Uitgerekend 1-15 april 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door ciprilla, 21 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bella2021

Bella2021 Actief lid

30 dec 2021
    323
    417
    63
    Vrouw
    Gister mijn 2e echo gehad, hartje klopt mooi en snel. Ook was hij of zij mooi gegroeid.
    Meteen door naar mijn moeder en oma en die waren door het dolle heen.

Intens gelukkig op dit moment

2. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Wij hebben net de eerste echo gehad. Volgens deze meting ben ik morgen 8 weken. Is dus twijfelgevalletje of ik nog binnen deze groep hoor, of er net buiten val.

Maar pff, het valt me zwaar. Ben hondsberoerd met veel overgeven en dan de zorg voor onze kleine man van 8 maanden nog en nog bortvoeding geven en slechte nachten maken wel dat ik nog niet echt van het idee heb genoten.

3. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    828
    814
    93
    Vrouw
    Wat naar dat je je zo beroerd voelt :(. Helaas erg herkenbaar, maar poeh, dat lijkt me goed pittig om daarnaast dan ook nog de zorg te hebben voor zo'n kleintje! Als je klachten echt heel hevig worden zou je altijd nog om medicatie kunnen vragen, dat kan je misschien iets helpen. Maar hoe dan ook zijn dit gewoon pittige weken, hopelijk zijn we straks met zijn allen snel in een periode dat we ons weer wat beter gaan voelen!

inniedepooh en Iemand1991 vinden dit leuk.
  4. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    828
    814
    93
    Vrouw
    Is het bij jullie verloskundigen ook zo ontzettend lastig om afspraken te plannen? Waar ik woon hebben wij helaas maar 1 praktijk (en dus geen keuze). Ze hebben het echt súperdruk en dat maakt het plannen van afspraken echt een uitdaging. Ook kunnen ze daardoor afspraken ook nooit op 1 dag plannen, wij moeten dus ook apart voor de termijnecho en de intake, met maar een paar dagen ertussen. Voor mij en mijn man is dat behoorlijk lastig steeds omdat we beide banen hebben waarbij onze agenda's snel vol raken en niet alles zomaar te verschuiven valt of af te zeggen is. Nou met veel moeite hebben we t voor elkaar gekregen voor de komende afspraken, bellen ze nu net dat ze de afspraak voor de intake volgendeweek helaas moeten verschuiven.. nu is het maar de vraag of het ons beide gaat lukken onze werkagenda's weer helemaal overhoop te halen om beide te kunnen :cry:. Misschien klinkt dit wel als veel gezeur van mij hoor, maar het geeft me echt wel stress en merk dat het mij en mijn man behoorlijk irriteerd!

inniedepooh vindt dit leuk.
  5. Deniseje3

Deniseje3 Bekend lid

2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Ik denk en hoop vooral dat dit nog komt wegens de zomerperiode en dat een hoop vaste verloskundige van de praktijk nog vakantie hebben.

Wij hebben ook in ons dorp 1 grote praktijk zitten, ik wou graag een vaste verloskundige voor mijn afspraken en dit ging ook nogal lastig. Ik zit zelfs te twijfelen om naar een kleinere praktijk in een ander dorp over te stappen omdat je je dat minder een nummertje voelt. ik heb dit erg gemerkt met het inleiden van mijn bevalling toen ik bij mijn zoontje overtijd ging, en ik al weken met voorweeen liep en snachts al nachten niet sliep. Ik moest maar hopen dat de verloskundige die dag tijd had om mijn vliezen te breken (had al weken 2cm) en dat ze dan geen andere bevalling had op het moment. dat was uiteindelijk helaas wel het geval, toen ben ik op dat moment gewoon maar huilend naar de praktijk gegaan om te hopen dat haar collega die spreekuur had mijn vliezen wou breken.
    (en gedreigd dat ik er anders zelf een vork in stop, hahaha)

Ik snap dat het enorm irritant is om alle afspraken apart te moeten doen, is zeker bij het eerste kindje erg fijn en leuk dat je man mee kan naar de afspraken. Heb jij ook geen optie om naar een praktijk in het naast gelegen dorp over te stappen?

