Uitgerekend 1-15 augustus 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pinkie88, 21 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inne

Inne Lid

31 dec 2012
    78
    70
    18
    NULL
    NULL
    Ik sta er precies zo in, voelt een beetje als de loterij winnen zo.

@Dalysa balen van de zwangerschapsdiabetes

@Rietje86 herkenbaar, hier is de koek ook (veel) sneller op. Vervelend van je man zijn rug, hopelijk is hij je toch zoveel hij kan tot steun!

@Girly1985 oef, zwangerschaps exceem! Helpt er iets tegen? Bij mijn eerste had ik in het begin met grote regelmaat "jeuk-met-bulten", dat bleek een reactie van mijn lever op de hormonen. Gelukkig ging dat na een paar weken over, maar die jeuk was zo ellendig :\
    Ik vind de namen combinatie erg mooi, zo met oudere broer en zus. Ook leuk hoe jullie tot die naam gekomen zijn!

Namen kiezen is hier altijd drama, we hebben nooit consensus :p. Ik ben bang dat het nu helemaal een uitdaging gaat worden....

@eefjuh90 vervelend dat je zoveel stress ervaart. Ik sluit me aan bij wat girly1985 zegt, het lijkt me goed er met anderen over te praten. Wellicht kunnen ze wat zorgen wegnemen of je ondersteunen in bepaalde zaken?

2. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Ja die jeuk is echt zo vervelend maar heb gelukkig een goede variant. Ik heb nu een hormoonzalfje voor 2 weken en koelzalf. Maar op dit moment geeft die koelzalf me meer jeuk dan dat het afneemt. Dus dat schiet niet op.

Qua naam kan ik hier weer opnieuw beginnen. E llian als 2e naam vind hij prima M ace helemaal niets. Maar we zoeken braaf verder we hebben nu weer een nieuwe gevonden die we (vooral ik weer) een echte kanshebber vinden namelijk Sem.

Ja ik kan me voorstellen sat namen voor jullie helemaal een ramp zijn. Gelukkig hoeven jullie er van elk geslacht maar 1. Ik moet er niet aan denken om 2 jongens namen te verzinnen haha

3. november

november Actief lid

4 jun 2008
    168
    71
    28
    Vanmorgen de schrik van mijn leven. Hele wc papier vol bloed. Daarna is het gestopt. Hartje geluisterd en dat klinkt goed en voel hem ook heel druk doen. Vandaag ook voor het eerst van buiten gevoeld. Ik moest van de verloskundige een uurtje rondlopen kijken wat de zwaartekracht deed. Het is niet erger geworden. Maar schrok zo dat ik moest overgeven en lig nu apathisch in bed. Durf helemaal niks meer. Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt?

4. ceresita

ceresita Actief lid

25 jan 2011
    148
    127
    43
    Vrouw
    Rotterdam
    Snap dat je schrikt. Had ik in het begin ook. Bloed nu bijna dagelijks en maak me er niet echt meer druk om. Had ik bij mijn vorige ook. Deze x ligt de placenta voor de uitgang dus veroorzaakt dat het. Kan ook gewoon een vaatje zijn die gesprongen is. Mocht het erger worden zou ik zeker vragen om er naar te laten kijken maar vaak vinden ze geen oorzaak. Hoop dat het verder weg blijft.

5. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Jemig, das schrikken. Gelukkig is het gestopt. Kan me voorstellen dat je je zo voelt.

Super dat je de kleine zo goed voelt en wat bijzonder dat je de baby nu ook van buiten voelt.

6. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Zo, ik be' weer helemaal bijgelezen! Ik.vind het wel erg lastig om alles te onthouden en op iedereen te reageren, sorry daarvoor :oops::oops:

@november oooh meid wat kan ik me voorstellen dat je daarvan schrikt! Waarschijnlijk 'gewoon' een gekapt vaatje ofzo, maar ik zou me ook een ongeluk schrikken, ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

@Masky verhuizen tijdens een zwangerschap is ook gewoon zo'n gestress! Tijdens m'n eerste zwangerschap zijn we ook verhuisd en zelfs nog beginnen verbouwen, ik stond met 36 weken de babykamer te schilderen. Niet erg als die niet af is zou je denken, maar onze eigen slaapkamer was nog minder af :roflmao:

@erotische dromen: dat heb ik dus ook! Ik had het nog niet echt aan de zwangerschap gelinkt. Ons 'echte' seksleven is wat minder omdat ik vaak zo moe ben of last heb van m'n ischias, dus ik dacht dat zo de 'noden' gewoon naar buiten kwamen :p

Ik ben gisteren om 19u30 met de kleine gaan slapen en we hebben tot 6u30 kunnen slapen, ik voel me eindelijk weer een beetje uitgerust.

Vandaag hadden we de brainstorm voor ons geboortekaartje. De ontwerpster tekent alles zelf en komt eerst thuis voor een uurtje brainstormen. Ze luistert naar wat je graag wil en mooi vindt, en tekent dan al eerste ruwe schetsen.
    Ik vond het geweldig! We willen graag iets doen met 'ons' bos en ze stelde spontaan voor om dn gewoon mee te gaan wandelen. Hup, met haar hakken de modder in. Dat is toewijding !

Ook haar suggesties om de miskraam in hrt kaartje te verwerken (dat wou ik graag) waren heel goed en subtiel!

