Uitgerekend 1 - 15 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Toet85, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Ik heb ook een tijdje niet meegeschreven. Heb wel mee gelezen maar reageren bleef er steeds weer bij.

@miss86 gefeliciteerd met jullie 2ling. Ben benieuwd naar de namen. Hopelijk wil je ze met ons delen.

9maanden beurs had mij ook wel erg leuk geleken maar komt nu niet zo goed uit.

@bevalling van mij mag het nog wel ff duren.

@ziekenhuis bevalling. Je hoeft je kraampakket niet mee te nemen. Alles is er voor je in het ziekenhuis. Ik heb bij zl heel veel niet eens gebruikt toen. Vooral kleren voor jezelf en de baby meenemen. Ik had voor zl achteraf te weinig mee. Was nogal misselijk na de bevalling dus de shirtjes gingen heel snel. Verder zou ik iets van lippenbalsem en handcrème mee nemen. De lucht kan behoorlijk droog zijn.

@Hier zijn we 2 week geleden verhuisd. Nogal drukke tijd achter de rug. Hopelijk hebben we na dit weekend wat meer rust en kunnen we de rest in huis en voor de baby in orde maken. Vorige week donderdag was ik opgenomen in het ziekenhuis. Mocht afgelopen dinsdag weer naar huis gelukkig. Was ook weer een hele handige timing net na de verhuizing.

Heeft iedereen al een naam? Had een hele lijst maar zijn nog maar 2 over. Heb daar nog net niet helemaal dat wauw gevoel bij. Helaas heb ik ook nog geen naam gevonden die dat wel heeft. Voor mij nog een kleine 4 week of minder tot de bevalling.

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Kraampakket hoeft niet mee in zk hebben ze alles :)
    Ik heb er inzitten:
    1 paar dikke sokken
    1 paar slippers
    1 zachte broek voor trg naar huis
    1 shirt met lange mouwen voor trg naar huis.
    1 hemd
    1 vest
    1 pyjama
    2x bevalshirt 1 hele lange en 1 korte wist niet welke van de 2 beide rood overigens.
    3 onderbroeken
    2 bh's
    1 flesje shampoo
    1 flesje douchegel
    1 tandenborstel
    1 tube tandpasta
    1 borstel
    1 haarstiekje
    1 Deo
    1 labello
    1 verpakking dextrose
    1 flesje aquarius
    koekjes (sultana's)
    Oplader gsm
    Kleertjes voor de kleine
    Omslagdoek
    Camera met batterijen en reserve batterijen

3. Girl123

Girl123 Actief lid

16 jul 2015
    265
    0
    16
    Oke jij hebt dus ook best wel veel kleding voor jezelf mee. Ik zat te denken aan een badjas of zou dat veel te warm zijn? Heb niet zo veel zs kleding dus denk dat ik dat er echt als laatste bij stop .. 😊 Verder zit nu zo goed als alles in het koffertje, de spulletjes als make up, borstel etc stop ik er ook als laatste bij 😜

4. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Oww handig zijn lijst kan ik een beetje spieken wat ik er allemaal in (moet) doen. Die van mij staat nog niet klaar haha.

Hoe gaat t bij jullie met slapen? Wordt hier steeds beroerder. Ik wordt badend in het zweet meerdere malen wakker, kan niet lekker meer liggen en wordt dus om de zoveel tijd wakker. Resultaat, overdag zo moe!

5. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Heb zelf 2 zsbroeken en 1 zsjurkje meer niet :D:D pas nog steeds in mijn eigen lange shirts korte shirts doe ik een buikband overheen ziet ook niemand dat het te kort is :D:D
    Ik heb zelf een hele dikke badjas dus neem de mijne niet mee. Daarbij is zk echt heel erg warm en erg droge lucht, ook heb ik begrepen dat je het tijdens de bevalling zelf ook best warm hebt.