6. Deniseje3

Deniseje3 Bekend lid

2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    1 april
    Tinkerbell2202 - 32 jaar - 3e kindje waarvan 1 ster.
    Fietje001 - 40 jaar

2 april
    Inniedepooh - 1e kindje
    Pinguinkje - 35 jaar - 2e kindje (plus 1 sterretje)

3 april
    Amadeliefjes - 20 jaar - 1e kindje

4 april
    Lieke - 31 jaar - 3e kindje
    Citroentje93 - 3e kindje

5 april
    Eliss92 - 30 jaar - 3e kindje(4e na missed abortion)
    Euminee - 39 jaar - 2e kindje
    Summer2004 - 18 jaar - 1e kindje
    Liselot12 - 31 jaar - 2e en 3e kindje

6 april
    Dboer - 27 jaar - 1e kindje (na MA)

7 april

8 april

9 april
    Maud - 26 jaar - 1e kindje
    Iris - 23 jaar - 1e kindje
    MissRx - 25 jaar - 1e kindje (na ZOL)
    10 april

11 april
    Deniseje3 - 26 jaar - 2e kindje

12 april

13 april

DvR1991 - 31 jaar - 1e kindje
    Ourbigdream - 29 jaar - 1e kindje (Na 2 MK)
    Bella2021 - 26 jaar - 1e kindje (na mk)

14 april

15 april

Afspraken:
    Augustus

4 augustus - Fietje001 - eerste echo
    13 Augustus - Tinkerbell2202 - Echo
    15 Augustus - Lieke P - intake + echo
    17 Augustus - Amadeliefjes - Intake Echo
    20 augustus - Citroentje93 - eerste echo
    22 augustus - Eliss92 - intake + echo
    22 augustus - Ourbigdream - 1e echo zkh
    23 augustus - Iris1905 - echo
    24 augustus - Deniseje3 - echo zkh
    24 augustus - Pinguinkje - eerste echo + intake
    29 augustus - Ourbigdream - 2e echo zkh
    31 augustus- Iris1905 - intake
    31 augustus - Bella2021 - 2e echo
    31 Augustus - Tinkerbell2202 - Termijn echo ziekenhuis
    September
    02 - Ourbigdream - 1e echo VK
    05 - Ourbigdream - Intake VK
    05 - Deniseje3 - echo 9 weken zkh
    07 - Dboer - Intake VK
    07 - MissRx - echo
    08 - Liselot12 - 2e echo
    12 - Iris1905- Termijnecho
    12 - Eliss92 - termijnecho
    13 - Inniedepooh - Echo + Intake
    13 - Maud1995 - Termijnecho
    13 - Dboer - Termijnecho
    16 - Deniseje3 - Termijn echo
    19 - Deniseje3 - intake vk
    20 - Ourbigdream - Termijnecho
    21 - MissRx - Termijnecho
    22 - Bella21 - Termijnecho

------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (1)
    ------------------------------------------
    HOE PAS IK DE LIJST AAN?

- Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie’
    [/QUOTE]

7. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    828
    814
    93
    Vrouw
    Nee die zijn helaas allemaal te ver weg :(. Ik woon in een stad en zelfs de dorpen hier omheen komen juist naar onze praktijk toe.. en er zitten 4 verloskundigen in deze praktijk als ik het goed heb begrepen (wat ik voor het werkgebied sowieso weinig al vind), je krijgt geen vaste aangewezen verder het is echt iedere keer een ander. Ik had dat ook liever anders gehad, maar helaas! Ik hoop inderdaad dat het voornamelijk met zomerdrukte nog te maken heeft en dat het plannen straks allemaal weer wat makkelijker gaat

Deniseje3 vindt dit leuk.
  8. inniedepooh

inniedepooh Actief lid

15 jun 2022
    124
    122
    43
    Vrouw
    :oops:Bah bah bah, heb altijd al een soort van uitslag rondom mijn mond gehad als een baardje (komt door mijn lactose allergie maar mijn liefde voor warme chocolademelk gaat voor). Nu met de zwangerschap is het alleen maar erger geworden, en on top of that, is mijn huid nog gevoeliger dan dat het al was dus makeup is een echte no go.
    Normaal maakte ik me er niet zo druk om maar gister maakte mn werkgever er een opmerking over, en nu denk ik er dus steeds aan.
    Zo stom dit weer, maar voor een goed doel toch :oops:

