Uitgerekend 1-15 april 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door ciprilla, 21 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliss92

Eliss92 Actief lid

7 jul 2017
    473
    458
    63
    Vrouw
    Aahnee super veel sterkte. En hopelijk heb je snel een plakker

ciprilla vindt dit leuk.
  2. Eliss92

Eliss92 Actief lid

7 jul 2017
    473
    458
    63
    Vrouw
    Hier vandaag 5+6. De dagen duren zolang totaan de eerste echo. Hier is het ook nog wat stilte voor de storm denk ik. Meestal word ik in de loop van week 6 misselijk. En dan beetje bij beetje erger. Ben heel moe. Met Coca Cola en dextrose snoepjes kom ik net aan mijn werkdag op het kdv door. Daarnaast moet ook ik veel plassen. En dan de vervelendste kwaal: die levensechte dromen. En dit is echt rot. Ik heb namelijk vannacht al voor de vierde keer gedroomd over bloedverlies en een miskraam. Ik denk dat ik hiervoor maar wat hulp ga zoeken bij de praktijkondersteuner van de huisarts. Na de missed abortion in maart ben ik zo bang om opnieuw een miskraam te krijgen. Na elke droom duurt het 'sochtends echt wel een tijdje voordat ik besef dat ik nog steeds zwanger ben. Ik heb maandagochtend zelfs getest omdat ik niet meer wist wat echt of niet echt was. Gelukkig was de streep nog dikker dan de controlestreep. Maar dit is echt heel naar om zo wakker te worden.

Bijgevoegde bestanden:

3. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden

Herkenbaar! Dit heb ik ook gehad bij de vorige zwangerschap. Toen was ik snel zwanger na een miskraam en dan blijft het super eng allemaal. Ik heb echt net 5 min geleden getest omdat ik de stilte voor de storm ook zo eng vind. Zo gek hoe onze brein werkt.

we moeten onszelf dwingen om er van proberen te genieten. Voor je het weet hebben we onze eerste mooie echo!

Eliss92 vindt dit leuk.
  4. Citroentje93

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Ook hier veel donkerder dan de controle streep Hahah testen na 6 weken echt bizar. Maar dit was mijn laatste test in huis en koop zeker geen nieuwe meer: rustig afwachten tot 20 augustus

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      57,3 KB
      Weergaven:
      49
  5. Eliss92

Eliss92 Actief lid

7 jul 2017
    473
    458
    63
    Vrouw
    Haha ja idd precies zo. Dit was ook mijn laatste test. Ik moet nu wachten tot 22 augustus.

inniedepooh, Liselot12 en Citroentje93 vinden dit leuk.
  6. Liselot12

Liselot12 Lid

30 jul 2022
    24
    30
    13
    Vrouw
    We zijn precies even ver en moeten even zolang wachten tot de 1e echo. Nog ruim 1,5 week. Misselijkheid wordt bij mij nu wel erger. Kleine porties eten, en hopen dat dat wat helpt.

Eliss92, Citroentje93 en inniedepooh vinden dit leuk.
  7. MissRx

MissRx Actief lid

22 dec 2021
    233
    221
    43
    Vrouw
    Ik herken de stilte voor de storm ook heel erg.
    Ik ben wat vermoeid, soms doen mn borsten zeer, maar soms ook niet. Gisteren kreeg ik daar echt een dikke paniekaanval van en heb ik even flink gejankt omdat ik zo bang ben voor weer een miskraam. Dus ook dat herken ik zoooo erg. Het is verschrikkelijk. Ik merk wel dat ik snel emotioneel ben. Een hele waardevolle collega van mij gaat weg en ik was een afscheidsboodschap aan het schrijven en ik was gewoon aan het janken haha!

