Dat Is nog wel heel erg lang wachten na de geboorte. Maar natuurlijk wel beter voor jullie meisje. Succes nog de laatste week en veel sterkte.
@Oceanna: Idd, dont worry, ik sluit me aan bij Damen, mijn vriendin wordt heel goed in de gaten gehouden. Voor de baby is in de baarmoeder echt beter dan buiten. @Nonniema: Hoe groot wordt de baby geschat? Heb je groeiechos gehad? @Christien: Mijn vriendin heeft een hoge scheur, daarom heeft ze nog vruchtwater en kan de baby blijven zitten. @LauraBB: Tis pittig met de meiden, ook al zijn ze heel lief. Voel je niet schuldig over niets doen! Je krijgt het straks nog druk genoeg @Damen: Spannend! Nog 1 week! Ik hoop ook dat het rustig blijft, ze is nog zo klein. Wanneer heb je weer een groeiecho? @1612: Ik stuur wat naar je toe! @Hier: Gisteravond sloeg even de schrik toe. Ik had fikse voorweeën en de opvang van de meisjes was eigenlijk nog niet goed geregeld. Mijn moeder is nl uitgeschakeld door een operatie en sm woont te ver weg. Ml heeft vandaag onze go gevraagd en die wil gelukkig ten allen tijde de meisjes opvangen. Ook gaan we donderdag/vrijdag alles opruimen boven en beneden en het bed in de woonkamer klaar zetten. Ik heb rust in mijn hoofd nodig, ik kan er niet tegen dat nog alles in de puntjes geregeld is. Zou het een teken zijn dat de bevalling niet ver meer weg is? ***wishfull thinking*** Nee, zonder gekheid, ik ben er helemaal klaar mee, maar de baby komt wanneer hij er klaar voor is en niet eerder
Damen, nu komt het echt super dichtbij! Zo spannend en ben ook benieuwd naar haar gewicht etc. Hoop dat jullie haar snel mee naar huis mogen nemen! Femke, jeetje ben je niet geschrokken? Hier hebben ze vandaag het bed gebracht, alles staat nu klaar. Het geeft idd echt veel rust als je weet dat alles geregeld is😬 Ik ben er ook klaar mee, ze mag zo snel mogelijk komen .... 😀😀 Bed is trouwens ideaal, ga vanaf nu elke middag uurtje slapen in het bed 💤💤 Ons huis staat nu wel helemaal vol... Hondenmanden, bench, bed, boxwieg... Moest veel verplaatsen vandaag haha al hebben we een groot huis..
Blijven volhouden dames. Ik heb soms ook van die momenten waarbij ik denk. Kleine meid of jongen kom maar te voor schijn. Soms helemaal gehad met het trappen en benauwdheid. Slaap er slecht. Weet me totaal geen houding in bed aan te nemen. Lig ik te lang op mijn linkerzij doet mijn heup zeer en andersom net zo. Blijf maar draaien en dan op gegeven moment moet ik dan ook nog eens midden in de nacht naar de wc. Overdag ben ik niet vooruit te branden. Voel me erg lui. Is zo mooi weer en ik zit binnen niets te doen. Dat is tegen mijn natuur in. Misschien dat ik dit weekend meer energie krijg van de fotoshoot die we aan het plannen zijn. I hope so. Maar waarom hebben jullie allemaal zoveel controles. Ik ga nu wekelijks naar de verloskundige voor controle bloeddruk en dan wordt er gevoeld Hoe de kleine ligt en het hartje wordt beluisterd maar heb al sinds week 33 geen echo's meer gehad.
Ik heb er zoveel omdat ik te zwaar ben en heb een sua. Hierdoor willen ze de groei van de kleine extra in de gaten houden. (Sua=singular umbellical artory of terwijl maar 2 aders ipv 3)
Ik vanwege klompvoetjes, vriend met aangeboren hartafwijking en IRIS studie. Nu dus geen echo's meer, maar vandaag een glucose dagcurve bijhouden, omdat het kindje steeds groot geschat wordt. Vooral zijn buik zit boven de P99 en dat kan door zwangerschapsdiabetes komen. Tot nu toe zijn alle waarden wel gewoon goed, en grote kinderen zitten in de familie, dus het zal wel gewoon zo horen. De schatting is dat hij rond de 9 pond is wanneer hij met 40 weken geboren wordt. Vorige week (35.2) was hij al 3150 gram geschat.
