Net weer controle gehad, alles goed. Man is vanavond met vrienden eten en op stap (wel in de buurt), dus ga zo maar eens aan de studie weer
Van harte gefeliciteerd Damen met jullie lieve meisje!! (Ik ben een stille, maar zeer trouwe lezer van dit topic, heb me zelfs heel in het begin aangemeld!) @iedereen: Geniet, hoe moeilijk soms ook, van de laatste weken/dagen.. Hopelijk heeft iedereen straks een prachtbabytje in handen!
Damen: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Nog een spannende tijd. Hopelijk kun je ondanks de spanning ook genieten. Gister weer controle gehad. De kleine daalt mooi in. Ligt in de juiste positie met hoofd tussen mijn bekken. Kreeg wel direct een tik op mijn neus. Mijn bloeddruk was verhoogd en ik drink te weinig. Volgens verloskundige doe ik toch te veel overdag. Denk dat ik me maar vast moet gaan binden aan de stoel. Gek idee dat we met 3 week ouders kunnen zijn 😊
Damen, gefeliciteerd met jullie dochter, wat een droppie! En wat fijn dat ze een goede start heeft. Hopelijk mogen jullie haar snel mee naar huis nemen! Hier waren de eerste drie waarden van de dagcurve perfect, maar de laatste aan de hoge kant. Volgende week moet ik dus weer een dagcurve doen helaas.
@controles fijn dat die bij iedereen weer goed waren! Hier vanochtend de vk aan huis gehad. Alle controles bij mij en de baby waren goed. Kleine is nog niet helemaal ingedeeld, ligt er al wel mooi voor, nu alleen nog even zakken dus. @femke ik heb een hele geschiedenis met psychische klachten ja. Gaat al hele poos goed dus doorsturen naar pop-poli was in eerste instantie voor de zekerheid. Helaas hebben de hormonen tijdens de zwangerschap een slechte werking op mn depressie waar ik nu dus heel veel last van heb. Al 2x med opgehoogt maar dat helpt niet. En ja als dan op t laatste slapen slechter gaat en je wordt ook nog eens ziek is mn draagkracht niet zo groot meer dus logisch dat dan alles slechter gaat. Maar t gaat met heeele kleine stapjes vooruit wat betreft ziek zijn. Wel alleen nog in bed en op de bank en vooral t hoesten ben ik zat. Dat doet ook zon pijn overal!
@Laurabb: voor je vriend ook fijn, nog even op stap voordat het straks allemaal minder makkelijk kan. @Stay Calm: Oei, maar echt rustig aan doen dan. 't schiet echt op nu @NonnieMa: Balen van die laatste waarde, hopelijk heb je echt geen zwangerschapsdiabetes. @Christien: Van alleen slecht slapen kun je je al neerslachtig voelen, dus laat staan als je al depressief was. Slaap is zo belangrijk om je goed te voelen. Zwangerschapshormonen nemen ook een loopje met je emoties, althans zo ervaar ik dat. Fijn dat je je iets beter voelt, zwanger komt de griep ook gewoon harder aan. @Hier: Gisteren een topdag en vandaag is het helemaal prut. Ben doodmoe en veel pijn in mijn bekken. Net even lekker in bad geweest, dat ontspant de boel weer een beetje. Heb af en toe wat weeën, dus ben benieuwd wanneer de bevalling doorzet
@nonniema vervelend van je laatste waarde. Moet je nu nog een keer zon dagcurve. Hopelijk is dan alles wel goed! @femke jammer dat je een minder goede dag hebt! Gelukkig hielp het bad een beetje. 37 weken nu zie ik, dus mag gewoon komen! Spannend hoor ook nu je wat weeen hebt. Wie weet zet het door, maar kan ook nog maar zo een poosje blijven rommelen.
@ Damen Gefeliciteerd met je mooie kleine meisje! Hopelijk heb je snel en goede resultaten van de onderzoeken en mogen jullie snel gaan genieten als gezinnetje! Hopelijk mogen jullie andere dames nog heerlijk een paar weekjes genieten van het getrappel en gespartel in de buik. Hier kom ik eindelijk tot rust. Kleertjes hangen in de kast. Verzorgingsspulletjes staan op zijn plek en het huis begint op orde te raken. Dalijk koffertje inpakken voor het ziekenhuis en dan ben ik er klaar voor! Ben bijna 38 wk nu en voel wel steeds vaker heftige bandenpijn. Volgens vk moet ik rustiger en minder bewegen, maar dat lukt niet erg met 2 dreumesen 2 honden een pony en 2 geiten die allemaal hun aandacht willen. Gelukkig slapen de ukkies de laatste week bijna de hele nacht Door. Kom ik in elk geval uitgerust uit de nacht 😃 Gisteren is de kleindochter van vrienden van mijn ouders geboren. Blijken ze dezelfde naam te hebben gekozen als wij! We zien de grootouders alleen op de verjaardagen van mijn ouders maar toch... zijn niet onze favoriete personen en het maakt de naam toch iets minder speciaal zo. Wat zouden jullie doen? Reserve naam kiezen of gewoon onze naam aanhouden?
@Christien: Ja, het is mijn 3e dus waarschijnlijk sukkel ik zo nog wel een tijdje door. Mijn andere 2 bevallingen begonnen 40+1 met het verlies van de slijmprop en direct daarna weeën, dus de slijmprop verliezen zou voor mij wel hét teken zijn. @Laurabb: vraag niet hoe het kan, profiteer ervan
@debbske gewoon jullie naam houden je hebt hem niet voor niets uitgekozen. @getrappel in de buik. Zal bij mij nog maximaal tot woensdag/donderdag zijn. Heb ondertussen gebroken vliezen voor nu houden ze me in de gaten in het ziekenhuis. Als er niets gebeurd wordt ik woensdag (met 37 weken) ingeleid.
