Die van mij heeft amper haar en heel blond. Echt het tegenovergestelde van zijn grote broer, met veel en donker haar bij de geboorte. Met muts op lijken ze wel heel erg op elkaar, maar zonder muts is het echt een heel ander kind Hier de oudste en de jongste naast elkaar:
@Kelly95 van harte gefeliciteerd met de kleine! Voor de komende dagen onthouden dat je het super goed hebt gedaan en evengoed trots op jezelf mag zijn! Gun het de tijd en dat gevoel is (zeker bij een eerste bevalling) heel normaal om het idee te hebben dat je bent overreden door een vrachtwagen haha. Had ik bij de eerste ook, bij de tweede voelde ik mij al stukken beter en nu bij de derde zonder hechtingen nog weer beter! Elke bevalling en kraamweek is anders en iedereen doet het goed!❤️ @Esthervis oh neeee, daar zou ik ook verdrietig van zijn als de kaartjes verkeerd gedrukt zijn! Maar verder gewoon lekker laten verwennen, je hebt een prachtig mannetje!
Wat een beauty! En slaap inderdaad wanneer je kan, zeker met borstvoeding. Partner kan ook troosten tussendoor! Wat een werk!! Met een prachtige beloning. Goed bijkomen maar!
Voor diegene na de keizersnedes…ik zit morgen op 2 weken erna en het wordt echt beter hier ook chronisch ziek erbij dus zal bij mij misschien nog iets trager gaan maar voel me weer een beetje mens. Moet wel strikt middagslaapjes blijven doen. Maar kan klein blokje om, eigen lunch maken, wat aanrommelen in huis, flesjes geven en baby wassen (badderen doe ik nog niet, kleed hem wel om). Weet nog dat ik na een week toch even dacht .. komt dit goed, maar er blijven stapjes komen! Dus mocht je ook dat gevoel krijgen .. houd vol het wordt beter
Dit had ik op dag 4 na keizersnede even nodig. Vreselijke stuwing en mijn wond trekt. Weet ook wel dat het goedkomt vanwege de keizersnede bij m’n dochter maar toch.. Lig al 4 dagen op bed en vind de slaapkamer veel te rommelig
Ijspacks maken van kraamverband? Door midden knippen, nat maken en in plastic zakje in de vriezer. Uit de vriezer keukenrol ofzo erom en zo de beha in. Hielp hier wel wat verlichten .. dat trekken van de wond was hier op dag 6 al veel minder en nu echt nog maar weinig.
Heb je nog wat kunnen slapen? Ik zou mij hier ook extra aan storen aangezien je slaap al veel minder is de laatste dagen voor de bevalling.
♡ Uitgerekend 1 - 15 April 2024 ♡ 29 maart Kippie13 - 39 jaar - 2e kindje ♡ 28/03 GhostRocker - 32 jaar - 1e kindje ♡ 21/03 1 april Sm1990 - 34 jaar - 3e kindje ♡ 2 april LaQueen - 32 jaar - 3e kindje ♡ 04/04 4 april Manderijntje - 33 jaar - 3e kindje ♡ 06/04 Leeuwtje01 - 32 jaar - 3e & 4e kindje ♡♡ 14/03 WannabeMammi - 37 jaar - 1e kindje ♡ 5 april Lylytje86 - 37 jaar - 5e kindje ♡ 24/03 Aylert - 30 jaar - 2e & 3e kindje ♡♡ 18/03 6 april Marie1990 - 32 jaar - 1e kindje ♡ Flowyflower - 25 jaar- 1e kindje ♡ Jasmijn1 - 30 jaar - 2e kindje ♡ 7 april Minimensje83 - 39 jaar - 3e kindje (4e in gezin en 1e samen) ♡ 25/03 8 april Kelly95 - 28 jaar - 1e kindje ♡ 06/04 9 april LotjeNmD - 34 jaar - 5e kindje ♡ TT5001 - 27 jaar - 2e kindje ♡ 03/04 13 april Esthervis - 34 jaar - 1e kindje ♡ 01/04 15 april Zinnia261 - 31 jaar - 2e kindje ♡ 16 april Bijtje90 - 33 jaar - 2e kindje ♡ 03/04 ----------------------------------------- jongen (16) | meisje (7) | verrassing (0) In liefdevolle herinnering 92anoniem ⭐️ bij 9+2 Geriatertje ⭐ M. bij 16+4 ⭐ O. bij 18+5 Afspraken: April: 8/4 : Zinnia261 - controle VK (39+0) 9/4: LotjeNmD - 12.00u controle VK (40) 17/4 : Zinnia261 - controle VK (40+2) ----------------------------------------- ♡ Geboren! ♡ 14/03/2024 - Leeuwtje01 - 37w - W & H 18/03/2024 - Aylert - 37+3w - S & E 21/03/2024 - GhostRocker - 38+6w - J 24/03/2024 - Lylytje86 - 38+3w - G 25/03/2024 - Minimensje83 - 38+1w - A 28/03/2024 - Kippie13 - 39+6w - O 01/04/2024 - Esthervis - 38+2w - V 03/04/2024 - Bijtje90 - 38+1w - M 03/04/2024 - TT5001 - 39+1w - zoon 04/04/2024 - LaQueen - 40+2w - J 06/04/2024 - Manderijntje - 40+2w - A 06/04/2024 - Kelly95 - 39+5w - O ----------------------------------------- HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [tot en met de] - Werk je gegevens bij - Druk op de knop ‘Plaats reactie’