@ slapen dat is al weken beroerd. :D ik wordt ook steeds badend in het zweet wakker en dan moet ik ook nog eens heel nodig naar het toilet. Gevolg ik drink per nacht een halve liter water (heb een flesje water op het nachtkastje) waardoor ik dus nog meer moet plassen maar zo'n mega droge mond is ook niets want ik "kwijl" :D:D nogal in men slaap sinds de laatste weken. Het liggen is een groot probleem inderdaad.
    Probeer toch overdag wel je rust te krijgen dan als het 's nachts niet echt meer wilt lukken. (zegt mijn vk) want oververmoeid aan een bevalling beginnen kom je er niet mee. (sorry woorden van mijn vk)

6. Girl123

Girl123 Actief lid

16 jul 2015
    265
    0
    16
    Heb een lang kussen van mikoala besteld. Leg die tussen m'n knieën en onder m'n buik. Het slapen gaat een stuk beter... Het is wel een gedoe met omdraaien maar even wennen... 😊

7. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Slapen is wisselend, maar mag niet klagen :)

Qua tas heb ik gewoon standaard lijstje ingepakt, plus nog wat tips zoals warme sloffen

Ben weekend weggeweest met man. Gister 5km gelopen en dat ging goed. Vandaag ruim 9km en ik voel me alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden... dat kan ik dus beter niet meer doen :D

8. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Hey alle moeders in spe.

Wanneer leggen jullie de matrasbeschermer uit dr kraampakket op bed ?
    Bij hoeveel week ?

Ik merk dat ik de laatste tijd wel eens een drupje verlies door het hoesten. Toch maar ff een inlegkruisje gebruiken.
    Ben nu zo'n 4 week erg verkouden.
    Blijk een fixe bijholte keelontsteking te hebben 😯
    Huisarts kon helaas niet veel voor mij betekenen.
    Schrijft alleen een vies hoestdrank voor...blehh.

Houden jullie het nog een beetje vol?

9. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Op de website van kraamzorg het groene kruis staat een hele mooie lijst waar ook op vermeld wordt wat mee te nemen naar het zieken huis. 😉

10. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Panda86 zo dat is zeker druk! Huis al wel helemaal klaar? Waarom was je opgenomen? Niets ernstigs hoop ik.

Christien ik sliep eigenlijk de hele zwangerschap als een blok. Heerlijk. Alleen sinds 2 weken is dat veranderd helaas. Als ik te lang op mijn linkerzij of rug lig, krijg ik erg last van mijn ribben aan de linkerzij op mijn rug. Dus daar word ik wakker van. Best vervelend, en ik word nu ook standaard 7 uur wakker.

Laura weet je dat ook weer! ;)

Staycalm o vervelend dat gehoest. Gelukkig hier maar een weekje verkouden geweest!

Jullie geloven het niet, maar ik ben begonnen met wassen! :D De bekleding van de kinderwagen en maxicosi hangt te drogen. Ook de eerste echte babywas hangt te drogen. Morgen eerste afspraak bij de gyn, ben benieuwd naar zijn/haar verhaal.

Ik heb trouwens echt pijn in mijn lies sinds gisterochtend.

11. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    ik heb de matrasbeschermer er al op liggen met een extra handdoek eroverheen daarover heen de ikea matrasbeschermer en dan men beddenlakens. ik zat steeds "vastgeplakt" snachts door die matrasbeschermer uit het kraampakket waardoor ik niet meer goed kon draaien of uit bed komen.
    balen van die bijholte ontsteking zeg.

12. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Stay calm wat naar zeg bijholte ontsteking! Heb je veel pijn? Kan zin pijn doen! Beterschap hopelijk knapt het snel op!

1612 goed bezig! 😉 Ik moet nog een paar rompertjes wassen en dan is alle babywas gewassen! Kan ik dat alvast van mn to-do lijstje afstrepen!

Ow meiden ik had vannacht wat! Ik werd ineens wakker met echt vreselijke pijn in mn linker lies. Echt tussen mn schaambot en bovenbeen zeg maar. Mn been begon te tintelen en ik werd gewoon misselijk van de pijn. Even gegoogled en dan kom ik toch op bekkenpijn? Maar kan dat zomaar ineens als je nog helemaal geen last van je bekken hebt (gehad). Gelukkig trok de pijn na een poosje weg maar menn wat deed t zeer (en ik ben niet zon pieperd haha). Maar dan lig je daar snachts ineens zon vreselijke pijn en dan denk je wat moet ik nu? Vk bellen? Niet gedaan want trok na tijdje wel weg en vandaag geen last gehad maar je schrikt wel even

13. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Hier ook begonnen met wassen:D Eerste wasje ligt gevouwen klaar:D Moet het wel heel rustig aan doen, krijg harde buiken van het bukken.
    Hier zijn ook de voorweeën begonnen, herken het van de 2e, pijn in mijn rug en buik, voelt een beetje als weeën, maar ze hebben geen echte top en zijn veel te kort.