Van harte gefeliciteerd met Philieine! Wat een prachtige naam voor jullie mooie meisje. Heel veel geluk met elkaar en hopelijk vanaf nu alleen nog maar mooie positieve berichten. Geniet van jullie poppetje. X
@debbske. Zul je altijd zien dat er ergens kindje wordt geboren met "jullie" naam. Vinden jullie de naam nog steeds even mooi? Dan mooi bij jullie naam blijven! @oceanna spannend meis! Ben heel benieuwd wanneer de kleine zich gaat aankondigen! Hier even een update. Vannacht in het ziekenhuis gelegen. Hield het gister niet meer van de pijn aan mn ribben en het hoesten (waardoor nog meer pijn). Huisartsenpost gebeld die zei ja je bent zwanger kunnen niks voor je doen kleine slokjes water drinken maar ik had zon pijn en zat er zo doorheen dat ik gewoon de pop-poli maar gebeld heb. Vannacht een injectie in mn been gehad met zwaardere pijnstilling maar dan moeten ze de baby monitoren maar zo kon ik iig iets slapen. Nu nieuwe med tegen het hoesten meegekregen en omdat ik zoveel pijn heb en de kleine meid het wel helemaal goed doet mag ik 4x per dag 2 paracetamol. Die med voor het hoesten helpt iig al iets, hoest nog wel maar het doet minder pijn. Hopen dat het nu echt snel opknapt! Want als t zo blijft willen ze me rond de 38 weken inleiden maar dat wordt leuk bevallen als je al zoveel pijn hebt. Maar dat wachten we allemaal maar rustig af.
Femke ok ja dan zou ik iig ook maar van 8 april uitgaan! Ik ga van 2 april uit. Precies 41 weken, zover was ik ook de vorige keer. Kan het alleen maar meevallen. Laura fijn dat de controle weer goed was. Staycalm ja apart hé! Ik denk dat als de baby er is dat je dan nog steeds echt moet wennen. Nonniema balen dat je nog een keer een dagcurve moet prikken. Christien sterkte! Dat niet slapen breekt je natuurlijk sowieso al op! Jeetje wel fijn dat de medicatie iets doet iig! Debbske gewoon de naam houden hoor. Oceanna succes alvast! 39 weken!!
@Debbske: Als je die mensen zo weinig ziet, gewoon de naam houden als het nog steeds goed voelt. @Oceanna: Dat is al snel! Hopelijk lijft ze nog even veilig zitten @Christien: Bah, wat vervelend dat je zo'n pijn hebt. En lekker dan zo'n huisartsenpost... Er zijn best mogelijkheden, zeker aan het einde van de zwangerschap, gelukkig ben je door de POPpoli goed opgevangen! Wat betreft dat bevallen: Je bent dan zo met de weeën bezig dat je andere dingen waarschijnlijk niet eens opmerkt. @1612: 41 weken, ja! Was dat mentaal niet zwaar om overtijd te lopen? Hier heeft de vk gezegd dat ze tussen de 39 en 40 weken wel wil kijken naar de ontsluiting (spontaan, ik vroeg er niet eens om). Ik ben nu aan het denken of ik dat wil of dat we het toch gewoon afwachten. Volgens ml allemaal niet nodig, hij is er van overtuigd dat de baby donderdag geboren wordt
Nee viel mij reuze mee Femke. Met 39 + 5 ben ik nog naar het zh geweest wegens minder leven voelen. Leek toen allemaal goed, iets weinig vruchtwater. Dus ik ben toen gestript. Had ook al 2 cm ontsluiting, dus kon mooi. Nou ja iig paar dagen later wilde de vk mij weer strippen, maar is niet gelukt. Toen een afspraak weer een paar dagen later, maar dat heb ik afgezegd. Ging toch tegen mijn ideeen in en daarbij was mijn moeder de dag daarna jarig en ik wilde het niet triggeren. Als het uit zichzelf was begonnen en ik was bevallen op die verjaardag was het zo, maar ik wilde het eigenlijk niet aanwakkeren. Nou ja toen een afspraak gemaakt voor 40+6 om te strippen. Maar die afspraak ging niet maar door omdat het die nacht uit zichzelf is begonnen. Dus de laatste week was er ook veel gebeurd en leefde ik echt van dag tot dag.
Ik hoop eigenlijk dat de kleine er snel uitkomt iets minder infectie gevaar. Mijn couveuse is niet echt veilig meer
@1612: Ja, dat heb ik ook. Ik wil heel graag bevallen, maar ik wil het ook niet triggeren. Bij mijn 2e had ik 40+0 een afspraak en toen wilde de vk wel strippen. Ik zelf wou het niet en de volgende ochtend is de bevalling uit zichzelf begonnen. Voelde toch heel goed dat ik dat ik het geduld heb opgebracht en onze dochter zelf het moment koos. @Oceanna: Maar buiten is het ook nog niet superveilig. De baby is dan nog wel randprematuur. Een vriendin van mij is spontaan bevallen bij 36+5 en had behoorlijke opstartproblemen. Ik zou vertrouwen op het beleid van de gyn.
Ik vertrouw ze ook echt wel mijn zus is bevallen van haar dochter net 36+3/4 weet niet meer zeker haar dochtertje is toen tot 37 weken in couveuse gelegd maar verder weinig opstart problemen gelukkig is het al weer bijna een dag verder dat de kleine binnen is. Was eerst al bang dat de kleine met 29/30 weken kwam. Later getwijfeld over 34+5 dus ben eigenlijk wel blij dat de kleine er nog zit.