@damen spannend meis komt nu echt dichtbij! En petje af voor jou, wat ben je sterk! @nonniema hopen dat de bloedsuikerdagcurve vandaag gewoon helemaal goed is! Sorry als ik verder even weinig reageer op mensen. Gister even geen bericht van mijn kant. Gaat hier niet zo goed. Gister ochtend beetje ingestort. Gesprek gehad met psychiater van de pop-poli. Moet nu standaard elke nacht slaapmed nemen zodat ik hopelijk een beetje slaap. Ze kunnen nu verder nml weinig voor me doen. En zo hopen dat ik iig aankomende 2 weken nog een beetje door kom. Daarnaast ben ik stuk zieker geworden. Zou vandaag afspraak hebben met vk maar dus afgebeld. Ze belt me vanmiddag nog terug voor een afspraak te maken dat ze me thuis even komen controleren. Verder moet ik oppassen want mn koorts mag niet boven de 38,5 uitkomen en vanochtend met wakker worden was hij 38,3. Hoop dat het ziek zijn snel opknapt want zonder dat ging t al niet zo lekker en dan nu ook nog dit erbij. Voor nu lig ik dus gewoon totaal op bed en op de bank en blijven we maar gewoon rustig ademhalen 😉
@Girl: Nee, ik had wel door dat het nog niet de realdeal was, ws wou me lijf even laten weten dat het echt tijd is om alles te regelen \ Hier is het huis ook helemaal vol, we komen zelfs een slaapkamer tekort @Stay Calm: Die laatste loodjes wegen echt heel zwaar! J mag klagen, je beroerd voelen, niets doen etc. Het is niet voor nits dat we verlof hebben. Neem het er lekker van, rust uit, zoveel je kan Ik krijg ook extra controle ivm obesitas protocol. Laatste groeiecho was eigenlijk alleen een liggingsecho, maar omdat de kleine groot geschat wordt ook even naar de groei gekeken. Dat was trouwens met 35+5 en hoef pas met 38+0 weer te komen, dus daar mis ik 1 controle. @NonnieMa: Ook een lekkere flinkerd, onze baby werd zelfs nog iets zwaarder geschat op die termijn (3300gr). @Christien: Wat heftig zeg! Ben je bekend met psychische klachten of komt het door de zwangerschap? Is de vk al geweest? Waardoor komt de koorts? Griepje of wat anders? @Hier: De oudste had iemand te spelen, hartstikke leuk voor haar, maar mama is gesloopt nu Gelukkig een hele goede dag vandaag.
@christien: ik ben zo rond 20wkn ziek geweest, inclusief slapeloze nachten vol gehoest, en toen ook uitgeput op de POP-poli beland. Moet wel zeggen dat het stukken beter ging toen ik weer sliep. in het begin was dat maar 4 uurtjes per nacht, maar dat maakte al enorm verschil @1612: ik zou het ook prima vinden als deze tot 41wkn blijft zitten hoor, wordt'ie idd alleen maar sterk van. @nonniema: hoe is het vandaag gegaan? @damen: maken ze zich nog zorgen om de bloeding? @staycalm: ik heb extra controles gehad omdat het buikje een keer groot uitviel. echt verklaren kunnen ze het niet, meest voor de hand liggend is dat het een keer verkeerd gemeten is. vervelend dat je zo lastig kan slapen nu. @girl: bij ons staat de box ook ineens heel aanwezig in de woonkamer. volle boel nu @femke: dat was even schrikken dus, fijn dat de gastouder bij wil springen...! @oceanna: alles nog steeds rustig? Hier vandaag iets aan studie gedaan, volg nog extra traject naast m'n baan. Is twee weken blijven liggen vanwege enorme luiheid, maar nu wel iets aan gedaan. En nu officieel 38 weken, dat is ook een bijzonder moment. Maar gelukkig weinig last en voel de kleine goed, het is wel gezellig zo
Vandaag bij vk geweest. Kleine ligt ingedaald en vast in het bekken. Nog even gauw een echo gekregen en een super schattig gezichtje gezien. De Kleine zal gemiddeld Zijn Bij geboorte . Volgende week weer terug is vanaf nu iedere week. Zelf slaap ik heel slecht en heb wel regelmatig beetje krampen maar meer niet. Dus voor alsnog rustig. Vk wilt eventueel volgende week kijken voor hoever ik ontsluiting heb. Wilde ze vandaag niet doen . Ben er wel erg nieuwsgierig naar. Maar volgens deze vk maakte het niet veel uit. Is een praktijk met 4 vk's en deze heb ik nog niet echt gehad tot vandaag dan.
