Uitgerekend 1 - 15 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Toet85, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    @girl: totaal niet! had vandaag mijn babyshower (niet helemaal een verrassing want niemand kon z'n mond houden ;) ) en vriendin bleef maar herhalen: 'hij kan elk moment dus komen?!' voel me niet echt een tikkende tijdbom ofzo. maar misschien zit ik nog in ontkenning :D

2. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!
    Wat gaat het snel he!! Ik weet nog wel dat we begonnen met een NOD topic.. De zenuwen van een positieve test en nu zitten we allemaal al aan het einde van de zwangerschap!!!
    Voor mij nog maar 9 dagen te gaan!
    Ik ga morgen en overmorgen nog een extra dosis longrijping krijgen.. Normaal doen ze dat niet na de 34 weken. Maar gezien ik een tweede dosis nog niet gehad hebben vinden ze het toch de moeite om ze nog een x te geven zodat we onze kleine meid alles kunnen meegeven wat binnen onze mogelijkheden ligt. Dan komende donderdag nog een groei echo (hopelijk haalt ze de 1700 nog). Afgelopen echo was de druk nog steeds niet verder verslechtert.. Wat een vechterje heb ik in mijn buik!

Ik kijk dagelijks wel 10 x op t forum! Ben zo benieuwd hoe t met iedereen gaat telkens, ik reageer niet veel maar lees alles😊😀

3. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    @damen jeetje wat een ontzettend sterk meisje heb jij bij je zeg. Zo trots dat ze het al die tijd volhoudt knap hoor. Wel fijn voor je dat je nu kunt aftellen totdat je, je sterke meisje kan zien. Alleen jammer dat het onder zulke omstandigheden moest. Hoop echt voor je dat ze op gewicht is.

Ik lees op het moment ook meer mee dan dat ik reageer. Mijn armen zijn te kort geworden om nog goed bij het toetsenbord te komen :D heb soms echt moeite om te typen. Maar ook mijn tafel is te ver weg tijdens het eten en de helft valt weer van men vork/lepel voordat het bij men mond is heb ik vaak het idee. Buik zit echt mega in de weg nu :D :D. Hopelijk duurt het bij me zelf ook niet al te lang meer loop al met zeker bijna 2cm ontsluiting misschien al wel meer. Kleintje zit nu echt helemaal onderin hopelijk is dat niet alleen mijn gevoel en zeggen ze dat woensdag op de laatste groeiecho ook te zien. :D

4. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Laurabb: dan blijft hij vast nog even zitten:)

@Damen: Wat spannend hé, ik kan me ook nog goed herinneren hoe we aan dit topic begonnen.

@Oceanna: Het zegt niet altijd wat, dat je al ontsluiting hebt... Helaas...

@Hier: Buik is steeds onrustig, ook een menstruatie achtig gevoel. Het is voorwerk denk ik.

5. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik weet dat ontsluiting nog helemaal niets zegt helaas. Een vrouwke bij mij uit de buurt heeft vanaf kerst tot net voor/tijdens carnaval met 3 cm ontsluiting gelopen. Heb ook al een aantal dagen last van een onrustige buik met ook menstruatie krampen.
    Ik hoop echt tot op zijn minst nog tot woensdag de kleine binnen te houden. Dan ben ik 36 weken en hoeft de kleine niet zo heel lang in het ziekenhuis te blijven. Afgelopen maandag ben ik al weer een nacht in het ziekenhuis gebleven weer ivm prematuren weeën hierdoor dus ook de ontsluiting gekregen en slijmprop verloren. Zegt allemaal niets over wanneer de bevalling begint ik weet het maar hoop toch niet echt tot 40/42 weken door te moeten lopen met deze vervelende klachten.:$

sorry het is echt heel erg dat ik er zo over denk en voel me daar ook vaak schuldig over maar heb liever dat de kleine a.s week of de week daarop alvast komt. Echt heel fout om zo te denken ik weet het maar kan er niets aan doen.

6. Girl123

Girl123 Actief lid

16 jul 2015
    265
    0
    16
    Oceanna, daar hoef je je echt niet voor te verontschuldigen hoor. Een vriendin van me had met 35 weken haar vliezen gebroken en het ziekenhuis stuurde haar gewoon naar huis, heeft ze 1,5 week zo rond gelopen met ook 2 cm ontsluiting. Vind dat ook echt niet kunnen, levensgevaarlijk. Na 1,5 week toch maar ingeleid en heeft toen nog 8 dagen in ziekenhuis gelegen...

Ik ben ook niet van het overtijd zijn. In Nederland is het sterftecijfer van baby's het hoogst! In België laten ze je niet langer dan 40 weken zwanger zijn. Vind het dan ook mooi geweest, hoop ook echt niet dat ik overloop Pfff...

Hier gisteren matrasbeschermer neergelegd, merk helemaal niets van kraken of wat dan ook. De boxwieg staat, zooo mooi 😍😍

Morgen komt het bed en dan wachten......

7. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Jeetje 1.5 week met gebroken vliezen echt bizar lang.
    Ja in Nederland is het af en toe echt te erg voor woorden hoe lang ze je laten doorlopen met iets.

8. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Oceanna: Ja, heel vervelend om met zulke klachten door te lopen. Laatsteloodjes wegen echt zwaarst.

@Gebroken vliezen: Vriendin van mij haar vliezen zijn 32 weken gebroken en ze is gewoon thuis, nu 35 weken. Welke elke dag een ctg thuis, maar ze hielden de bevalling echt tegen tot 34 weken, daarna tot 37 weken monitoring en met 37 weken wordt de baby gehaald.

@Overtijd lopen: Sommige baby's zijn nog niet klaar met 40 weken en hebben de extra tijd echt nodig. De uitgerekende datum is een schatting, geen hard feit. In NL is het meestal zo dat je na de 41 weken mag kiezen voor inleiden.

Bovenstaande gezegd hebbende... Ik hoop dat mijn baby ook snel komt, vanaf vrijdag mag het, dan ben ik 37 weken en als het aankomend weekend geboren wordt ben ik super blij. Ben er helemaal klaar mee;):)

De laatste loodjes wegen echt het zwaarst dames, we zijn er bijna:)

9. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    mag ik vragen welke ziekenhuizen en welke vk's mensen zo lang met gebroken vliezen laten rondlopen. Het eerste wat er in mij op komt is INFECTIE GEVAAR!!!!! ik las het voor aan mijn man en die vroeg zich eigen dit ook af. Hij zei het alleen iets minder netjes dan dat ik het nu typ. Maar is dit in nederland normaal? om zo lang met gebroken vliezen te lopen? Ik vertelde laats tegen mijn moeder dat ze je tegenwoordig makkelijk 3 dagen met gebroken vliezen lieten lopen dit vond ze heel vreemd vroeger was dat max 24 uur dan werd het gehaald. Maar als ik dit nu lees dan is 3 dagen nog weinig. Ben er echt een beetje onderste boven van dat dit gebeurd. Begin nu bang te worden dat ze straks me laten lopen stel dat mijn vliezen vannacht breken dat ze zoiets hebben van ach als er geen weeën komen loop je maar lekker door tot 37 weken :$:$:$:$.

10. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Oceanna, dont worry!
    Ik lig nu al 8 weken langs dezelfde kamer genoot en die heeft al vanaf 19 weken gebroken vliezen. En ze is nu inmiddels 37.2 (bizar dat ze t zo lang heeft volgehouden!) ze ligt hier voornamelijk voor de bewaking van het kindje, gebroken vliezen met 19 weken is heel erg vroeg, eigenlijk te croeg voor de ontwikkeling van de longen.. Maar ik ben inmiddels redelijk geschoold mbt gebroken vliezen..
    Het enige wat er kan gebeuren is dat je een infectie krijgt... Als je die krijgt dan gaat je baarmoeder aan de gang.. Dan werk je baarmoeder als het ware de kleine eruit en ga je bevallen. Je hebt dan wrsl in een mum van tijd 10 cm ontsluiting en kan gaan persen. Tuurlijk checken ze t kindje extra goed erna maar voor de rest kan het omstreeks een veilige termijn minder kwaad.. Mits het vruchtwater dat je verliest.. Als je dit verliest(m'n buurvrouw wel) helder van kleur blijft.
    Ik lig in het Radboud wat aangeschreven staat als de beste plek om te liggen mbt zwangerschap...

11. NonnieMa

NonnieMa Actief lid

23 jun 2015
    363
    296
    63
    Hoi allemaal

Hier ook weer een berichtje van mij. Sinds deze week eindelijk verlof en dus tijd om alles voor te gaan bereiden en wat actiever te worden hier :)

Nu had ik vandaag weer een afspraak met de verloskundige, en hoewel de baby vorige keer was ingedaald, was hij dat nu niet meer. Ik snap er weinig van, ik denk dat ze het vorige keer niet goed gevoeld hebben. Daarnaast maken ze zich toch een beetje zorgen over de grootte van de baby, dus ik moet morgen een apparaatje gaan halen om een glucose dagcurve te gaan meten, ook al was de OGTT vorige keer helemaal goed. Als hier wel iets uitkomt, willen ze de baby misschien al met 38 weken halen... Daar schrok ik wel van, ik wil liever zonder inleiden bevallen. Maar ik verwacht dat er ook niks uit de dagcurve komt, want mijn moeder en zusje hebben ook allebei grote kinderen op de wereld gezet zonder diabetes. Als er niks uitkomt hebben we afgesproken om in ieder geval tot de uitgerekende datum te wachten en dan indien nodig verder te kijken.

12. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Maar als je vliezen breken ben je je vruchtwater toch kwijt? Je maakt wel weer aan maar als je vliezen gebroken zijn verlies je dat ook weer dus ligt je kindje toch "droog"? Ik vind het ook raar.

Mn broer moest idd gehaald worden omdat vliezen gebroken waren en er na 24 uur nog geen weeen waren. Nicht van mn man met 29 weken bevallen omdat vliezen gebroken waren. Op de bevallingsbijeenkomst idd gehoord dat na breken van vliezen kindje max 72 uur mag blijven zitten

13. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    Klopt, dan verlies je vruchtwater.. Baby's hebben het vruchtwater het harste nodig tot ong week 22/24.. Dan worden de longetjes aangelegd.. Ik heb nu ook echt minimaal vruchtwater door m'n slechte placenta.. Mijn echo ziet er het zelfde uit als m'n buurvrouw met gebroken vliezen (hoeveelheid vruchtwater). Ik heb deze vraag hier aan de artsen gesteld en die geven aan zolang er iets zit is t al snel goed (in geval van gebroken vliezen of mijn slechte placenta).
    Vroeger was t volgensmij indd zo dat je binnen 24 u moest bevallen. En volgensmij, als je je vliezen breekt met 37 weken is de kans groter dat t kindje gaat poepen oid.

14. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    @damen: ik vind je ongelofelijk stoer! de kleine meid is overduidelijk net als haar moeder een volhouder. verveel je je erg in het zh?

@Oceanna: het vraagt ook een hoop geduld van je, kan me voorstellen dat je er wel klaar mee bent want dit is ook niet echt relaxen zo.

@girl: fijn dat matrasbeschermer niet kraakt. overigens schijnt se babysterfte hier ook relatief hoog te zijn door aantal moeders dat blijft roken tijdens zwangerschap

@femke: kun je het nog een beetje handelen met twee dreumesen? Als ik je zo lees dan voel ik me wel schuldig. Ik voer namelijk echt bijna niks uit. moest mezelf vandaag om 17:00 dwingen om woonkamer op te ruimen, was op te vouwen en vaatwasser uit te ruimen. Geneerde me een beetje en dacht: als man zo thuiskomt dan moet ik wel íets gedaan hebben (afgezien van uitlaten hond en Netflixen).

@nonniema: kan me voorstellen dat het even schrikken is, zo'n mededeling. hoe voel je je verder?

15. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    Laurabb, Thabks:) ik ben ook echt zo trots op de kleine meid!! Ze moet nog een weekje blijven zitten! Helaas nu toch bloedverlies! T was heel knap dat k t vol heb gehouden met m'n placenta previa maar dus toch... Ze hebben net een CTG gemaakt en die was verder prima.. Hopelijk blijft t nog een weekje rustig.. Nu toch wel blij dat in het ziekenhuis ben:)

16. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Balen van het bloedverlies, maar je bent iig op de beste plek waar je op dit moment kan zijn Damen. Fijn dat de ctg in ieder geval een mooi beeld liet zien.

@christien: hoe is het met jullie?

17. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Femke nesteldrang dus? Hier totaal niet, dus als je er last van hebt, stuur maar wat naar mij!

Girl fijn dat de controle goed was.

Ach Laura je bent er iig geweest, nu ken je alle standjes haha. Beterschap voor je man! Leuke babyshower gehad?

Damen jij hebt zeker weten een vechtertje in je buik, maar dat ben je zelf ook! Zo lang al in het ziekenhuis, alles voor jullie meisje. Succes met de laatste 8 dagen, maar dat moet nu vast ook nog wel lukken.

Overtijd lopen, tuurlijk is het met 37 weken al af, maar ik vind het wel heel fijn dat baby nog lekker bij mij blijft. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik precies met 41 weken bevallen en baby had toen heerlijk wat reserves. Nergens problemen mee gehad. Dus als deze baby ook tot 41 weken wil blijven zitten vind ik het prima!

Nonniema hopelijk komt daar dan ook niks uit en krijg je gewoon grote baby's!

Ik heb ook weer controle gehad. Alles was goed. Maar ik ben zondagavond onderuit gegaan in de badkamer, toch nog even een ctg. Maar gelukkig zag die er ook helemaal goed uit! Op naar de 39 weken! :D

18. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    Nog maar 7;)!! Over een week ben ik mama van een iniminie:)!

19. NonnieMa

NonnieMa Actief lid

23 jun 2015
    363
    296
    63
    Spannend Damen! Jij kan letterlijk aftellen daar! Hebben ze een idee hoe lang jullie kleine dan nog in het ziekenhuis zal moeten blijven? Het lijkt me dat je ook heel graag weer naar huis wil na zo'n lange opname. Maar ik vind het knap dat je zo positief bent gebleven al die tijd!

20. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    Geen idee! Hopelijk haalt ze de 1700 gram bij geboorte.. De eerste week vallen ze af en vanaf 2200 gram mag ze wrls mee naar huis als ze zich op temperatuur kan houden... We gaan ongeveer uit van een maandje..

Deel Deze Pagina