ik ook een beetje flauw van.
@1612 heb vandaag de laatste was opgehangen. Ik ga niet naar de 9 maanden beurs is te lang reizen kan niet zo lang meer in de auto zitten.
Leuk dat jullie ook gaan Femke! Alweer wat beter? Word nog wel een leuke week die week. Ik ben alleen donderdag maar vrij, dus dan naar de beurs. Vrijdags weer werken en laatste dag. Volgens mij kan ik dan mijn ene been niet meer voor de andere zetten. Nu ja, dat zien we dan wel weer. :+
Ik ga zaterdag een shiatsu-massage nemen. Zit een enorme knoop in mijn schouder, denk overbelast. Aan einde van kantoordag weet ik vaak niet meer hoe ik moet zitten. Gelukkig helpt het wel als man af en toe goed zijn duim erin drukt, maar hoop toch op iets permanentere oplossing... Verder mag ik qua 'fitheid' niet klagen. Het is allemaal minder, maar vorig weekend nog 10km gewandeld over het strand. Dan ben ik daarna wel moe en stram, maar besef me ook dat het veel erger kan als ik verhalen lees over bekkeninstabiliteit e.d. Zie wel op tegen de bevalling, maar dat heeft volgens mij elke vrouw Aan ene kant lijkt het me een mooie oer-ervaring, aan andere kant toch ook wel bang dat het misgaat. Gelukkig bevallende we in het ziekenhuis, dat wilde ik graag en vind ik een fijne gedachte
@Laura: Lekker toch, dat je nog zo fit bent. Die massage gaat vast helpen. Is je boezem flink gegroeid? Daar kun je nl ook last van je schouders van krijgen. @Bevallen: Ik kijk er naar uit, met een beetje angst want het doet wel echt veel zeer, maar ik heb er ook heel veel zin in om deze baby te leren kennen. De bevalling van de eerste was in het zh en ronduit hels, de bevalling van de 2e thuis en dat was goed te doen. Deze x ook weer thuis, en hoop ik op een soortgelijke ervaring.
En heeft het geholpen Laura? Hopelijk wel! 10 km lopen? Nou petje af, dat doe ik je niet meer na! Fijn dat de mogelijkheden er hier dan zo zijn zodat je je toch een beetje op je gemak voelt. Femke ik ben ook zo benieuwd naar deze uk. Maar vooral naar hoe dreumes er mee om zal gaan. Damen hoe gaat het met jou en je meisje? Wij zijn gisteravond nog even heerlijk uit eten geweest. Peuter uit logeren en heerlijk geslapen! Ik zie op zich niet op tegen de bevalling. Ik zal er wel minder onbevangen ingaan als bij peuter. Maar dat was om eerlijk te zijn een helse bevalling. Dus ik troost mij met de gedachte dat het niet erger kan haha. Verder heb ik nu een medische indicatie ivm keizersnede, dus ik ben op de goede plaats mocht er ingegrepen moeten worden.
Hoi allemaal! Einde in zicht!!! Jeetje wat gaat het eigenlijk allemaal snel he!! Beginnen de kleintjes al in te dalen? Sommige al een voorgevoel? Zal de kleine langer blijven zitten of vroeg komen? Mijn kleintje zal nooit gaan indalen... Onderin ligt alles vol met placenta haha. Ik ben morgen alweer 5 weken in het ziekenhuis. Met 34 weken gaat m'n gyneacoloog de keizersnede inplannen. Dat zou toch een feest zijn haha. Den geplande keizersnede heeft alle voordelen. Ze vertellen me steeds meer over de risico's enz. Als het gepland verloopt gaat een interventie cardioloog ballonnetjes plaatsen in de grote aders in mijn benen. Tevens zal hij bij de keizersnede zijn om eventuele bloedingen te kunnen dichtbranden. Ze gaan de keizersnede met 2 gynaecologen uitvoeren en ik moet rekening houden met bloedtransfusies. Of eigenlijk, ze hangen me al aan het bloed voordat ze beginnen. Best freaky allemaal!!! Maar ik ben in goede handen. Kleine meid zit ook nog prima, dat had niemand verwacht. M'n gyneacoloog zei toen ik de 30 weken passeerde dat dit niet haar verwachting was.. En as donderdag tik ik de 32 aan. Dan heb ik ook weer een groei echo. Alhoewel m'n man en ik het gewicht een beetje proberen los te laten. We waren zo teleurgesteld dat we de kilo niet gehaald hadden. Doel nu is blijven zitten.. En niet meer stressen om elke gram! Nog max 6 weken ziekenhuis voor me... Oh wat ben ik blij als ik naar huis mag en ons poppetje het goed doet. Ook als ze de 37 haalt moet ze blijven gezien de 2/3 weken achter loopt. Maar de rijping van de organen zijn dan wel goed. Jeetje heel verhaal.. Allemaal over mezelf (sorry voor m'n aso gedrag). Meer meiden die in t radboud gaan bevallen?