Masky en Girly1985 vinden dit leuk.
  7. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Wat fijn dat het brainstormen zo goed ging. En ja dat noem ik hart voor je cliënt en/of werk.

Fijn dat jee een goede nacht gemaakt hebt.

8. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    @november hoe is de nacht gegaan??

Pfff hier gewoon al om 4 uur wakker vanmorgen en niet meer kunnen slapen o_O

9. Mamavanluki

Mamavanluki Actief lid

23 jul 2017
    191
    246
    43
    Vrouw
    @november ja dat is echt schrikken . Heb het zelf 2x meegemaakt en uiteindelijk die beiden keren naar spoed gegaan . Echo laten doen en alles bleek in orde . Handig dat je wel zo een dopler hebt .

10. Masky

Masky Actief lid

11 apr 2018
    486
    253
    63
    Vrouw
    Jeetje wat schrikken zeg! Hoe gaat het nu?

11. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

4 feb 2011
    652
    252
    43
    Jeetje ja dat is schrikken!
    Hopelijk is het nu gewoon weer helemaal weg en blijft het weg.

12. november

november Actief lid

4 jun 2008
    168
    71
    28
    Het is nu gestopt. Maar ik ga wel met hartkloppingen naar de wc. De eerste 12 weken had ik het ook regelmatig maar ik begreep dat het nu in het tweede trimester wel echt niet meer de bedoeling is. Een placenta die voor de baarmoedermond ligt heb ik niet. Dat is al gezien bij de laatste echo. Ben niet zo zeer bang dat het kindje niet goed is, eerder dat mijn lichaam mij in de steek laat en dat er een bevalling begint of iets anders wat mis is. Vanmorgen best wel buikpijn. Nu lig ik op de bank en is alles rustig. Ik hoop dat het weggaat en dat de stress brij afvegen op de wc ook weg gaat.

13. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

4 feb 2011
    652
    252
    43
    Gisteren ben ik weer voor het eerst een halve dag gaan werken na mijn longontsteking. Poeh, dat viel toch wel tegen. Autorijden is nog te inspannend, dus mijn man brengt me, de schat. Gelukkig kan hij goed met zijn werkuren schuiven.

Vandaag bij de bedrijfsarts geweest en advies gekregen om het nog wat rustiger aan te doen. Ik mag ipv mijn normale 4x 9 uur de komende weken maar 3 dagen van 2,5 tot 3 uur werken (afhankelijk van standplaats/reistijd). Bedrijfsarts wil dat ik me vooral richt op het uitdragen van een gezonde zwangerschap. De rest is bijzaak. En dat was ik eigenlijk wel helemaal met hem eens! (Maar lastig is het soms wel om de grenzen te bewaken).

Mijn manager baalde, maar het wordt nu wel geregeld.

14. Boysmum81

Boysmum81 Actief lid

23 nov 2018
    235
    157
    43
    Vrouw
    Kan me goed voorstellen dat dat nog niet meeviel, zo’n eerste dag weer werken. Wel fijn dat je bedrijfsarts een duidelijke uitspraak heeft gedaan, lijkt mij. Heb je toch een soort houvast.

@november schrikken inderdaad zeg! Gelukkig is het nu weer rustig. Hou jezelf ook koest ;)

Astrid040 vindt dit leuk.
  15. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Wat fijn zo n bedrijfsarts die duidelijk is en voor jou en je zwangerschap gaat. (Ok staat er heel krom). Snap dat je manager baalt maar je kan je natuurlijk ook helemaal ziek melden ipv je in bochten wringen om toch te proberen.

Knap dat je weer gaat proberen. En dat het even flink tegen viel ja dat kan ik me wel voorstellen.

Astrid040 vindt dit leuk.
  16. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Oooh jeej wat schrikken!!! Nu alles rustig down under? Heb je de VK gebeld?

17. november

november Actief lid

4 jun 2008
    168
    71
    28
    Hi! Gister en vanmorgen weer bloedverlies. Dus naar de verloskundige en die stuurde me door naar de gynaecoloog. Baarmoedermond bloedde en uiteinde placenta lag ook tegen de opening aan. Dus kan twee oorzaken hebben. Baarmoedermond zag er verder niet gek uit. Dus geen reden tot zorg. Wel voor de zekerheid een uistrijkje en een infectie test. Die uitslagen komen allemaal nog. Over een week en drie weken. Met de baby alles goed. Astrid, succes met je herstel! Gelukkig is het algemeen bekend dat het herstel van een longontsteking lang duurt en kan je er niks tegen doen! Hopelijk kunnen het omzetten naar genieten van de rust.

18. Steppie29

Steppie29 Actief lid

10 mei 2012
    316
    95
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Kan iemand mij helpen, ik krijg al een paar dagen geen meldingen meer, vond t al zo rustig hier, maar dat is dus niet zo......

19. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Ik merk dat als ik een keer niet op een melding van deze thread klik, ik daarna geen meldingen meer krijg hiervan. Misschien ligt het bij jou ook daar aan?

AniS en Steppie29 vinden dit leuk.
  20. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

4 feb 2011
    652
    252
    43
    Dankjewel. Ja zo’n longontsteking is geen verkoudheidje! Mijn manager schrok zelfs een beetje toen hij me weer zag want ik ben behoorlijk afgevallen (al kon ik dat wel hebben ;) ).

Deel Deze Pagina