Koolbladeren inkerven en in je bh doen. Het stofje dat daaruit vrij komt werkt echt heel goed bij stuwing. Weet niet meer of je borstvoeding gaf of niet. Maar zo ja dan opletten op harde plekken die blijven na het voeden en schroom niet om een lactatiekundige om advies te vragen. Zo niet, dan een zo strak mogelijke bh zonder beugels dragen als je kan verdragen en deze niet uit doen. Zelfs niet als je onder de douche gaat, maar daarna natuurlijk wel een droge aandoen. Ik heb zelf iedere keer formaatje H met of zonder borstvoeding geven. Toen ik geen borstvoeding wilde geven na de bevalling heb ik medicatie gekregen van de huisarts en de keren dat ik wel gaf, mocht ik van de lactatiekundige er toch nog saliethee naast gebruiken uit nood.
Uiteindelijk hielden ze rond 3 uur op en heb ik nog kunnen slapen tot 7 uur. Net even een uurtje in de tuinstoel in de schaduw gesnoozed.
De kraamverzorgster heeft kraamverband voor mij in de vriezer gestopt. M’n moeder komt zo koolbladeren brengen en hopelijk stopt het dan een beetje. Ben nu zo bezig met de borstpartij dat ik de wond niet zo voel trekken haha. Hopelijk is dit de piek van de stuwing.
Kool wordt zo gebracht! Ik heb begrepen dat dat echt verlichting geeft. Ik hoop het het zo want ik schrik echt van m’n eigen spiegelbeeld haha. Ik geef geen borstvoeding. Welke medicatie heb jij gebruikt om je productie te stoppen? Ik wil echt zo spoedig mogelijk van dit akelige gevoel af.
Piek duurt meestal 2 dagen soms 3 … even doorheen bijten .. medicatie ben je nu eigenlijk te laat voor ben ik bang. Hopelijk helpen de koolbladeren en het koelen.
Medicatie weet ik niet meer uit mijn hoofd, want dat is 11 jaar geleden. Maar die was op doktersrecept, dus krijg je misschien niet zomaar. Bij mij had ik verhoging en een beginnende borstontsteking.
Bij mijn oudste heb ik ook geen borstvoeding gegeven en ze stonden op gegeven moment als betonblokken onder mijn kin, heel heftig (als je ook nog eens cup F van jezelf hebt ). Strakke sportbeha hielp hier heel goed en na 2 dagen werd het gelukkig al snel minder. Ik vond het vooral lastig om er onder de douche niet aan te zitten en er geen warm water overheen te laten stromen. Ik ben blij dat ik dit keer wel borstvoeding geef en geen stuwing heb. (maar daar krijg je dan weer tepelkloven en verstopte klieren voor in de plaats )
Hier ook 2x van die ‘betonblokken’ gehad en ook nu val ik weer in de prijzen. Pffffff wat een rotgevoel. Maar het alternatief is zo te lezen niet beter. @TT5001 ik stuw dus ‘lekker’ met je mee…
Sinds vanavond zulke gemene steken bij mijn schaambotje en blaas. Heb het gevoel alsof ieder moment mijn vliezen kunnen breken of de baby er zo uit kan vallen. Als ik loop moet ik echt mijn buik optillen anders is het te gevoelig. Ben benieuwd of het misschien door de gevoeligheid vannacht verandert in weeën. Als het begint met gebroken vliezen dan zal het echt een snelle stortbevalling worden vrees ik. Laatste twee keer ben ik binnen 20 minuten na gebroken vliezen bevallen, maar toen had ik al wel vooraf weeën en 4-5cm ontsluiting.