Uitgerekend 1 - 15 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Toet85, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Laurabb: Van harte gefeliciteerd!:)

2. Anonima257

Anonima257 Bekend lid

6 jul 2014
    848
    284
    63
    Vrouw
    Alle andere meiden die bevallen zijn: GEFELICITEERD! 💙💖💙💖💙💖

Meiden die nog moeten, succes de laatste loodjes! Het is straks zoooo leuk om je kleintje eindelijk vast te houden en te knuffelen!

3. Marjo11

Marjo11 Actief lid

16 jan 2014
    176
    0
    16
    He meiden, ik heb al heel (te) lang niks geschreven maar zo tegen het einde wel spannend! Aan alle kersverse moeders: van harte gefeliciteerd! Hier denk ik al 2 weken elke dag dat het gaat gebeuren maar nog steeds niks.. 😕

4. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Hier ons verhaal:

Wij zijn sinds gistermiddag weer thuis. Bevalling begon zondagavond rond 22:00 met wat vruchtwaterverlies en weeen om de acht minuten. Poging gedaan tot slapen, maar rond 03:00 kwamen de weeen om de 4 minuten. Toen naar het ziekenhuis gegaan, daar aangekomen bleek dat ik 5cm ontsluiting had en zijn mijn vliezen gebroken (die waren nog intact, ondanks lekkend vruchtwater).
    Het ging eigenlijk wel voortvarend tot ik rond 05:00 rugweeen kreeg die niet meer weg te puffen waren. Toen heb ik om een ruggenprik gevraagd, en gekregen. Ik twijfelde op dat moment, maar mijn voorgevoel zei me dat ik het toch moest doen en bovendien moet je zoiets tijdig beslissen. Was maar goed ook, want bij het persen bleken mijn bekkenbodemspieren te sterk. Vanaf 08:00 zo'n 1,5 uur geperst en ik kreeg hem er niet doorheen, heel frustrerend. Uiteindelijk is hij om 09:35 geboren met knip en vacuümpomp, en toen was ik wel blij dat die ruggenprik de scherpste randjes er vanaf haalde (pijnloos was het niet).
    Het is een lief en mooi jongetje. We mochten om 16:00 naar huis. Wel erg beurs nog van bevalling, maar we genieten volop :)

5. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Jeetje meis dat klinkt best heavy! Nu lekker genieten en gelukkig maken jullie het beiden goed!

Hier morgen ochtend in ziekenhuis melden. Afhankelijk van hoe het met de baarmoedermond staat primen/inleiden. Spanning stijgt!

6. Debbske

Debbske Actief lid

29 nov 2013
    199
    0
    0
    Wat een nacht heb jij gehad LauraBB!
    Maar je hebt nu eindelijk je lieve mannetje in je armen... dat maakt veel goed hè? !?!

Succes vandaag Christien!

Hier gelukkig gisteren mijn angsten van me af gepraat bij mijn vriend. Ik ben zo bang dat ik alleen met de kinderen ben en ik niemand te pakken krijg als het begint... Hij begreep het wel en heeft me verzekerd er binnen een half uur te zijn als ik bel. Meer kan hij niet doen natuurlijk, aangezien hij gewoon moet werken.

Gelukkig hoor ik van de meesten dat het wel een paar uur duurt voor het echt Door gaat zetten... En ik dacht er vannacht aan dat mijn beste vrienden achter me wonen en om de beurt in ploegendienst werken... kan dus denk ik altijd wel bij hen aankloppen als het echt niet gaat...

Van mij mag het vanmiddag wel beginnen...
    Wil het liefst geen kleintje krijgen op 1 of 2 april...

7. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Laurabb: Dat klinkt als een heftige bevalling! Hoe is het nu?

@Christien: Spannend! Zet 'm op meid!

@Debbske: Had je bij de tweeling een keizersnede gehad? Mijn ervaring is dat een half uur meer dan genoeg moet zijn om thuis te komen. De eerste paar cm gaat niet zo vlot en dan zijn de weeën nog wel te doen. Maar, wat ik overal lees en wat voor mij ook gold: de bevalling begon pas toen het "kon", oftewel ml thuis, kind in bed/opvang etc. Ik zou me niet teveel zorgen maken dat je overvallen wordt door heftige weeën waar je geen kant mee uit kunt en je met de kids alleen bent.