9. Deniseje3

Deniseje3 Bekend lid

2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Mijn collega die had hier ook tijdens de zwangerschap enorm veel last van, ook onwijze jeuk op haar hele lichaam. Als ik me het goed herinner heeft zij toen een zalfje ervoor gekregen van de dokter, omdat ze haar eigen hormoon zalf niet meer mocht smeren. Dit hielp wel redelijk toen. Misschien kan je hierom vragen bij de dokter?
    wel stom dat je werkgever daar een opmerking over maakt, ik had denk lekker hormonaal terug gereageerd :roflmao: lekker laten lullen inderdaad.

10. Deniseje3

Deniseje3 Bekend lid

2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Hier echt het idee alsof de misselijkheid op zijn piek is, ik ga toch maar even de dokter bellen maandag en weer vragen om emasefene. Vrijdag gaan we een week naar de sprookjescamping, hebben we een hoop leuke uitjes gepland staan. Op dit moment zie ik dat echt niet gebeuren :confused:

merken jullie ook dat de misselijkheid steeds erger word, of neemt het bij de meeste al iets af?
    En gebruiken jullie er iets voor? Ik had iets gelezen over gemberpillen

11. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    828
    814
    93
    Vrouw
    Bij mij wisselt het echt steeds per dag, ik heb goede en ik heb slechte dagen maar heb niet het idee dat mijn slechte dagen nu erger zijn dan 3 weken terug ofzo, dat blijft gewoon een beetje gelijk. Voor iedereen is het anders natuurlijk, maar heb wel verschillende dingen gelezen dat rond de 9 weken vaak wel een piekmoment is van misselijkheid, omdat dan je hormoonlevels echt op zijn hoogst zijn? Ik moet er wel bij zeggen dat ik nu een kleine 2 weken suprimal slik (zelfde werkzame stof als emasafene) en dat houdt het wel onder controle, laatst een keer een dosis vergeten op een goede dag en het was direct mis. Ik blijf dat nu eerst dus toch maar slikken, ook op mijn goede dagen, zodat ik toch enigzins kan blijven functioneren. Ik hoop voor ons allemaal dat dit 1e trimester snel voorbij mag zijn!!

12. inniedepooh

inniedepooh Actief lid

15 jun 2022
    124
    122
    43
    Vrouw
    Heb er eigenlijk bijna geen last meer van. Alleen als ik iets teveel suiker binnen krijg. Vind het wel fijn zo *klopt onder hout*

13. inniedepooh

inniedepooh Actief lid

15 jun 2022
    124
    122
    43
    Vrouw
    Ik ga morgen maar even bellen, hopelijk valt er iets te vinden.

14. Liselot12

Liselot12 Lid

30 jul 2022
    24
    30
    13
    Vrouw
    O bah, hier donderdag 2e echo gepland staan, zijn er meer die onzeker worden voordat je echo hebt? Normaal 's avonds misselijk, nu al een appel en cracker op en 't gaat nog steeds goed. Manlief relativeert door te zeggen dat we al voor 17 uur gegeten hebben en ik weinig gehad heb, maar ik vind maar niks. Eerst was ik niet echt onzeker, maar nu wilde ik maar dat donderdag voorbij is!

MissRx en inniedepooh vinden dit leuk.
  15. inniedepooh

inniedepooh Actief lid

15 jun 2022
    124
    122
    43
    Vrouw
    Hier hetzelfde! Zelfs geen gevoelige borsten meer. Alleen dan ook nog s met mega krampen, snel een echo gekregen in het ziekenhuis en madam/meneer is al lekker aan het dansen daarbinnen. Blijkbaar dus niets om je zorgen over te maken :D;)