Citroentje93 en inniedepooh vinden dit leuk.
  8. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    825
    806
    93
    Vrouw
    Uitgerekend 1 - 15 april 2023 ♡

1 april
    Tinkerbell2202 - 32 jaar - 3e kindje waarvan 1 ster.
    Fietje001 - 40 jaar

2 april
    Inniedepooh - 1e kindje
    Pinguinkje - 35 jaar - 2e kindje (plus 1 sterretje)

3 april
    Amadeliefjes - 20 jaar - 1e kindje

4 april
    Lieke - 31 jaar - 3e kindje
    Citroentje93 - 3e kindje

5 april
    Eliss92 - 30 jaar - 3e kindje(4e na missed abortion)
    Euminee - 39 jaar - 2e kindje
    Summer2004 - 18 jaar - 1e kindje
    Liselot12 - 31 jaar - 2e kindje

6 april
    MissRx - 25 jaar - 1e kindje (na ZOL)

7 april
    Dboer - 27 jaar - 1e kindje (na MA)

8 april
    Iris - 23 jaar - 1e kindje

9 april

10 april

11 april

12 april

13 april

14 april

15 april

Afspraken:
    Augustus

4 augustus - Fietje001 - eerste echo
    13 Augustus - Tinkerbell2202 - Echo
    15 Augustus - Lieke P - intake + echo
    17 augustus - Inniedepooh - vitale echo
    17 Augustus - Amadeliefjes - Intake Echo
    18 augustus- MissRx - eerste echo + intake
    18 augustus - Dboer - 1e vroege vitaliteitsecho
    20 augustus - Citroentje93 - eerste echo
    22 augustus - Eliss92 - intake + echo
    30 augustus- Iris - eerste echo
    31 Augustus - Tinkerbell2202 - Termijn echo ziekenhuis
    September
    5 september - Inniedepooh - intake + echo

------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (1)
    ------------------------------------------
    HOE PAS IK DE LIJST AAN?

- Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'

9. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    825
    806
    93
    Vrouw
    Hoewel ik het heel spannend vind mezelf toch op deze lijst gezet. Na een missed abortion in maart, die ik uiteindelijk met medicatie heb moeten opwekken, ben ik weer zwanger van ons 1e kindje. Afgaande op mijn eisprong vandaag precies 6 weken en gezien mijn eerdere missed abortion nu een vroege echo staan voor volgendeweek. Ik vind het allemaal heel dubbel. Ik ben superblij weer zwanger te zijn, en aan de andere kant ook doodsbenauwd dat het weer fout gaat en ik volgendeweek in die echostoel weer vreselijk nieuws krijg. De dagen naar die 1e echo kruuuiipen me dan ook voorbij!

Inmiddels begin ik wel wat lichte klachten te ervaren. Mijn borsten doen zeer, ben wat sneller moe, mijn eetlust is compléét weg en voel me in zijn algemeen gewoon een beetje prut, zeker op lege maag. Ook voel ik af en toe nog best wel wat gemene krampen onderin, maar dit is al wel minder vaak dan de voorgaande weken. Ik ben benieuwd of binnenkort ook echt de misselijkheid toe zal slaan. Bij mijn vorige zwangerschap bleef dat uit, maar gezien dat achteraf rond de 6 weken is gestopt met groeien hoop ik ergens dat het dit keer wel toeslaat om me wat gerust te stellen dat het nu wel is blijven groeien. En aan de andere kant wil ik dat ook weer niet want misselijkheid is zoo naar en ik ben ook superbang voor overgeven altijd. Super tegenstrijdig haha:roflmao:.

Eliss92, Citroentje93, Liselot12 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. inniedepooh

inniedepooh Actief lid

15 jun 2022
    124
    122
    43
    Vrouw
    @DBoer Welkom! Ik zit ook al helemaal af te tellen tot de eerste echo (duurt nog zooooo laaaaang :cry:)

Houden jullie het een beetje uit met de hitte?

DBoer vindt dit leuk.
  11. tinkerbell2202

tinkerbell2202 Actief lid

14 jan 2014
    220
    159
    43
    Vrouw
    Welkom! Ik denk dat voor vele die angst relateerbaar is. Komt allemaal goed!!

@inniedepooh ik werk vast nachtdiensten, ben normaal dol op e zomer. Maar merk dat ik echt heel moe ben, en als ik dan sochtens naar bed ga ben ik ook weer om 12 uur eruit door de warmte.uij?