@Hier: Ik ben heel onrustig en ik steek iedereen daar mee aan hier in het huishouden. De meisjes slapen slechter dan normaal en ml heeft stress gerelateerde psioriasis die ineens heel erg opspeelt:) Ik hoop maar dat het snel mag beginnen, mijn gevoel zei al heel lang 2 april, dus wie weet:p

8. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Heel veel succes vandaag.
    Waarom willen ze je inleiden? Of had je dat al wel geschreven. Mijn excuses dan, krijg lang niet alles meer mee.

9. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de felicitaties! Hier helemaal op de roze wolk. Wat een super tevreden kindje. En wat een verademing na onze eerste tot nu toe.

Laura ook gefeliciteerd! :)
    Femke hopelijk begint het dan ook snel!
    Christien weet je al meer?
    Debbske fijn dat je het er even met je vriend over hebt gehad. Dan kun je je zorgen delen.

Mijn bevallingsverhaal volgt nog!

10. Debbske

Debbske Actief lid

29 nov 2013
    199
    0
    0
    @Femke11 ik ben bij de tweeling met 35 wk in het ziekenhuis ingeleid. Ik lag toen al een week daar ben zw vergiftiging en ze hebben meerdere keren een balonnen moeten plaatsen en infuus moeten gebruiken om me aan de gang te krijgen. Heb dus geen idee hoe bij mij een normale bevalling zal beginnen en verloopt.
    Daarnaast heb ik graag alles onder controle, dus dat helpt ook niet echt nu ik moet afwachten en het over me heen moet laten komen.

Bedankt voor je geruststelling dat het echt niet ineens zo ver zal zijn😃

11. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    hier alles nog rustig! Nog niet genoeg ontsluiting om in te leiden helaas. Dus nog aan t primen.

@stay calm ik heb het deze zwangerschap heel zwaar gehad met mn depressie die heel erg opspeelde door de hormonen en laatste weken door longontsteking, luchtweginfectie en gekneusde ribben. Kortom was/ben gewoon op. Vandaar dat ze me inleiden

12. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Dames maken jullie ook slechtte nachten ?
    Ik weet mij soms geen houding meer aan te nemen in bed. Dan pijn aan de linker heup of aan de rechter.
    Ik doe niets anders dan draaien wat al niet zo gemakkelijk gaat met al resultaat om de uur wakker.

Ook heb ik sinds een paar dagen een soort vreselijke spierpijn in mijn lies/ schaambeenderen. Is dit herkenbaar ? Kan dit te maken hebben met het indalen ? Ik hoop het...zou graag volgende week wel willen bevallen. Ben wel klaar met die dikke buik 😂

13. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0

Vandaar. Heel veel beterschap en succes met de laatste loodjes.

14. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Debbske: Controle houden, dat klinkt bekend:) Verschrikkelijk dat afwachten zo aan het eind... Zeker als je, zoals jij, geen idee hebt wat je kunt verwachten.

@Christien: Spannend hoor, hopelijk ben je snel inleidbaar.

@Stay Calm: Ja, herkenbaar, ik slaap een paar nachten in de week slecht. Meestal doordat ik me onrustig voel.

@Hier: Nog steeds veel voorweeën, die steeds pijnlijker worden. Vind het mentaal heel zwaar deze x, elke x denk ik dat het begonnen is en dan zwakt het toch weer af. 1 ding is zeker: mijn baby wordt in april geboren;)

15. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Hoop dat het snel opschiet Christien!

Fijn dat het goed met jullie gaat 1612, ben benieuwd naar je verhaal

StayCalm: indalingsweeën voelde ik meer in m'n bekken dan in m'n lies, maar het zou kunnen.

Femke, kun je nog wel een beetje slapen met voorweeën?

Hier gaat het goed. Onze man drinkt goed en is wel een relaxte baby. Hij is alleen tussen 01:00 en 04:00 op z'n wakkerst, daar schijn je niet zoveel aan te kunnen doen en het duurt een paar weken voordat dat dag- en nachtritme erin komt. Soms huilt hij een beetje, maar eigenlijk wil hij gewoon bij ons zijn. Dus we leven ook op middagdutjes.
    Onze kraamhulp is geweldig, twintig jaar ervaring en werkt hard door. Bovendien hou ik wel een beetje van haar ouderwetse boerenslimheid, al moest mijn man aan haar wennen omdat ze nogal direct is :D
    Ik herstel gelukkig ook redelijk vlot en loop alweer door het huis. Schrok er wel van dat je dus echt stolsels nog kan verliezen zo groot als een honkbal. Maar het is echt bizar: maandag reikte mijn baarmoeder tot aan m'n borstbeen en nu zit'ie alweer 4cm onder m'n navel. Echt, niks dan bewondering voor de natuur en het menselijk lijf...

16. Girl123

Girl123 Actief lid

16 jul 2015
    265
    0
    16
    Stay Calm, ik heb dat ook heel erg de laatste dagen. Het hoofdje drukt op mijn zenuw, best vervelend. Een band of een sjaal aan de onderkant van je buik knopen zodat je het beetje ondersteunt kan verlichting geven.

Hier constant last van harde buiken, daarom gaan ze me dinsdag strippen. Ben er best beetje zenuwachtig voor. Jullie hier ervaring mee?

O Laura, ik ben jaloers! Wil ook genieten nu hahaha.

Christien en Femke, we moeten nog even geduld hebben dus! 😁😁 Succes alvast! 😗

17. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Laurabb: Klinkt alsof jullie echt lekker genieten! Heerlijk!
    Die stolsels... Dat is wel een beetje vies idd, Bij mij was dat na de kraamweek altijd wel weer over. Het vloeien wordt sowieso best snel minder en die bm slinkt als een dolle idd. Toch duurt het herstel van de bevalling best even...

@Girl: Ja, wij hebben het nog voor de boeg :) Heb er wel zin in.

@Hier: Slapen, pff dat lukte steeds nog goed, maar afgelopen nacht niet goed geslapen en vanmiddag kon ik de slaap ook niet vatten. Hopelijk slaap ik vannacht wel. Ik heb wel al de hele middag weer weeën, die ook behoorlijk pijnlijk zijn. Morgen weer controle en dan ga ik wel vragen of ze me kan strippen. Ben moe en wil niet te moe worden voor de bevalling begint.

18. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Al een tijdje niet gereageerd.
    Ik ben heerlijk aan het genieten van onze dochter. Ze drinkt erg goed ben al wel moeten stoppen met Bv omdat ik niet genoeg heb en ze haar buikje er niet b ol aan had. Ze was ook echt de 10% van haar geboortegewicht afgevallen. Heb dus even flink moeten bijvoeden maar ze komt weer aan en het gaat verder goed met haar. Ze is zowiezo al een meisje dat de grens opzoekt was bij de bevalling ook al. Net op tijd ging haar hartslag terug omhoog anders hadden ze de gynaecoloog erbij moeten halen.
    Voor iedereen die bevallen is van harte gefeliciteerd.
    Voor iedereen die nog moet heel veel succes en sterkte de laatste weken/dagen.

19. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Oceanna: Geniet ervan.

@Hier: Hele nacht wat gerommel en nu nog steeds. Om 11.30 afspraak bij de vk. ML is nu nog even naar een nieuwe auto kijken, hoop dat hij op tijd terug is (auto staat een uur hier vandaan), want vind het wel spannend. Ik hoop zo dat ze wil strippen en dan het kan.

20. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Gisteren een pet dag. De VK wilde nog niet kijken of ik ontsluiting had/strippen, beleid is vanaf 40 weken. Dat, terwijl haar collega een week ervoor had gezegd dat ze het wel wilde. Ik was heel verdrietig. Gisterenavond een feestje gehad en lekker ontspannen. Meiden lekker uitgeslapen vanochtend en wat denk. Ik wordt om 8.00 wakker met weeën. Daar gaan we weer denk ik... Alleen nu zijn een uurtje geleden mijn vliezen gebroken en verlies ik slijm en bloed. This is real deal denk ik! Weeën komen nog niet heel regelmatig, maar zijn wel pijnlijk. Wish me luck, hopelijk wordt onze baby vandaag nog geboren!

Deel Deze Pagina