@Slapen: Een ramp hier, 's nachts ben ik steeds wakker en onrustig, met als gevolg dat ik overdag doodmoe ben en in slaap val tijdens het rusten.

@Christien: Dat herken ik niet, maar zou best bekkenpijn kunnen zijn. Even voorleggen aan de vk tijdens de volgende controle?

@Bed voorbereiden: Dat doen wij pas met 37 weken. Slapen op een matrasbeschermer is niet mijn hobby...

@Stay Calm: Beterschap!

@Ziekenhuistas: Heb ik nog niet klaar, maar hier staat hij voor de vorm klaar, want ik ben niet van plan naar het zh te gaan.:)

14. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    We hadden vanavond een bijeenkomst georganiseerd door de vk toch maar even gevraagd over de pijn vanavond had ik het nml ook weer. De vk denkt dat de baby op een zenuw drukt. Donderdag hebben we toch echo gepland staan dus dan kijken ze ook nog even

15. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Dat is iig fijn Christien, doet het nog steeds zo'n pijn?

Hier vandaag laatste werkdag. Gisteren gelukkig al stuk minder last van rib/rug, dus heb goeie hoop op beetje pijnvrij verlof.

@matrasbeschermer: dat hebben we even geprobeerd, maar ding kraakt nogal waardoor de man niet heel lekker slaapt. We zullen er toch een keer aan moeten, maar nu nog niet ;)

16. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Ik begin nu eindelijk op te knappen. Vannacht maar 2x wakker geweest en dit keer niet van benauwdheid maar omdat mijn blaas geleegd moest worden.
    Verlof en rust doet me goed.

De bijholte keelontsteking is vooral vervelend.
    Door de zwangerschap ben ik al sneller benauwd gezien de kleine lekker met de benen tegen mijn ribbenkas aan ligt en trapt.
    En het hoesten doet dan extra zeer. Vooral pijn tussen mijn schouderbladen.

Maar gelukkig begin ik nu aardig op te knappen en merk ik dat de ontsteking langzaam mijn lichaam verlaat.
    Veel bloed en ontstekingslijm er uit gespuugd.

Ik denk dat ik de matrasbeschermer bij de volgende bed verschoonbeurt er op ga leggen. Dat is met 14 dagen.
    Verschoon het bed altijd om de 2 week. Dan ben ik 36 week zwanger. Lijkt me een mooie tijd.

17. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    @laurabb gelukkig minder pijn! Vanacht ook geen last gehad alleen gister avond nog even. Lekker hoor laatste dagje werken! Succes nog vandaag!

@staycalm fijn dat je een beetje op begint te knappen! Hopelijk knap je snel helemaal op! Pas goed op jezelf!

Hier een offday. Voel me niet goed. Down, moe, nergens zin in. Nu even boodschappen doen met mn man dan doe ik nog even stofzuigen en een wasje aan en verder doe ik niks vandaag. Hangen met serietjes en morgen maar weer een betere dag (hoop ik haha)

18. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Laura succes met je laatste werkdag!

Stay calm fijn dat je weer iets opknapt. Ziek zijn is al niet leuk, en helemaal niet als je ook nog eens zwanger bent.

Christien fijn dat er donderdag nog even naar gekeken word. Lijkt mij dan niet je bekken eigenlijk.

Hier komt er helemaal geen matrasbeschermer op bed, wat een ondingen. Heb een goede molton op het matras en ter zijner tijd zal ik wel een grote handdoek dubbelslaan en daarop slapen. Tijdens mijn vorige zwangerschap ook zo gedaan en het matras is nog goed, terwijl mijn vliezen in bed zijn gebroken. Wat toen wel meespeelde was dat ik al 41 weken was en ik had toen niet zoveel vruchtwater meer over. :)

Ziekenhuistas staat nog niet klaar, als de kleertjes droog zijn maar mee beginnen.

Vanochtend eerste afspraak bij de gyn gehad en dat was allemaal weer prima.

19. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Fijn dat alles weer goed was bij de gyn! Toch altijd fijn als je weer even bevestiging hebt dat alles goed is!

20. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Hier is ook het verlof begonnen. Rib/rug doet wel iets minder zeer, dus hoop op een aantal weken met minder pijn.

Deel Deze Pagina