DBoer vindt dit leuk.
  12. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    825
    806
    93
    Vrouw
    Ik vind normaal gesproken hitte echt heeerlijk, maar nu.... ik trek het echt totaal niet gewoon! Ik zit momenteel mijn dagen op de bank gekluisterd onder de plafondventilator. Buiten in die hitte krijg ik echt snel hoofdpijn, zweet ik als een otter en gaat mijn misselijkheid ook sneller opspelen. Ik wist echt niet dat hitte in het eerste trimester ook al zo vervelend zou zijn, dacht dat dat pas op het laatst wanneer je echt een bolle buik hebt zou zijn :eek:. Wel een beetje jammer want kan op deze manier niet echt genieten van mijn vakantie. Heb bijna zoiets van laat mij maar weer werken en dan neem ik in t najaar als t lekker 15-20 graden is nog wel een weekje op haha.

inniedepooh en Citroentje93 vinden dit leuk.
  13. Citroentje93

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Dames die 6+ weken zwanger zijn, wat voelen jullie allemaal tot zo ver? Bij mij is het heel rustig op het moment. Alleen wat gevoelige tepels en misselijkheid in vlagen. Maar voor de rest van de dag voel ik mij zo goed als dood normaal. Nog een week tot de echo

Liselot12 en inniedepooh vinden dit leuk.
  14. Fietje001

Fietje001 Actief lid

21 mrt 2021
    246
    137
    43
    Vrouw
    Hoi..
    Hier 7+2 vandaag! Normaal at ik gewoon 3x daags mr nu moet ik om de 2u zeker iets eten want ik kom de dag anders niet door
    ..ben sommige dagen DOOOOOODOP en andere dagen valt dat goed mee..deze namiddag om 14u aan het werk en ik kon slapen waar ik stond..misselijkheid vamt eigenlijk heel goed mee...ik denk wel dat ik het geen 5weekjes meer zal kunnen verbergen dat ik zwanger ben

Citroentje93 vindt dit leuk.
  15. Fietje001

Fietje001 Actief lid

21 mrt 2021
    246
    137
    43
    Vrouw
    Oeps..te snel verzonden...buikje begint al wat ronder te worden..

16. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    825
    806
    93
    Vrouw
    Extreme vermoeidheid, gevoelige borsten, continue lichte misselijkheid die erger wordt bij een lege maag, geen eetlust maar wel snel honger, afkeer tegen specifiek eten, & opgeblazen buik. Vooral dat laatste verbaas ik me iedere dag weer! In de ochtend is mijn buik zo plat als altijd. En dan eet ik letterlijk 1 soepstrengel en ineens bám: 6 maanden zwanger buikje :eek:.

Liselot12 en inniedepooh vinden dit leuk.
  17. Citroentje93

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden

Oké eigenlijk alles wat jij omschrijft heb ik precies het zelfde maar ik vergeet dat dit ook symptomen zijn! En vooral dat laatste inderdaad: mijn buik is zoooo rond en opgeblazen na 1 maaltijd. Gisteren mensen over de vloer en moest echt een wijde blouse aan want het was heel goed te zien als ik wat strakkers had aan getrokken

inniedepooh vindt dit leuk.
  18. inniedepooh

inniedepooh Actief lid

15 jun 2022
    124
    122
    43
    Vrouw
    De misselijkheid begint nu heel erg af te nemen, ergens heel blij mee maar hoop toch dat het in ene weer terug komt.
    Voor de rest heel erg moe, kan echt de hele dag slapen :rolleyes:

19. inniedepooh

inniedepooh Actief lid

15 jun 2022
    124
    122
    43
    Vrouw
    Dat heb ik ook datt buikje, zo erg. Wel heel erg leuk natuurlijk maar wil het nog verborgen houden zolang t kan. Ik zeg nu ook maar gewoon dat ik ‘wat ben aangekomen’

DBoer vindt dit leuk.
  20. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    825
    806
    93
    Vrouw
    Stiekem vind ik het best leuk omdat ik dan al een beetje kan ervaren hoe het zal zijn om eindelijk een babybuikje te hebben, ook al is het voor nu nog puur darmen haha. Was laatst bij mijn moeder en heb het maar op constipatie gehouden, met dit warme weer en zomerse kleding valt t nou eenmaal erg slecht te verbergen haha. Betwijfel of ze me geloofde maar het gaat om het idee:D

inniedepooh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina