Uitgerekend 1-15 april 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door ciprilla, 21 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liselot12

Liselot12 Lid

30 jul 2022
    24
    30
    13
    Vrouw
    Wat fijn @inniedepooh !
    @DBoer als je een volle blaas hebt kan het volgens mij al snel uitwendig (praat mezelf ook moed in, die inwendige echo's vind ik ook vreselijk). Hopelijk krijg je deze keer wel goed nieuws.
    @DvR1991 welkom hier!

DvR1991 vindt dit leuk.
  2. Maud1995

Maud1995 Actief lid

24 dec 2021
    181
    213
    43
    Vrouw
    Oh wat geweldig voor je zeg, prachtig. Zullen de hormonen wel zijn en mijn eigen spanning die zich opbouwd voor m'n eigen echo maar ik word er zelfs emotioneel van! Geniet er lekker van, heerlijk.

inniedepooh vindt dit leuk.
  3. Maud1995

Maud1995 Actief lid

24 dec 2021
    181
    213
    43
    Vrouw
    @DBoer
    Jouw echo staat ook in mijn geheugen gegrift (op een positieve manier). Ik duim mee voor een prachtige echo voor jou morgen!!!!!!

inniedepooh en DBoer vinden dit leuk.
  4. inniedepooh

inniedepooh Actief lid

15 jun 2022
    124
    122
    43
    Vrouw
    Uitgerekend 1 - 15 april 2023 ♡

1 april
    Tinkerbell2202 - 32 jaar - 3e kindje waarvan 1 ster.
    Fietje001 - 40 jaar

2 april
    Inniedepooh - 1e kindje
    Pinguinkje - 35 jaar - 2e kindje (plus 1 sterretje)

3 april
    Amadeliefjes - 20 jaar - 1e kindje

4 april
    Lieke - 31 jaar - 3e kindje
    Citroentje93 - 3e kindje

5 april
    Eliss92 - 30 jaar - 3e kindje(4e na missed abortion)
    Euminee - 39 jaar - 2e kindje
    Summer2004 - 18 jaar - 1e kindje
    Liselot12 - 31 jaar - 2e kindje

6 april
    MissRx - 25 jaar - 1e kindje (na ZOL)

7 april
    Dboer - 27 jaar - 1e kindje (na MA)

8 april
    Iris - 23 jaar - 1e kindje

9 april

10 april
    Maud - 26 jaar - 1e kindje

11 april
    Deniseje3 - 26 jaar - 2e kindje

12 april

13 april

DvR1991 - 31 jaar - 1e kindje

14 april

15 april

Afspraken:
    Augustus

4 augustus - Fietje001 - eerste echo
    13 Augustus - Tinkerbell2202 - Echo
    15 Augustus - Lieke P - intake + echo
    17 Augustus - Amadeliefjes - Intake Echo
    18 augustus- MissRx - eerste echo + intake
    18 augustus - Dboer - 1e vroege vitaliteitsecho
    20 augustus - Citroentje93 - eerste echo
    22 augustus - Eliss92 - intake + echo
    23 augustus - Maud1995 - intake + echo
    24 augustus - Deniseje3 - echo zkh
    24 augustus - Pinguinkje - eerste echo + intake
    30 augustus- Iris - eerste echo
    31 Augustus - Tinkerbell2202 - Termijn echo ziekenhuis
    September
    13 - Inniedepooh - Echo + Intake

------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (1)
    HOE PAS IK DE LIJST AAN?

- Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'
    [/QUOTE]

5. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    826
    807
    93
    Vrouw
    Uitgerekend 1 - 15 april 2023 ♡

1 april
    Tinkerbell2202 - 32 jaar - 3e kindje waarvan 1 ster.
    Fietje001 - 40 jaar

2 april
    Inniedepooh - 1e kindje
    Pinguinkje - 35 jaar - 2e kindje (plus 1 sterretje)

3 april
    Amadeliefjes - 20 jaar - 1e kindje

4 april
    Lieke - 31 jaar - 3e kindje
    Citroentje93 - 3e kindje

5 april
    Eliss92 - 30 jaar - 3e kindje(4e na missed abortion)
    Euminee - 39 jaar - 2e kindje
    Summer2004 - 18 jaar - 1e kindje
    Liselot12 - 31 jaar - 2e kindje

6 april
    MissRx - 25 jaar - 1e kindje (na ZOL)

7 april
    Dboer - 27 jaar - 1e kindje (na MA)

8 april
    Iris - 23 jaar - 1e kindje

9 april

10 april
    Maud - 26 jaar - 1e kindje

11 april
    Deniseje3 - 26 jaar - 2e kindje

12 april

13 april

DvR1991 - 31 jaar - 1e kindje

14 april

15 april

Afspraken:
    Augustus

4 augustus - Fietje001 - eerste echo
    13 Augustus - Tinkerbell2202 - Echo
    15 Augustus - Lieke P - intake + echo
    17 Augustus - Amadeliefjes - Intake Echo
    18 augustus- MissRx - eerste echo + intake
    20 augustus - Citroentje93 - eerste echo
    22 augustus - Eliss92 - intake + echo
    23 augustus - Maud1995 - intake + echo
    24 augustus - Deniseje3 - echo zkh
    24 augustus - Pinguinkje - eerste echo + intake
    25 augustus - Dboer - 2e vroege vitaliteitsecho
    30 augustus- Iris - eerste echo
    31 Augustus - Tinkerbell2202 - Termijn echo ziekenhuis
    September
    13 - Inniedepooh - Echo + Intake

jongen (0) | meisje (0) | verrassing (1)
    HOE PAS IK DE LIJST AAN?

- Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'

6. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    826
    807
    93
    Vrouw
    Poeh jeetje, wat een spanning was dit zeg. Ik lag echt trillend in die stoel, maar vrij snel kon ze me vertellen dat ze het in de baarmoeder zag liggen en dat er een hartje klopt. Dat is dus een hele opluchting al! Bij het meten kwam ze alleen uit op 6 weken, waar ik zelf wel wat nerveus van word. Gezien ovulatietesten weet ik zeker dat ik 7 moet zijn, maar ze gaf aan dat metingen zo vroeg nog niet betrouwbaar zijn en dat het vaak voorkomt dat het op minder uitkomt en dat die dagen er dan bij latere echo's weer bijkomen. Ik probeer daar dus maar op te vertrouwen. Het hartje klopte in ieder geval in een goed tempo zei ze, dus niet traag ofzo en dat vond ze heel positief.

Ze heeft me nu volgende week voor een nieuwe vitaliteitsecho ingepland om te kijken hoe het er dan voorstaat. Ben daar nu direct alweer heel zenuwachtig voor, maargoed voor nu dit kleine succesje maar even vieren. Met een emmer, lamguit op de bank uiteraard want ik ben kots- en kotsmisselijk :roflmao:

MissRx, inniedepooh en Deniseje3 vinden dit leuk.
  7. Deniseje3

Deniseje3 Bekend lid

2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Het binnen houden lukt hier helaas niet meer, zelfs water komt er met een rotgang weer uitzetten. Vannacht tot half 5 op de wc vloer gezeten boven de wc. Ochtend misselijkheid is hier dus gewoon de hele dag en nacht misselijk. Met mijn zoontje nooit zo erg gehad :cry:

8. Deniseje3

Deniseje3 Bekend lid

2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Wat fijn dat ze zo snel het kloppende hartje kan vinden! Inderdaad iedere mm kan een hele andere meting geven. Zou me niets verbazen als je volgende week gewoon weer een week vooruit word gezet.
    Jezelf nu verwennen met een droog kaakje, haha. Hopelijk word ook bij jou de misselijkheid snel minder

9. Pinguinkje

Pinguinkje Bekend lid

10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    @MissRx Wat enorm vervelend en vermoeiend lijkt me dat! Ik slaap juist heel erg goed sinds ik zwanger ben. Ga meestal rond 22.30 slapen en kom om 7.30u nog steeds maar met moeite m'n bed uit. Ik droom wel elke nacht heel veel en wordt tussendoor ook wel wakker, maar slaap dan snel weer in. Vannacht wel voor het eerst wakker geworden met enorme zuurbranden. Dus eruit gegaan om een Rennie te nemen. Half uur later stond m'n dochter alweer naast m'n bed omdat ze dorst had, dus deze nacht was ietsje minder...

@inniedepooh en @DBoer Gefeliciteerd met de goede echo's!!! Hier neemt de spanning voor de eerste echo over een week ook enorm toe...

@Deniseje3 O jeetje, dat klinkt vreselijk! Misschien toch aan de arts vragen of je er iets voor kunt krijgen? Dit klinkt niet erg gezond...

DBoer vindt dit leuk.
  10. DvR1991

DvR1991 Nieuw lid

17 aug 2022
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hi allemaal!

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met al die kwaaltjes.
    Door de gehele dag door te eten hou ik het gelukkig nog wel binnen maar die borsten pffffff don't touch this......
    En concentratie is ook ver te zoeken.

Ben enorm nieuwsgierig naar volgende week eerste echo.
    Hebben jullie nog tips? Ik heb bij 2 verschillende verloskundigen een afspraak om te kijken waar het gevoel beter is. Hoe deden jullie dat?

Wat dan wel weer leuk is zijn die verliefdheid kriebels in je buik, ga ervan uit dat jullie die ook ervaren. Heerlijk.

11. inniedepooh

inniedepooh Actief lid

15 jun 2022
    124
    122
    43
    Vrouw
    Wat fijn dat t hartje goed klopte, bij mij werd er ookal gezegd dat ze pas met 9+ weken met zekerheid konden zeggen hoe ver ik was.