Hoi meiden! Hier even een verslagje van mij! Phileine Sofia van Noort! 05:55 - 1644 gram! Onze lieve dochter is gister ochtend met spoed geboren. Ik werd om 04:00 wakker van erg veel bloedverlies. Het Liep tot m'n enkels naar beneden. Zij had het daarna ook erg zwaar op de CTG dus zijn we met spoed naar OK gegaan Ze heeft een goede start gemaakt begon met een klein beetje ondersteuning om te ademen maar heeft nu geen zuurstof of kapje meer nodig! Wel een slechte glucose dus ligt aan t infuus. Ze hebben ook al ontdekt dat d'r gehemelte niet helemaal dicht is dus t is nog even spannend wat er uitende uitslagen gaat komen. Of ze toch een of andere afwijking heeft.. Maar voor ons is ze PERFECT! Probeer nu bij te komen van de operatie maar slapen gaat moeilijk door de adrenaline en de pijn. Hier een fotootje van ons kleine poppetje!
@ damen, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Wat Is ze prachtig! Wat fijn dat ze in iedergeval al een goede start heeft gemaakt! Het is een kleine vechter, ik duim dat jullie alleen maar goede berichten zullen krijgen! Sterkte met opknappen en geniet van jullie kleine meid!!
Gefeliciteerd damen en wat een prachtig klein poppeke heb je zo lief. Heel veel succes de komende tijd. En geniet van je kleine meisje.
Damen, van harte gefeliciteerd met jullie meisje! Hopelijk weten jullie snel meer. Rust lekker uit en geniet ervan😘
Gefeliciteerd damen! Wat een prachtig meisje! Klein vechtertje dat ze is, maar als ze net zo sterk is al haar mama gaat het helemaal goed komen! Kom nu bij van alles en hopelijk herstel jij ook snel!
Femke ben je de vorige keren eerder bevallen dan 40 weken? En bedankt! De badkamer is helemaal spik en span haha. Girl123 fijn dat alles klaar staat. Staycalm ik ben doorverwezen naar het zh ivm eerder spoedsectio. Maar ze hebben nu elke keer nog even een echo gemaakt. Niet dat daar nu nog veel op te zien is haha. Allemaal delen baby. Nonniema en hoe waren de rest van je waardes? Christien heel veel sterkte meid! Ziek zijn kun je er dan echt niet bij hebben. Laura geniet nog maar lekker van de schopjes. Succes nog met je studie. Oceanna toucheren kan ook iets in werking zetten wat nu nog niet moet. Ik snap dus wel dat de vk niet wilde toucheren hoeveel ontsluiting je hebt. Fijn dat de controle verder goed was. Damen van harte gefeliciteerd! En ze weegt zelfs al bijna 1700 gram. Wat goed zeg. Heel veel succes en sterkte de komende tijd! Prachtig mooi poppetje is ze iig!
Wat spannend Damen! Wat een verschrikkelijk mooi meisje zeg! En wat doet ze het goed Hoe is het met jou? Heb jij veel geleden van het bloedverlies en de keizersnede?
@Laurabb: Heerlijk hé dat getrappel. 38 weken! Nog maximaal 4 weken voor jou. @Oceanna: Hoeveel ontsluiting je hebt nu zegt niets over wanneer je gaat bevallen. Hier kijken ze pas na 39 weken, dus volgende week is al best snel Ik lees ook een amerikaans forum en daar worden vrouwen vanaf 35-36 weken standaard gechecked. De een heeft met 35 weken al 3 cm en bevalt pas 42 weken, de ander zit met 40 weken nog potdicht en bevalt de volgende dag. Nog even geduld, het duurt niet lang meer. @1612: Nee, beide keren is de bevalling 40+1 begonnen. De eerste x 40+3 bevallen, de tweede x 40+1. Deze baby is echter veel groter én bij de termijnecho kon de vk het niet helemaal goed zien, dus misschien zit ze er een paar dagen naast? ***wishfull thinking*** Ik moet geduld ook uit mijn tenen halen deze x Ik bereid mezelf voor op 8 april, mijn uitgerekende datum. Als het later wordt is dat wel een tegenvaller...