Jeetje Damen, hoop dat het allemaal goed komt met jou en je meisje! Met 34 weken gaan ze haar al halen of kijken ze dan wanneer ze het gaan doen? Heb eerlijk gezegd geen idee of ze al aan het indalen is, voel nog niets iig😊 Mijn buik groeit wel behoorlijk, slapen is echt lastig. Ben benieuwd naar jullie kindjes wanneer ze geboren worden en de namen😊😊 Nog een paar weekjes..
@Damen, wat fijn dat het zo goed gaat daar! Ik zou eerst ook in het Radboud bevallen, maar nu we hebben besloten dat ons kindje in Eindhoven behandeld wordt, hebben we toch voor het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis gekozen. Eigenlijk vooral omdat ik in het Radboud werk en ik liever niet beval waar ik werk. Iemand vroeg trouwens ook nog of ik poliklinisch zou bevallen, maar ik ben vanwege het kindje nu Medium Risk. Dit betekent dat ik wel gewoon met mijn eigen verloskundige beval, maar wel op de kraamsuites van het ziekenhuis, zodat na de geboorte direct een kinderarts in consult gevraagd kan worden. Het kindje moet voor de zekerheid even nagekeken worden door de kinderarts, aangezien hij toch met een afwijking geboren wordt. Ik vind het prima, want ik wilde toch het liefst in het ziekenhuis bevallen. Nu is het alleen volledig vergoed door de verzekering. De bevalling zelf, daar denk ik niet zoveel over na en ik heb dus ook geen bevalplan. Ik weet dat het pijn gaat doen, maar het wordt mijn eerste bevalling, dus ik kan me er niet zoveel bij voorstellen wat ik fijn of juist niet fijn ga vinden. Ik heb alleen wat praktische zaken, zoals dat mijn vriend aan de kant van mijn hoofd blijft (hij hoeft dat niet allemaal te zien, dat lijkt me redelijk traumatisch) en dat hij de navelstreng doorknipt indien mogelijk. Hebben jullie allemaal al namen? Wij namelijk nog steeds niet, nog niet eens een shortlist...
bij mij ligt de kleine al bijna 4 weken ingedaald en is niet meer veranderd. vrijdag heb ik weer een groei echo dus verwacht dat de kleine nog steeds zo ligt. heb zelf niet het idee dat ze gedraait is. dat voel ik op het moment erg goed namelijk. voel iedere beweging ondanks dat mijn placenta aan de voorkant ligt. ik heb zelf wel het idee dat de kleine eerder gaat komen dan gepland staat heb al vaak oefenweeën maar dat zegt natuurlijk helemaal niets. @damen al weer 5 weken in het ziekenhuis wat gaat de tijd hard zeg. voor jou waarschijnlijk niet. hopelijk duurt het niet te lang meer voor. het is niet aso hoor dat je even je hart lucht en heerlijk over jezelf vertelt. doen we allemaal toch
@damen: verveel je je al daar? kan je wel een beetje rondlopen of is het hele dagen plat? en bedoel je dat ze dan met 37 weken gehaald wordt en nog 2-3 weken in couveuse blijft? @nonniema: vriendin is, wel na enige twijfel, uiteindelijk bevallen in ziekenhuis waar ze werkt. heeft de VIP-behandeling gekregen, maar kan me goed voorstellen dat het je niks lijkt Hier is knoop uit schouder gehaald, al dacht masseuse ook dat hij wel weer terug kon komen. Het schijnt een typische plek voor zwangere vrouwen te zijn. Zolang ik gewoon actief ben, wandelen, huishouden doen, etc., heb ik nergens last van. Maar hij komt steeds terug wanneer ik met mijn bovenrug ergens tegenaan leun (autorijden, achter bureau zitten...). Nouja, nog 2,5 week tot verlof en tot die tijd ook maar beetje thuiswerken omdat ik dan makkelijk kan wisselen tussen tafel, bank en bed
Damen wat goed dat jullie meisje nog in je buik zit! Is een ks voor jou nu risicovoller dan normaal? Aftellen maar! Nog 5 dagen werken. Hier hebben we de naam al en het kaartje staat ook klaar. Verwacht alleen niet dat baby eerder komt.
Hi dames, @Damen: Wat goed dat jullie meisje nog in je buik zit. Je bent la heel ver nu! Klinkt wel heel spannend, jou aanstaande bevalling. @Laura: Fijn dat je schouder weer OK is. @Bevalplan: was niet van plan het te maken, maar de kraamzorg wil het graag, dus ga toch weer wat op papier zetten. @Naam: Sinds gisteren zijn we er uit! Héhé... Nu nog een doopnaam verzinnen. @Kaartje: moet nog, ga het zelf maken, net als bij de meiden. @groeiecho: vandaag weer een echo gehad, baby is nu 2200 gram, iets groter dan gemiddeld, nog steeds op het spoor van 7,5 pond.
Hier ook nog 5 dagen werken en dan verlof! Heerlijk, heb nu al een hele waslijst met dingen die ik ga doen😊😊 Vooral veel wassen en schoonmaken 😜 Jullie ook al aan het wassen/grote schoonmaak?
Al helemaal klaar met wassen. En ook erg druk bezig met schoonmaken. Volgende week intake kraamzorg dus wil ik het schoon en netjes hebben. erg hè?