Gefeliciteerd!!!! Wie is er goed in het updaten van de lijst? Zet mij maar op 1 april... Wil trouwens BV gaan geven.. Als dat lukt😀
Hebben jullie trouwens ook krampen? Voelt net alsof ik ongesteld ben. Herinner het me nog van mijn eerste zwangerschap, dus het hoort er vast bij, maar toch maakt het me flink onzeker. Voelt alsof het ieder moment kan beginnen te stromen....
Heel herkenbaar idd! De hele tijd krampjes en iedere keer vol spanning naar dat wc papiertje kijken... Vandaag heb ik iets te fanatiek gesport en heb een beetje zo'n soort bandenpijn gevoel.. Das ff een goede wake up call dat ik het dus al iets rustiger aan moet doen!
Balen MVM, hoop dat je snel weer zwanger bent. Wel heftig allemaal zo achter elkaar. @lotje: dank, we hopen er maar het beste van... Hier er ook nog een hard hoofd in. Kwaaltjes toch echt minder heftig, en m'n gevoel vertrouw ik ook niet meer (heb mezelf al vaak zwanger gedacht). Baarmoedermond zit nog wel dicht, dus misschien komen ze nog terug...
Welkom Chicabelgica! Hoe weten jullie eigenlijk al die dingen zoals dat je baarmoeder dicht is, of dat hij laag of juist hoog zit? Ik heb daar echt geen benul van. De enige 'klachten' die ik heb zijn soms wat kleine steekjes, een vol gevoel hebben maar toch honger hebben en rommelend darmen... meer had ik bij mijn tweeling ook niet eigenlijk. Toen was ik alleen ook veel sneller moe...
Hoi! Ik ben nieuw hier. Mijn zoontje is 9 maanden en in de tweede ronde ben ik nu zwanger van de tweede. Ik ben 8 april uitgerekend, gister was mijn NOD. De eerste ronde is uitgemond in een miskraam en ik merk dat ik nu best wel onzeker ben. Bij elk kraampje ben ik bang dat het weer mis is en elke keer op de wc durf ik bijna niet te kijken. Maar laten we uitgaan van het goede . Ik ben 32 jaar, ik ben 8/4/16 uitgerekend, tweede kindje na, tweede ronde (na 1e ronde mk)het wordt weer een keizersnede en ik ga weer flesvoeding geven. We hebben 27/8 de eerste afspraak bij de gynaecoloog. Mijn zoontje is vijf weken te vroeg geboren. Ik hoop dat het deze keer iets langer duurt voordat de kleine zich aandient.
Kwaaltjes komen en gaan over de dag merk ik. Heb nu bv geen klachten, maar kan over een uur anders zijn. Dat maakt onzeker... @Debbske: voelen maar dan moet je natuurlijk wel weten hoe het normaal is. @ninaatje: welkom, hopelijk gaat het goed deze x. hier een lekkere nacht gehad, kan goed slapen op het moment. Alleen het in slaap vallen is lastig, maar dat komt omdat we met een huis bezig zijn en het spannend is of het allemaal gaat lukken.
De groep wordt steeds groter Fijn dat we allemaal een beetje met dezelfde kwaaltjes en gedachten zitten. Bij mij ging het vorige keer vandaag mis... 5 weken en 2 dagen... Als ik vandaag door kom is dat alweer een overwinning😀! Krampen herken ik! Heb ze nog steeds!! Vorige x ging het mis na een dag waarin ik niets voelde dus zolang ik ze heb is t fijn😀
Welkom Nina, en gefeliciteerd! Laten we van het positieve uitgaan! Ik heb ook krampjes, zelfs net wat steekjes in mijn baarmoeder. Is dat normaal?
Sterkte mamavanmenno, het was jullie meer dan gegund Welkom alle nieuwe mamas, en gefeliciteerd! Lotje, hier gaan we ook (weer) voor een badbevalling, is me vorige keer prima bevallen ;p Pisam, hier ook veel krampen en ondanks dat ik weet dat het erbij hoort, vind ik ook elk wc bezoek spannend. Hopelijk vanaf nu voor iedereen alleen nog maar plakbabies
We hadden gisteren een klein feestje en de gastvrouw is 32 wkn zwanger. Het onderwerp van de avond was dus... Zwanger worden, zwanger zijn etc. Dan is het moeilijk je mond houden :-D En 1 vriendin heeft bedacht dat het leuk is om in mei 2016 met zn allen in 1 huis een weekendje weg te gaan. Ze wil volgende week antwoord maarja, wij willen het dan echt nog niet vertellen maar gaan niet mee (gezien de uitgerekende datum van begin april). Dus ja, hoe ga ik dat oplossen....
Inne, wat fijn dat je ervaring hebt met in bad bevallen. Wat waren voor jouw gevoel de voordelen? Ik stel me voor dat je dan veel meer rust hebt. Minder mensen, geen stagiaires, minder vlug een knip of ingreep, gewoon relaxed (voor zover je het zo kan ervaren dan). Hoe is het bij jullie verlopen? En hoe ging het in praktische zin? Opzetten en opruimen. Maar ook, moet het bad op dezelfde verdieping als het bed staan? Kon je zelf ook het kindje er uit pakken samen met de vk? Zat je man erbij? Ik wil vooral een rustige, intieme ervaring. Mits geen medische noodzaak natuurlijk. Bij mezelf blijven en vertrouwen op de kracht van mijn lichaam. Voor mijn gevoel gaat dat het best in mijn vertrouwde omgeving met zo min mogelijk mensen om me heen.
Zeg dat je voor dan al zelf een vakantie op het oog hebt en jullie geld daarvoor wil besteden. Of dat je dan een belangrijk familiefeest hebt? Of simpelweg toch niets voelt voor het idee.
@ toet 85; ik zou gewoon eerlijk zijn tegen je vriendin (in vertrouwen). Hier heb ik vriendinnen die bijv op festivals voor 100 euro bier wegkieperen puur om niet te laten zien dat ze zwanger zijn. Ik vind dat persoonlijk onzin en geldverspilling. En misschien kan ze dan even wachten met boeken tot je voorbij de 12 weken bent?