DBoer vindt dit leuk.
  12. Deniseje3

Deniseje3 Bekend lid

2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw

Bij mijn zoontje had ik twee jaar geleden emasafene gekregen maar daar werd ik weer vreselijk moe en duizelig van. Ik kijk even aan hoelang ik dit trek. Ik heb vandaag op zijn minst wat water binnen gehouden. Hopelijk morgen lukt het me weer wat kleins te eten.

13. tinkerbell2202

tinkerbell2202 Actief lid

14 jan 2014
    220
    159
    43
    Vrouw
    Oei dat lijkt me erg minder al die misselijkheid.
    Hier was de echo vorige week heel goed, enige nadeel is dat ik vanaf vandaag het eerste trimester thuis geschreven ben van het werk. Mijn bloeddruk is 90/50 en ik moet echt rustiger aandoen op het moment.
    @Deniseje3 ik kreeg andere medicatie voor misselijkheid die wel goed hielp, zal straks de naam eens opzoeken.

inniedepooh vindt dit leuk.
  14. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    826
    807
    93
    Vrouw
    Bij de verloskundige werd me vandaag ook verteld dat reisziektepillen kunnen helpen bij de zwangerschapsmisselijkheid. Had dat nog nooit eerder gehoord. Heeft iemand hier daar misschien ervaring mee? Voor nu probeer ik het onder controle te houden met vitamine b6, gemberpillen & zo veel als lukt steeds kleine beetjes blijven eten, maar de misselijkheid wordt wel echt steeds heviger.

15. MissRx

MissRx Actief lid

22 dec 2021
    233
    221
    43
    Vrouw
    Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!
    Ik heb een zelfde ervaring ongeveer.. ik ben zeker van mijn eisprong en op basis daarvan zou ik 6+5 moeten zijn. De verloskundige kwam uit op 6+1. Dat was wel even slikken.. maar ze zei precies hetzelfde als jouw verloskundige. Laten we daar maar vanuit gaan dan..
    Fijn dat je over een week wel weer mag. Ben heel benieuwd! Ik mag over 3 weekjes weer. Wat een tijd..

DBoer vindt dit leuk.
  16. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    826
    807
    93
    Vrouw
    Ja dat is dan toch even slikken als dat niet overeenkomt he! Ik vond een week verschil ook best veel, maar zij leek er niet ongerust om gezien de goede hartslag dus daar probeer ik dan maar op te vertrouwen. En ben heel blij dat ze me nog een extra echo geven volgendeweek, spannend, maar fijn dat ik niet 3 weken moet wachten!

MissRx vindt dit leuk.
  17. Maud1995

Maud1995 Actief lid

24 dec 2021
    181
    213
    43
    Vrouw
    Ik snap je twijfels en onzekerheid, maar..... Er klopt een hartje en dat is gewoon al onwijs goed nieuws! Wat fijn!
    Super ook dat je volgende week weer mag komen. Wie weet groeit het wel snel. Ben heel benieuwd! Geniet nu eerst maar lekker van dit goede nieuws.

DBoer vindt dit leuk.
  18. Maud1995

Maud1995 Actief lid

24 dec 2021
    181
    213
    43
    Vrouw
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik wat onzeker word als ik jullie verhalen hoor over misselijkheid...
    Eigenlijk voelde ik de week voor de zwangerschapstest en de twee weken erna het meest (enorm pijnlijke borsten, krampen, moe, ook wat ziekjes af en toe). Maar vanaf afgelopen weekend voel ik juist steeds minder. En als ik dan bij sommige van jullie juist zie dat vanaf week 6 de misselijkheid intrede doet, word ik onzeker. Ik voel me deze week juist eigenlijk heel goed. Borsten zijn nog licht gevoelig, niet pijnlijk. En heb een opgezette buik, voor de rest niks meer.

Ik weet dat ik niet moet vergelijken, maar van binnen krijg ik zoveel angst voor een slecht bericht komende dinsdag op de eerste echo... Uiteraard houden we goede moed! Maar wilde het toch even van me afschrijven.

Liselot12 vindt dit leuk.
  19. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden

Allereerste gefeliciteerd voor iedereen met de goede echo’s ❤️ Is jullie gegund!

En Maud, ik maak hetzelfde mee. Misselijkheid is helemaal weg alleen een opgeblazen buik en gevoelige tepels. Wel heel erg moe maar werk ook veel. Heb ook last van hele hoge hartslag tijdens rust.

maar betreft de misselijkheid heb ik echt helemaal geen last meer van. Bij beide zwangerschappen heb ik er echt last van gehad dus vind dit ook erg spannend. Zaterdag eerste echo cant wait!

20. Liselot12

Liselot12 Lid

30 jul 2022
    24
    30
    13
    Vrouw
    Snap jullie helemaal, hier heb ik ook last van. Ik ben eigenlijk alleen maar moe, m'n energie is nooit veel maar nu wel extreem weinig. Vind de echo maandag ook heel spannend!

Deel Deze Pagina