O ik herken je gevoel heel goed Femke! Nu heeft de baby het idd zelf aangegeven en was het er echt klaar voor.
Arme jij Christien, ik heb het echt zó met je te doen. En goed dat je het zh hebt gebeld, wat niet gaat dat gaat niet en je klinkt heel beroerd. Inmiddels een beetje hij kunnen slapen? Femke, vooruitziende blik van je man De mijne heeft echt geen idee of voorgevoel volgens mij @1612 wat goed dat je zo geduldig hebt kunnen wachten bij de eerste. er zijn ook zoveel theorieën waarom je wel/niet moet wachten en ik vind het moeilijk welke te geloven. ik hoop maar gewoon dat de kleine man in m'n buik de beslissing voor me neemt... @oceanna: opstartproblemen hoeven er idd niet altijd te zijn. maar denk dat het wel goed is dat ze die grens van 37 weken aanhouden. Hebben jullie ook dat jullie de baby 'anders' voelen? Ik vind het heel lastig nu hij is ingedaald. Ik voel 'm nog steeds wel 10x per uur, maar wel op andere tijden (vooral 's nachts en 's ochtends) en het is meer een beetje duwen en uitrekken dan nog echt schoppen. ik ga maar uit van de trappelkaart en dat 10x per uur goed genoeg is. Alleen soms word ik er wel onzeker van dat hij echt beduidend rustiger is dan een week geleden.
@laurabb: als je je zorgen maakt gewoon even de vk bellen. Ik voel de baby ook anders, tis meer schuiven en duwen dan schoppen idd. Veel de hik en af en toe probeert de baby te rekken, auw! @Hier: Voel me weer wat beter vandaag, heb veel voorweeën. De baby gaat steeds in en uit mijn bekken voor mijn gevoel.
@femke fijn dat je je wat beter voelt! Spannend al die voorweeen. Kan nog poos zo blijven maar kan ook maar zo wel doorzetten. @laura ahh lief dank je wel! Het gaat gelukkig weer een stukje beter. Ik herken wat jij zegt over de andere bewegingen. Denk ook dat het komt dat ze minder ruimte hebben. Hier idd ook minder echt schoppen maar meer schuiven/draaien. Maar als je er onzeker over blijft gewoon je vk even bellen hoor! Daar zijn ze voor 😊
Voel het hier ook meer schuiven en bewegen maar dat voel ik wel echt goed en wel paar keer per dag. Nog geen last van voorweeen, wel steken aan de binnenkant van m'n benen en voel haar nog steeds indalen... De nachten worden helaas steeds erger, ga nu ook maar paar uur later naar bed steeds! Heeft mijn man tenminste beetje nachtrust haha... Het wordt nu echt spannend he! Hebben jullie allemaal alles op de rit? Staat alles klaar?? 😁😁
Ook hier meer het gevoel van schuiven en zachtjes tikken en voornamelijk de hik. (Laatste 2/3 dagen nog minder). Alles staat klaar bij ons en dat is maar goed ook kleine is er uiterlijk eind volgende week
Ik ben vanavond bij vriendin langsgeweest die net weer single is en sinds paar dagen alleen woont: ze heeft nog geen huisraad, dus hele avond met twee kussens op vloer gezeten (en soms even gaan liggen) in lege woonkamer, en braaf aan sapjes gezeten. Maar mijn hele lijf doet nu pijn (rug, billen, heupen, schouders, etc.), pfff... Gelukkig was het wel gezellig
De kleine spruit van ons is nog wel actief in schoppen en bewegen. Heb momenten dat ik duidelijk geschop voel maar er zijn ook momenten dat de kleine wat drukt en gewoon wat beweegt. Je voelt je kleine meer bewegen wanneer jezelf comfortabel zit of ligt en ontspannen bent.😉 Nu ik gedwongen rustiger aan moet doen vanwege mijn verhoogte bloeddruk valt me dat op 😉 Voor velen is het nu echt de laatste loodjes. Zet em op iedereen.
Hoi meiden! Ik heb een vraagje. Sinds gistermiddag verlies ik slierten nadat ik een grote boodschap doe. Kunnen dit delen zijn van de Slijmprop.. Het is geen afscheiding want dat verlies ik al me hele zwangerschap en is meer klonterig/waterig. Gaat het verliezen van een Slijmprop met pijn onderbuik af en toe vlagen pijn in de rug... ?
@Laurabb: Ja, dat gat niet meer hé Even lekker warm douchen of in bad? @Stay Calm: Klopt, dat is hier ook zo. @Rihanna: Dat kan zeker de slijmprop zijn. @Hier: Even een paar boodschapjes gedaan vanochtend, lekker om er even uit te zijn. Verder is alles nog rustig hier De 17 miljoenste nederlander wordt hier iig niet geboren
Dit is mijn 3e week verlof en heb nu zo iets van...kleine spruit kom maar op 😂 weet natuurlijk dat het beter is om nog af te wachten tot de 40e week. Maar ben zo nieuwsgierig 😊
@rihanna: dat kan, al leek mijn slijmprop meer op gummi-achtig spul (ben 'm met 16 weken verloren maar dan wordt er dus gewoon een nieuwe gevormd) @femke: bad en wandelingetje met hond hebben gelukkig geholpen , hier ook geen 17 miljoenste Nederlander
@Rihanna de mijne zag er ook zo uit dus kan prima. @stay calm ik begrijp je helemaal hier mag de kleine ook komen. Verschil alleen is dat ik al sinds vrijdag gebroken vliezen heb en er regelmatig wel iets gebeurd maar echt niet doorzet. dan maar afwachten tot woensdag dan wordt ik pas ingeleid. Dus ook hier nog 17 miljoenste Nederlander
Hier weer steken aan de binnenkant van m'n been, heb een lange wandeling met de hondjes gemaakt. Kan het te maken hebben met indalen? Morgen weer op controle, zal het eens navragen... Vandaag lekker even in huis gepoetst ... Alles weer schoon. Hondjes in bad gestopt en geborsteld en geknipt.😍 Alles op de rit haha
@girl123 kan heel goed aan het indalen liggen hoor! Morgen idd maar even navragen voor de zekerheid. Ben er hier goed klaar mee. Vandaag weer slechtere dag met veel hoesten en ontzettend veel pijn. Donderdag naar de gyn en hoop zo dat ik dan een datum krijg dat ik wordt ingeleid. Weet zo langzamerhand niet meer hoe de dagen door te komen.
Jeetje meid dat schiet ook niet op met je. Ik hoop echt dat ze je kunnen helpen donderdag. Ik begrijp heel goed dat je er doorheen zit. Hou het nog even vol meid ik denk aan je vanaf hier.
Klikt idd als de slijmprop, maar dat wil niks zeggen hoor. Kan wel de bevalling aankondigen, maar dat kan net zo goed nog weken duren... Wat betreft schoppen en bewegen, moet ik eerlijk gezegd bekennen dat ik het alleen nog echt goed voel als ik me er op concentreer of als ze met dr billen of hoofd aan het draaien is... Ze beweegt wel de hele dag Door, maar ben zo druk met mijn nestje op orde krijgen dat Ik er eigenlijk veel te weinig mee bezig ben. Pijn in mijn bekken en, of heupen komt met vlagen, maar dan wel gelijk met heel heftige steken. 36 +4 is toch geen reden meer om in de couveuse te moeten? Die 2 van mij waren met 35+1 geboren en hebben alleen een paar dagen een warmtebedje nodig gehad. Konden vrij snel al zelf op temperatuur blijven en ruim voor dat ze 37 wk waren al. Met 37 wk mochten ze zelfs al mee naar huis. Kan Veel verschil zijn tussen de ene en andere baby blijkbaar. Christine wat balen dat het nog steeds niet beter gaat met je! Hopelijk knap je snel op of gaan ze weloverwogen de baby eerder halen zodat je misschien betere medicijnen kunt krijgen. Laurabb gelukkig was het het waard en hen je een leuke tijd gehad met je vriendin. Soms voel je je net een bejaarde hè? !?! Je kan ineens zoveel niet wat een paar weken zo makkelijk ging nog... Hier eindelijk alles klaar voor de kleine! Heb zelfs op de valreep toch nog maar een mozes wiegje gekocht voor op onze slaapkamer 😊 Kan toch niet tegen het idee om dr straks meteen in een andere kamer in zo'n groot ledikantjes te leggen... Vraagje voor degenen die al kinderen hebben... Hoe hebben jullie het geregeld wat betreft de opvang van de andere kindjes? Komt er iemand bij jullie thuis oppassen, of brengen jullie ze weg? Hebben jullie voor hen ook een koffertje klaar staan voor het geval ze uit logeren moeten? Ik wil zelf het liefst dat mijn ouders/schoonouders naar ons thuis komen, zeker 's nachts. Maar ik moet perse naar het ziekenhuis en mijn ouders wonen 25 km van ons vandaan. Wanneer schakelen jullie de oppas in? Pas als je echte weeën hebt om de 5 min of al eerder?
@Stay Calm: Herkenbaar hoor! @Laurabb: fijn! @Oceanna: Ze kijken nu natuurlijk ook niet of je al meer ontsluiting hebt ivm infectiegevaar of niet? @Girl: kan indalen zijn, maar misschien ook wel voorweeën? @Christien: Dikke knuff vanaf hier! Hopelijk kan de gyn iets voor je betekenen donderdag. @Debbske: Onze go past op. Hoe we dat precies doen weten we nog niet, mijn oudste zit al op school. Het hangt er dus vanaf of ze op school is of niet. Al het zover is brengt ml ze weg, onze go woont 7 km bij ons vandaan. Stel dat de oudste nog op school is en daar nog wel even moet zijn dan kunnen we de go ook vragen om haar te halen, dat lukt ws wel. Wanneer ze naar go gaan hangt dus ook van het tijdstip af. Als het 's nachts gebeurd kan het wel zijn dat ze gewoon in bed blijven en wakker worden met een nieuw broertje
Er wordt idd ook niet bij mij gekeken voor eventuele verdere ontsluiting dit willen ze pas doen als ik echt weeën heb. Ik weet dus dat ik dan ongeveer 2 cm ontsluiting heb en meer niet. Komt idd Door eventueel gevaar op infectie. Straks als de gynaecoloog lans komt gaan we vragen wat we morgen kunnen verwachten van de inleiding. Dus nog even spannend
Excuses voor het verdwijnen van de aardbol maar ik heb een goede reden. Ik ben namelijk op 15 maart al mama geworden! Het is allemaal een beetje onverwacht en snel gegaan. Tijdens mijn 36 weken controle bij de gynaecologe bleek dat mijn zoontje heel weinig was bijgekomen op 3 weken tijd (bij de geboorte bleek de placenta nogal klein te zijn en was er al een beetje verkalking te zien). Hij werd op de echo maar tussen de 2kg - 2kg100 geschat. Dus ik de volgende dag aan de monitor in het ziekenhuis en is er dan beslist dat ik daar zou blijven. Rusten tot ik 37 weken was en dan ingeleid worden. Het was een lange bevalling van 12 uur (vooral omdat ik lang op 4 cm bleef hangen) maar op het einde ging dan alles in stroomversnelling! Op 1,5 uur van een kleine 6 cm naar volledig ontsluiting, gevolgd door nog geen kwartiertje persen. Hij woog 2kg315 (dus toch al iets beter dan geschat!) en was 45,5cm groot. Hij heeft een weekje op neonatologie gelegen en mag vandaag bij mij op de kamer om dan morgen of overmorgen eindelijk naar huis te gaan. Buiten het dysmatuur te zijn, is hij een super gezond, vinnig en lachbeks mannetje dat alle verpleegsters charmeert. Heb nog niet de kans gekregen om bij te lezen, hopelijk zijn de laatste loodjes voor iedereen niet te zwaar en mogen jullie gauw je kleine spruit ontmoeten!