Bella2021 vindt dit leuk.
  16. Maud1995

Maud1995 Actief lid

24 dec 2021
    181
    213
    43
    Vrouw
    Wat fijn @inniedepooh !!!! Zo leuk haha.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Voor mij nog een weekje tot de termijnecho. Het grappige is dat ik het ook wel spannend vind, maar ergens vind ik ook steeds meer 'berusting' ofzo. Ik denk ook echt inmiddels een klein buikje (9,5 week nu) te zien ontwikkelen, dus ergens verwacht ik toch ook wel dat de echo goed is volgende week?! (Best eng om uit te spreken)
    Uiteraard komt er dan elke keer weer een stemmetje die zegt: ja maar je bent niet misselijk etc, dus waarschijnlijk is het niet goed!
    Die probeer ik te negeren, en van het eerste gevoel uit te gaan :)

Liselot12 en inniedepooh vinden dit leuk.
  17. Deniseje3

Deniseje3 Bekend lid

2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Wij hebben gisteren nog even een extra echo gehad in het ziekenhuis, toch weer vooruit gezet naar uitgerekende datum 10 april. Dus nu 9 weken + 1. Wat een verschil met de echo van 1,5 week terug! Duidelijk voetjes en handjes in beeld gezien, echt super leuk.

Ook sinds gisteren gestart met emasefene voor de misselijkheid, had ik dat nou maar eerder gedaan. Misselijkheid is volledig weg, wel wat moe maar gelukkig gaat me zoontje laatste middagen weer slapen smidags. :)

Citroentje93, Liselot12 en inniedepooh vinden dit leuk.
  18. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    828
    814
    93
    Vrouw
    Voor mij ook nog een weekje tot de termijnecho. En ik moet zeggen... ja ik ben er nog steeds even rete nerveus voor als de vorige 2 echo's :roflmao:. Ik voel me de laatste dagen megaslecht, en je zou verwachten dat dat me enigzins gerust zou stellen, maar nee haha. Het is alsof mijn brein gewoon weigert te geloven dat er echt een goed groeiend kindje in mijn buik zit. Ook al voel ik me dan beroerd, ik ga toch denken van ja maar ik voel helemaal niks in mijn buik, volgensmij gebeurt daar helemaal niks! Slaat nergens op natuurlijk, maar dat stemmetje herken ik dus zeker haha. Wat zal het weer een geruststelling zijn als onze termijnecho's volgende week hopelijk helemaal goed zijn!

19. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    828
    814
    93
    Vrouw
    Wat fijn dat je echo weer helemaal goed was en dat de emasafene je zo goed helpt! Fijn is dat he, even een pauze op die verrotte misselijkheid :)

Deniseje3 en inniedepooh vinden dit leuk.
  20. Pinguinkje

Pinguinkje Bekend lid

10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    Ik woon ook in een grote stad en het is ook enorm moeilijk om afspraken te plannen. En ik ben qua werk juist eigenlijk super flexibel. Had vorige week 1e afspraak bij de verloskundige staan, maar die werd afgezegd ivm een geboorte de nacht ervoor. Had tot nu toe nog maar 1 afspraak bij de gyneacoloog voor de 1e echo en om de zwangerschap vast te stellen. Verder nog niks... Komende donderdag 2e afspraak bij de gyneacoloog om te kijken of het kindje goed groeit.

Hier zijn de symptomen verder ook wisselend aanwezig. Goede en slechte dagen qua misselijkheid, maar wel heel moe en heel erg hoofdpijn. Mijn moeder dacht er ineens aan mijn bloeddruk eens te meten en die is idd heel laag nu (90/60). Zijn er meer die daar last van hebben en weten wat je eraan zou kunnen doen?

Ik begin wel enorm uit te kijken naar het 2e trimester. Ik ben het echt zat die zwangerschap geheim te houden en dus alle ballen maar in de lucht te moeten houden en te doen alsof alles ok is, terwijl je je zo slecht voelt. Merk dat mijn man ook nog 0 begrip heeft voor de symptomen die de zwangerschap met zich mee brengt, omdat ik nog geen buikje heb en hij het dus gewoon lijkt te (willen) vergeten. Zijn jullie partners een beetje begripvol in dit stadium?

Liselot12, inniedepooh en DBoer vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina